FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 20. 2. 2025, svátek má Oldřich Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Tvorba scenerií Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Tvorba scenerií   6. 7. 2007 / 23:08
anatolij   
Můžeš mi říct, co má sakra scenérie Martina společného s pisatelovým dotazem? Smysl tvých příspěvků mi často uniká. Ale abych markovi trochu poradil, tak mé doporučení je následující:

Předpokládám, že budeš chtít začít např. s tvorbou nějakého baráku - prostě jednoduchý objekt, někde na slovensku. Letiště, cesty, jezera jsou zas jiná kapitola tvorby.
Nainstaluj si SDK gmax. Bývá tuším na instalčním CD FS2004 nebo bylo k dostání na stránkách microsoft, link nevím, možná ti někdo poradí nebo to dohledáš.
V tom SDK (balík vývojových nástrojů) je dokumentace, ukázkové soubory a potřebné programy - především gmax a makemdl. Dokumentace si rozhodně pročti, zamezí to zbytečným dotazům. Anglicky umíš, tak to pro tebe nebude problém. Projdi si ukázkové soubory - projekty pro gmax (.gmax). Zkus vytvořit krabici, exportuj ji pomocí makemdl, v souboru .xml nastav souřadnice, zkompiluj do .bgl, nainstaluj jako scenérii a podívej se, zda ji máš v FSku. Pokud se to povede, pokračuješ dále - učíš se jak modeloval složitější tvary, texturovat atd. Hlavní je mít přečtenou dokumentaci a zkoušet si ty jejich návody v praxi, tím se naučíš vše.

Gmax není zrovna nejjednodušší program a tvorba v něm je o malinko delší, než tvorba v jiných programech. Má však své výhody, díky kterým bych já osobně nikdy žádný jiný program pro modelování nepoužil - např. to, že prostředí gmax je shodné s prostředím 3dsmax a jak se jednou naučíš v gmax, umíš i v 3dsmax, což se ti může někdy hodit.

Má rada tedy je:
chtít vytvořit 3d objekt, sehnat SDK gmax, pročíst dokumentaci v něm obsaženou, experimentovat, experimentovat, experimentovat. Později zkoušet jiné programy, část teorie FS tvorby už budeš znát a pokusy budou pro tebe čím dám tím snazší.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ