FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte? Jeden příspěvek | Celý strom
8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   24. 6. 2007 / 22:18
Peky
Nemate nekdo zkusenosti s temito kartami? Chystam se jednu z nich zitra nakoupit a stale se nemuzu rozhodnout kterou. Nasel jsem jen par recenzi na ne. Vsechny jsou to pasivne chlazene, tak je asi dobry vybrat nejakou co ma nejmensi teplotu v zatezi, coz jsem ale nikde moc nevycetl

MSI: http://www.cpu3d.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1271&Itemid=2&limit=1
Gigabyte: http://my.ocworkbench.com/2007/gigabyte/GV-NX86T256D/g1.htm
Gainward: http://www.techzonept.com/showthread.php?t=155179

Diky za pripadny rady
 

Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 01:01
Cirrus/Pindra
Ani jednu... za prvý u GF8600 je poměr cena/výkon uplně jinde než u Radeonu X1950GT/PPRO a za druhý až vyjde DX10, tak tyhle karty to stejně neutáhnou, takže ji pak stejně zahodíš nebo prodáš za pár stovek.

To je muj názor a já ti radim, abys šel do X1950 Pro, rozhodně neprohloupíš...!
 

Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 08:28
MaPa   
Tak tomuhle postoji teda vůbec nerozumím:
1. jak chceš srovnávat GF8600 s X1950?
2. proč by GF8600 neměla utáhnout FSX s patchem pro DX10?
 

Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 09:55
Marky Parky   
1. Protože X1950 je výkonově silnější za menší peníze. Jen nemá DX10 podporu.
2. Protože GF8600 je výkonově tak slabá, že FSX i s patchem tak tak utáhne na střední detaily.
 

Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 10:06
Karel
Nevíš, jestli už nějak vylepšili drivery pro řadu Radeon 2900? Nebo jsou to výkonově stále - diplomaticky řečeno - nedotažené grafárny? Už delší dobu vyčkávám s pořízením nového kompu právě na ATI DX10 řešení. Tedy kromě vyčkávání na slevy procesorů, pochopitelně

Obecný dotaz:
Koupili byste si nyní X1950 s tím, že za rok budou k dispozici levné a vyladěné karty nové generace? Nebo se vyplatí dát peníze rovnou do nové řady a upgradovat ovladače každý týden? Jedná se mi především o FSku od verze 9 výše. Díky!
 

Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 12:29
Marky Parky   
Drivery se mírně zlepšily, na to nejdůležitější (zoptimalizovaný antialiazing) se stále čeká.

V DX9 je 2900 stále relativně vysoko nad 8800GTS, na GTX nemá.
V DX10 těžko říct, Call of Chuarez nechal tvrdě vyhrát ATI, Lost Planet nechalo tvrdě vyhrát nVidii a žádný třetí nezávislý benchmark nevyšel

Já jsem zainvestoval už teď do 2900 a jsem spokojen
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 16:09
Kitty Hawk
Já bych se spíš rád zeptal na názor Markyho nebo Tragéda, jestli se v současné době (nebo v horizontu 2 měsíců) vyplatí investovat do 8800GTX? S ohledem na budoucí vývoj DX10. Jde mi o to, jestli už je to dostatečně dobrá investice na to, aby se třeba za rok nemusela kupovat nová.

Nebo by se vyplatilo koupit teď nějakou levnější kartu a počkat s upgradem než vyjdou lepší karty s podporou DX10 a tahle zlevní?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 16:29
Cirrus/Pindra
sice nejsem traged nebo marky,ale dnes ti nikdo neřekne co bude na trhu grafickejch karet za rok.

Postup koupit mainstreamovou kartu,která zvládne většinu na vysokém rozlišení a s detaily a AA/AF na max a posléze koupit opravdu ověřeně výkonou a pod DX10 šlapající kartu je optimální... proto X1950.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 23:18
Wertheim Erik
Já budu řešit otázku jakou kartu nejdřív tak za dva měsíce protože DX10beta update se má ukázat v půlce srpna takže si počkam na první feedback od ostatních beta testerů a pak se budu rozhodovat.. Zatim jsem s moji En7600GT spokojenej protože mi v optimálním nastavení dává 25FPS..
Erik
 

Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 10:28
MaPa   
Marky, to sice dává rozum, ale za současný situace.
Myslím, že s patchem FSky pro podporu DX10 by to naopak mohlo udělt huuuuups a poměry se změní. Přeci jen oprtimalizace, kterou nová specifikace DX10 přináší by měla znamenat právě to krásné, že se nebude plejtvat výkonem na zoufalosti případně na prodlevy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 10:32
Tragédie v JRD
No .. ten patch zas tak bohovsky asi nebude. protoze tam porad z pohledu scenerii a modelu letadlel bude treba zachovat zpetnou kompatibilitu ... takze to sebou stale potahne "zeleznou" kouli .. ja spis od dx10 patche cekam ze to na oko bude vypadat lip, ale vykonostni zisk spise zadny.... ale rad se budu mylit...

reknu to spis jinak .. co se vykonu tyce tak od toho cekam, ze to pobezi vicemene stejne, jako DX9 verze FSX na DX10 karte...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 11:29
MaPa   
Netuším, co myslíš tou železnou koulí. Já jen vypíchnu zatím zveřejněné základní rozdíly mezi DX10 a stávajícím DX9:

V současné době (DirectX 9) se používají dva druhy shaderů. Vertex shadery spojí geometrické vrcholy (vertexy) do trojúhelníků, které jsou následně rozloženy na fragmenty, s nimiž pracují pixel shadery. Z toho plyne, že v okamžiku, kdy grafický procesor počítá scénu, která je náročná pouze na jeden typ shaderů (složitá tmavá scéna s mnoha objekty a nízkou barevností zatíží spíše vertex shadery, zatímco výpočet věrného pohybu vodní hladiny spíše pixel shadery), druhá sada zůstává nevyužita a výpočetní výkon celé GPU tak nemůže být maximálně uplatněn. Unifikované shadery DirectX 10 přinesou možnost přiřadit každému shaderu tu výpočetní úlohu, která je aktuálně potřeba. Sada shaderů DX10 je označována jako Shader model 4.0.
DirectX 10 by mělo přinést snížení režie vzniklé potřebou komunikace aplikace – API – ovladač grafické karty asi o 50 % oproti DX9, čímž dojde ke zrychlení výpočtů grafických dat. Díky řadě dalších skoků vpřed ve specifikaci DX API bude nově možno využívat textury až o velikosti 8 192 × 8 192 px oproti 2 048 × 2 048 px u DX9. Nový model ovladačů (WDDM – Windows Display Driver Model) zajistí oddělení většiny součástí ovladače grafické karty od jádra systému. Zamezení přímého přístupu ovladače k hardwaru přinese Windows Vista zlepšení stability a bezpečnosti.

Zdroj: http://www.zive.cz/default.aspx?article=131757

Podle mě, tedy i při zachování zpětné kompatibility modelů, dojde k nárůstu rychosti DX10 HW, pokud budou krmeny DX10 SW, což se výkonu X1950 vlastně vůbec nedotkne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 11:49
Tragédie v JRD
koule na noze ve forme kompatibility se stavajicimi scenerkami ))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 16:57
OK-Milda (BHA410)   
Co má jakákoliv scenérka společného se zpětnou kompatibilitou? Já teda asi do toho tolik nevidím, ale to jakým způsobem aplikace předá data pro grafiku přece definice prostorových objektů nijak ovlivnit nemůže. Polygon zůstává stále polygonem a klasifikace povrchu je stejná jak pro DX9 tak pro DX10. Neumím si představit, že by DX10 pracovalo s klasickými texturami jinak než DX9. To že toho umí DX10 víc přece neznamená, že kvůli tomu musí být 3D objekt zcela jinak definován, nebo se pletu? Rád se dozvím víc.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 17:07
Tragédie v JRD
cela fska ma zasadni problem s tim, ze je zpetne kompatibilni se scenerkami nekdy z doby FS98 .. i kdyz se od toho pomalu upousti ... totez u modelu letadel... nejde jen o tu grafickou cast... fsce by imho prospelo kdyby do toho ms co nejrychleji rizl... a tu kouli odstrelil
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 22:07
OK-Milda (BHA410)   
Obecně s tebou souhlasím, tím spíš, že ta zpětná kompatibilita je stejně jen malá, ale stále nevidím důvod, proč by tohle mělo být problémem směrem k DX10. O tom rozhoduje to, jakým způsobem jsou "předzpracovaná" data dál distribuována grafickému systému a pak je jedno, jestli je scenérka tvořená pro FS2000 (halt bude vypadat pořád stejně) nebo pro FSX (jen se pošle více informací grafice, aby vypadala o něco fajnověji). A tohle přece opatchovat není při zachování systému tvorby virtuálního světa až takový problém (teda samozřejmě relativně; nechci tím snížit moře práce při programování).
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 22:27
Marky Parky   
Jenže problém je v tom, že moderní grafické karty získávají značnou část výkonu v tom, že dostávájí data "předchroupaná" v nějaké standardní podobě, ať už jde o formáty textur, modelů a pod. A tahle železná koule, kterou Tomáš zmiňuje nedělá nic jiného, než že načítá prehistorické objekty, převádí je do stravitelného formátu a pak teprve předává grafické kartě.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   26. 6. 2007 / 12:28
bumper   
By me zajimalo ciste z technickeho hlediska, proc nebezi FSX pekne ani v defaultu ? Ta " koule " by mela ovlivnit rychlost az pri tom nacitani tech starsich objektu a v defaultu snad zadne takove nejsou, nebo ano ? Ja jsem si FSX koupil az po tom humbuku se zazracnym patchem co zveda vykon o 50% ale tomu se muzu jen pousmat, no necham to tak rok, dva ulezet v sufliku a pak se uvidi.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   26. 6. 2007 / 12:37
MaPa   
Aby byla železná koule kompatibilní, pak je třeba přechroupat všechno, tedy i to, co by se jinak přechroupávat nemuselo. To by však vyžadovalo cosi, co by rozhodovalo o tom, co se bude přechroupávat a to by pak zdržovalo možná ještě víc ... třeba ???
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 17:10
Premek
Ted to ber prosim s rezervou - zpetna kompatibilita je obecne neco, na co neni dany produkt optimalizovan a tim padem neco ziskas a neco na druhe strane ztratis - tohle zni moc obecne, ale je to z 80% pravda.

Spis bych to bral tak, ze prilisny optimismus PRAVDEPODOBNE neni na miste.

A druha vec - samotne slovo "patch" vyjadruje hodne podstatu veci...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 12:25
Marky Parky   
Nechci ti brát iluze, ale ale zrovna včera jsem ladil jeden počítač s nVidia 8600 a FSX a abych ho udržel nad 20! FPS tak jsem musel většinu základních tahátek co nastavujou geometrii a textury stahnout na polovinu, ne-li méně + samozřejmě vypnuté všechny ozdůbky navíc. Takže i kdyby přinesla optimalizace ono 50% zrychlení (jako že reálné číslo bude IMHO daleko menší), tak stále tahle karta svým hrubým výkonem neumožní vytáhnout ani základní "tahátka" na maximum, natož k tomu přidat nějaký efektík...

Nemluvě o tom, že na ten největší tahák optimalizace DX10 - unifikované shadery - nemá tahle karta šanci ani dosáhnout, protože než bude moct ty shadery ve FSX použít, tak někde bude muset vyhrabat výkon na druhý render scény (skoro všechny shaderové efektů ve FSX (voda, bloom) to potřebují), a ten těžko sežene, když nemá výkon ani na ten první

ATI X1950 se sice tahle slibovaná změna nedotkne, ale dostaneš stejný "polotovar" s vyšším výkonem a za 2/3 ceny. Takže jako "dočasné řešení" mi stále vychází ATIX1950 a jako "finální řešení" nestačí ani jedna karta a bude se muset sahnout hlouběji do kapsy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 12:38
MaPa   
Já jsem teda nikdy nesledoval výkony těchhle dvou karet, tak nedokážu soudit, ale ten rozdíl pod DX9, jak popisuješ, mi přijde až neskutečně velkej.
Nemůže na to mít vliv i použití universálních shaderových jednotek pod DX9? Třeba je to potom skutečně ještě nějak přibržděný.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 15:43
Marky Parky   
Musíš to brát tak, že X1950 je nejlepší DX9 karta na trhu, svého času highend, zatímco 8600 je od začátku plánovaná jako ořezaný mainstream a to jestě jen jako marketingový tah, protože nic jiného podobného na trhu neni a kdyby ji výrobce označili sami za lowend, tak by byli trošku proti sobě, ale mam obavu, že se do týhle kategorie brzo přesune

Stačí se třeba podívat na parametry obou karet, snad krom frekvence jádra ve je ve všem lepší X1950. A je ti prd platné, že máš unifikované shader jednotky, když jich máš míň a pomalejších než konkurence
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   26. 6. 2007 / 08:58
MaPa   
Mno, třeba i tak.
Tak mě napadá, že by bylo dobrý po uvolnění podpory DX10 pro FSX to prohnat testem.
Na to by se hodila našlapaná PC sestava u který by se měnily pouze karty, OS a instalace FSX. Zbytek železa by zůstal stejnej.
Pro nVidie a Radeony s podporou DX9 a vlastně i DX10 by se nainstalovaly WinXP a FSX bez podpory DX10 a pro nový DX10 grafárny by se testovalo navíc v 32-bit Vistách a patchem DX10 pro FSX.
Pak by to mohlo dát základní představu o tom, co DX10 vlastně udělá s výkonem FSX.

Tak co, majde se banda experimentátorů, co to pak prubne, nebo na to zapůjčí HW?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 16:46
Premek
Nerad Ti beru iluze (navic v tomto pripade ani nemuzu posuzovat konkretne, psal jsem pouze pod DX9 a to jeste ne v rozsahu, ktery by me opravnoval hodnotit tyhle veci) ale obecne - pokud nekde potrebujes dosahnout zpetnou kompatibilitu, myslim, ze neznam pripad, kdy by se zvysil vykon. A navic, zrovna Microsoft ma vyrazne lepsi obchodniky nez vyvoj - takze to co popisuji muze byt bajecna teorie, pravda v 50% pripadu, ale bude to mit sve mezery. Jako priklad uvadim microsofti .NET - je to bajecna vec, pise se pod tim hodne rychle, ale jsou proste situace, kdy se to nehodi.

Chci tim jen rict, ze bych nebyl velky optimista )
 

Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 01:22
kamkol
Pokud toužíš po DX10 kartě, raději si připlať za 8800 nebo nejlépe počkej do Vánoc.
 

Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 08:35
Peky
Rozhodl jsem se pro 8600GT protože jsem jednak limitovanej penězma a taky proto, že mi jde o tichej (tedy pasivni chlazeni) a na spotřebu levnej počítač (což se o řadě 8800 moc říci nedá).
Navíc u FS vždy záleželo daleko více na procesoru a pamětích, než na GK.

...kterou teda vybrat?
 

Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 09:57
Teflon_490   
Jen tak mimochodem:
"Navíc u FS vždy záleželo daleko více na procesoru a pamětích, než na GK."

Jak uz tu mnohokrat zaznelo, je tomu u FSX uplne jinak
 

Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 11:51
Cirrus/Pindra
Myslim si, že i po vydání všemožnejch patchů pro DX10 a jejich optimalizací bude trvat dlouho než bude DX10 všeobecně zažitý... jukni se na pár testů ty 86GT a uvidíš, jak na tom je. Je to prostě vykonovej odvar 88GTS s dx10 bonusem:
http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=8770&Itemid=44&limit=1&limitstart=3

Pak se rozhodni. Radeon X1950Pro ti bude ještě dlouho sloužit. Sám ho mám a jsem velmi spokojen.
 

Re: Re: Re: Re: Re: 8600GT MSI, Gainward, nebo Gigabyte?   25. 6. 2007 / 12:11
Luděk Ch.
To bych už bral spíš 8600GTS. Kupovat dnes DX9 kartu jsou podle mě vyhozené peníze. Proto je relativně tak levná Nicméně samozřejmě pokud nepočítá s brzkým přechodem na Windos Vista, nemá DX10 karta smysl. Ale myslím, že kdo už teď provozuje FSX, nebude se chtít nechat ujít možnost přechodu na DX10 jen proto, že neuváženě koupil DX9 kartu.
 

Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 09:54
Kitty Hawk
Dobrá, zeptám se jinak.
Má někdo z vás, popř. z betatesterů zkušenosti s kartou nVidia 8800GTX a s jejím chvoáním ve FS9/X?
Kdyby ano, můžete sem prosím dát nějaký feedback?

Předem díky.
 

Re: Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 10:08
MilanZ   
Mám Leadtek 8800GTX a její "chování" (nejenom) v obou simech je k mé plné spokojenosti
 

Re: Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 10:28
AndreW   
Tato karta se chová tak, že se vlastně jedná o nejrychlejší 3D akcelerátor na trhu... Víc k tomu snad ani nelze dodat... )
 

Re: Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 10:55
MaPa   
Devět z deseti zaměstnanců skupiny ČEZ doporučuje tuto grafickou kartu
 

Re: Re: Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 11:17
LS
A co ten jeden, ten uz tam asi nedela co
 

Re: Re: Re: Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 11:47
Cirrus/Pindra
Ten doporučuje 8800GTX ve SLi
 

Re: Re: Re: Re: Re: karta 8800GTX   26. 6. 2007 / 13:36
oldboy
Ahojte, mam tuto kartu od listopadu 2006 a muzu rici, ze je vyborna. Snad trochu pokulhavaji ovladace od NVidie, to se snad casem zmeni.Litam s tim pod FSX v pohode na 1600x1200 se vsemi detaily (az na vodu).
Pekny den
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ