| | | AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 16:26 | |
| | Takže jsem tady s dalšími dojmy z AFCADu 2:
Ono často zmiňované používaní více runwayi současně má docela dost omezení a jevy kdy letadla dostala těsně za sebou různé odletové dráhy ( jako 22 a 24 současně na LKPR ) se zdají býti zapříčiněny rychlou náhodnou změnou větru. Uvidím co se stane až si začnu hrát s uzavíráním runwayí.
Co ale funguje velmi pěkně je systém přiřazování letadel ke gejtům zvláště pokud se globálně přistoupí k několika jednoduchým pravidlům vyvýjeným lidmi z PAI. Pomocí těchto pravidel je možné provozovat AI traffic i na defaultech tak jak tomu bylo doposud, i na upravených letištích tak aby letadla zajížděla kam mají.
Jeden screen, kde se ATRa i Airbusy už řadí k na místa kde mají na LKPR stát.
|
|
| |
|
| | | Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 17:14 | Láďa |
| | Jen pro upřesnění ATRa na stojánkách s chobotama v reálu nestojí |
| |
|
| | | | Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 20:39 | |
| | Jo, vim, ještě budu ladit, ale v principu už nestojí velké letadlo na malé stojánce.
Nechci to moc velikostně omezit, aby mi zase bulíci mohli stát na apronu a navíc to nastavení se ještě bude měnit - jsme v betatestovacím vývoji.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 21:29 | Láďa |
| | Jasně, nemyslel jsem to nijak špatně, jen mi to nepřišlo realistické. Asi dost by také pomohlo, kdyby se na LKPR objevily malé stojánky 40-45 (potažmo 50-55). Nevíš, jestli na tom někdo nepracuje nebo snad dokonce, jestli jsem nějaký update nepropás? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 21:44 | Vláďa |
| | Update jsi žádný nepropásnul a pracuje se na tom ............. - ale s ohledem na poznání novostí, které přinesl FS2004, to ještě nějakou chvíli potrvá ................. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 22:47 | |
| | Prave jsem dokončil poslední úpravu a mám dojem, že se asi ke gejtu sem tam nějaké ATRo dostane, prostě proto, že s plným trafficem od PAI se všechna ATRa nevejdou na stojánky 17-21. O stojánky 23-37 se ale už dělí s bulíkama a podobnejma většíma erama ( mimochodem bulíky jsem viděl v reálu stát i na 17-21 i když se tam podle AIP nevejdou a tak sem tam na nějaké nevyzbyde na betonu místo a musí k právě uvolněnému gejtu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 14. 10. 2003 / 01:11 | |
| | Chtel bych se zeptat, uz ted mam v aircraft.cfg
atc_parking_codes=CSA,CZDM,EURG
atc_parking_types=RAMP
pro ATR CSA, pujde pro domestic (xxDM) pouzit vice zemi? Narazim na SAS ktere je "doma" ve scandinavii.
Jinak paking types funguje dobre i pod defaulnimi daty z FSky a to zvlaste pro CARGO. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 14. 10. 2003 / 01:32 | |
| | Nasledujici veci jeste nejsou stoprocentne rozhodnuty, ale:
Vzhledem k poslednim informacim z for to vypada, ze tyhle kody projdou jeste nejakymi zmenami a ze vsechny regiony budou vypusteny a zustane jen u ICAO kodu.
Stejne tak pravdepodobne dojde k prehodnoceni typu na GATE=komercni, RAMP =GA a CARGO=kargo bez ohledu na skutecny tvar stojanky.
Oba tyto kroky by ale mely byt provedeny tak, aby byla zachovana kompatibilita s defaultem s tim, ze afcady, ktere prijmou urcita nadstavbova pravidla ohledne velikosti gejtu a ICAO kodu, budou vypadat lepe. |
| |
|
| | | Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 18:13 | |
| | Ahoj Marky, je možno nový AFCAD někde již stahnout, nebo jde o verzi pro testování ? Rád bych si už taky pohrával s letištěma
Případně, jestli jde o nějakou volnou verzi, mohl bys mi ji poslat ?
Edit: Až teď jsem si přečetl "první dojmy", takže zůstávám čekat na oficiální verzi.
Ale jeden dotaz bych měl ohledně "nekolika druhu s ruznymi prioritami pro pojizdeni". Bude AFCAD2 podporovat i jednosměrné pojížděčky, například že jedním směrem zajede letadlo na stojánku a druhým směrem vyjede, nebo i nadále se bude otáčet i tam, kde to není potřeba ?
|
| |
|
| | | | Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 13. 10. 2003 / 20:36 | |
| | Ad druhy pojížděček - ještě nejsou známy všechny funkcí parkovacích pojížděček a apronovejch pojížděček, jsou ale určité náznaky toho, že se pokut to jde tak letadla nepushbackují, ale vyjížďejí po předu. Ty 180 stupňové zatáčky nejsou vůbec.
Jednosměrky jako takové nejsou, ale lze omezit hmotnost letadla - zase zatím ve fázi testování co se týká případného dopadu na traffic.
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 14. 10. 2003 / 00:46 | |
| | Takze jsem si hral s temi gejty a situace se ma nasledovne - pokdu z jednoho parkingu vede vic cest, vybere si letadlo nejkratsi bez pushbacku. Pokud existuje pouze jedna bez pushbacku, vybere si tu. Pokud neexistuje zadna, pushbackne se prave o velikost gejtu a pak se otoci podle potreby.
|
| |
|
| | | Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 14. 10. 2003 / 00:02 | jirpe |
| | Jako nedockavec mam otazecku. Pokud jsem spravne asi pred 2 tydny cetl na Avsimu v diskuzi a pokud jsem spravne porozumel, tak format afcad souboru jeste neni konecny a pravdepodobne se bude muset vsechno? predelavat az se objevi konecna verze. Je v te bete o tomhle zminka? |
| |
|
| | | | Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 14. 10. 2003 / 00:44 | |
| | Ne primo takhle, ale je tam varovani, ze ona situace muze nastat - mimochodem to je hlavni duvod toho, proc testovani neni verejne - aby zbytecne nevisely po webech afcadove soubory, ktere nakonec nebude mozne pouzit, protoze budou obsahovat neodladene chyby. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 14. 10. 2003 / 21:11 | |
| | A je vyřešeno to že letadlo po přistání ihned uvolní drýhu a co nejrychlejc a co hlavně njedál od ní? V FS2002 se mi dost často stává že když sedám na 31 a někdo předemnou sednul tak uhnul, ale musel zastavit kvůli letadlu které pojíždělo z terminálu S na vyčkávací 31. A za tímto čekajícím letadle sedlo ještě jedno a to už muselo stát na dráze. Přitom mohli odpojíždět klidně 200m až ke křižovatce a tam čekat.
Tak jak toto a pododné situace řeší FS2004? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: AFCAD 2 - druhé dojmy 15. 10. 2003 / 07:25 | |
| | Tak daleko jsem jeste nesel, zatim si hraji su runwayema a stanima, dam vedet.
|
| |
|
|