FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat? Jeden příspěvek | Celý strom
MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 00:22
zuNus   
tak jsem se podival na statistiku mig15 , sakra jak to vubec mohl letat tenhle stroj?byli u csla zdravi lide?sam zasnu podivejte na to



21.1.1956 havaroval S-102 (MiG-15) 6.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Stanislav Pivoda.

7.3.1956 havaroval S-103 (MiG-15bis) 9.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Stanislav Novák.

18.4.1956 havaroval S-103 (MiG-15bis) 15.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Pavel Kaucký.

21.4.1956 havaroval S-102 (MiG-15) 3.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Josef Jenerál.

25.4.1956 havaroval S-102 (MiG-15) 17.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Jan Havlík.

15.5.1956 havaroval S-102 (MiG-15) 16.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Otto Zeman.

14.7.1956 havaroval S-103 (MiG-15bis) 9.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Pavel Vítek.

1.8.1956 havaroval S-102 (MiG-15) 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Ervín Poliak.

14.8.1956 havaroval S-103 (MiG-15bis) 9.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Jaroslav Dašek.

16.8.1956 havaroval CS-102 (MiG-15UTI) 8.slp letectva ČSLA, náležející syrskému letectvu. Zahynul pilot kpt. Josef Saksún.

21.9.1956 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot des. Jaroslav Šefčík.

30.9.1956 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Josef Jiroušek.

6.11.1956 havaroval MiG-15bis 1.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Miroslav Rada.

21.11.1956 havaroval MiG-15 3.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Lubomír Lilge.

12.12.1956 havaroval MiG-15bis ZVS Vodochody. Pilot kpt. Jiří Sládek provedl běžný kontrolně přejímací let. Pak se souhlasem dispečera pokračoval v akrobacii, mimo předepsanou náplň přejímky. Vykonal dva přemety ve výšce od 3 do 4 km, po vyjití z přemetu pokračoval šesti sestupnými výkruty doprava ve strmém klesání s nárůstem rychlosti. Poslední výkrut vyrovnal ve 200 m nad zemí, letoun ale prosedl a střemhlavý let pilot vybral až ve výšce 50 m, přičemž vlivem přetížení zřejmě na okamžik ztratil vědomí. Letoun přešel do stoupání s částečně vychýlenými křidélky a zvolna se otočil na záda. Když pilot v 500 m přitáhl, letoun přešel do zvratu a střemhlav narazil do země. Letoun byl zničen, pilot zahynul. Příčinou byla chyba pilota přes jeho vysoké pilotní schopnosti.

1.3.1957 havaroval MiG-15bis 15.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Václav Bílek.

12.3.1957 havaroval MiG-15bis 17.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. František Vyvadil.

13.3.1957 se srazily dva MiG-15 letectva ČSLA. Při druhém letu pilot Hyka omdlel a ve výšce 5 500 m se srazil s druhým MiGem. Překryt kabiny se rozbil a proudící vzduch Hyku probudil. Příčinou bylo zdravotně závadné máslo podávané ke snídani. Místy se rozložilo na kyselinu mléčnou, působící na organismus jako slabý jed. Ve styku s kyslíkem se kvasinky množily rychleji, až pilot omdlel.

23.4.1957 havaroval MiG-15bis 11.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Karol Frič.

3.5.1957 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. František Hudák.

16.5.1957 havaroval MiG-15 1.letky 20.slp letectva ČSLA u obce Březejc u Velkého Meziříčí. Při průzkumném letu zahynul pilot por. Ladislav Klimek.

5.7.1957 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Milan Alušic.

19.7.1957 havaroval MiG-15UTI 1.slp letectva ČSLA. Zahynuli piloti kpt. Vladimír Tomčík a kpt. Drahoslav Pácl.

24.7.1957 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. František Šenkýř.

24.7.1957 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Jiří Dolejš.

24.9.1957 havaroval MiG-15 LU letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Josef Zbořil.

30.9.1957 havaroval MiG-15bis 16.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Rudolf Janda.

30.9.1957 havaroval MiG-15bis 15.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Radoslav Schrömer.

6.3.1958 havaroval MiG-15bis 1.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Jiří Dvořák.

25.3.1958 havaroval MiG-15bis VLaPVOS. Zahynul pilot pplk. Miloslav Hobl.

31.3.1958 havaroval MiG-15bis 9.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Štěpán Večerek.

4.4.1958 havaroval MiG-15UTI 2.slp letectva ČSLA. Zahynuli piloti kpt. Jiří Konečný a npor. Milan Polák.

5.5.1958 havaroval MiG-15 1.letky 20.slp letectva ČSLA u obce Cirkvice u Kutné Hory. Pilot por. Miloslav Kučera zahynul.

16.6.1958 havaroval MiG-15 3.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Miroslav Peša.

12.11.1958 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Ivo Martiník.

21.11.1958 havaroval MiG-15bis 6.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Bohuslav Vintera.

28.11.1958 havaroval MiG-15bis 1.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Antonín Valovič.

4.1.1959 havaroval MiG-15UTI 2.slp letectva ČSLA. Zahynuli piloti kpt. Božík Stodůlka a npor. Milan Váňa.

15.1.1959 havaroval MiG-15bis 8.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Vladimír Kropáček.

3.3.1959 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Klement Božík.

21.3.1959 havaroval MiG-15 18.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Jindřich Weber.

25.3.1959 havaroval MiG-15bis 5.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Miloš Veselý.

18.4.1959 havaroval MiG-15bis 7.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Květoslav Klíma.

23.4.1959 havaroval MiG-15 18.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. František Lukáč.

6.5.1959 v noci havaroval MiG-15UTI 20.slp letectva ČSLA při přistávacím manévru. Zahynul inspektor leteckého výcviku pluku mjr. Ján Petráš a příslušník štábu 22.sld pplk. Ján Miklovič (Miklošík).

9.7.1959 havaroval MiG-15bis 11.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Ota Drázský.

29.7.1959 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot voj. Jiří Adámek.

15.8.1959 havaroval MiG-15 2.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Ladislav Ondra.

18.8.1959 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Josef Volařík.

27.8.1959 havaroval MiG-15bis 20.slp letectva ČSLA. Letoun se zřítil při soutěži ve vyšší technice pilotáže nad letištěm. Pilot npor. Vladimír Moučka zahynul.

7.1.1960 havaroval MiG-15SB LZO VZS 031. Zahynul pilot pplk. František Dolíhal.

16.2.1960 havaroval MiG-15SB 30.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Josef Petruška.

13.5.1960 havaroval MiG-15UTI 7.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Drahomír Procházka.

23.6.1960 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot voj. Václav Bráza.

3.8.1960 havaroval MiG-15 20.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Ivo Wirgel.

19.8.1960 havaroval MiG-15bis 11.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Jaroslav Kodet.

5.11.1960 havaroval MiG-15UTI 8.slp letectva ČSLA. Zahynuli piloti mjr. Milan Zámečník a pplk. Václav Malucha.

20.12.1960 havaroval MiG-15UTI 11.slp letectva ČSLA. Zahynuli piloti kpt. Ladoslav Záprt a por. Vladimír Vrána.

19.2.1961 havaroval MiG-15bis 5.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Jan Bednár.

27.3.1961 havaroval MiG-15bis 9.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Arnošt Hošek.

21.4.1961 havaroval MiG-15UTI 6.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot pplk. Jan Kaliský.

23.5.1961 havaroval MiG-15UTI 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot des. Jan Šťáva.

23.5.1961 havaroval MiG-15 2.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Jaroslav Němec.

28.7.1961 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Josef Pohanka.

11.8.1961 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Jaroslav Kubík.

28.9.1961 havaroval MiG-15 28.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. František Tureček.

6.4.1962 havaroval MiG-15bis 17.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Boris Vlasák.

13.7.1962 havaroval MiG-15 20.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Milan Petrů.

3.8.1962 havaroval MiG-15T OVT. Zahynul pilot kpt. Milan Svoboda.

22.9.1962 havaroval MiG-15bis 2.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Jaromír Horčic.

13.9.1962 havaroval MiG-15bis VAAZ. Zahynul pilot pplk. Milan Štefánek.

1.11.1962 havaroval MiG-15UTI 5.slp letectva ČSLA. Zahynuli oba piloti mjr. Václav Doskočil a kpt. Václav Jírů. Příčinami bylo snížení výšky letu v kopcovitém terénu při nízké dohlednosti a oblačnosti; posádce nebyl před letem vydán úkol, nebyla provedena její kontrola; nepřipravenost instruktora na činnost při vlétnutí do ztížených povětrnostních podmínek; velitel pluku nepřevzal řízení při poklesu povětrnostních podmínek pod minima letiště.

22.1.1963 havaroval MiG-15bis 3.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Vojtěch Beran.

14.3.1963 havaroval MiG-15SB 18.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Vnislav Vodička.

15.3.1963 se srazily MiG-15UTI a MiG-15SB 30.sbolp letectva ČSLA. MiG-15UTI s osádkou kpt. Oldřich Sedláček a kpt. Jaroslav Mach letěl podle přístrojů po systému OSP. Na předletové přípravě byla stanovena výška letu 2 000 m. Pilot MiGu-15UTI zahlásil pouze průlet VPRS bez udání výšky. Zřejmě se podle předcházejícího pokynu řídícího létání domníval, že má provést odlet na výšce 1 500 m. Na této výšce byl v prostoru odletu roj MiGů-15. Číslo čtyři (kpt.(npor.?) Jiří Čermák) se na vstřícných kurzech srazilo s MiGem-15UTI. Výbuchem letounů všichni 3 piloti zahynuli. Trosky jednoho stroje dopadly na obytný dům, v němž zahynula jedna žena. Příčinou byla chyba řídícího létání - nedůsledné řízení a chyba pilotů - nedostatečné sledování vzdušného prostoru. Řídící létání neměl přehled o režimu letu MiGu-15UTI, navyžádal si jeho výšku, když ji osádka nehlásila a nevzal v úvahu roj v prostoru. Dále byly shledány nedostatky v předběžné přípravě.

27.3.1963 havaroval MiG-15bisR 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Josef Imrich.

20.6.1963 havaroval MiG-15 OVT. Zahynul pilot npor. Josef Dostál.

20.6.1963 havaroval MiG-15T OVT. Zahynul pilot por. Palo Šrotýř.

12.7.1963 havaroval MiG-15bis 2.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Vlastimil Martínek.

23.11.1963 havaroval MiG-15bis (3230) letectva ČSLA u letiště Mladá. Po startu a zasunutí podvozku se ozval silný výbuch v prostoru motoru. Objevil se dým v kabině, pilot kpt. Jaroslav Němec okamžitě přerušil vzlet a podvědomě sedal před sebe. Letoun dopadl 90 m za VPD a zastavil se na terénních překážkách 500 m za VPD. Letoun byl zničen, pilot lehce zraněn. Příčinou byla chyba technika, který zapomněl zkontrolovat uzavření kohoutu systému nouzového vysouvání podvozku, ten zůstal otevřen a tlak vzduchu z něj roztrhl nádrž hydraulické kapaliny, která vnikla do motoru.

6.2.1964 havaroval MiG-15UTI (2045) letectva ČSLA u obce Košická Belá. Při přechodu letounu ze stoupání do horizontálního letu došlo k poklesu otáček motoru. Posádka (npor. Michal Kmeť a npor. Radomír Sprátek) se katapultovala. Letoun byl zničen.

7.2.1964 havaroval MiG-15bis (3149) 2.sbolp letectva ČSLA (Bratislava - Malacky) v Karpatech. Pilot npor. Milan Hlídek plnil úkol - střelba a bombardování v noci. V prostoru Karpat se dostal nad oblačnost (6/8), pak začal klesat pod ní a narazil do Čertova kopce. Letoun byl zničen, pilot zahynul.

17.2.1964 se srazily dva MiG-15SB (1554, ) 18.sbolp letectva ČSLA u obce Sezemice. Dvojice MiGů (mjr. Jan Jeřábek, ev. č. 1554 a kpt. Jan Jurečka, ev. č. 1303) točili zatáčku na VPRS ve výšce 6 000 m QFE a čekala na pokyn navádění. V téže době se vracel npor. Jaroslav Pikal z navigačního letu na výšce 6 000 m. Před vstupem do prostoru se dvakrát hlásil ŘL, který ho neslyšel. Pokračoval na VPRS ve výšce 6 000 m a srazil se s MiGem mjr. Jeřábka. Oba letouny vybouchly a jejich trosky poškodily MiG kpt. Jurečky. Ten se chtěl katapultovat, ale nemohl odhodit poškozený kryt kabiny a opustil letoun bez katapultáže. Zranil se nárazem do ocasu, padák mu otevřel KAP. Všechny letouny byly zničeny. Kpt. Jurečka dopadl na zem v bezvědomí, mjr. Jeřábek a npor. Pikal zahynuli.

7.4.1964 havaroval MiG-15bis 28.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Zdeněk Hornych.

13.4.1964 havaroval MiG-15bis 2.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot por. Jan Valenta.

6.5.1964 havaroval MiG-15T OVT. Zahynul pilot npor. František Kakáš.

2.6.1964 havaroval MiG-15UTI 17.slp letectva ČSLA. Zahynuli piloti kpt. Stanislav Sládek a kpt. Oldřich Randák.

8.10.1964 havaroval MiG-15 2.lšp letectva ČSLA. Zahynul pilot svob. Pavel Bartoš.

15.3.1965 havaroval MiG-15SB 20.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. Rostislav Minks.

5.3.1965 havaroval MiG-15bis 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot npor. František Lelák.

22.7.1965 havaroval MiG-15UTI 11.slp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Tomáš Tomšík.

1.2.1967 havaroval MiG-15bisR 45.dpzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Vladislav Koumal.

20.8.1967 havaroval MiG-15bisR 47.pzlp letectva ČSLA. Zahynul pilot kpt. Miroslav Kinc.

3.5.1968 havaroval MiG-15bisR 47.pzlp letectva ČSLA v Mladé. Pilot npor. Ignác Fabián při návratu z nočního letu ohlásil náklon letounu doprava. Ve výšce 4 až 5 m nad VPD se letoun náhle naklonil doprava, vybočil o 45° a z výšky 10 m dopadl na pravé křídlo, převrátil se na záda a vybouchl. Pilot zemřel při převozu na ošetřovnu. Hořící trosky letounu zničily další dva MiG-15bisR na stojánce. Příčinou náklonu zřejmě byla závada na přečerpávání paliva z pravé přídavné nádrže. Předpis ukládal odhození obou nádrží, ale řídící létání povolil přistání s nádržemi, protože se to již několikrát povedlo. Hlavní příčinou bylo chybné uzavření zátky přídavné nádrže technikem.

25.6.1968 havaroval MiG-15bisR 30.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. Václav Samoël.

3.3.1969 havaroval MiG-15bis 34.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot pplk. Miroslav Kopáč.

16.7.1969 havaroval MiG-15UTI 8. slp letectva ČSLA u Ostravy. Pilot Ing. Vlastimil Navrátil a instruktor Ing. Vítezslav Nohel prováděli výcvikový let. Při návratu provedli sestup na letiště Mošnov a dostali pokyn dát přednost čtveřici letadel na přistání a proto provést zatáčku o 360° mimo osu přiblížení. To piloti provedli a dostali pokyn k provedení druhé zatáčky. V průběhu této zatáčky při rychlosti asi 300 km/h ve výšce asi 450 m vysadil motor. Instruktor převzal řízení a navedl letoun do volného prostoru. Piloti se katapultovali, letoun se však neočekávaně stočil doprava a dopadl na tovární halu železáren ve Vítkovicích, kde usmrtil dělnici a zranil dva dělníky, kteří na následky zranění později zemřeli. Příčinou bylo utržení náhonu palivového čerpadla.

6.8.1969 havaroval MiG-15bis 30.sbolp letectva ČSLA. Zahynul pilot mjr. František Klejna.

22.10.1969 havaroval MiG-15UTI VLU. Zahynul pilot kpt. Václav Loukotka a zahraniční pilotní žák.
 

Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 00:45
Rychlokvaška
Možná kdyby ses taky podíval na počet těch letadel v tehdejším letectvu, kterému se dalo říkat letectvo, tak bys pochopil proč...
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 00:47
Lukas.wz   
No jasně, kdyby se za jeden rok teď povedlo to co předtím tak už nemáme letectvo.. Ale jako, mě při tom čtení nešokovaly ty čísla ve vztahu k letadlům ale k lidem..
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 00:51
zuNus   
Jezis ja statistiky videl nekolikrat v rozmezich v ruznych letech , tak men nemusis poucovat o tomhe , jen my jde o to kolik pilotu zemrelo
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 01:04
Rychlokvaška
Nepoučoval bych tě o ničem, kdybys nepsal blbosti jako "sakra jak to vubec mohl letat tenhle stroj?byli u csla zdravi lide?".

Těchle mašin lítalo v našem letectvo takové kvantum, že je to v dnešní době nepředstavitelné i pro drtivou většinu ostatních evropských zemí, dokonce by se to dalo srovnat i se současnými leteckými velmocemi. Schválně si udělej malý průzkum a budeš se možná divit.

Taky si uvědom, že pro většinu z těch pilotů to byla vlastně první proudová mašina, že NEbisky byly pověstné nespolehlivostí motorů a přístrojového vybavení, že to byla technika obecně poplatná své době a o nějakém IFR vybavení, záchranných prostředcích apod. ani nemohla být řeč.

Napsat to cos napsal není jenom mimo mísu, ale celkem i urážka těch co zahynuli.
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 01:30
zuNus   
jaka urazka co zahynuli? ja sem prave tim znechucen , tak to mne dostalo urazka co zahynuli , mylsim tim u csla zdravi lide jako veleni , nemyslim piloty , vim ze litalo hodne , ale tak nekdy nehoda 2x do tydne je dost
 

Re: Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   19. 8. 2007 / 12:41
Kachna   
No, on stav přes 1.000 letuschopných a provozovaných letadel si bral za své. Pak je tady ve vojnské mluvě a v předpisech, (ve kterých se tlácháš, jak jsi zběhlý) se mluví o povolených ztrátách. A do těch se, ať počítám, jak počítám vejdou,...
Bohužel člověk od přírody není stvořen k létání, tak se jí za to musí odvádět daň, mnohdy bohužel ta nejvyšší.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   19. 8. 2007 / 14:59
Lukas.wz   
A když by se do povolenejch ztrát nevešly tak to bude stejně jedno..
 

Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 00:46
Lukas.wz   
Zrovna před nedávnem jsem na tohle koukal.. Taky jsem se na tom zastavil.. Chvilku jsem si to i počítal..Např. 13 nehod ( pokud jsem dobře počítal..) v 57.. Je to mazec.. Aspo%n těm pilotům, budiž země lehká.. Nebo spíš, at si tam nahoře porádně zalítaj.. A v něčem lepsím..
 

Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 00:53
anatolij   
Ten seznam mám, ale jak je to sepsáno takhle pohromadě, tak to vypadá dost děsivě, každý rok kolem 15ti lidí na jediném typu Celkem na MiG-15 přišlo o život cca 140 pilotů. Je ale třeba si uvědomit, že jsme patnáctek měli myslím něco přes 1200 a intenzita výcviku byla trochu jinde, než dnes. Bohužel kvalita výcviku před usednutím do MiGu v těch prvních "nadšených proudových" letech asi nebyla nejlepší a vzalo si to svou daň (můj názor). Nicméně 10% popadaných letadel jednoho typu je dost
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 01:36
samo
Souhlas, v prvních letech po přechodu na proudovou techniku se hodně "šturmovalo". Kvantita dostala přednost před kvalitou a dopadalo to, jak to dopadalo. Byl to taky nejpočetnější typ a m.j. MiG-15UTI sloužil i pro vývozní lety a kontrolu techniky pilotáže v případech, kdy nebyly spárky jiného typu (MiG-19, zpočátku MiG-21 a Su-7). Možná i přestávky v létání na patnáctkách udělaly svoje.
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 09:23
jožo
Mig 15 bol VO SVOJEJ DOBE jeden z najlepších prúdových strojov na svete.Čítali ste takéto podrobné štatistiky aj o iných érach tej doby? Čo tak napr. F 104 Starfighter?
Sami piloti ho nyzývali "lietajúca rakva, alebo výrobca vdov". Bohužiaľ možno až 90% havárií býva obvykle chyba človeka a nie stroja, aj keď samozrejme každý stroj na svete
sa môže pokaziť.
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 09:33
anatolij   
K F-104 jen dodám, že se kdysi za komančů vedla statistika (nevím jak přesná) ale F-104 z toho nevycházely o nic hůř, než naše 21čky. Možná na pověsti "létající rakve" má z velké části podíl vzhled toho éra (letadlo skoro bez křídel). Asi ale je pravda, že pilotáž toho divného stroje měla svá specifika a hodně lidí na to doplatilo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 10:40
zuNus   
letajici rakev se rikalo vice letadlem ne?
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   19. 8. 2007 / 15:43
jardaa
10% havarovaných letadel, si myslím, není mnoho. to spíš ukazuje na poměrně velkou spolehlivost a nenáročnost letadel MiG-15. například pozdější technika v podobě letadel MiG-21 a Su-7 měla procentuální nehodovost kolem 25 až 26 %. to ovšem již souvisí opravdu s velkou náročností jak provozní tak nejspíš i pilotážní.
 

Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 09:32
samo
Ještě jsem si vzpomněl-co se týče toho zdraví příslušníků letectva, dočetl jsem se o minimálně o 2 případech, kdy byla havárie (v jednom případě katastrofa) bojového letounu zaviněna epileptickým záchvatem pilota. Jeden z těch případů byl právě MiG-15.
Jenom jako perlička- v Bechyni se musel v sedmdesátých letech katapultovat z MiGu-21F pilot, kterému se při letu udělalo nevolno potom, co se při obědě přejedl leča.
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 09:38
Mike2811
Stíhačky nevedou něco jako zvracecí pytlíky ???
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 09:50
samo
To nevím, dočetl jsem se, jak se řeší fyziologické potřeby za letu, ale o zvracení nic. Asi mají nějakou speciální žvýkačku, nebo Kinedryl ))
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 10:39
zuNus   
ja bych zvracel do toho dychaci hadice
 

Re: Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 10:46
SONP   
Nebylo by lépe otevřít ten okno, nebo tou letadlem vůbec nelétat?
 

Re: Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 10:48
Willhelm   
Já bych zase někdy zvracel z toho tvého čeština... evidentně tvůj druhý velký kůň, hned po letadlech co?
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 13:26
Lukas.wz   
Táta mi říkal, že když byl na vojně tak tajně odposlouchávali frekvenci.. Jeden den prej odlítla skupina MiGin-21 někam na střelby.. Nóóó, a když se vraceli tak se řídící prej mohl zbláznit a na frekvenci se používalo odcela dost nepublikovatelnejch hlášek protože k obědu měli všichni něco špatnýho a strašně spěchali na záchod..Ňáký pořadí na přistání se prej vůbec neřešilo, posedali jak se dalo, vypadli z kokpitu a mazali na hajzlík..Docela bych necel být v jejich kůži..
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 13:43
zuNus   
neni prijemne
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 14:03
Migář
Já bych jen autorovi chtěl napsat že,když vezme v potaz počet nalítaných hodin ,počet mašin rozmístěných po ČSLA ,nesmíme se divit že havarií a katastrof bylo hodně.Každý pad letadla je vnímán jako tragédie už jen kuli tomu papirovaní a když se ktomu ještě přidá smrt jakého koliv člena posádky je tím ošlivější.Ovšem u ČSLA -spadlo více letadel a já myxslím že není nutný to tady publikovat.
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 21:37
Jirka Kallasch   
A to jako proč ?
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 22:25
Lukas.wz   
Pád letadla je vnímán jako tregédie kvůli papírování..? A když se k tomu přidá smrt člověka tak už to v podstatě taková hrůza není,ne..? Páč o pár papírů víc nebo míň..

Ty ses asi magor.. Jestli to mělo být vtipný tak nebylo, jestli jsi to myslel vážně tak pochybuju o Tvém zdraví.. A ještě celkově by me zajímalo, co má ten příspěvek za smysl.. Jako co nemá smysl publikovat..? Proč..? Nechápu..
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 23:50
zuNus   
Ses neakej SEF CSLA a rodinny pribuzny vsech co posithla neaka nehoda? ze tady pises jako velitel
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 17:37
Rychlokvaška
Ne nadarmo jsou žaludeční/střevní potíže statisticky nejčastější příčina náhlé nezpůsobilosti pilota za letu. Bohužel ale zatímco v Bulíku to vezme druhej a za dveřma je hajzlík, ve stíhačce už to tak snadný není.

Předpokládám ale, že stejně jako pěšáci mají i piloti doporučenou stravu před operačním letem.
 

Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 10:45
bumper   
To musela bejt radost litat ...
 

Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 22:31
Luboš
Člověče, kde jsi se k takovým informacím dostal?
Hledám jednu leteckou havárii (resp. informace o ní) a nemůžu se nikde chytit.
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   18. 8. 2007 / 22:35
Lukas.wz   
http://www.sweb.cz/svici/havarie.htm

Strejček gůgl vždy pomůže.. Zkusil jsi to vůbec..? A co hledáš za nehodu..?
 

Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   20. 8. 2007 / 19:34
Luboš
Vím, že strýček gůgl je fajn, ale já hledám havárii z 21.9.1933 v Hradci Králové, kde se smrtelně zranil můj příbuzný.
A to jsem zatím nanašel
 

Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   20. 8. 2007 / 23:40
zuNus   
a co to bylo za nehodu?
 

Re: Re: Re: Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   21. 8. 2007 / 08:43
Luboš
Přesně nevím, jednalo se snad o srážku dvou letounů ve vzduchu při nácviku na nějakou leteckou přehlídku. Předpokládám, že by se mohlo jednat o nácvik na oslavy 28.října.
Typ letadel nevím, informace mám jen z náhrobního kamene a vzpomínky, které má moje matka od babičky. Pilotem byl polní pilot četař Jan Voleman a na následky zranění zemřel dva dny poté.
Babička prý vyprávěla, že na jeho pohřeb přiletěla formace letadel a jedno z nich při nízkém průletu shodilo věnec přímo do jeho hrobu.
Víc nevím a ani se víc už nedovím.
 

Re: Re: MIG 15 ? jak to vubec mohlo letat?   19. 3. 2009 / 18:45
Švící
Komplet zajímavá debata. Jenom bych rád připomněl jako autor stránek http://sweb.cz/svici, že ten seznam nehod neni nic oficiálního a je to jen moje osobní dílo poskládaný ze zveřejněných a aspoň trochu důvěryhodných informací...
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ