princip VORu je ten, že tě vede směrem k němu (od něj) po zvoleném kurzu. Tj. musíš naladit VOR do NAV1 a navíc nastavit kurz, kterým chceš k němu (od něj) letět. Dalo by se říct, že to je v podstatě totéž jako ILS, jen nemá sestupový paprsek a navíc narozdíl od ILS máš volitelný kurz, ne jako u ILS, kde je dán kurz napevno podle směru dráhy. Proto i pro VOR platí podobná podmínka jako u ILS, tj. musíš do zvoleného kurzu k VORu nalétnout sám opět v úhlu max. těch nějakých 30° v dostatečné vzdálenosti. Potom autopilot bude držet zvolený kurz k němu. Až k VORu doletíš, tak chvíli před tím vypneš na autopilotu NAV, naladíš následující VOR a kurz k němu a letadlo tímto směrem zatočíš. Až se VOR chytne, můžeš opět zapnout na autopilotu NAV a pokračuješ. Přpadně pokud takto doletíš až k VORu, NAV nevypneš a přeletíš ho, letadlo na chvíli ztratí jeho signál, protože kolmo nahoru VOR nevysílá a až ho znovu chytí, bude dále držet stejný kurz, tentokrát ale v režimu od VORu (na navigačním budíku přeskočí šipka směrem dolů). |
|