FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 25. 12. 2024, Boží hod vánoční Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
navádění podle GPS a zápis frekvencí Jeden příspěvek | Celý strom
navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 12:31
knight
Zdravím všechny, mám několik dotazů.
1.Lze navést letadlo na runway podle GPS (místo ILS)?
2.Frekvence pro approach se uvádím do COMM1 a pro ILS do NAV1.
Je to tak správně.

Děkuji za odpovědi.
 

Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 12:39
Waterfight (TVS379)   
Mno
1. lze, ale proč?
2. Do COM neuvádíš žádne navigační frekvence, ale komunikační, nejen APP, ale i TWR, GND apod., naopak navigační udáváš do NAV, tj. frekvence VORů, nebo onu ILS frekvenci...
 

Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 12:52
knight
prostě mě jen zajímá jestli to jde a chtěl bych to vyzkoušet
do NAV1 jsem uvedl fr.ILS a byl jsem naveden na dráhu, do COMM1 jedna fr. APPROACH a po navedení podle ILS jsem zapnul APP a letadlo začalo klesat. Takže to bylo správně?
 

Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:00
Waterfight (TVS379)   
1. pokud tě to prostě jen zajímá, tak to prostě jen zkus...
2. pořád pleteš hrušky s jabkama... Frekvence APP je komunikační, tj. zadáváš ji do COM1, abys mohl komunikovat se stanovištěm Approach, v default FS tě ale stejně přehodí na TWR a potom GND... Co se týče toho ILS, těžko si do něj mohl být naveden, pokud jsi neměl zapnutý APP... Měl bys říci, zda létáš default, nebo add-ony, či jestli on-line, nebo off-line
 

Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:11
knight
zatím létám off a default s cessnou
měl jsem zapnutý NAV a když jsem uviděl dráhu a že už letím přímo tak jsem zapnul APP a přistál jsem (sice kostrbatě)
stalo se mi ale ,že asi deset km od letiště po zapnutí NAV1 začalo letadlo kroužit na jednom místě, tak jsem ho prostě vypnul přiblížil se asi na 3km a pak už v pohodě

k tomu GPS - nevím jak to nastavit, když to jde

promiň jestli se ti moje dotazy zdají hloupé, ale lítám asi týden a stím navigovaním jsem ještě na štíru a to toto forum pročítám už asi 3 dny

Děkuji
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:21
Waterfight (TVS379)   
Vůbec se mi nezdají hloupé, naopak je považuji za jeden z mála dotazů "k věci" za poslední dobu...

Je dobře, že jsi začal s Cessnou a ne s Boeingem, ten má svůj čas...
Co se týče toho přiblížení, V defaultech je nutné rozlišovat 2 módy, GPS a NAV, v každém defaultním letadle je přepínač mezi těmito dvěma... Když je přepínač v poloze NAV, po zapnutí NAV na MCP se letadlo bude držet své GPS trati, v NAV módu je pak naopak schopné držet při zapnutém APP tlačítku na MCP držet ILS paprsek... Osobně k tomuto doporučuji otevřít FSkové Learning Center, mnoho lidí ho odsuzuje, ale já osobně ho považuji za nejlepší možnost, jak se naučit ta malá letadla ovládat bez zkušeností z jiných simulátorů...

V tom GPS se to dá nastavit, ale už si to moc nepamatuji, nikdy jsem to nepoužíval... Tuším že je tam něco jako PROC talčítko, kde pak můžeš zadat požadovanou proceduru... Jen tam prosím nehledej SIDy a STARy, na to je FS krátká...

Pokud máš ICQ nebo MSN, můžem to pořešit tam, ať je tady zase místo na příspěvky s odkazy na youtube apod...
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:22
Mike2811
V pohodě každý jsme si tím prošli... COse týče toho rozdílu mezi APP a NAV, tak NAV tě bude navigovat jenom horizontálně a APP to umí i vertikálně v návaznosti na glide paprsek, který vysílá dráha s vybavením ILS. Jde o to, že systém ILS je docela dost omezen směrove - ono přistávat kolmo na dráhu je dost o hubu pokud nemáš mixér... Takže se nediv pokud jsi dost mimo osu dráhy nebo právě mimo osu glide paprsku ( tedy moc nízko nebo vysoko) tak to nezachytí signál.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:24
Waterfight (TVS379)   
Teda tím NAVem si nejsem jistej, v reálu je tam pro horizontální usazení tlačítko VOR/LOC, ale nejsem si jistej, zda tohle umí i NAV v defaultech...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:26
Mike2811
Umí, buď to budeš dělat tak že se navedeš NAVem a pak přepneš na APP, nebo můžeš APP zapnout rovnou, dokud nepřejede glide, tak ti nevypne ALT.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:28
Waterfight (TVS379)   
No tomu ale říkám sběsilost Děkuji za rozšíření default-obzorů
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:30
Mike2811
Počítej se vším... Default letadlo například nepotřebuje autoland, sice moc nepodrovná, ale podvozek to třísknutí vydrží...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:33
knight
ICQ 446 408 524
přepínání mezi GPS ,NAV umím asi takhle:
na GPS určím cíl ukáže se mi curs; přepínač NAV-GPS dám do polohy GPS; v AP zapnu NAV a letadlo letí podle GPS - směr kurs ( směr letiště).
přepínač do polohy NAV ; v AP NAV a letadlo by mělo letět podle frekvence v NAV 1
Je to tak?
Jak je to s tou frekvencí když jsem daleko od cíle to jí asi nechytí?
Nehledě na to , že se mi stalo , že fr. ILS cílového letiště byla 135,50 a v NAV 1 byl rozsah od 108 do 119.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:34
Waterfight (TVS379)   
No, vypadá to na delší dobu, dík za kontakt, hned jsem tam...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 13:50
FSPilot   
Jen k té defaultní GPSce, budete se divit, co všechno dovede Až v poslední době, dkyž si s ní hraju (občas), tak přicházím na docela zajímavé věci a to, že (ještě se mi to teda nepovedlo) by mělo jít nastavit trať i delší, kde by mělo být možné nastavit několik bodů, po kterých ta trať poletí. Mnohem zajímavější je možnost zvolit si tam přiblížení, kdy skutečně (není samozřejmě jako SID/STAR) dokáže ta defaultní GPS letadlo navést na přistání, konkrétně u defautního B737 jsem letěl jen tak z LKPO na LKMT a povedlo se mi tam nastavit přiblížení přez VOR OTA, kde mi to nalétlo na něj a pak udělalo radiálu a dotočilo se to na ILS 22, takže to není až tak marná věc To jsem čučel. Nicméně, poslední dobou, čím víc si s tím hraju se mi stává, že při nastavení těch složitějších záležitostí mi to shodí FSku. Je možné, že se to žere s nějakým addonem.

Abych to shrnul:
1) Ano, je to schopno navést tě to až na přistání, stačí jen hlídat rychlost a výšku a v potřebné chvíli zapnout APP mod (a mít nastavenou freq. ILS dané dráhy).

A k tomu nastavní trasy, nejjednodušší případ jsem popsal tady: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=166810&lan=0&gr=0 Tak snad bdue pro začátek stačit toto Možná se někdy ozvu s tím přiblížením. Možná vás to bude zajímat, záleží, jestli i to FSka dovolí
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:04
OK-Milda (BHA410)   
Oni to SID a STAR (i když možná jen STAR) jsou, ale jsou už tak prehistorický, že jsou nepoužitelný. Oni by teoreticky šli předělat, jelikož jsou tuším součástí AFDat toho kterého letiště, ale ještě jsem to nikde neviděl. Kdo by se s tím také dělal, když je to třeba co půlrok jinak.
Co se týče trasování, tak to je v defaultní GPSce opravdu na pikaču. Použití Directu se mi jeví jako nanejvýš k ničemu, když se ti tím smázne původní trať. Proč to ti trubci neudělali alespoň v tomhle ohledu reálnější, to netuším.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:09
FSPilot   
Takový dotaz, k čemu je ti trať, když letíš direct? Ona tam je možnost si z celé té traťe některé body smazat, nebo přejít na další jakoby část Ale nemám to ještě všechno prozkoumáno, jen vím, že to jde i bez smazání tratě. Ale stejně je to max. na nějaké malé polítání, než se s tím navigovat s bulíkem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:13
Tragédie v JRD
no .. ono kdyz ti da ridici DIRECT do nejakyho boduokud pokracujes v trati ... tak je dost neprakticky vyklikavat jednotlivy body...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:14
FSPilot   
Nezkoušel jsi, nevíš Je tam nějaká možnost
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:15
OK-Milda (BHA410)   
Pkud vím, tak není, ale pokud se mýlím, tak sem s tím.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:17
FSPilot   
Až bdue trochu času, tak to sem hodím, pokusím se tu vymačkat co nejvíce o možnostech Nějaké zkušenosti s IFRů (virtuálních online) mám, tak podle toho, co by bylo potřeba a jestli je to možné a praktické popíšu, ale to bude chtít tak týden práce než to vyzkoumám a sepíšu a pak to sem hodím. Momentálně se chystám na tábor, tka se mě na dva týdny zbavíte To jste rádi, že jo?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:10
Mike2811
A jak to lze zapnout ? Vždycky jsem si toho navádění všiml a zkoušel to, ale nějak mi podle toho nelítalo letadlo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 14:12
FSPilot   
Už je to nějaká doba, kdy jsem s tím frčel, ale mělo by to jít na NAV mod a nejsem si jistý, jestli náhodou to přiblížení není na GPS, ale teď fakt nevím
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:06
Kamyl   
Ba ba, ja se jednou nejak preklik v te GPSce a zacalo mi to brousit vyckavaci obrazec u nejakeho VORu Pak jsem si s tim jeste hral a delalo mi to ruzne silenosti, na displeji vykreslene tvary, jak smotana hadice, okruhy od jednoho VORu k druhemu, vubec jsem nepochopil k cemu to je a k cemu to vyuziju... Tak jsem radeji zacal litat s PMDG
 

Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:19
knight
Letím si takhle z LKCE do LKPR (cessna,default,FS9) podle GPS - vše OK.
Na radiu v NAV1 naladěno ILS 109,500.
Cca 10nm před LKPR přepnu přepínač NAV/GPS na NAV. Letadlo odbočí zhruba na západ, říkám si jde se naštelovat na runway (na radiu zapnuto AP,NAV,ALT) a ejhle letím stále dál na západ (za neustáleho pípání). Nakonec asi po dalších 10nm se letadlo začne stáčet a točí se neustále v kruhu. Kde je chyba prosím poradtě, proč mě to nenavedlo na runway? Děkuji.
 

Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:23
Lowmick   
Do lokalizeru musis pres HDG.
 

Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:26
knight
proč to nejde bez
 

Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:28
Lowmick   
Protoze pres NAV ti letadlo akorat nalitne lokalizer (kterej bud musi krizovat nebo musi byt u nej +/- ani ne 1nm), tzn ze pres HDG musis to ero dovist k LOC.
 

Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:30
Waterfight (TVS379)   
Pozor, z jakékoliv pozice 10nm před letištěm paprsek rozhodně nechytneš, to jsem se odpoledne asi nevyjádřil jasně... Musíš paprsek v přiměřeném úhlu nalétnout a znovu říkám, není dobré používat to tlačítko NAV, ale rovnou APP, v defaultech rozhodně, protože NAV právě potom dělá tyhle pí*oviny...
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:32
Lowmick   
Coze? NAV ti uplne normalne nalitne paprsek, za predpokladu ze ses dost blizko, v dobrym kurzu a v nejakym aspon trochu slusnym uhlu. Jedinej rozdil mezi NAV a APP je ze APP ti pak vezme i glide...nekdy si to prosim te zkus...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:37
knight
Ajak ho mám prosímVás nalítnout abych ho chytil?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:41
Lowmick   
No na to uz by se chtelo mrknout do map danyho letiste kde to chces zkouset, tam si zjistit nejakej kurz, vysku FAFu a DME, od toho (pokud to budes chtit letet sam podle sebe) si dat par majli rezervu pred FAF kde se dostanes do lokalizeru...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:52
Lowmick   
nazorna ukazka (prekvapive LKPD )
cervene tam mas zhruba cestu, vedle u toho vysku + kurz (vyska je dejme tomu porad 3000ft). Modre jsou mody, je to ve fazi kdy mas vypnuto "GPS" a aktivovano "NAV", takze letis pres danej heading, zmacknes (zaarmujes) NAV, ono ti to pod tim hdg cca 330° nalitne lokalizer (vypne se mod HDG a letis na NAV), pres FAFem (zachyceni GS) si zapnes APP a tim si to samo pak zacne klesat...
30009 B / 600 x 342 / ILS.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí NÁVOD na C182   4. 7. 2007 / 11:41
FSPilot   
No, u defaultů to funguje jinak Tlačítko APP stačí zmáčknout, když letíš v tom daném HDG, NAV ti to stočí, jak už psal na ten ADF maják Já jsem ti psal, že to funguje jinak Zkus ti to slítnout a uvidíš, že budeš rád, že se dostaneš odněkud někam, protože to je úplně o něčem jiném. Nějkaý FAF a pod. to tam vůbec netřeba řešit. Při nalítnutí ILS stačí zapnout APP a ono se to srovná a začne klesat samo. NAV ti to nedorovná do dráhy. To jsou prostě defaulty.
pozn.: na přepínači NAV/GPS na udržení směru a APR modu je nutné mít přepnuto na NAV, v GPSmodu to nefunguje. GPSmod je pro udržení směru podle GPSky, ak proto

Tady je to přímo ve screenech na přiblížení ILS22 v LKMT

1) kde jsou jaké frekvence, ADF, ILS

2) tady je při zapnutí autopilota nastavení výšky a směru. Výška se nastavuje v tom bíle zakroužkovaném, směr v zeleném. Žlutě je označen ADF, aby bylo vidět, že ta šipka si ukazuje k nějakému majáku...

3) autopilot drží výšku a směr, který koriguju tím v zeleném. Další, červeně označeno je vidět, že tzv. glideslope je už nademnou, takže si můžu naletět. dá se to i shora, ale není to tak pohodlné

4) Tady je vidět, že jsem už vytočený v úhlu (lítá se to prý +- 15-30°)k ose dráhy, která má směr 226°. Glideslope je nademnou, jak signalizuje ILS indikátor a už teď mám zapnutý APR, který jakmile se dostanu k ose se začne dorovnávat a klesat.

5) Zde se letadlo dorovnalo do osy dráhy a drží ILS paprsek (červeně), klesá, vypnul se ALT a HDG. Nalítal jsem to až na konci, takže nezaručuju, že se chytne i někde v polovině, kdy by měl nejdříve začít klesat a pak se teprve dorovnat, ale mělo by to jít.

A už jenom koukám a hlídám rychlost a klapky. Toť vše. Nepodrovná to ale dosed letadlo přežije.
32257 B / 600 x 408 / 01default_freq.JPG
34620 B / 600 x 450 / 02default_alt_hdg.JPG
32613 B / 600 x 450 / 03default_glideslope_over.JPG
40479 B / 600 x 450 / 04default_glideslope_inbound.JPG
34638 B / 600 x 450 / 05default_glideslope_estblst.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí NÁVOD na C182   4. 7. 2007 / 12:01
Lowmick   
Jelikoz se to lita za IFR tak FAF celkem resis...
Jinak nechapu co furt s tim NAVem? Me to funguje (viz. screen), NAV ti to dorovna do drahy.
S tim ADF jsem to doted nepochopil? NAV jako takovej ani jeho frekvence ani AP letet k ADF jinak nez uplne manualne pres vektory neumi.

"No, u defaultů to funguje jinak." me to u nich funguje presne tak jak v realu.
44560 B / 460 x 500 / nav.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí NÁVOD na C182   4. 7. 2007 / 12:12
FSPilot   
Hmm... tak to máš super defaulty Protože já jak zapnu NAV v modu NAV tak se nestane nic. Když ho zapnu v modu GPS, tak se stočí na sever a drží Samozřejmě nepředpokládám, že máš nastavenou trať v GPSce, protže když si to třebas naplánuješ přez Flight planner, nebo přímo v GPSce, tak tě to hodí přím nad referenční bod letiště a pokud vím, tak nav se drží těchhle přímek... No, každopádně beru všechno, protože tyto potvory dokážou všechno možné i nemožné
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí NÁVOD na C182   4. 7. 2007 / 12:30
Lowmick   
To neni letadlama, NAV musis zapinat pri naletnuti radialu/lokalizeru, kdyz ho zapnes jen tak nekdy nekde behem letu tak je jasny ze to nic neudela. To samy v GPS modu - kdyz nemas zadnou trat, tak to nema kam letet.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí NÁVOD na C182   4. 7. 2007 / 12:41
FSPilot   
No právě, sranda je v tom, že ILS mám a localizer nalítávám, ale nic jiného než APR (APP) mi na to nereaguje Jsou to divy světa no Díky bohu, za tu PIC 735
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí NÁVOD na C182   4. 7. 2007 / 12:32
Mike2811
Teda máš dost splašenou cessnu. Mně se nikdy letět přes NAV na NDB nepovedlo. NAV v NAV dělá to co je v NAV1 kolonce, pokud tam není použitelná frekvence, tak to letí nenaváděné - např. to nevyhodí HDG. V modu GPS totéž, buď po dráze zadané do GPS a nebo to neudělá vůbec nic...
 

Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:37
Luděk Ch.
Takhle to prosímtě nefunguje. Cessna nemá palubní počítač, který by zalétl celou trať a ještě tě správně navedl do ILS. Ty můžeš podle GPS doletět poblíž letiště, ale srovnat letadlo tak, aby se správně chytlo do ILS musíš sám. No a to by na většině letišť mělo být asi tak, že bys měl mít výšku přibližně 2000ft nad zemí (na alitmetru bys měl mít nadmořskou výšku letiště + 2000) a v úhlu maximálně do 30° vůči ose dráhy. No a to celé s takovým předstihem, abys osu dráhy protnul alespoň 10NM před prahem dráhy. Potom se ti letadlo s naladěným ILS a zapnutým APP samo hezky stočí a pokud je ILS kompletní i se sestupovou rovinou, bude i klesat. Ale před přistáním musíš vypnout autopilota a dosednout ručně, protože Cessna (ani dopraváky, co jsou ve FS) nemají autoland a neumí přístát samy, praští s tím jako řezník s játrama o stůl
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:39
Luděk Ch.
Ještě máš možnost se nechat do ILS navést pomocí zabudovaného ATC (řízení letové=ho provozu), pokud budeš mít vyplněný letový plán jako IFR, ATC ti bude před příletem k letišti dávat výšky a kurzy, aby ses do ILS trefil.
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:45
Mike2811
"protože Cessna (ani dopraváky, co jsou ve FS) nemají autoland a neumí přístát samy, praští s tím jako řezník s játrama o stůl "
Nesplňuje to definici přistání ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:05
Luděk Ch.
Z pohledu pilota možná, cestující asi budou mít definici jinou
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:48
knight
takže k ose dráhy musím být do 30 st. aby mě to chytlo? Když mě to podle GPS naviguje kolmo na drahu tak pak to musím stočit sám bez AP? Letím ve výšce 600.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 17:58
knight
takže takhle asi ne?
49391 B / 600 x 448 / screen2.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:14
Mike2811
v reálu by tě za tohle asi nepochválili. ve flightu tohle můžeš dělat, ale to už je jedině na ruční přistání. ILS taky není dokonalý, a než se ti letadlo srovná tak nějakou vzdálenost uletí. Těch 30 stupňů od osy není úplně nutných, ale rozhodně musíš mít rezervu pro srovnání...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:02
Kamyl   
No tak ono te to chytne asi i kdyby to bylo pres 30*, ale rozhodi te to jako krava. Tu Cessnu by to jeste asi srovnalo, pokud bys LOC nenalit zrovna 0,5 majle pred prahem, ale bulika, nebo neco vetsiho uz bys neusadil. Litalo by ti to zprava doleva a delalo vselijake psi kusy, takze bys taky mohl pristat na kridlo nebo mimo RWY
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 11:50
FSPilot   
By ses divil Za doby, kdy jsem lítal ještě offline a řídící mi navektorovali na ILS 06 v LKPR 747, tak tam sebou mlátila jak urvaná, ale po chvíli už v pohodě dosedla, takže default je moudrý a tyhle situace zvládá
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:05
Luděk Ch.
Přesně tak, úhel vůči ose dráhy musí být max. 30°, rozhodně ne kolmo na dráhu. Jinak se letadlo nestačí srovnat a osu zase přeletí a buď ztratí signál úplně nebo bude lítat z jedné strany osy dráhy na druhou, ale nesrovná to. No a to celé ještě v dostatečné vzdálenosti před letištěm, aby to srovnání (neboli protnutí osy dráhy) bylo alespoň těch 10NM před prahem. Potom to půjde jako po másle
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:13
knight
takže růčo bez AP a GPS ( to zarovnání vůči rnw)?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:25
Kamyl   
Klidne s AP, nemusis rucne, ale rychlost, smer a vysku si rid pres AT, HDG a ALT a nasmeruj se (podle mapy nebo vizualne) tak, abys v urcite vzdalenosti pred RWY (presnou vzdalenost nevim, ja se s bulikem snazim tak kolem 20 mil, ale asi to nebude uplne spravne) sviral s prodlouzenou osou RWY uhel do 30* a jakmile uz budes v dosahu paprsku ILS, tak pripni APP a ono uz si te to stahne jak potrebujes
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:30
knight
díky vyzkouším
doufám že už vás nebudu těmito dotazy otravovat
Ale jak se znám tak se vyskytne jinej problém.
Děkuju všem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 09:24
knight
tak se mi podařilo nasměrovat na ranwey a tu se vyskyt další problém: po zapnutí APP začlo letadlo okamžitě prudce stoupat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 10:39
Lowmick   
Zkontroluj si ze mas dobre nastavenou vejsku na autpilotovi a ze APP zapinas pod glidem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 15:18
knight
jak poznám správnou výšku. Jen podle světel na dráze?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 15:38
Koprik
Ahoj Martine,zdravim Te!Nechci ti do toho mluvit,ale vetsina informaci,kterymi te tady kluci nezistne zasobuji a vodi po nebi jako medveda uz druhy den se da jednoduse sehnat i na papire.Mrkni na nasledujici odkazy,mas tam rady cesky i anglicky.Zkus taky na neco prijit sam a ptej se pak na to,co ti nebude jasne.Kdyz jsem zacinal,tak ani fora nebyly,snazil jsem se na vse prijit sam,prohledal jsem na netu co slo a taky jsem tehdy u FS98 pouzival lekce s cessnou a letal okruhy a dalsi do zblbnuti.Je to k tomu urcene a hodne to nauci.A ve FS9 je to myslim taky.Hodne lidi nad defaultnimi ery, prip.adventurami ohrnuje nos,ale pro zacatky neni nic lepsiho.Tim te nechci od niceho odrazovat,jen mi to pripada hodne pohodlne,takhle se ucit "simulatorovat" a ve vsem se spolehat na ostatni.Letu zdar!

http://www.aeroweb.cz/rubrika.asp?kategorie=9
http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/skolka.htm
http://www.navfltsm.addr.com/
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 15:54
knight
Samozřejmě, že už týden nedělám do noci nic jinýho než lítám a lítám a zkouším a čtu. V oblíbenejch už mám asi 15 stránek s touto tématikou. Jenže pakse vždycky nějak zaseknu a nejsem si jistej jestli je to mnou nebo tím, že lítam s defaultem(jak tak tady čtu tak to někomu blbne a někdo na to nedá dopustit tak fakt nevím). A myslím, že už mi to docela jde - lítám, nastavím kursy, letím kam chci a mám, ale ten závěr s tím jsem na štíru. Taky mám problémy s některýma anglickýma slovíčkama.
Přesto děkuji.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 16:01
Koprik
Ok,drzim palce a hlavne vydrz.Chce to chvili casu,neni to zabava na tyden))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 15:44
OK-Milda (BHA410)   
Vidím, že máš v radionavigaci poměrně slušný zmatek. Něco si přečti třeba tady http://www.vacc-cz.org/download/uploads/ILS_15_03_06.pdf od strany 13 zejména. Ono by to teda chtělo začít spíš od letu na VOR, ale ILS je skoro to samý ještě se sestupovou rovinou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 16:02
knight
to mám stažený
docela chápu jak ty systémy fungují ale ve hře se to pak nějak šprajcne a nechce to dělat co má. Nebo to k...m já. Přesto díky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:27
Teflon_490   
K tem 30° - zkus se podivat na LKTB, prilet do ils28 a treba od BOLMU - tam to mas bajvocko tech 90° k ose drahy, a zaletet se to v pohode s PMDG da, i kdyz to beru do ruky Staci mit primerenou rychlost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:34
Luděk Ch.
No jo, ale není to na to, aby to chytil autopilot sám
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 18:42
Teflon_490   
Ale chyti, kdyz je treba, jen tim chcu rict ze to zvladne i vic, nez tech 30st., ale neni to standard procedura, ja tyhle uhly bud nalitavam rucne nebo si to necham srovnat v LNAV a pak to vezmu. Je to jen o rychlosti, kratce za touhle tockou uz chytas GP, takze zatacim na 160kts a nemam pak problem.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 19:22
Luděk Ch.
Schválně se mrkni do příručky 737. Určitě tam není nic o 90°
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   3. 7. 2007 / 19:23
Teflon_490   
V priruckach neni veci, ktery piloti v realu normalne delaj...
 

Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 10:42
FSPilot   
No nechce se mi to všechno číst, moc nad tím laborujete... defaulty josu hodně jednoduché. Když přepneš přepínač z GPS na NAV, tak ti to letí podle ADF, ukáže se ti (na 737) taková modrá šipka směrem k někjakému majáku (dá se to nastavit jako frekvence 3 čísel je to mimo NAV a COM freq.). A ono se ti to stočí k němu a letí nad ně a až jsi nad ním, tak to začne koužit. Takže to co ti tady kolegové píšou jsou věci, podle kterých se lítá v reálu, čož je pro tebe k ničemu, protože v defaultech se podle toho nelítá. Už to je většina starých mazáků a neznají tyhle blbiny, které defaulty mají

No nicméně, někde jsem tu čet, a bylo to správně, že ono tě to navede podle GPS nad letiště, ale do ILS paprsku se musíš dostat buď podle HDG, tzn. zadávat si ručně směry, jako když tě řídící vektoruje a nebo si tam naletět podle sebe bez autopilota (je to víceméně to samé, ale to je jedno ).
 

Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 10:45
Lowmick   
Hele nechci ti do toho kecat, ale mozna by bylo fakt lepsi si to tu cely nejdriv precist nez to na zaver rozseknes verdiktem ze "kolegové píšou jsou věci, podle kterých se lítá v reálu" a ze "Když přepneš přepínač z GPS na NAV, tak ti to letí podle ADF"...
 

Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 10:52
FSPilot   
No, já jsem si něco přečet, teda z téhle spodní strany pár přízpěvků a dohromady nevím od vás vůbec nic, protože se dohadujete a každý plácá svoje a mluví o svém a být začátečník na toto téma, tak jsem zmatený ještě víc, než kdybych to zkoušel sám Tím to nemyslím ve zlém, ale když jsem to čet, tak někdo tu mluví o přepínačí GPS/NAV, což u těch lepších modelů není a tlačítko NAV, což má u defaultů o dost jiné účinky na éro, než by mělo mít. Proto tu píšu, co se děje. Když mu to pípá a letí kam chce a pak krouží, tak je to jednoznačně ADF a letí mu to k majáku, který to náhodou chytlo. U LKMT se mi to stalo taky. A víc než to, že má dávat vektory na to aby se dostal do ILS nepotřebuje, protože nic víc tam dělat nemůže.
Takže ty věděcké závěry, co tam děláte mu opravdu moc nepomůžou. Očividně už ví a má ILS nastaveno, jenom podle toho ještě neletí, protože je daleko třeba
 

Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 11:01
Lowmick   
He he, tak to se dovidam zase neco novyho - jake jine ucinky u defaultu ma tlacitko NAV? Podle ceho usuzujes ze kdyz mu to pipa a leti kam chce a pak krouzi tak se jedna o ADF a leti mu to k NDB? Jak se da pres AP (bez HDG) letet k NDB? Vis vubec co to je ADF? Bavime se o default Cessne, tak proc tam montujes lepsi modely kde neni GPS/NAV? Kdo ho tedy pak mate?

Preci jen si to zkus precist cely...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 12:07
FSPilot   
No, už jsem to dočet A jenom kvůli tobě Já vím co NDB a ADF je, ale lítal jsem defaulty 2 roky, mám na tom přez 400 hodin, tak vím, co za zrůdnosti tyhle příšery dokážou a i dneska mě ještě dokážou překvapit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 12:31
Lowmick   
To je sice pekny, ale ja jsem je doted nedokazal ukecat aby mi letely k ADF pres NAV a vsechno ostatni mi funguje v poho...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 15:31
knight
Tak při čtení těchto příspěvků jsem už skoro zapomněl co jsem vlastně chtěl.
Shrnutí: trefit směr dráhy podle ILS už dokážu, ale to přistání nic moc (přistávám ručně), z APP nevím jak, protože když ho zapnu tak letím prudce vzhůru.
Dále nevím jestli je v éru nějaká signalizace ,že jsem chytil paprsek (ILS,VOR atd.)?
A taky nevím co mi to pořád pípá za morseovku.
Jaká je potřeba rychlost a vzdálenost od dráhy a země těsně pred zapnutím APP? A musím vypnout ALT?
PS: NDB,ADF to mě prozatím moc nevzrušuje, chtěl bych zvládat jedno po druhým a ne z toho mít guláš
Přesto Vám všem Děkuji za vydatnou pomoc.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   4. 7. 2007 / 20:22
FSPilot   
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=173141&lan=0 no, tady jsem vypotil takový jednoduchý návod, jak to funguje mě. Ale jak jsem zjistil moje defaultní letadla jsou ještě blbější než ty, co mají ostatní, takže nezaručuju funkčnost Nicméně, když ti to pípá, tak si zkontroluj frekvenci v NAV1. Nevím teda jestli se nepletu (nepočítám bližnou a dálnou), ale ILS nepípá. Takže můžeš pravděpodobně mít nastavenou frekvenci nějakého VORu nebo takového něco a to ti pípá. Zkus si zaletět na LKMT (Ostrava-Mošnov) a tam si to zkus na RWY22. Frekvence je 110,950MHz.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   5. 7. 2007 / 11:07
knight
Máš pravdu to pípání bylo u VORu. A když už jsme u toho co to má vlastně za význam, je to zřejmě morseovka. Ukazuje to chycení signalu? Díky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   5. 7. 2007 / 11:18
nimbo
Tá morseovka vysiela identifikačný kód toho rádionavigačného zariadenia, aby si vedel, že si naladil správne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: navádění podle GPS a zápis frekvencí   5. 7. 2007 / 11:50
Tragédie v JRD
umoznuje to oevereni ze jsi chytil spravny vor. v mapach mas u voru i jejich zapis v morseovce.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ