| | | začátečník v IFR-Heading 16. 6. 2007 / 19:05 | |
| | mam tu nejdebilnější otázku začal jsem létat IFR, dřív jenom VFR podle GPS a mapy
-Letím ofline s C182s IFR (default), VOR
-ATC mě řekne ať letím kurzem xxx
ale jelikož řídí AutoPilot, tak kde se dá změnit kurz? Vypnout AP naletět ten kurz a zapnout AP jenom aby udržoval výšku?
Prosim omluvte mojí neznalost, ale IFR je prostě pro mě zatím Španělská vesnice!
|
| |
|
| | | Re: začátečník v IFR-Heading 16. 6. 2007 / 19:06 | |
| | AP moc s IFR nemá...
odpoveď na otázku: na gyrokopase máš krútitko tak ním krúť |
| |
|
| | | | Re: Re: začátečník v IFR-Heading 17. 6. 2007 / 12:25 | |
| | A potom ještě zmáčkni na panelu radio stack tlačítko, na kterm je hdg. To samý s výškou, jejíž hodnotu zadáš na tom panelu radio stack. Pak je tam ještě tlačítko APP, tím zapneš autopilota do módu automatického navádění pomocí ILS. Ale nejdřív musíš ten ILS paprsek chytit.... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: začátečník v IFR-Heading 17. 6. 2007 / 13:09 | |
| | No a ak rozumieš aspoň trochu anglicky, tak jasná voľba je learning center v FSke |
| |
|
| | | Re: začátečník v IFR-Heading 17. 6. 2007 / 15:02 | |
| | Takže, koukám, že se chlapci moc nepředvedli a radí ti tady páté přes deváté...
1. To, že letíš na Ap neznamená, že letíš IFR. IFR znamená let podle radionavigačních přístrojů a klidně ho lze provádět i bez použití autopilota.
2. Autopilot je systém, který umí automaticky stabilizovat letadlo podle přednastavených hodnot. Má několik základních režimů / kanálů a je nutné se je naučit a pochopit:
- AP ON / OFF - hlavní vypínač autopilota, to že je ON ještě neznamená, že bude řídit letadlo, záleží jaký režim mu dovolíš a nastavíš.
- HDG - heading je funkce, která zajišťuje laterální / horizontální stabilizaci a sleduje určitý přednastavený magnetický kurz. Nastavuje se pomocí krouticího knoflíku Heading Bug a nastavený kurz se většinou objevuje jako červená značka na přístroji HSI - nebo radiokomasu.
- ALT - je funknce, která stabilizuje letadlo vertikálně v určité výšce, ovládá výškovku a udržuje přednastavenou výšku. Tento údaj se obvykle nastavuje přímo na přístroji autopilota, ale jsou i jiná řešení.
- NAV - je jiný druh horizontální stabilizace. musíš mít na NAV1 rádiu nastaven příjem konkrétního radiového majáku VOR nebo ILS a pomocí knoflíku CRS - Course zvolíš určitý směr k/od majáku neboli radiál, který má letadlo sledovat.
- APP - podobné, ale používá se k dvojí stabilizaci letadla na sestupu k dráze, která je vybaná ILS vysílačem, který opět musíme naladit na NAV1 přijímači. APP nejdříve navede letadlo horizontálně do přednastaveného kurzu vůči majáku / dráze a posléze zahájí i stabilizaci vertikální na sestupové rovině k prahu dráhy / Glide Slope.
- V/S - je funkce udržující konstantní Vertical Speed - tzn. rychlost klesání / stoupání
- SPEED hold - je funknce, která pomocí manipulace s plynem ovládá výkon motorů a udržuje konstatní rychlost. Bývá dostupná u většáích letadel a airlinerů.
To by pro začátek stačilo. Důležité je zmínit, že IFR letem se stává až ta situace, kdy právě pomocí přístojů v letadle zjišťuješ svojí pozici vůči VOR, NDB a dalším radionavigačním zařízení a pomocí autopilota i bez něj udržuješ pozici právě tam, kde je právě potřeba. Trasa takového letu se pečlivě plánuje předem.
Doporučuju se věnovat trénování používání autopilota na jednodušším stroji, nabízí se skvěle provedená "školka" neboli Learning Centrum, kde se tyhle věci hezky naučíš. Pak se budš muset seznámit s tím jak fungují různá radionavigační zařízení a jak se využívá příjem jejich signálu v letadle pomocí přístrojů a autopilota. |
| |
|
|