| | | Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:14 | |
| | Pokoušel jsem se letět trasu od VORu k VORu, ale nenavedlo mě to ani k prvnímu.
Po přiblížení k VORu asi na 20nm, výška 2500ft jsem zapnul AP - NAV (Frekvence VORu nastavena do NAV1, přepínač NAV/GPS do NAV,FS9,cessna,default) a letadlo začlo letět úplně někam pryč od požadovaného směru, cca po 15nm začlo kroužit na místě dokolečka.
Poradí mi někdo jak na to? Děkuji. |
| |
|
| | | Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:27 | |
| | A měls CRS natočen směrem na VOR ? Podle mě totiž ne, a letadlo se usadilo na nějaký radiál a po ztrátě signálu VORu letadlo "zblblo"
Správný postup :
1) NAV1 - frekvence VOR -> ukáže mi na něj tlapka, vím tedy, kde je..
2) CRS Selector - točit tak dlouho, až se srovná břevno a ručička. Najdeme tím radiál, na kterém k němu poletíme. Šipka na konci musí ukazovat K majáku, pokud chceme letět k němu.
3) Zapnout AP - NAV mod a nesahat na to
|
| |
|
| | | | Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:36 | |
| | Frekvenci VORu zjistím z mapy to je mi jasný. Ale jak zjistím kurs kterým mám letět?
Já jsem si kurs zjistil v GPS, ale to asi není správně,že? Musí být nastaven na CRC.
Je to tak? Děkuji. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:54 | |
| | Smě r k VORu ? nejjednodušeji asi tak, že kroutím CRS tak dlouho, až se ručička a břevno srovná. Tím pádem ukazuje CRS indicator přímo na VOR. Pak pomocí headingů otočím éro tak nějak přibližně na onen kurz a zapnu NAV. Pokud jsi od majáku daleko, ten heading používat ani nemusíš, letadlo se po čase usadí, ale vypadá to jak ožralý. |
| |
|
| | | Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:28 | |
| | Do NAV1 se ladi frekvence ILS, zkus tu freq naladit na NAV2. Musis ho mit samozrejme aktivovany. Pak by it autopilot mel letet primo na VOR |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:35 | |
| | Na NAV2 ti to nepoleti, NAV2 muzes jenom pozorovat, mrknout na DME nebo si dat odposlech. ILS i VORy muzes ladit na NAV1. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:36 | |
| | No jo, samozrejme mas pravdu, na mne leze, podle me zeny, menstruace, tak uz ani nejsem schopen logicky myslet |
| |
|
| | | Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 10:37 | |
| | princip VORu je ten, že tě vede směrem k němu (od něj) po zvoleném kurzu. Tj. musíš naladit VOR do NAV1 a navíc nastavit kurz, kterým chceš k němu (od něj) letět. Dalo by se říct, že to je v podstatě totéž jako ILS, jen nemá sestupový paprsek a navíc narozdíl od ILS máš volitelný kurz, ne jako u ILS, kde je dán kurz napevno podle směru dráhy. Proto i pro VOR platí podobná podmínka jako u ILS, tj. musíš do zvoleného kurzu k VORu nalétnout sám opět v úhlu max. těch nějakých 30° v dostatečné vzdálenosti. Potom autopilot bude držet zvolený kurz k němu. Až k VORu doletíš, tak chvíli před tím vypneš na autopilotu NAV, naladíš následující VOR a kurz k němu a letadlo tímto směrem zatočíš. Až se VOR chytne, můžeš opět zapnout na autopilotu NAV a pokračuješ. Přpadně pokud takto doletíš až k VORu, NAV nevypneš a přeletíš ho, letadlo na chvíli ztratí jeho signál, protože kolmo nahoru VOR nevysílá a až ho znovu chytí, bude dále držet stejný kurz, tentokrát ale v režimu od VORu (na navigačním budíku přeskočí šipka směrem dolů). |
| |
|
| | | | Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 15:02 | |
| | jak poznám,že se mi VOR chytil?
Má to něco společného s tou morseovkou ca mi tam pořád pípá?
K čemu tedy je NAV2, když to podle toho pak neletí?
Na radiu v NAV1 jsem naladil frekvenci VORu, v NAV2 frekvenci dalšího VORu. Na budíkach směry tzn. budík 1=VOR1, budík 2 =VOR 2. Na radiu jsem zapnul NAV1, po přeletu VORem 1 jsem přepnul na NAV2 a ono to letělo pořád kursem VOR1. To je asi blbě,že? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 15:18 | |
| | Při letu na VOR musíš nastavit i kurs, který má k němu (od něj) letět. A to že se chytl poznáš stejně jako u ILS. Možná by neškodilo opravdu mrknout do výukových lekcích ve FS, protože je to naráz moc otázek a těžko se to dá takto naráz všechno naučit. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 15:35 | |
| | samozřejmě ty kursy mám nastavený |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 17:32 | |
| | Ty kursy? To je vždycky jen jeden kurs Ale jak ho nastavíš, tak už se to chová prakticky stejně jako ILS, jen bez klesání. Takže potom stačí jen do toho nastaveného kurzu správně nalétnout a autopilot se ho už bude držet. Jen si myslím, že tu výuku bereš zbytečně moc hopem, protože takto se to dá těžko zvládnout. V reálu to trvá měsíce až roky, v simulátoru když se tomu věnuješ, tak týdny. Ty se to snažíš všechno zvládnout snad za dva dny. Navigace podle přístrojů je až jedna z posledních a nejobtížnějších fází výcviku, protože už je to docela matematika nebo spíš geometrie. Takže bych trochu přibrzdil v tempu |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 15:36 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 16:35 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Jak na VOR? 4. 7. 2007 / 16:24 | |
| | Princíp VORu a ILS je diametrálne odlišný, aj keď sa to navonok tvári podobne. |
| |
|
|