Dvě poznámky z praxe
- V USA většinou každý auto nahání 2-3 policejní se s houkačkou. Nevím kde jich tolik berou a jak se koordinují, ale stačí aby někdo projel na červenou, tak už ho vytlačují někde bokem, na benzinku, na parkoviště, ke krajnici, apod. Ty akce jsou většinou hodně rychlý, stejně jako proces s příslušným řidičem a koneckonců i zabezpečení provozu okolo (vymarkování značení pro uzavření jednoho pruhu tu zvládají během pár minut světlicemi). Musím říct - kéž by to takhle fungovalo i v ČR.
- Přistávání na dálnici - je to celkem s podivem, ale zkušenosti ukazují, že auta většinou reagují velmi dobře na nouzovky na dálnici - éro je při přistávání téměř vždy rychlejší než provoz, takže když si mezi něma najde pilot místo, tak zůstane volné. Co bývá problém jsou řidiči ZA místem přistání, kde většinou z čumilských důvodů dochází ke kolizím, ostatně onehdá ona Z-43 na D1 byl stejný problém. |
|