FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 26. 11. 2024, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split) Jeden příspěvek | Celý strom
Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   25. 8. 2007 / 08:43
leonell
Ahoj,

nemá prosím někdo šanci zjistit reálně používanou trať pro ČSA let OK0822 z Prahy do Splitu? Ideálně i záložní letiště nebo zrovna FP, ale to už bych chtěl asi moc

Podle webu ČSA tam létá A319 (sobota) a A320 (úterý).

Případně jiný let kam létá ČSA s Airbus A320.

Děkuji,
Leoš
 

Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   25. 8. 2007 / 09:18
Spirit
..tuhle trať jsme v roce 1998 letěli s Fischerem.. ve FL350 a z5 akorád obráceně.. FL360

ID FREQ TRK DIST Coords Name/Remarks
LKPR 0 0 N50°06'03.00" E014°15'36.00" RUZYNE
TABEM 143 64 N49°14'35.93" E015°13'17.30" TABEM
OKF 113.15 141 21 N48°58'09.03" E015°32'44.08" DESNA
LANUX 149 6 N48°53'17.18" E015°36'56.84" LANUX
STO 113 149 32 N48°25'01.69" E016°01'06.94" STOCKERAU
DENUX 194 22 N48°04'13.33" E015°52'50.38" DENUX
PUBEG 194 35 N47°30'40.48" E015°39'43.18" PUBEG
UMBIL 194 10 N47°21'11.95" E015°36'04.21" UMBIL
GRZ 116.2 194 25 N46°57'19.32" E015°26'57.95" GRAZ
ELSIS 150 14 N46°45'31.54" E015°36'41.07" ELSIS
GOLVA 150 3 N46°42'31.57" E015°39'08.54" GOLVA
MIRSO 150 16 N46°28'33.55" E015°50'31.13" MIRSO
PETOV 150 11 N46°18'34.83" E015°58'34.20" PETOV
ZAG 113.7 150 28 N45°53'44.01" E016°18'24.11" ZAGREB
SIRMA 179 39 N45°14'33.00" E016°18'22.00" SIRMA
RUDIK 179 15 N44°59'48.00" E016°18'18.00" RUDIK
MONID 178 2 N44°58'03.00" E016°18'21.00" MONID
SUDIM 179 18 N44°40'02.00" E016°18'20.00" SUDIM
TABAV 179 15 N44°24'50.00" E016°18'20.00" TABAV
SIRMI 179 16 N44°09'00.00" E016°18'13.00" SIRMI
LDSP 149 23 N43°32'20.20" E016°17'52.67" SPLIT

pak se lítá taky tahle trať:

waypoint FIR freq. lat. lon. airway magH dist Rdist
LKPR LKAA N5006.0 E01415.6 142 42 439
TABEM N4914.6 E01513.3 UL858 139 21 376
OKF N4858.2 E01532.7 UM725 147 6 355
LANUX N4853.3 E01536.9 UM725 147 33 349
STO LOVV N4825.0 E01601.1 UM725 192 22 317
DENUX N4804.2 E01552.8 UM725 192 35 295
PUBEG N4730.7 E01539.7 UM725 191 10 261
UMBIL N4721.2 E01536.1 UM725 191 25 251
GRZ N4657.3 E01527.0 UL141 205 21 226
RADLY LJLA N4638.8 E01512.5 UL141 205 16 205
ARLON N4624.8 E01501.8 UL141 205 22 189
DOL N4605.0 E01446.7 UL868 162 12 167
AMBUS N4553.3 E01451.3 UL868 162 25 155
ROKSA LDZO N4529.7 E01500.4 UL868 162 21 130
KULEN N4509.9 E01508.0 UL868 162 6 110
GISER N4503.7 E01510.4 UL862 149 33 103
PALEZ N4434.5 E01532.0 L862 149 13 70
DIGOT N4423.4 E01540.1 L862 149 17 58
NUPSO N4408.1 E01551.1 L862 150 18 41
OKLAX N4352.1 E01602.6 147 23 23
LDSP N4332.3 E01617.9

Jinak mimo pravidelný linky se posílají letadla v rámci charteru kamkoli je to potřeba, samozřejmě v rámci doletu..


 

Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   25. 8. 2007 / 10:03
leonell
Perfektní, vřelé díky.
Leoš
 

Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   25. 8. 2007 / 13:49
Totti10
Nebude 9 let stara trat uz trosku dost out of date?
 

Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   25. 8. 2007 / 16:28
Marky Parky   
Je to s podivem, ale není, stále se dá použít.
 

Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 11:10
leonell
No nevim.

Tu prvni trasu najde i routefinder, jenze mezi SIRMI a LDSP vlozi SPL a KENEM.
Ona totiz priletova ze SIRMI existuje jeste na mape z 2002 a na mape 2005 uz neni.

Ta varianta z routefinderu vtipne pouzije priletovou z KENEM za cenu ze poleti pres SPL na KENEM tam se otoci o 360* a sup zpatky po STAR na SPL.

Ta druha trasa by asi sla (priletove z OKLAX jsou OK) ale zase mi ji nenajde routefinder a to ani po vselijakych mezenich a ja si chtel udelat kompletni navod od RF pres plan paliva az po pristani, idealne postavene na realite.


Leos
 

Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 11:15
Tragédie v JRD
postavene na realite? tomu vyhovuje prakticky jakakoli trat z routefinderu, kdyz reflektujes prislusna omezeni , co ti routefinder da (cdr, ...). ani v realu neni dana presne jedna trat po ktere se do te destinace leta, je jich vic a jeste se meni, podle aktualni provozni situace, pocasi, vyse poplatku apodobne.

se nediv ze routefinder planuje jinak ... ono se nemeni jenom sidy a stary, ale i trate. takze nemusi byt pouzitelna z toho duvodu, ze proste takova trate uz nejsou. dalsim duvodem muze byt to, ze routefinder planuje "nejkratsi" cestu, coz ale nutne neznamena nejvyhodnejsi cestu.

cili je myslim uplne zbytecne se morti s routefinderem aby ti naplanoval stejnou cestu jako nejakou 6 let starou cestu z realu, ale proste ho nechat naplanovat co umi. a vyjde ti taky uplne realna cesta. a kdyz to chces jo-realne, tak jeste pro validaci vysledne cesty muzes pouzit overovaci bamek na webu eurocontrolu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 11:19
Tragédie v JRD
dodatek .. validace.. tady http://www.cfmu.eurocontrol.int/chmi_public/ciahome.jsp?serv1=ifpuvs
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 11:40
leonell
Diky za odkaz. Tak zrovna ta prvni navrzena neprosla:

FPL entered:
(FPL-OKLUR-IS
-01A320/M-SRWY/C
-LKPR1200
-M077FL350 TABEM UL858 OKF UM725 STO UM984 DENUX UM725 GRZ UL604 ELSIS UM725 SPL UL5 KENEM
-LDSP0113 LDZA
- )

-ERROR PROF: RS: OFF MANDATORY ROUTE AT:LANUX REF:VOZ UNIT:LK2113B BETWEEN:LKPR LDSP
-ERROR PROF: RS: ON FORBIDDEN ROUTE:LDZOCTA REF:TRAFFIC DEP/DEST. LD**(EXCEPT LDDU) UNIT:LD7000A BETWEEN:LKPR LDSP

Jdu zkoumat cimpak to...

Leos
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 17:30
Tragédie v JRD
cim? tim ze ta trat je stara strasne dlouho . tehdy mohla projit. ted uz ne. vzdusny prostor se meni kadzy mesic... a to nejenom sidy a stary, ale i body, trate , podminky a moznosti pouziti trati apodobne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 17:54
leonell
Ne. To jsi mne nepochopil.

Tato trat z LKPR do LDSP pro FL330-FL350...
LKPR SID TABEM UL858 OKF UM725 STO UM984 DENUX UM725 GRZ UL604 ELSIS UM725 SPL UL5 KENEM STAR LDSP
...je prave ted navrzena RouteFinderem, DB cycle 0708.

Jedine uvedene omezeni typu RAD se nas netyka:
Not available for traffic 1. Dest LOWI, EDDM, EDM*, LDZA,LJLJ/MB Above FL335 2. Dest. LOWG/WK/WL/WS Above FL305

A prave tato trat nyni validatorem neprojde:

-ERROR PROF: RS: OFF MANDATORY ROUTE AT:LANUX REF:VOZ UNIT:LK2113B BETWEEN:LKPR LDSP
-ERROR PROF: RS: ON FORBIDDEN ROUTE:LDZOCTA REF:TRAFFIC DEP/DEST. LD**(EXCEPT LDDU) UNIT:LD7000A BETWEEN:LKPR LDSP

Ten prvni problem se odstrani (jak tady kluci poradili) vlozit pred to VOZ.
To druhe je jakasi nedohledatelna zalezitost v Chorvatsku.

Ale to ze to neprojde validatorem bych prekousl ale hlavne mne je divny ten navrzeny postup pres KENEM, kde se to letadlo musi na miste otocit o 360 stupnu a vraci se zpatky.
Kdyby tam byl aspon HP tak to pochopim ale ten je prave na tom bode SPL kam se vraci...

Mne by bylo fuk, funkcni cestu mam, ale chtel jsem si udelat priklad jak postupovat od nuly - od RoutePlanneru pres validator, urceni nakladu, spocitani paliva, ... az po pristani. A nemuzu si pomoci ale RoutePlanner na teto konkretni trati zklamal.

Vyskytuje se v praxi situace kdy je (velke dopravni) letadlo navedeno pres bod X na bod Y s tim ze z bodu Y se ma vratit na bod X kde je HP?

Aspon ja jsem to takhle pochopil - Jeppesen 05/06.

Leos
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 18:38
Tragédie v JRD
k tomu konci ...
to je proste tim, ze v realu u toho planovani sedi lide... routefinder nejak ten konec neresi, on vi ze KENEM je star a proste te vede k nemu ... to ze pak ten star vede zase pres SPL on uz neresi... proste si musis vzit mapu a zacit planovat...

zacit treba tim, ze ten SPL-KENEM usek vyrusis... a hle, co tam mame?

TABEM UL858 OKF UM725 STO UM984 DENUX UM725 GRZ UL604 ELSIS UM725 MONID UM867 GILUK UL5 KENEM coz je uz trosku lepsi, i kdyz ostra zatacka je tam stejne...

muzes take udelat to, ze nebudes planovat trat z prahy do splitu, ale z prahy do nektereho z bodu, kde zacinaji stary (tak e treba LKPR - KENEM (OKLAX, SALI, ...) ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 18:56
leonell
Ta historie je takovahle: zacinam s A320 a delam si spoustu poznamek z ruznych tutorialu, manualu a tak. Napadlo mne, pokud to dotahnu do konce, nekam to dat pro nekoho kdo si chce zkusit velke letadlo a umi toho jeste min nez ja

Protoze CSA leta s A320 mimo jine do Splitu, zvolil jsem Split.

S uvedenym ucelem jsem potreboval, aby RF vybral po zadani LKPR a LDSP spravnou trat kterou clovek vezme a preklape jak je do MCDU.
Uz jsem jich par pres RF pouzival, takze vim ze to umi - tady to proste nevyslo.

Jinymi slovy to neni o tom co ja umim ci neumim.

Podle mne idealni trat je:
LKPR SID VOZ TABEM UL858 LANUX STO UM725 GRZ UL141 DOL UL868 GISER L862 OKLAX STAR LDSP

Z RWY 24, do LDSP ze severu na severni vstupni bod (OKLAX) a projde validatorem, plny SID, plny STAR.

Apropos - (free) RF umi vyhledat cestu z LKPR do waypointu (OKLAX)? Jak?

Leos
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 19:04
Tragédie v JRD
ale ty se nemuzes spolehat na to, ze uplne presne ti z routefinderu vyleze naprosto 100% spravna trat (i ve smyslu , ze nebude obsahovat nelogicnosti). proste to nejde. ¨¨¨

a opet... routefinder (a vubec vsechny aplikace na planovani co se pouzivaji takhle pro fs) jsou hloupoucke.. nedelaji nic jineho, nez ze hledaji NEJKRATSI cestu z bodu A do bodu B... proto nema problem udelat trat kde by jsi letel po trati A B C B ... on nevi, ze pote, co te posle do bodu C, nasleduje star, ktery te z C zase veme do B...

ad planovani do bodu umi to jednoduse.. misto LKPR tam napises treba rasim ... on si pak obcas jeste rekne o to, aby jsi mu specifikoval v jakem state se ten dany bod nachazi .. kdyz najde duplicitu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 20:02
leonell
Tak si mne na to oklikou pres RASIM privedl a musim si sypat popel a hlavne se omluvit RF.
Ja tam zadaval rozsah FL330 a FL350. Tam to skutecne najde jenom ten problematicky KENEM.
Jak se tam da rozsah vetsi tak to najde ten OKLAX, presne tu "moji" cestu (akorat prohazene trasy ale to je vcelku jedno).
Takze diky za tip

Leos
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 20:06
Fabo™   
To je tiež prípad Košíc. Nebyť toho, že KEKED leží na UB7, tak ťa k nám snáď ani nepustí... takto musí každá trať začať KEKED UB7 KSC a až potom logicky nadvázuje napríklad UM991 na Sliač (normálne by sa letelo DEDIS A42 SLC, ale to je nízka trať)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 20:11
Tragédie v JRD
jsem rad ze jsem ti pomohl jenom tak mimochodem, text primo na titulce routefinderu

(ale me by to taky nenapadlo

// 2006-04-08 06:10:00 //
Please note that some airports (more and more of them lately in Europe) have arrival connecting points that cannot be reached from cruising level. If you find that the system does not use the correct arrival, or if it can't find a route at all, try specifying a lower limit in the route request. For example, instead of FL330 - FL330, try FL230 - FL330.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Trať ČSA OK0822 LKPR - LDSP (Split)   26. 8. 2007 / 18:23
LS
zase tak se to nemeni, vetsinou se pridavaji trate, ale ze by se kazdy mesic prekopavali trate to tezko...SID STAR vetsinou vedou na stejne body, ale prekopavaji se uvnitr, aby se lepe treba odseparovali prilety a odlety...Samozrejme obcas se neco zmeni, ale neni to kazdy mesic...To je jen rarita u nas
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ