FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Offline SID VOZ2A Jeden příspěvek | Celý strom
Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 08:23
leonell
Ahoj,

tak mam pred sebou Jeppesen mapu pro VOZ2A. Z hlediska horizontalniho neni problem, z hlediska vertikalniho netusim.

Jaka je pozadovana (minimalni/maximalni) vyska na VOZ?
A na jednotlivych bodech plati "stoupat co to jde", minmalne 304' za NM (poznamka dole "minimal climb gradient")?

Koukal jsem na Split, tam u odletovych tras jsou nad spoji trasy delky a dole vyska.
V Praze je jenom delka. Ovsem pravda je ze ve Splitu je to SID, v Praze "RNAV SID".

Diky.
Leos
 

Re: Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 08:54
Tragédie v JRD
vyska tam bude takova, jakou ti da ridici .... ten se postara o to aby jsi mel spravnou vysku ...

 

Re: Re: Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 14:18
Blackrat
a offline to obavam se nezaletis - tam te vektoruje primo na prvni bod trate. Leda by sis tam napsal tu odletovku "na hulvata". Jinak to bude po vzletu po prechodu na Departure: "Turn left/right to heading xxx, climb to zzz ft. A to xxx bude nejkratsi cestou na trat LKPR - VOZ.
 

Re: Re: Re: Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 14:34
Vita Zenisek
Toto jsem kdysi resival tak ze jak rikal at se preladim tak jsem se nepreladil a zalatel jsem si co jsem potreboval.
Pak jsem se preladil a byli jsme spokojeni oba - ja i ridici ve FS
Vita
 

Re: Re: Re: Re: Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 14:38
Blackrat
A nerval kvuli vejsce? Ze jsi prekrocil initial climb? Nebo jsi doletel celej SID na ty vejsce co ti dal v odletovym povoleni a pokracoval ve stoupani az na trati?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Offline SID VOZ2A   30. 8. 2007 / 11:45
Vita Zenisek
Prave ze ne, on jak mi rekl at prejdu rtak se o me prestal starat. A v tom zrejme spocival cely trik

Vita
 

Re: Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 17:24
Rychlokvaška
Na STARech běžně uváděná MEA výška se u SIDů moc nepoužívá, protože je to bráno jako zbytečná informace navíc stoupá se prostě co to dá. Standardně, pokud bys neměl žádnou informaci, tak stoupáš do MSA, což je v daném sektoru pro VOZ2A 3600ft. Pokud máš informaci pro stoupání, jako např. v tomto případě "default" clearance do 5000ft, tak stoupáš tam. Ten minimal climb gradient který uvádíš, se týká standardní noise abatement procedury (v tomto případě ne výšku s ohledem na výšku nad zemí), ale může být takto gradient specifikován i z hlediska okolního terénu. Dobrý příklad je Innsbruck, kde jsou pro max. dosažitelný gradient různé procedury (ve smyslu - pokud nemůžete stoupat dostatečně rychle, poletíte déle v údolí, dokud nenastoupáte co je potřeba). Zbytek STARu pak můžeš stoupat klidně do enroute výšky, což je prioritní způsob, který sledují i ATC (pokud mají zkoordinováno s dalším řídícím, není konflikt, atd.), s tím že počáteční povolení dostaneš nejspíš max. FL140, takže si to můžeš takhle zkusit i "nasimulovat" offline.
 

Re: Re: Offline SID VOZ2A   28. 8. 2007 / 17:25
Rychlokvaška
Oprava - zbytek SIDu.
 

Re: Re: Re: Offline SID VOZ2A   29. 8. 2007 / 15:46
leonell
Diky moc.
 

Re: Offline SID VOZ2A   30. 8. 2007 / 10:41
leonell
Ještě bych poprosil o pokračování.

Takže na zemi nastavím AP na výšku MSA 3600ft.
Po vzletu se "ozvu" ATC, dostanu odpověď RadarContact a řekněme, že ještě v rámci SID mně ATC oznámí "climb to FL140".
Existují nějaká pravidla pro výšky předávání na koordinačních bodech (LANUX, RADLY, ROKSA) nebo si můžu "simulovat" výšku jakou chci (odpovídající stoupání letu)?
V mém zájmu je, aby mně co nejdříve vystoupali na FL350.

Leoš

 

Re: Re: Offline SID VOZ2A   30. 8. 2007 / 11:50
Vita Zenisek
S tim defaultnim ATC se to ma tak ze bud poletis SID (viz muj drivejsi prispevek) anebo dostanes povoleni ke stoupani (kdyz poletis podle jeho instrukci).

Pokud poletis jak jsem psal a tomu ridicimu se prihlasis ve vysce X, on z toho ma radost a povoli ti dalsi stoupani - raguje proste na tvoji aktualni polohu. Takze jak psal David - per to nahoru co to jde, FS ATC je to jedno.

Vubec asi nejlepsi by bylo presunout sve aktivity na IVAO kdyz litas dopravaky.

Vita
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ