| | | Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 18:12 | |
| | Tak chlapi a všechno jsem to šmíroval z 2000ft na vyčkávání ( 20 minut ) než jsme mohli na rwy 31. Autíčka + lidi pracovali na rwy 24 od prahu až skoro po twy B. Z twy B byl možný vjezd na rwy 24 a následný start. Komu to nestačilo,tak mazal na rwy 31. Přistáná bylo na rwy 31 - 2 minuty za B737 s varováním - pozor na úplav a skutečně se Cessničce vůbec nechtělo dosednout.Dále lidi pracovali na Foxtrot mezi Delta a Echo. Teď pozor - vůbec jsem nezaregistroval,že tam tvoří nové křížení mezi Lima a rwy 13,že by příprava na tu paraelní dráhu? Fotky dodám a bobkoval jsem při náklonu nad Karlštejnem už už jsem myslel,že vypadnu na nádvoří mezi japonský turisty |
| |
|
| | | Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 18:37 | |
| | Uplav do tebe jenom kope, kdyz ti ero nechce sednou tak to je vetsinou ze letis na kvaltu... |
| |
|
| | | | Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 18:46 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 18:52 | |
| | | |
|
| | | Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 19:00 | |
| | Ne to neni priprava na paralelni drahu,a le stavi se tam nova pojezdova. Bude to D a povede k L a pozdeji v budoucnu az k B, kde na sever od ni pribydou dalsi stani pro vrtulaky. Vznik teto pojezdove si vyzadala provozni situace, protoze jakmile je zavrena F mezi D a G, tak letadla nemaji jinou moznost nez po draze zpet a vznikaji tim komplikace. Ja jen doufam, ze to vymysleli dobre a treba trosku i pocitali a zjistili, ze by se tato cast D nechala pouzit na pojizdeni na vzlet z 13 a tedy by nemuseli z ni jen vrtulaky, ale i proudove, cimz by trosku mohli zvysit kapacity drah... |
| |
|
| | | | Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 19:01 | |
| | Jeste k tomu, prave z duvodu tohoto kopani nove pojezdove je vydan ten AIP SUP o zkraceni drahy 31/13 k F, ktery je momentalne neplatny a draha se smi pouzivat cela |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 20:29 | |
| | Jo jo to jsem viděl na vlastní bulvy,když Alitalia byla velmi , velmi dlouhá a uvolnila až po rwy 06/24. To bylo také vysvětlení,proč dává každému druhému start z rwy 24 zrychleně - právě proto,když by se něco při přistání pokazilo. Jinak to clared to land rwy 31 dávali opravdu na poslední chvíli.Hodně strojů už mi připadalo strašně blízko |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:02 | |
| | jojo dneska sem byl taky na letišti se skenerem a "cleared to land" dostaváli až v tom ďolíčku za Hornbachem... pak když sem kolem 4 hodiny čekal na bus tak koukam na CSA na finále a hle "go around" v místech toho Hornbachu,, proroštoval to, zatáh podvozek a hned se stáčel doprava... zjevně právě díky pohybu na 24... bylo jich dost na přistání ale tim že by někdo uvízl na 31 delší dobu to asi nebylo... a z věže bylo fakt často slyšet "clear for takeoff rwy24 immediately" |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:11 | |
| | spis clrd for immediate take off |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:15 | |
| | Nekdo rika tak a nekdo jinak.Kvuli tomu pohybu na 24 to urcite nebylo.Kvuli tomu by nikdo prulet nedaval.Prilet na 31 a vzlet z 24 jsou bez problemu.To kdyby dostal prulet tak jsou v sobe spis.Bud to delal z vlastni vule nebo nekdo zustal na 31.
Co sedalo pred nim?? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:16 | |
| | soukroma na tebe, neridil jsi na 120.275 v patek vecer a v nedeli odpoledne na vezi? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:17 | |
| | 120,275 urctie ne to oblastni freq.A vikend sem mel volny. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:23 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:34 | |
| | Jo vidlak vyrazil do mesta a poslouchal frekvenci v domneni, ze ma APP |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:44 | |
| | vy praglovu rikate mesto? dyt to ma jen milion prazaku |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:43 | |
| | heh, ze bych se sekl s frq? byla to teda eproucni frq a pripominalo mi to tvuj hlas, tak se ptam |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:48 | |
| | V patek vecer bych tam mohl teoreticky byt no)) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 00:23 | |
| | to se pozna |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:25 | |
| | mam pocit že český ATR... lítaly jedno za druhym ale jistej si nejsem, v tu chvili sem uz nebyl ve střehu a skener sem zapnul až když jsem viděl jak zvednul ten airbus čumák... |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:27 | |
| | jinak ale přeci se nesmí zároveň přistávat a vzlítat na křižujících se dráhách,,, nebo ano? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 22:34 | |
| | To mas pravdu to ne.Ale vzlet letadlu z 24 davas v okamziku kdyz ten na 31 uz zacina brzdit a si si tedy celkem jisty ze prulet z toho nebude.Nez ten prilet na 31 vyklidi drahu tak vzlet z 24 uz je za krizovanim drah.
Jestli to bylo ATR tak je to klidne mozny.Oni nekdy zabrzdi na urovni P a pak jedou strasne pomalu az na G.Uz sem jednou takhle musel taky skoro davat G/A. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:29 | |
| | A co kdyz by ten co zacina prave brzdit na 31 brzdil jenom na oko a pak by mu to nejak nefungovalo a pokracoval by vesele az ke krizeni 06/24, neni to tak trochu risk pri vsech tech bezpecnostnich opatrenich? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:36 | |
| | taky si právě říkám... všude je všechno tuplovaný bezpečnostně a todle je takový že se to muže podělat... ten na věži se musi asi pořád koukat ven, když dá nějáky povolení... kdyby byla snížená viditelnost tak nevim nevim |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:37 | |
| | Za snížený viditelnosti jsou jiný postupy..
Tzv. LVP (=Low Visibility Procedures) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 10:15 | |
| | Ano samozrejme ze to je risk(oduvodnena jistota).Ale co mas delat.Jinak to proste nejde.A nikdo z nich se nechce zabit a vi ze z 24 startujem.Blbe se so vysvetluje.To se musi videt.Ono na IVACu to vypada uplne jinak nez kdyz to sledujes z pozice TEC na TWR.... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 11:24 | |
| | Jo, tim že na real TWR nevidíš speedvektory, tak zešedivíš později
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 16:06 | |
| | Ale vidisJsou tam systemy ktery i pocitaji kolik ma to ero casu na zem.Ale zkus si nalajnovat na drahu kdyz letadlo na finale je na 2 majli.Podle casu ktery mu zbyva na zem je to v pohode ale druha majle je krec))) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 17:39 | |
| | to jsem se chtel zeptat, kolik tak casu spotrebuje jet na line-up a rychly take-off a kolik na to spotrebuje jATRo. Kolik uleti letadlo letici 130 knotu za minutu si spocitat dokazu.
A druhy dotaz mam, kdo dava rozhodnuti, ze se bude holdovat misto letani smerem severne od Pardubic a zpet postupne razeni na RWY 24 ?
A posledni dotaz, o kolik muze byti jeste hur (pripada mi ze je to rok od roku horsi) a new RWY dle me driv jak v roce 2015 nebude.
Predem diky Zdenek |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 20:28 | |
| | Ohledně line upu a rychlýho vzletu..
Záleží na dvou faktorech. Zda ten line up provádí ze stoje, nebo z jízdy a zda se z té pojezdovky na dráhu dá taky najet vyšší rychlostí, nebo ne.
Pokud na line up jde ze stoje, je ATRo podstatně rychlejší, bo je o několik desítek tun lehčí. Pokud mašina linuje z jízdy, je celkem jedno, co je to za typ.
Takhle se to podle mě odhadnout nedá, kolik to těm letadlům trvá, jak jsem psal, záleží to na vícero faktorech.. Pokud se budeme bavit o reálným lítání, tak to ten ATC musí umět odhadnout, komu to jak dlouho bude trvat. Od toho je tam placenej.
Co se týče samotnýho vzletu, ATRo může být ve vzduchu i během 15-20ti sekund, u malýho bulika, příp. Airbusu, se ten čas pohybuje kolem 25-40-ti sekund. Dle mého skromného odhadu. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 21:19 | |
| | no a pak se delaji takove zvrhlosti ze ero kt pojizdi na h/p A cca na urovni de-icingu dostane dotaz, traffic on 3 mile final, are you able? no problem. rgr clrd for take off.
chudak jatro na treti mili blika a sviti vsim moznym, snad i baterkama z oken, kdyz je MD v pohybu po rwy v polovine useku A-B jatro dostava povoleni na pristani. ovsem za jatrem je siroko daleko prazdno, stejne tak alitalia (nebo snad kelemak?) je jediny odlet |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 22:33 | |
| | Tohle neni o odhadu, nikdy nevis, jak se kapitan vyspal a jak rychle pojede. Proste bud to vyjde nebo ne, jsou jasne dana pravidla a ty se jen jimi ridis... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 22:52 | |
| | Je to odhadu.. Ty musíš umět odhadnout, jak se ten kapitán vyspal.. a s kým..) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 21:20 | |
| | A když to nevynde, tak to pak vypadá jak můj dnešní přílet na Tucson Intl (drahy 11-29 a 03-21):
TUS TWR, Warrior 53515, good morning, 3500ft, inbound for full stop with Yankee.
515, TUS TWR, mornin', join right base 21
W: right base 21
T: American 547, rwy 11L, cleared to land
(ja v duchu, vida MD-80 na trech hodinach - "shit, no to jsem zadostiv")
T: 515, errrm, please maintain present heading, I'll call you for next
W: present heading
(mezitim se z base stal prulet osou drahy, ktera zmizela kdesi vpravo vzadu a po me pravici pristavajici MD-80)
T (po chvili): 515, turn final, straight right or left 270, your choice, rwy 21, cleared to land
W: left 270 sounds better (v duchu, teda ten ma zajimavou predstavu o finale), cleared to land 21
Jooo, amerika... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 21:22 | |
| | Pozn. pro Markyho - slibuju, že se ty škodlivé místní frazeo-návyky odnaučím |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 22:15 | |
| | To chce obrázok |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 00:15 | |
| | Kolega vzádu bohužel není z nejpohotovějších (fotil takový blbosti jako planes graveyard na Davis Monthan AFB vlevo ;o), takže jen dva obrázky - jeden po průletu osou a druhej po dotáčení z 270 stupňové zatáčky na finále. Dotyčná obluda pak s námi i odlétala, takže pak následující fotky ze společného pojíždění, vyčkávání a pak z protekce dostali přednost na vzlet (zase) a my čekali na jejich wake (zase). |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 00:23 | |
| | A doplním ještě pár ranních náladovek:
- Všude samej vysavač
- GA stojánka KTUS
- Náš drobek
- Drobek s věžkou
- Vysavače zavazí i na dráze
- A ve dvou
- Instruktor a zobáci
- A srandička na závěr z VIP lounge ;o) |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 08:52 | |
| | Co to je za verzia FS 24 ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 08:55 | |
| | já bych řek že FS Arizona 2007 ...
bože .. jak já ti závidíííííím ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 08:57 | |
| | jj David musel dost zamakat aby bol tam kde je .. takze nezavid a zamakaj aj ty |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 09:03 | |
| | no jo ... když na to nemám ani čas a co je horší - bohužel ani morálku ... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 09:14 | |
| | Mozna kdybys seknul s FS a Condorem a Orbiterem a .... tak by se nejakej ten cas nasel |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 09:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Re: Novinky na LKPR. 21. 6. 2007 / 17:54 | |
| | Jojo Palo, to je ta nová scenerka do FSX ;o)
Já taky nemám morálku, ale když už jsem poslal tu přihlášku, tak mi bylo blbý dělat jako že už mně to nezajímá ;o)))
Teď vážně - nezávidět, přihlásit, přijet! ;o)
V Pionýru mně učili, že mám jít příkladem ;o)...sem si jen trošku poplet světové strany, ale nu což. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:31 | |
| | aha.. ja sem si prave myslel že tu rychlost redukujou vzhledem k tomu jak daleko maj výjezd z dráhy,, aspon tak to delam na v FSce,, když vidim že nejblížší výjezd nestihnu tak povolim brzdy a dobržduju ručně až na další... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:33 | |
| | Ale jo, oni to tak samozřejmě dělají taky.. Ale z TWR, z výšky a dálky se ti to zdá, že to trvá věčně..
Občas se pravda stane, že to někdo s bržděním přežene, ale většinou ty letadla po dráze zase tak pomalu nepojíždí.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:37 | |
| | třeba jako Cessny v Fsce to mě dokáže nasrat... musim už začít lítat on-line |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 19. 6. 2007 / 23:38 | |
| | hehe..) tak abys nebyl nemile překvapen, co se děje občas tam.. |
| |
|
| | | Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 14:22 | |
| | Jeste tady davam obrazek abyste se vsichni mohli podivat, jak bude nova D vypadat... |
| |
|
| | | | Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 14:29 | |
| | ty jo .. to je hroznej bastard. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 14:42 | |
| | to sedi. kdo by tam klickoval kdyz muze jet po foxu? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 14:45 | |
| | Jsem zvedavej co budes delat, az ti zavrou F Budes rad za tenhle bazmek |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 15:00 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 15:37 | |
| | Jo na opravu a pak na kazdou dalsi opravu a kdyz byl zavreny F, tak jedinna moznost vicemene byla uvolnit na D a po F na E a zpatky po 06 na L... |
| |
|
| | | | Re: Re: Novinky na LKPR. 20. 6. 2007 / 14:42 | |
| | Jsem zvedav na ten tunel pod RWY13/31 |
| |
|
| | | Re: Novinky na LKPR závěr. 20. 6. 2007 / 20:11 | |
| | Tak to podpořím několika foto.Kvalita je bohužel mizivá.
Na prvním vidíte autíčka na rwy 24 vpravo nahoře tu novou pojezdovou a vlevo dole - zase to co mne strašně irituje ve virtuálu,ale jak vidím tak je to normální= zase prckové u gate 1 až 3
Další foto je ta Cessnička,která nesla i mojí maličkost - chudinka neměla to jednoduché
A třetí foto je došlápnutí na pravou zadní
|
| |
|
| | | | Re: Re: Novinky na LKPR závěr. 20. 6. 2007 / 20:43 | |
| | moc pěkný jen takových fotek víc... máš je někde na webu? |
| |
|
|