FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Jak na VOR? Jeden příspěvek | Celý strom
Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:14
knight
Pokoušel jsem se letět trasu od VORu k VORu, ale nenavedlo mě to ani k prvnímu.
Po přiblížení k VORu asi na 20nm, výška 2500ft jsem zapnul AP - NAV (Frekvence VORu nastavena do NAV1, přepínač NAV/GPS do NAV,FS9,cessna,default) a letadlo začlo letět úplně někam pryč od požadovaného směru, cca po 15nm začlo kroužit na místě dokolečka.
Poradí mi někdo jak na to? Děkuji.
 

Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:27
Rozšafín Ctibum   
A měls CRS natočen směrem na VOR ? Podle mě totiž ne, a letadlo se usadilo na nějaký radiál a po ztrátě signálu VORu letadlo "zblblo"

Správný postup :

1) NAV1 - frekvence VOR -> ukáže mi na něj tlapka, vím tedy, kde je..

2) CRS Selector - točit tak dlouho, až se srovná břevno a ručička. Najdeme tím radiál, na kterém k němu poletíme. Šipka na konci musí ukazovat K majáku, pokud chceme letět k němu.

3) Zapnout AP - NAV mod a nesahat na to
 

Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:36
knight
Frekvenci VORu zjistím z mapy to je mi jasný. Ale jak zjistím kurs kterým mám letět?
Já jsem si kurs zjistil v GPS, ale to asi není správně,že? Musí být nastaven na CRC.
Je to tak? Děkuji.
 

Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:54
Rozšafín Ctibum   
Smě r k VORu ? nejjednodušeji asi tak, že kroutím CRS tak dlouho, až se ručička a břevno srovná. Tím pádem ukazuje CRS indicator přímo na VOR. Pak pomocí headingů otočím éro tak nějak přibližně na onen kurz a zapnu NAV. Pokud jsi od majáku daleko, ten heading používat ani nemusíš, letadlo se po čase usadí, ale vypadá to jak ožralý.
 

Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:28
Toomitsch
Do NAV1 se ladi frekvence ILS, zkus tu freq naladit na NAV2. Musis ho mit samozrejme aktivovany. Pak by it autopilot mel letet primo na VOR
 

Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:35
Lowmick   
Na NAV2 ti to nepoleti, NAV2 muzes jenom pozorovat, mrknout na DME nebo si dat odposlech. ILS i VORy muzes ladit na NAV1.
 

Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:36
Toomitsch
No jo, samozrejme mas pravdu, na mne leze, podle me zeny, menstruace, tak uz ani nejsem schopen logicky myslet
 

Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 10:37
Luděk Ch.
princip VORu je ten, že tě vede směrem k němu (od něj) po zvoleném kurzu. Tj. musíš naladit VOR do NAV1 a navíc nastavit kurz, kterým chceš k němu (od něj) letět. Dalo by se říct, že to je v podstatě totéž jako ILS, jen nemá sestupový paprsek a navíc narozdíl od ILS máš volitelný kurz, ne jako u ILS, kde je dán kurz napevno podle směru dráhy. Proto i pro VOR platí podobná podmínka jako u ILS, tj. musíš do zvoleného kurzu k VORu nalétnout sám opět v úhlu max. těch nějakých 30° v dostatečné vzdálenosti. Potom autopilot bude držet zvolený kurz k němu. Až k VORu doletíš, tak chvíli před tím vypneš na autopilotu NAV, naladíš následující VOR a kurz k němu a letadlo tímto směrem zatočíš. Až se VOR chytne, můžeš opět zapnout na autopilotu NAV a pokračuješ. Přpadně pokud takto doletíš až k VORu, NAV nevypneš a přeletíš ho, letadlo na chvíli ztratí jeho signál, protože kolmo nahoru VOR nevysílá a až ho znovu chytí, bude dále držet stejný kurz, tentokrát ale v režimu od VORu (na navigačním budíku přeskočí šipka směrem dolů).
 

Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 15:02
knight
jak poznám,že se mi VOR chytil?
Má to něco společného s tou morseovkou ca mi tam pořád pípá?
K čemu tedy je NAV2, když to podle toho pak neletí?
Na radiu v NAV1 jsem naladil frekvenci VORu, v NAV2 frekvenci dalšího VORu. Na budíkach směry tzn. budík 1=VOR1, budík 2 =VOR 2. Na radiu jsem zapnul NAV1, po přeletu VORem 1 jsem přepnul na NAV2 a ono to letělo pořád kursem VOR1. To je asi blbě,že?
 

Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 15:18
Luděk Ch.
Při letu na VOR musíš nastavit i kurs, který má k němu (od něj) letět. A to že se chytl poznáš stejně jako u ILS. Možná by neškodilo opravdu mrknout do výukových lekcích ve FS, protože je to naráz moc otázek a těžko se to dá takto naráz všechno naučit.
 

Re: Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 15:35
knight
samozřejmě ty kursy mám nastavený
 

Re: Re: Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 17:32
Luděk Ch.
Ty kursy? To je vždycky jen jeden kurs Ale jak ho nastavíš, tak už se to chová prakticky stejně jako ILS, jen bez klesání. Takže potom stačí jen do toho nastaveného kurzu správně nalétnout a autopilot se ho už bude držet. Jen si myslím, že tu výuku bereš zbytečně moc hopem, protože takto se to dá těžko zvládnout. V reálu to trvá měsíce až roky, v simulátoru když se tomu věnuješ, tak týdny. Ty se to snažíš všechno zvládnout snad za dva dny. Navigace podle přístrojů je až jedna z posledních a nejobtížnějších fází výcviku, protože už je to docela matematika nebo spíš geometrie. Takže bych trochu přibrzdil v tempu
 

Re: Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 15:36
Blackrat
A nebo sem, to bude uplne nejlepsi.

http://www.flightsim.cz/fsitem.php?act=exe&id=27&lan=&menu=
 

Re: Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 16:35
Hermann   
vyzkousej si to tady http://www.atlasaviation.com/vorsim/
 

Re: Re: Jak na VOR?   4. 7. 2007 / 16:24
nimbo
Princíp VORu a ILS je diametrálne odlišný, aj keď sa to navonok tvári podobne.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ