FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko... Jeden příspěvek | Celý strom
Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 12:28
artin
nevjdem to tu opisovat viac tu:

http://www.aero.sme.sk/c/3359350/Praha-bude-mat-druhe-letisko.html
 

Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 12:30
Serž   
bylo a jsem zvedavy jak natlaci ten provoz do porad stejneho prostoru
 

Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 12:40
turbík
To je uzasny.Penta se rozhodla...No to je od nich sice hezky ale sem zvedav kdy se spoji s nami jako s RLP.Zajimalo by me jestli vubec tusi neco o tomto rizeni.Ja si to treba vubec neumim predstavit delat priblizeni na krizujicich se drahach.Ta konfogurace je proste vrazedna.Vzhledem k tomu ze jsou tam jeste Kbely tak nevim nevim.
Si vemte draha 24 na Ruzyni a drah 28 ve Vodochodech.Uz vidim jak to tam na direktoru propletam.NEbo jeste horsi.Draha 06 na ruzyni a z Vodochod najednou vodleti z vice nez konfliktni drahy 10 nejaky provoz.No Reknu vam ze jestli tam nepostavi paralelni drahy tak nemaji sanci podle me.....
 

Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 12:44
MaPa   
A podle mě budou rozhodovat o šancích pouze a zase jenom peníze
 

Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 12:45
turbík
No penize ani ne.Tomu neverim.Podnik mozna podlehne ale rozhodne nikdo z nas nebude chtit jit do kriminalu a pokud se nevymysli solidni postupy tk verim tomu ze ridici odmitnout pracovat....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:04
Blackrat
Jestli jsem to pochopil dobre tak z Vodochod by litaly hlavne chartery.. A vzhledem ke kapacite odbavovacich ploch to nemuze byt vic jak par letu denne, dejme tomu neco jako LKTB. Podle mne je to skvely napad, Ruzyne at se jde se svejma letistnima poplatkama 480,- kc na hlavu treba vycpat, o pristupu k VFR letadlum a poplatcich pro ne radsi ani nemluvim. Doufam ze to Penta mysli vazne a zodpovedne a ze to nebude zas nejakej typickej ceskej tunel nebo neco podobnyho.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:06
Tragédie v JRD
no, penta se netaji tim, ze chce udelat z vodochod regulerni letiste i pro linky.. hlavne pro lowcosty... a muze to byt dost zajimave... low costu uz lita dost v praze a bude jeste vic (ryanair uvazuje od podzimu zacit litat) ... a za dobrych podminek je na ruzyni nebude nic moc drzet...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:16
Serž   
presne tak, v puvodnim clanku zaznelo ze tam maji byt nizsi poplatky, tudiz low costy budou prebihat a rekl bych ze masove
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:26
MaPa   
Řídící neodmítnou pracovat. Nevidím v tom nic extra. Vzdálenost středů drah je cca 16km.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:41
FSPilot   
A při rychlostech 160-200kts a hustotě provozu nevím nevím... nikdo nebude chtít mít letecký provoz jak na hlavní třídě ve špičce...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 16:22
pseudoMates
Ty, mapo.. Tohle si vážně netrefil.. Nemyslím vzdálenost.. ale zkus si tam točit 5 letadel najednou do ILSu 24 a k tomu ve stejný výšce skrz ně tlačit nějakýho ušmudlanýho Eazyho na 28 do LKVO..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 17:26
MaPa   
Myslím, že řešíš už vyřešené. Tohle letiště fungovalo a jde jen o obnovení provozu. Prostě vyštrachal starý postupy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 18:04
pseudoMates
To letiště fungovalo v době, kdy tady lítaly Blérioty a rozhodně na LKPR nebylo až 50 pohybů za hodinu.. Srovnáváš hrušky s jablkama..
 

Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:05
Tragédie v JRD
ja bych se rekl ze ti o tom jenom nekdo nerekl .. na jednom ze simbeeru uz kdosik (marky?) pred casem prezentoval nejaky navrhy jak by byl provoz v pripade uskutecnenni tohohle realizovat.... cili na rlp se o tom urcite vi...

jak to asi podle tebe delaji treba v nju jorku kde mas tri mega letiste vedle sebe na minimalnim prostoru? v chicagu kde mas dve letiste kousek od sebe, nebo v berline, kde mas hned tri letiste nad sebou (i kdyz pravda s mensim provozem) ...?
 

Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:18
Serž   
jestli jsi cetl nocni prispevek DD tak ta amerika nebude stastny priklad. jak to je s berlinem nevim...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:24
Tragédie v JRD
cetl .. ale nejak nevim co je na tom mimoradnyho .. kdyby to bylo tak spatny, jak se nam tu dd snazi vsugerovat (a myslim ze nejenom on, mam pocit ze nedavno tu podopbne nekdo komentaoval atc zaznam prave z nju jorku ...) , jak to tam teda muze fungovat? vem si oblast kolem nju jorku nebo treba i to blby chicago - provozu maj za den tolik co ruzyne za tejden a ty letadla se jim tam stejne nesrazi ... spis je to jenom odlisnosti pohledu tech zvyklych na evropsky zpusob ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:31
Serž   
mam pocit ze emericky ridici by dal DHL vs AFL maintain visual separation a byla by to chyba pilota. jsou tam proste jini lidi, maji svuj vlastni system, ktery jim zrejme vyhovuje a ze ktereho na starem kontinentu zrychlene starnou a sedivi lidi
 

Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 17:23
Rychlokvaška
Tomáši, nic ve zlým, ale myslím že tos teda příliš netrefil...Copak já jsem někde psal jak je to špatný a někomu něco sugeroval v tomhle směru? Já jsem to nepsal proto, že by to bylo špatný nebo nebezpečný, ale přesně z opačného důvodu, je to super. Že to tady takhle funguje - je tu několikanásobně hustší provoz, mnohem méně striktní pravidla a tak člověk dnes a denně zažívá spoustu improvizace, která pro mně osobně znamená obrovskou zkušenost. Není to žádný chaos, je to prostě snaha poskytnout službu komukoliv a co nejlepší. A to včetně neuvěřitelně bohatého VFR provozu.

Zase drobný příklad z praxe - letím na okruhu, točím finále, dostal jsem clrd touch and go (v USA se nedávají conditional clearances "behind xxx, cleared to", ale prostě povolení a pořadí). Na dráze jeden vzlet a druhé letadlo vstupuje z pojížděčky. Oba dostali immediate, všecko by krásně vyšlo, ale druhá Bonanza se loudá...tak mi holt řídící dá nejdřív final offset to left a pak když vidí, že on tam bude ještě nějakou dobu stát, tak mně pošle na goaround, stay right (to už jsem ho taky zahajoval sám). Tak tam dám holt plnej knedl, počkám na positive rate, zavřu klapky, mezitím se stočím tak, abych měl dráhu pod sebou vlevo a viděl provoz. Mezitím po mé pravici v protisměru dvě éra downwind, první co startovalo točí crosswind předemnou a dostávám instrukci ho následovat. Na levém downwindu další éra a přílety, o pár stovek ft níže crosuje CTRko Blackhawk. protahovat není moc kam, vlevo Luke AFB, před námi CTRko Glendale a kousek dál a nad námi Bčko Sky Harbor. To co může vypadat jako hrůzostrašná situace je naprosto normální, takřka každodenní a bezpečný letištní okruh - letiště je prostor D, všichni jsme VFR, všichni víme i od řídícího o ostatním provozu (a máme o něm vědět i sami), věžka má např. taky radar, takže případné konflikty je schopná briskně vyřešit.

Ano, IFR je něco jiného a je jasné, že někdy to tady na velkých letištích hrůzostrašně vypadá, ale pořád je to perfektně bezpečné. Řídící i piloti jsou na to zvyklí a vědí co očekávat. Problémy pak nastávají, jen pokud přiletí někdo kdo to nečeká a pak vznikají videa audia jako na YouTube z JFK

Takže ještě jednou, aby mně někdo nenařknul nebo nepochopil - psal jsem to proto, že si to užívám a je to nezvyk, ne proto, že bych to kritizoval jak je to špatný nebo nebezpečný - není
 

Re: Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 18:37
Tragédie v JRD
ok
 

Re: Neviem ci to tu uz bolo...Praha bude mat druhe letisko...   21. 6. 2007 / 13:06
Tragédie v JRD
sme objevuje ameriku? .)
 

Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 13:42
orlík
Tech planu je vic, zvetsit hustotu provozu na letisti v Pardubicich, z Vodochod udelat verejne civilni letiste. Ja doufam, za vsechny civilni piloty, ze zustane jen u planu. Uz tak lety po republice pripominaji spise slalom...
 

Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 13:48
MaPa   
Tak nevím, zda jste spíš příznivci nebo odpůrci létání
 

Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 13:52
FSPilot   
Jo, příznivci létání jsme, ale já osobně bych byl radši, kdyby se tahle ve velkém rozšiřovalo i třeba na LKMT nebo LKTB, kde je to mnohem výhodnější polohou, ikdyž tam nejsou ty památky co v praze, ale i tak je tu toho vic než dost Sice máme nový terminál, ale žádná další dráha, žádné další letiště... A všichni na to tady kašlou
Vždyť Praha má už bůh ví kolik letišť...
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 13:57
Tragédie v JRD
muzes mi prozradit na co by jsi chtel v ostrave nebo v brne dalsi drahu? nebo dalsi letiste? premyslej trosku .. kvuli jedny pravidleny lince v ostrave a dvou pravidelnym linkam v brne budou stravet druhou drahu (nebo dokonce letiste? ) .. ty jo .. dobrej april
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 14:53
FSPilot   
Podívej, Praha nemusí být centrem všeho...mě nejde o to stavět novou dráhu nebo letiště apod. kvůli jedné lince, to jsi trošku nepochopil, co jsem tím chtěl říct. Nechci urazit zdejší partu z prahy, některé znám a jsou to super lidi, ale mě vadí to, že všechno, co se do ČR dostane, tak se ihned cpe do Prahy, tam si to podnikatelé rozkradou a není nic. Zbytek republiky co má, to si muselo samo vydobýt, ale praha kvete protože tam se tlačí všechno. To mi vadí...
Prostě praha nevyužívá plně Ruzyň, ani přilehlé letiště. Kolik jich tam schválně je použitelných? 2? 3? a chcou další. Já jsem zásadně proti, protože to je jenom další prostor pro utápění peněz na místech, na kterých to není nutné. Ale s tím my nic neuděláme
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 15:01
Tragédie v JRD
a je... to je to nejhorsi .. zapsklej moravak..

dobrej vtip, s tou nevyuzivanou ruzyni ... ta jede na vic jak 100% .. proto se jaksi stavi ta druha draha...

ukaz mi tady nejake dalsi letiste krome ruzyne , kde by mohli letat bizjety a spol? v soucasny dobe jenom ruzyne... letnany .. nema v soucasny dobe zazemi nic... a kbely.. vojenske letiste. tak mi prosim Te ukaz ta dve, tri letiste ktera ma praha. nech ty moravske bryle doma a zkus se na to kpodivat objektivne.

ad druha vec - no a divis se? smir se proste s tim, ze praha je hlavni mesto a je jako ekonomicky celek daleko pred zbytkem republiky. neni to nic mimoradneho, je to tak vsude ve vyspelem svete. a to sebou nese i investice apod. navic, pokud bude letiste ve vododchodech, tak nejsou zadne utapene penize. je to soukroma komercni aktivita nejake firmy. a ta prirozene sve penize investuje tam, kde to nebudou vyhozene penize. prirozeny vyvoj.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 15:51
Geforce
"a je... to je to nejhorsi .. zapsklej moravak.."

Tuhle hlášku nesnáším jak zapsklej ???? Akorát se bráníme proti pražákům kteří maj pocit že Praha (jakožto hlavní město) musí být centrem všeho, což není, a nikdy nebude.

Praha je cetrem ale tak maximálně kanceláří, a bytů, Pralamentu tad. atp. co se týč průmyslu tak nevim jestli najdu někde v centru uhelný důl, nebo třeba valcovnu plechu........netvrdim že praha není vyspělejší ale poměrne ostře odmítám to že jsme "zapskli moravaci".
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 15:58
Aldaran
Jenze bohuzel letiste netahne prumysl, ale ty kancelare, parlament (mineno ve smyslu politka, ambasady, novinari....) a bohati lide, kteri za dovolenou cestuji letadlem, kterei se prave rekrutuji z techto segmentu. Valcovny plechu a uhelne doly nemaji zadny prunik s leteckou dopravou, tech 10 lidi, vrcholneho managementu kteri sem tam nekam leti mosnov nevytrhne a dopravovat uhli letadlem je sice zajimavej napad, nejsem si jist, ze by byl ekonomicky vyhodny. To jsou jen stroha fakta, rozhodne nemam nic proti moravakum a nenadrzuji prazakum (nesu z Prahe)

A to jestli se nekde nejaky letiste nebo draha postavi je jen otazka rentability a navratnosti, za vsim hledej prachy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:16
Geforce
Nemluvil jsem o tom že těžký hutní průmysl táhne letiště (a už vůbec ne o dopravě uhlí letadlem), jenom jsem se ohradil proti výroku, který naznačoval že ostravaci všechno pražákům závidí a že Praha, jakožto hlavní město, je centrum všeho, což není a nikdy nebude.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:18
Tragédie v JRD
praha je ekonomicke centrum CR... to praze bohuzel/bohudik neodpares.... ma to sva pozitiva, a bohuzel to ma i radu negativ pro lidi co v praze bydli ... sice si mozna na morave muze myslet jak je uzasne bydlet v praze, ale ....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:24
Geforce
Ekonomicke ano, průmyslové ne, průmysl táhne ekonomiku- mam v praze Rodiného přislušníka...

Ale tohle už nemá nic společneho z letištěm ani z lítaním samotným takže nemám důvod v této debatě pokračovat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:29
Marky Parky   
Mam trošku obavy, že průmysl ekonomiku netáhne, že už delší dobu ve většine vyspělých zemí ekonomiku tahnou služby a nebo když už průmysl tak ve spojení se službami... že období kdy ekonomiku tahnul průmysl bylo ve většině vyspělého světa na začátku minulého století, ve východním světě pak ještě o nějakých 50 let déle...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:35
FSPilot   
a u nás ještě o 100 let později

Musím si rýpnout Jak by jste se vozili v metru, ve vlacích, doma pouštěli elektřinu, nebýt uhelných dolů, železáren, válcoven plechů, apod.? to by asi moc nefungovalo Takže si nemyslím, že by průmysl nebyl tím tahounem. Nebýt jej, tak služby (až na některé) nejsme schopni provozovat Je to vzájemně propojeno a jedno bez druhého by nemohlo existovat. ale jak už psal Geforce, toto je už příliš daleko od tématu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:33
Tragédie v JRD
No ... tech 30% podilu prumyslu na HDP CR, me to jako tahoun ekonomiky neprijde.... to mozna tak pred temi 20 lety.... ale tedka...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:41
Geforce
Nechme toho, to je važně jiné téma.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 16:00
Tragédie v JRD
to je sice hezky, ze ostrava je/bylo centrum prumyslu ... ale kam to dotahlo? to same treba mostecko ... zubozena krajina, kvanta nezamestnanejch, zniceny zivotni prostredi ... ted se zt toho horko tezko dostavaji ...

jasne, obyvatele za to nemuzou .. ale tezky prumysl neni zrovna ten typ byznysu, ktery by pritahoval takovou skupinu lidi, aby melo smysl tam stavet novy letiste apod...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:06
FSPilot   
A odkud si myslíš, že ti kancelářníci sebrali peníze? Papíry nevyvážíme a konkrétně Třinecké železárny sice nejsou okrasou města, ale jsme díky tomu známí po celém světě a jak si myslíš, že skončila Nová huť v Ostravě? Jestli to nevíš, tak tím, že (s prominutím) papaláši v praze hrabali a hrabali, až neměli co hrabat (no flame) tak to je. Teď Prahu živí rozjetý buisness a turismus, ale jednoduše ta naše "matička" Praha, centrum republiky, se akorát přiživuje a parazituje okolí (je to možná tvrdě řečeno, ale je to tak). Nechcu to rozvádět a nějak nadávat, ale to mi vadí. Né "pražáci", ale jen pár lidí, co za toto můžou
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:10
Tragédie v JRD
ty nejses zdravej clovek. ty jsi zakomplexovanej ostravak, kterej zavidi prazakum i suchy z nosu. delas ostravakum jenom ostudu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:12
pseudoMates
Trochu bych tě opravil.. Co já vím, tak Ostravské hutě vytunelovali přivandrovalci z jednoho nejmenovaného státu na Blízkém východě (nemůžu říct jméno toho státu, bo pokud je člověk nechválí, tak se to hned obrátí proti němu).
Pravdou ale je, že to tak celkem všude funguje, že v hl. městě se koncentruje všechno a na venkov zbyde ta černá práce.
Já osobně třeba lidem na vesnici, nebo v těch měsíčních krajinách (Sokolovsko, Teplicko, Chomutovsko) fakt nezávidim.
Celkově ale vzato, si myslím, že ani lidi z venkova nemají pražákům co závidět.. Je to "multikulturní město", kde se tu ukáčkáma, zhangama a já nevim čím vším jen hemží. byt tu stojí asi tak 5x tolik co v OVĚ a to nemluvím o celkových životních nákladech. Vím, že i platy tu jsou vyšší, ale ne tolik, aby sme všichni, co žijeme v Praze, měli ruce v klíně a těšili se z toho, jak venkovany a lidi žijící mimo Prahu, okrádáme..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:18
Geforce
ANO s tímhle se dá souhlasit, dokonce bych řekl že je to prví smysluplný názor který tu zazněl.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 16:01
Premek
Panove, opet se do toho musim vlozit - jsem moravak, i kdyz ted bydlim v Praze. Dokonce jsem deset let pobyval v Ostrave, takze si myslim, ze znam mistni podminky. Jakou by jste meli predstavu? Vzit balik penez a vrhnout je rozhodnutim statu nekam? Jestli mam dobre informace, tohle udelali v Kazachstanu - a moc to nefunguje. Nakonec, myslim, ze co se infrastruktury tyka, zrovna ted je na tom Ostrava nejlip, hmmm? Co maji rikat v Budejicich ohledne dalnice?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 16:19
Mike2811
Ostrava nejlíp ? Dokud se po D47 nesvezu, tak bych šampaňské neotvíral. Je pravda, že se za posledních deset patnáct let hodně změnilo, ale i tak je to stále docela odvaz. Říkejte si, co chcete, nejlíp se do Ovy stejně dostane vlakem (Pendolino)...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 16:27
Premek
No vidis,dalsi duvod na sampano jel si nekdy vlakem nekam jinam nez do Ostravy? (Pokud pominu nemecky vlaky do Vidne) Je to celkem dost velkej rozdil ;o)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 17:27
Mike2811
Jel... Nic moc... Procestoval jsem prakticky celou republiku a silnice jsou hrůza všude kromě Prahy a tam vlastně taky, ale ne kvůli kvalitě, ale hustotě provozu... Pokud by to měla být dálnice jen pro ostraváky, tak na ni ani nespěchám, ale tady jde o celý region s více než 1,2 milionu obyvatel a taky přes nás jde transit z Polska na jih evropy a trochu i ten západ... Že k nám zavedli alespoň ten vlak, za to jsem fakt rád, jezdím s ním pravidelně... K těm Budějovicím, před pár lety jsem tam taky byl, cesta fuj... Ale na Linec je řekl bych ta vytíženost řádově menší... Takže tak
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:11
FSPilot   
EU sebou přinesla i výhody čerpání peněz z evropských fondů. Když se rozhlédneš kolem nových věcí v Moravskoslezkém kraji, tak téměř u všecho najdeš ceduli "Spolufinancováno z EU" nebo jak to tam je a druhou část berou velké firmy jako reklamu. A to si ti lidé vyškemrali sami, to jim nidko jen tak nedal
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:53
bumper   
Neblaznete s dalsi drahou, dyt na LKTB uz je tak hustej provoz, ze tu nemuzou poradat ani CIAF ))))))) ehm ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 20:40
FSPilot   
No právě, vždyť na jedné dráze bude CIAF a na druhé normální provoz
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 14:00
Tragédie v JRD
PS: v brne prece dve letiste mas... Medlanky...
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 14:54
FSPilot   
až tam posadíš nějaký Buisjet nebo A320, tak dej vědět (v reálu)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 15:03
Tragédie v JRD
praha na tom neni o nic lip (viz predchozi prispevek).
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 14:16
MaPa   
No, mě by se taky docela líbilo, kdyby do Hradce přitáhnuli cargo. Už tam máme dálnici, nedaleko letiště je skladištní oblast, která je v současnosti dost nevyužívaná, železnice na překládku tam taky je a na koridor to není zase tak daleko, a navíc, v budoucnu bude spojení dál na sever a východ. Co s tím nadělám? PRD
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 14:24
Tomino
Jak nejsou památky,v ostravě je Stodolní
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:27
Geforce
 

Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 08:44
orlík
Ale jsem příznivce, jenže současný rozvoj dopravního letectví nepovažuji za šťastný. Podívej se, kdo lítá - z 80% jsou to turisté, a bohužel si musíme přiznat, že dopravní letadla jsou silnými zdroji znečištění a silně ničí ozonovou vrstvu země. Když k tomu připočteš vliv velkých letišť na okolí - hluk, dopravní zátěž. Tak nevím, jestli zrovna tohle přispívá k nějakému rozvoji. Nebo spíše naopak. Ale ber to jen jako povzdech.
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 22:17
OK-BKY
Covece, tak to si nemyslim. osobne mi prijde, ze mnohem vetsim znecistenim sou kamiony a automobilova doprava. vzato na to kolik toho prepravite a pocet splodin na kilometry
 

Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 13:55
Tragédie v JRD
to mas sice pravdu .. ale na druhou stranu .. prece neomezi rozvoj celyho regionu kvuli par desitkam aeroklubakum a podobnym? nekoukej na to jenom pohledem "aeroklubaka"...

na druhou stranu, verim, ze pardubicko by se bez nejakyho extra husty dopravy na lkpd odeslo ... ale nejaky provoz tam byt musi ... kdyz tam chteli/chtej postavigt (nebo uz postavili?) ten megaterminal
 

Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 15:41
Jaakov   
Chtěli, nestaví, nebude. (z mýho pohledu). Osobně samozřejmě jako patriot řeknu, proč promejšlej Vodochody, dyž v Pardubicích mají dálnici a železnici. Ale na druhou stranu mi přijde obojí jako pitomost, i když samozřejmě, pokud do toho chtejí vrážet peníze, tak to mají minimálně promyšlený snad .
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 15:47
Tragédie v JRD
me to nahodou prijde jako dobry napad... odlehci se ruzyni a snizi se cena letenek ...podle meho skromneho nazoru jediny, kdo na tom bude tratit, bude csl (resp. letiste ruzyne). cestujici na tom vydela (nizsi cena poplatku k letence ve vodochodech a treba jako reakce na levnou konkurenci i snizeni poplatku v ruzyni ... co ty vis)

pardubice jsou na to zbytecne daleko ... vodochody maji lepsi pozici pro druhy prazsky letiste...
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 16:26
pseudoMates
Jak už psal Spaniláč.. Ruzyni (ve smyslu ŘLP) se NEODLEHČÍ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 17:28
MaPa   
ŘLP se prostě přizpůsobí provozu. Nebo mi chceš namluvit, že Frankfurt má těch ŘLP víc?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:09
pseudoMates
Frankfurt není LKPR a Vodochody.. Prohlídni si někdy charts pro EDDF a LKPR.. Schválně, jestli najdeš aspoň jeden rozdíl..
Ve Frankáči mají jen IFR polohu po větru dlouhou cca 50NM.. To je přibližně tolik, co tady měří TMA v průměru... Znovu říkám, srovnáváš nesrovnatelný..
Samozřejmě, že se asi bude muset ŘLP přizpůsobit, ale obávám se, že na to momentálně nejsou ani personální síly, ani snad vůle.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 08:39
MaPa   
Připomínáš mi dispečery z Českých drah. Tam taky pořád něco nejde dělat jinak, než podle postupů, který se sepsaly za France Józefa
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 15:50
pseudoMates
Chjo.. Nevim, jak už ti to mám vysvětlit.. Myslím si, že se dá i tady udělat TMA LKPR jako mají ve Frankáči. Tzn. přes půl republiky.. Leč jak znovu říkám, NEJSOU na TO PERSONÁLNÍ KAPACITY... CHÁPEŠ..?? Prostě není dost ATC na to, aby TMA tak velký bylo možný pokrejt přes přetěžování..
Btw. když jsme u těch připomínek, tvoje argumenty, při vší úctě, zase mě přijdou jako klasicky pisálkovské, kdy se od stolu všechno okem změří a je to hotovo, byť o tom kulový vím..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 15:52
MaPa   
Jó, vím vo tom kulový, ale to zaltý časký, že to prostě nejde mě už s..e.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 15:57
pseudoMates
A tentokrát to ale bohužel, prostě nejde..
ATC na APP je momentálně X.. Potřebovali by nových lidí X+10 až 15.. Každý rok nastupuje do výcviku na APP 12-14 lidí. Dodělají tak 2-3.. Každý rok ale roste počet pohybů, tím pádem i požadavky na počet ATC. Čili X se pořád zvyšuje. Jenže při tom tempu, kterým nových ATC "přibývá", se nikdy nedostaneš na tu hodnotu X, která je ale platná pro TMA současné velikosti a počtu pohybů.. Tím pádem ani zdaleka nemůžeš dosáhnout hodnot pro TMA větší.. ve kterým by bylo o mnoho více pohybů, tím pádem i požadavek na více APP ATC ve směně, čili i celkově více ATC na APP. A to nemluvím o ACC, kde situace je ještě horší.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 16:00
MaPa   
Takže šlo, kdyby se chtělo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 17:13
pseudoMates
To, že není dost vhodných lidí na pozici ATC prostě neovlivníš.. Takže to nejde..
 

14×Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 21:39
Karel
Kecy... To je jen a jen manažerské rozhodnutí. Vůbec se nejedná o odborné řešení, ale o schopnost vedení mobilizovat zdroje. A jestli chce někdo říkat, že to "nemají" dělat ti, kteří jsou za to zodpovědní, tak to zabalte rovnou.

Vodochody do půl roku nebudou. Na to se dá připravit. A také připravit incentives pro nábor lidí. Je třeba lidi? Ano? Musíme je sehnat. Přechodné období se vyřeší "pronájmem", neříkejte mi, že nejsou kapacity v okolních zemích. V kurzu, resp. kvantitu na výstupu z kurzu, je třeba - při dodržení kvality - zajistit kvantitou na vstupu. Prachy na to jsou, ŘLP si je vydělá levou zadní. A trochu lobbingu na správných místech může zajistit dohodu s vojáky, aby se TMA mohlo rozšířit. Jen se bojím, že se někteří z vedení ŘLP raději, vzhledem ke své minulosti, nechtějí do podobných dobrodružství moc pouštět.

Logický řetězec, jestli ti to něco říká...

Když nebudou Vodochody či jiné letiště pro chartry, bude se provoz na Ruzyni zhušťovat a přerůstat smysluplné meze => to povede k přetížení stávajících ATC => budou se muset noví nabírat => pokryje se nedostatek řídících až do úplného stropu kapacity LKPR.
Když se naplní kapacita Ruzyně a bude pokryta kapacitou ATC => výstavba paralelní dráhy => zvýšení kapacity => nábor nových řídících

Když bucou Vodochody či jiné letišně pro chartry, bude provoz na Ruzyni po krátkém snížení znovu postupně houstnout, jen s menší intenzitou v čase => to nemá vliv na nutnost zvýšení počtu ATC (teď nemyslím přímo oblast Marky ) => v delším horizontu bude potřeba nábor nových řídících

Když nebude TMA kapacitou odpovídat provozu na Ruzyni a ve Vodochodech, tak sem bude létat méně provozu => když bude méně provozu, budou se zvedat ceny => další omezení provozu povede k zoufalému pokusu dumpovat ceny => rapidní snížení příjmů ŘLP => vedení ŘLP bude hledat úspory => jako první půjdou kverulanti typu "to nejde" => tvým novým zaměstnavatelem se stane mpsv.cz, jestli mi jako rozumíš...
 

Re: 14×Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 21:43
MaPa   
Děkuji Ti velieli, že jsi se mě zastal! ... jestli mi rozumíš
 

Re: 14×Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 21:49
Tragédie v JRD
pochop.. nikdy se to tak nedelalo ...
 

Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 21:53
MaPa   
... a vo...votom to je
 

Re: 14×Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 23:16
pseudoMates
Mě vždycky baví číst jednoznačné teorie lidí, kteří jaksi nemají ani páru, o čem píšou, ale jejich teorie, někde doma - u stolu, "nemá chybu".
Teď si nám to tu pěkně narýsoval podle pravítka, tak snad už jen chybí, aby ses dal do kupy s tím blbem Topolánkem, ten tě dosadí do vedení ŘLP na post GŘ a můžeš tuhle akci - "kulový blesk" rozjet. "proběhne to rychle a energicky" - proto ten krycí název.
Jen bych trochu opravil tvoje teorie...Resp. ty řetězce. (proč ze mě vždycky musíš dělat blbce, mi vážně je záhadou)
Když nebudou LKVO či jiné letiště pro chartry, bude se provoz na LKPR zhušťovat a přerůstat smysluplné meze (tak to, se děje už teď) = to povede k přetížení stávajících ATC (taktéž, stávajíci stav) = budou se muset nabírat noví (děje se, ale to jistě víš, dvajrát ročně) = pokryje se nedostatek ATC až do úplného stropu kapacity LKPR.
Ona paralelní dráha, kterou ty tu zmiňuješ jen jaksi mimochodem a primárně počítáš s rozšířením do Vodochod, což z hlediska řízení letů s sebou přinese problémy, je klíčem toho všeho.. Momentální kapacita LKPR je cca 40 pohybů/hod. (ofiko). Neoficiálně byl loni rekord 53.. Nebo letos, už nevim.
Z oné paralelní dráhy a souvisejícím rozšíření parkovacích a odbavovacích ploch na LKPR, by se kapacita LKPR přibližně zdvojnásobila (čímž by se LKPR kapacitou za hodinu dostala na úroveň Mnichova apod.) . Podotknul bych taky, že s tou paralelní dráhou se počítá od 70. let minulého století, zatímco s Vodochody jako mez. letištěm se počítá necelý půl rok. To, že ta dráha ještě nestojí je diletantství státu, potažmo LePry a speciálně jejího managementu.
Co se týče lidí "zvenku", kteří by se sem měli nabrat, aby se to pokrylo.. - opravdu vtipné řešení - Čili bych to konkretizoval.. Obecně platí, že pracovní síla se přesouvá z východu na západ a ŘLP toho není výjimkou.. Už vidím třeba 50 Němců, jak jdou sem "škemrat" o práci. Když už pominu fakt, že se s nedostatkem ATC potýkají všude po Evropě. O kvalitě ATC na východ bych se radši nezmiňoval.. Občas k nám zavítají maníci z Bosny, Srbska, ale také soudruzi z Kazachstánu, Arménie atd. Mno.. To se nedá popsat slovy, to bys musel vidět/slyšet.
O úbytek provozu bych se nebál, bo už teď je LKPR přetížená, ale dokud bude o Prahu a Česko zájem mezi pacošema, tak aerolinky budou sice pyskovat, ale lítat budou furt, bo jim jde o vejvar.
Ale jinak, teorie ti jdou, tak to můžeš zkusit aplikovat v praxi.
Jestli mi rozumíš..
 

Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   23. 6. 2007 / 00:28
Karel
Promiň, ale blbce ze sebe děláš sám. Pro stromy nevidíš les. Ale samozřejmě ti to nikdo nezazlívá. Od toho je vedení podniku, aby toto řešilo. Ale změna bolí, především tam, kde se nejvíce mění zaběhlé stereotypy "vytesané" do procedur (nic proti procedurám, naopak).

Nech to na nich, stejně s tím nic neuděláš. Ty nerozhoduješ, rozhodují oni. Buď jim v tom budeš nápomocen, nebo si na to najdou někoho jiného. V tom je tvoje jediná volba. Za ŘLP jsou odpovědni oni. A tyto teorie jsou jen a pouze aplikace zdravého rozumu, o kterém nezbývá než doufat, že jej neztratili.

Zatím je slyšet jen a pouze "řešení od stolu", "přinese problémy", "diletanství státu", "diletanství LePry", "nabírá se dvakrát ročně", "kulový blesk". To je ale kapánek málo. Řešení nikde. Existuje mnoho osvědčených metod, jak se dobrat náznaku řešení. Bez ohledu na to, jestli máš o odborné stránce páru či ne. Proto jsem to nazval manažerským problémem, nikoliv odborným. Tohle je totiž o řešení problému s kapacitou a nikoliv o problematice ŘLP, nedostatku kolejí či vyvážení odpadků.

Podobné problémy se "změnou", kterou je třeba reagovat na měnící se podmínky, se dnes a denně potýká desetitisíce firem. Někteří uspějí (profesionálové), někteří méně (profesionálové s odřenýma ušima), někteří podlehnou a změně se nepřizpůsobí. Pak viz www.mpsv.cz Jestli mi jako rozumíš ))
 

Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   23. 6. 2007 / 09:07
pseudoMates
Promiň, ale nevim, kdo tu ze sebe dělá blba, když opět, už po několikáté, přehlídne to nejpodstatnější, o čem se zmiňuju minimálně potřetí.
PARALELNÍ DRÁHA JE KLÍČEM K ROZLUŠTĚNÍ TOHOHLE BORDELU.
Ještě jednou, abys to pochopil...
PARALELNÍ DRÁHA JE TO PODSTATNÉ, POKUD BUDE, VODOCHODY POTŘEBA NEBUDOU..
kua fix.. už mě fakt nebaví se bavit s někým tak natvrdlým a už vůbec ne po ránu..
Navrhuju ti gentlmenskou dohodu, kterou už s některými s úspěchem aplikuju..
Ty prostě nebudeš reagovat na moje příspěvky a já na tvoje, co říkáš..
Říká se tomu ignorace, jestli víš o čem mluvim..
 

Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 10:03
Karel
Ale Pentu nezajímá paralelní dráha na Ruzyni. Penta chce zprovoznit Vodochody. To už bylo úplně v prvním příspěvku. Když se rozhodnout mít Vodochody, pak ten bordel vznikne bez ohledu na paralelní dráhu... To je to podstatné, jestli mi rozumíš...

Promiň, ale tvoje příspěvky ignorovat nelze
 

Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 10:27
DrMoucha   
Lze,já už to tak dělám delší dobu,dělám to tak zde u více osob,jen se pousměji(snad ze soucitu nad jejich neznalostí věci)a nechávám to bez reakce.Nechci zabírat místo na fóru,zbytečnými a předem prohranými slovními souboji(toto je vyjímka).Ať si dotyčné osoby myslí,že vše znají(např.LP).Nechci a nebudu někomu vyvracet jeho názory.Omlouvám se všem za tento můj příspěvek,ale už mě to štve.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 10:43
pseudoMates
Moucho, sorry, ale mě zase točí číct žvásty o tom, jak na LKPR všechno perfektně funguje.
To jsou prostě kecy.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 12:14
bumper   
Nebudu vubec psat neco ohledne problemu na LKPR, pac o tom vim hovno ( pisu si to radeji sam uz dopredu ) ale jen takove zamysleni pro pseudosamana, nema vetsina firem v pracovni smlouve " osetreno " ze jejich zamestnanec nebude nikde a nikdy pomlouvat onu firmu u ktere je zamestnany ? U nas to tak teda bylo a diky tomuto bodu dostali dva lidi vypoved a to za to, ze jeden rekl pravdu o bordelu ve firme v hospode a druhej rekl pravdu na zavodech nekomu z lidi co se znal se sefem firmy. Podle me je bordel ve vetsine firem, ale asi malokdo to verejne propaguje na forech na netu. Neco jineho teda je, pokud tam bordel je a zamestnanec naopak na foru prohlasuje, ze tam je vsechno v poradku ( to uz je zase potom druh zamestnance vlezdoprdel_chce_premie ) )) Nicmene to tvoje povidani a chut resit problemy tady na periskopu me vzdycky akorat rozesmeje, setri si nervy na horsi veci Jo a omlouvam se, ze pisu neco co nema nic spolecnyho s FS ( to pro ty co pod to napisou, ze se periskop riti do tmy a ze se tu nic noveho o FS dlouho nedozvedel )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 12:49
LS
Ale Mates ted pomlouva Letiste Praha atd. on pracuje u RLP, takze to jsou dva ruzne podniky Ale rekl bych, ze stejne problemy budou na EDDM, LOWW, LZIB a dalsich vetsích letistich, jenom o nich nevime, protoze tam nedelame
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 13:27
bumper   
To ja vim, ale prave proto nemuze pocitat s tim, ze mu tu bude nekdo ze zamestnancu LePra sekundovat a psat, jakej to tam maji fakt bordel. Tak jsem to myslel. Strucne receno uplne zbytecna debata.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 14:55
pseudoMates
Ano, to máš pravdu.. Byla to zbytečná debata..
 

Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 11:17
pseudoMates
Nehodlám se tu s tebou donekonečna dohadovat o tématu, o kterém ty víš kulový. Už i tenhle příspěvek je pro mě ztráta času. Svého času si vážím až příliš na to, abych ho tu ztrácel zrovna s tebou. Tohle je posledních 5 minut, co ti obětuju.
Ve vlákně o přísnosti zkoušek na IVAO ses tu do mě taky navážel. Nevim, jestli ti to dodává víc energie, nebo jestli máš z toho nějakej lepší pocit nebo snad hezčí den po špatném spaní ve stáru, ale to je ostatně tvůj problém. Já se budu kolegiálně modlit za tvojí duši, aby už nebyla tak zkažená, bo ty za to prostě nemůžeš..
Howgh.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 11:22
Karel
))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: 14×Re: snad to nedopadne   24. 6. 2007 / 18:13
MaPa   
Matěji, doporučuji navštívit tyhle stránky a provést drobnou osobní investici:
http://shop.obleceni.cz/kategorie/klobouky/
 

20×Re: snad to dopadne - spasení mé duše   25. 6. 2007 / 09:55
Karel
Abych to tu příliš nezapatlával OTčky...

http://www.backora.cz/index.php?action=vthread&forum=2&topic=2662&page=0#14

Předem děkuji
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:30
turbík
Jde hlavne o postupy.Jsme schopny zdvojnasobit provozo pokud bude paralelni draha.A ano- Frankfurt ma tech ridicih vic.Je to hlůavne ohromny letiste a o to jde.Ja treba dneska v 11 uz nemel kam co dat.Proste plny letiste uz ani 172ka by se tam nevesla.Navic nam ted zavreli L.A to musite uznat sami se pak dela tezko.Dneska se kvuli bource litala chvilku 31 a pristavalo letadlo ktery melo mit stojanku na jihu.Kdyby nezvladlo uvolnit na P a uvolnilo az na G tak bude cekat hodinu nez otocime drahu nebo nez se udela dost velka mezera aby mohl na drahu a uvolnit po P na jih.Je to proste neunosny stav.A z toho vznikaji ty problemy.U nas jsou narazove hodiny kdy se dela pres 50 pohybu za hodinu a spocitej si to sam kolik to je.To je kazdou minutu letadlo.Do toho das nejaky prulet protoze ti to proste nevyjde a mas hned plny vzdusny prostor..Uvedomte si ze porad sme APP Praha pro Ruzyn .Vodochody a Kbely jsou pro nas podruzne letiste.To znamena ze sice aerolinky usetri par korun za letistni poplatky ale trati statisice kdyz budou vyckavat nez se udela dira aby mohli na priblizeni do Vodochod....A nevim kdo to tam rikal ale 16km je sakra malo na to ze je to jen neco pre 7 majli.Kdyz minimum rozstupu je 5 mil.Pri rychlosti ktera pri vzletu je se nestihnes ani nadechnout a uz jdes brucet.....
Vsichni sme urcite priznivci letani.Ale nemusim mit prvni infarkt v 28.To fakt ne Sorry
 

Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:57
Rychlokvaška
Kluci, věřím, že mně pochopíte dobře a nesežerete mně za živa. Chci se zeptat (ne kritizovat).
Nemluvě teď o kapacitě letiště, druhá dráha je bez diskuse, spíš se mi jedná o kapacitu prostoru jako takového. Proč by to s těma Vodochodama nemohlo fungovat ? (otázka, ne výtka).

Dám opět lokální příklad - Phoenix Sky Harbor má "TMA" (Class B) v rozsahu max. 25NM, s různě vykousanými místy o rozsahu menším. V daném prostoru vzdálenostním (a pod TMA v prostoru výškovém) se nachází jedna z největších vojenských základen v USA (Luke AFB) a dalších 7 letišť s CTRky Class D, z nichž si žádné provozem nezadá s Ruzyní, i když se jedná z 95% o VFR provoz (ne jen na okruhu samozřejmě) + další 4 menší letiště. O provozu na KPHX asi taky nemá smysl moc diskutovat. Přesto to všechno krásně funguje, k problémům nedochází a řídící taky neumírají na infarkt A to má na mně APP ještě čas, aby mi dělal flight following service i když jsem 50 majlí mimo jeho prostor. A to jsem přesvědčený o tom, že mají mnohem horší vybavení, než máte v Jenči (nejmíň o dvě generace). A to nemluvím o tom, že mimo TMA už je to všechno prostor G až do 14500ft a skrz něj proklesávají KPHX přílety jakoby se nechumelilo (odpovídač máme povinný do 30NM od KPHX a na VFR mapě jsou jen zakreslené směry a výšky jejich příletů a odletů pro informaci).

Není to jenom o postupech a úpravách procedur (i když třeba naprosto zásadních) ?
 

Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:06
pseudoMates
Mno, k tomu se asi líp vyjádří Lukáš, ale.. můj názor..
Předpokládám, že na těch menších letištích je v drtivé většině případů provoz VFR. To by ale nebyl případ LKPR. Tady by to byla dvě, celkem dost vytížená letiště. Srovnatelná je podle mě akorát LFPG/LFPO, kde jsou ty letiště taky dost blízko u sebe, ovšem rozložení drah na LFPO celkem dobře umožňuje paralelní provoz, bez omezení na jednom, nebo na druhém letišti. Nehledě na fakt, že je víc než pravděpodobné, že jen na APP(myšleno v KPHX), mají odhadem jednou tolik ATC, než tady. Co se týče procedur, tak opět srovnáváš nesrovnatelný. Americký systém a evropský systém, jsou dva systémy, diamterálně odlišné.. Dle mého názoru, v US and A (Borat - super film. )je to hlavní gró odpovědnosti na pilotech, tady v Evropě pilotům nevěří a dávají hlavní gró odpovědnosti na ATC.. To je asi jako srovnávat Airbus a Boeing. Jedni věří lidskému mozku a dedukci (Boeing) a ti druzí počítačům (Airbus) - jen doufám, že tam nedávají Vistu..
 

Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:10
turbík
To je prave ono.Jde o postupy.Amerika je Amerika.To uz mluvi za vse.95 procent VFR to zu taky mluv za vse.Davide...IFR masiny s nasima 44kama je proste neunosny...V americe i s IFRama zachazej jako s VFR...To je ten zakladni rozdil...Podminkovy povoleni.To znamena tam ridici jsou uplne v klidu protoze temer veskerou zodpovednost presouvaji na piloty,kdezto u nas je legislativa takova ze temer veskera zodpovednost je na ridicim....
 

Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:11
Tragédie v JRD
nejsem odbornik na atc a podobne , ale nemuzu si pomoct, ale vase argumentace mi tak trosku pripomina argumentaci zaostalych struktur v jinem jistem dopravnim podniku ... kde jednim z hlavnich argumentu je veticka "nikdy se to tak nedelalo"..

... ale kdyz se zacne, tak se najednou zjisti, ze to jde...

 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:13
turbík
Ja jen rikam ze si to ted nedovedu predstavit.Uz ted je provozu hafo.Vic uz se proste nevejde...
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:14
pseudoMates
Šmarjá.. jednou jsme pod Eurocontrolem, tak se to tak tady bude holt dělat.. V opačným případě si může ŘLP postavit hlavu, ale věř tomu, že v tu ránu Eurocontrol vyhlásí ČR za nebezpečný místo pro leteckou dopravu, kde nemůže garantovat bezpečné řízení let. provozu, v tu ránu odejdou dopravci a celý letiště Praha půjde do pr***..
trochu mysli..
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:15
Tragédie v JRD
ale prdlajsz.. ja nekomentoval nejakou konkretni vec z toho co tu psal david, ty nebo lukas... ale proste obecny pristup ..

zjevne nejake studie na toto tema existuji, kdyz uz o nich nekdo mluvil na simbeeru , a zjevne to neni nemozne ... takze ja bych to nechal na kompetentnich at se s tim vyporadaji, a uvidime co vymysli
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:18
turbík
Smarja...Hlavne at se s tim nevyporadavaji kompetentni...Ty neco vymyslej.Z 99procent to stoji za hovno protoze ty co to vymysleli sedi za stolem a nemaji absolutne tuseni co to znamena pak uridit.......Tak zvane leva ruka nevi do dela prava...Ja sem dneska tohle tema konzultoval s velmi schopnymi dlouholetymi ridicimi a nikdo z nich si to neumel predstavit...

Zatim...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:20
pseudoMates
A kdo z nich tě pak inzultoval po vznesení dotazu..?)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:20
turbík
Marky by mohl vypravet jaka je situace na ACC kdyz se s postupama vyporadavaji kompetentni...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:26
Marky Parky   
Ja se k ničemu nevyjadřuju, ja jsem zatím jen ucho .
 

Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 20:46
Rychlokvaška
OK, tak zkusím bližší případ - Londýn.
Od Heathrow je Gatwick 23NM, Luton 25, Stansted 36, City 20, Nemluvě o provozu na Farnborough, Biggin Hill, apod. Obrovsky vytížená letiště ve všech směrech okolo (Gatwick jestli se nepletu je nejvytíženější letiště s jednou dráhou min. v Evropě). Přílety na menší letiště jsou sice hlavně od východu a severu, ale to taky brzo nebude platit s otevřením Atlantiku.

Ale taky to funguje - každý má svoje hold stacky, odkud si berou éra, tam kde se přílety/odlety z letišť křižují jsou přidělené rozsahy hladin, min. na Heathrow už provozují dlouho continuous descent (až do nalétnutí GS seshora), atd...

Chápu, že při současném počtu ATC a rozdělení prostoru to s Vodochodama je problém, ale to neznamená, že se nové situaci nedá všechno přizpůsobit.

A k tomu ACC - už dlouho se mluví o tom, že RVSM je přežitek Myslím, že nebude dlouho trvat a bude zase víc místa.
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 22:00
FSPilot   
Nejmenší vzdálenost co tam píšeš je 20nm, což je 4násobek toho, co jsou Vodochody od LKPR Zkus najít dva letiště, kde se glideslope (mohu-li to tak nazvat) křižují (+- nějaký ten metr) a jsou na vzdálenosti řekněme pod 10 nm, což je i tak dvojnásobek toho, co jsou LKPR a Vodochody To by pro ty dopraváky byly sakra finále, jako na tom dnes už neexistujícím letišti v Honkongu (už si nevzpomenu na to jméno ). to by se lidem asi moc nelíbilo takhle lítat do Prahy
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 22:19
Rychlokvaška
No, řekněme žes to s tou vzdáleností asi 2x přestřelil, ale o to nejde Tady není problém v tom, že by se křižovaly sestupové roviny (což se samozřejmě nekřižují ani LKPR/LKVO), ale o to jak spolu sousedí TMAčka a příletové/odletové trasy. Stejně tak objem provozu je tam několikanásobně větši.

Mně u toho srovnání šlo o řekněme laicky pokročilejší postupy, jak ten provoz vzájemně organizovat tak, aby měl i přes krátké vzdálenosti každý svůj jasně daný a využitelný prostor, použitelný pro velkou kapacitu pohybů i bez nějak složité koordinace.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 14:35
FSPilot   
Nojo, tak beru zpět Těch 5nm tu někdo psal, hold příště nebudu věřit tomu, co se tu napíše
 

Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 22:33
Tragédie v JRD
tegel X tempelhof (tam se nekrizej drahy)
tempelhof X shonefeld (tam se krizej osy)
baneasa X Henri Coanda (ex otopeni) (vzdalenost 5 mil, polovina toho co LKPR - LKVO!)
CDG x Le Bourget

a to jsme v evrope..


mmc, dovolim si Te opravit. 20nm neni 4nasobek vzdalenosti praha - vodochody, ale pouze dvojnasobek. vzdalenost referenich bodu LKPR a LKVO je tesne nad 10 mil ... to jen tak pro presnost...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 22:40
pseudoMates
Schönfeld je, tušim, zavřenej už..,
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 22:45
Tragédie v JRD
neni . naopak, prave ze schonefeldu se stavi novy berlin brandenburg international. zavreny (nebo skoro zavreny ) je bud tempelhof nebo tegel. pokud me pamet neklame tak uz ho meli zavrit, ale aerolinky protestovaly tak hlasite, ze se to porad odklada(lo)

edit: tak je to tak, jeste porad jsou otevrena vsechna tri letiste
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 22:47
crazy
Jj, zavirat se bude Tempelhof..ale az nekdy. Schoenefeld se naopak rozsiruje.
 

Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:23
Marky Parky   
To slovíčko "zásadních" je dost klíčové a obávam se, že i v letectví, které v tomhle státě patří k jednomu z nejpružnějších oborů, to bude docela obtížné ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 08:50
MaPa   
Díky za zcela český přístup. To je náš český problém, všichni řešíme, proč to nejde, místo toho, aby se řešilo, jak to půjde. Achjo
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:35
Tragédie v JRD
nemluvim ruzyne jako rlp ale ruzyne jako letiste.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:38
pseudoMates
Jenže ŘLP je ještě dost podstatnej podnik, bez kterýho by Ruzyně, jako letiště, šlo do pr***..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:47
Tragédie v JRD
tvrdim snad nekde opak?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 18:53
pseudoMates
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=170733&lan=0
Tady píšeš, že se odlehčí Ruzyni.. já ti říkám zase, že neodlehčí.. Dokud nebudou vytvořeny podmínky pro ještě větší provoz, než je teď, tak se neodlehčí ŘLP a pokud se neodlehčí ŘLP, tak ani LKPR se neodlehčí..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:31
Marky Parky   
Kdepak, LKPR se odlehčí velmi výrazně, hlavně od peněz - dráhová kapacita bude nevyužitá, protože se na ni ty letadla nedostanou skrz TMA
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:31
pseudoMates
A zas to bude brzdit APP, co..)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:35
turbík
Houbeles...Brzdi jen neschopny z ACC ))Ted uz to doslo tak daleko ze ze na vezi musime delat 2 minuty pri vzletech z 13 aby nahodou na ACC nebyli prepracovany..))))
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:36
pseudoMates
))))) Skoro jako na IVAO..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:46
Serž   
si vylozene chces hledat noveho oblastnika dnes
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 23:03
Marky Parky   
[noflame]Já bych tě na ten SEL v těch dvanáct posadil, abys to viděl....[/noflame]
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 23:39
Marky Parky   
Ale jinak abych byl objektivní, tak právě v závislosti na téhle poznámce bych se rád vrátil k tomu, na co tady zezačátku narážel David a ukázal proč je to takový problém, že se kvůli tomu musí brzdit odlety z LKPR.

Na relativně malém prostoru se potkává velké množství letadel - přílety do Prahy přes LANUX, odlety z Prahy přes LANUX, přílety do Vídně přes ASTUT a odlety z Vídně přes LANUX a DILIT. Přečtěte si pozorně výše uvedené, zjistíte, že tam máte celkem 5 různých směrů letu ale pouze tři body přes které ta letadla létají. Tenhle úzký prostor je navíc tísněn z obou stran TRAčky (se kterými vojáci ani nehnou) a ještě trať přes ASTUT je pouze kondicionální (naštěstí už vojáci prostory co tam jsou téměř nevyužívají). Vídeň má samozřejmě taky nějaké podmínky pro vstup letadel, takže ve výsledku se každý zásah dotkne obrovského množství partnerů a všichni se mu musí nějak přizpůsobit - proto není tak jednoduché vzít pravítko a nakreslit "nové čáry", kam se ta letadla vejdou.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   22. 6. 2007 / 15:52
pseudoMates
Myslím, že by seděl jen chvíli a za chvíli by ležel..) (no flame)..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 19:52
FSPilot   
No fákt, když APP bude brzdit přílety na LKPR, tak ji přece nemůže zatížit ještě víc, když tam ty éra prostě nebudou Oni zatíží více APP, ale né LKPR, to je něco jiného
Jóó jiná by byla, kdyby jsi to myslel, že zatíží LKPR tak, že budou muset přemýšlet jak urvaní, aby vymysleli, jak ty éra dostat spátky
 

Re: Re: Re: Re: snad to nedopadne   21. 6. 2007 / 16:18
Lowmick   
Jeste jsi zapomnel na Labe.
 

Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ