| | | Textury pro FS2002 5. 4. 2002 / 13:26 | Priskac |
| | Zdravim. Chcel by som Vas poprosit o pomoc. Robim novy repaint jedneho modelu, problem je v tom ze vsetky (teda aspon ja som si tak vsimol) bitmapy maju v FS 2002 aj aplha channel, no ked si prekonvertujem Microsoftacky DXT3 v Imagetool-e do nejakeho normalneho bmp formatu, ja pouzivam 24bit, zmizne mi aplha channel, co ma za nasledok to ze ked upraveny obrazok naspat prekonvertujem do DXT3 formatu a spustim FS2002 tak vidim lietadlo iba ako keby bolo z lesteneho plechu, proste tam nieje ziadna textura. Skusal som sa pozriet ci Imagetool nema nejaku taku funkciu, no aspon ja som nenasiel nic take, ako import alphachanelu do normalneho obrazku. Este som zabudol povedat ze pouzivam Imagetool co je na CD MS FS2002. Chcel by som Vas poprosit ci neviete nejaky sposob ako tam ten Aplha chanel dopasovat, resp. kde robim podla Vas chybu. Vopred dakujem za pomoc. |
| |
|
| | | Re: Textury pro FS2002 5. 4. 2002 / 13:55 | |
| | pomoci DXTbmp lze alpha kanal ulozit (exportovat) a nasledne zase importovat... |
| |
|
| | | Re: Textury pro FS2002 5. 4. 2002 / 14:01 | |
| | Kdyz nactes texturu s alpha kanalem v Imagetoolu, pak ji prekonvertuj do 32bit formatu a uloz to jako *.tga.
Takovej obrazek pak muzes editovat treba v Paint Shop Pro a alpha kanal tam zustane zachovanej ( PSP ma i nastroje, jak s nim pracovat, treba pres "mask" nebo "selection" ). Upravenej obrazek pak muzes nacist do Imagetoolu ( podporuje TGA ) a prekonvertovat ho tam pak zase zpatky do DXT3.
Existuje i utilita, ktera muze usnadnit nektery veci, treba prave import a export toho alpha kanalu - jmenuje se DXTBmp a najdes ji na http://fly.to/mwgfx
Ted se zrovna objevil na www.freeflightdesign.com malej tutorial, kterej se tim taky zabyva:
http://www.oregon-coast.net/FS2002/simple.htm
|
| |
|
| | | | Re: Re: Textury pro FS2002 5. 4. 2002 / 14:19 | Priskac |
| | Ok, uz som skusil ten DXTBmp a funguje to. Vdaka obom za pomoc. Priskac |
| |
|
| | | | Re: Re: Textury pro FS2002 - a co naopak ???? 5. 4. 2002 / 21:46 | meiilaX |
| | Zatim jsme resili pripad editace jiz hotove textury s Alpha kanalem... A kdybych vytvoril novou texturu v editoru napr Photo Shop, jak tam ten Alpha kanal dostanu resp. na vrstvy, ktere by tento kanal meli obsahovat ? |
| |
|
|