ako to spoznas ze su vysunute? v FSke je to jednoduche...
Ak su vysunute pri starte, napriklad startujes z bratislavy tak ak to vobec odlepis, tak to bude niekde na hrade!
Alebo za letu ked ich vysunies, tak ti zacne padat vyska, ze ani nevies ako... Budes sa divit, ako to s nimi straca vztlak )
V reale to spoznas tak, ze sa ti ero zacne chviet, co je sposobene zmenou prudenia z laminarneho na turbulentne a teda dochadza k utrhnutiu laminarnej vrstvy - prudnic.
A velmi lahko sa moze stat, ze skoncis na minimalke..
Takisto aj maximalny uhol nabehu sa zmensuje..
Obecne plati, ze padova rychlost s vysunutymi spoilermi je cca o 10-15% vyssia ako zo zasunutymi. Ale je to relativne.
Markantny rozdiel medzi klasickymi brzdami - kolesovymi a spoilermi je v tom, ze brzdy zabranuju lietadlu pohybovat sa po zemi a spoilery mu zabranuju v lete. Cize ked budes pri rolovani moc rychly, tak ti nepomoze, ze vysunies spoilery ) pri pristavani a preruseni startu sa vysuvaju, aby sa zabranilo odskoku, alebo pripadnemu neziaducemu "odlepeniu " od zeme...
Dufam,ze si pochopil.. )) |
|