| | Re: Re: Re: Bratislava - Kosice lietadlom, niekedy je uspora casu slaba 14. 6. 2007 / 22:30 | |
| | Ty časy před odletem nejsou samoúčelné. Každá rozumná aerolinka se snaží tyhle časy posouvat dál a dál před odletem, protože mít všechny cestující včas v letadle je zcela zásadní. Zmeškat přidělený slot v Praze se může zdát jako malé zdržení (i když ani to už dávno neplatí), ale na takovém Heathrow to může taky snadno znamenat zrušení letu, protože o sloty se linky mlátí i měsíce dopředu.
Prodloužení předletových časů bude podle mně spíš trend (i když jsem donedávna neinformovaně předpokládal opak). Dám příklad z praxe - Thomas Cook zavádí novou policy, kdy mají být všichni pasažéři 40 minut před odletem na gatu a 10 minut před off-blocks time má mít posádka zavřené dveře. Tzn. např. to, že se check-in zavírá hodinu před odletem. Není to o pruzení pasažérů - pokud se tímhle způsobem podaří zvládnout notorické vysedávače v terminálových barech, kteří dokouří poslední cigaretku, až když je volají potřetí na last call, těží z toho všichni pasažéři - odlet včas znamená přílet včas, to samé pro spoj zpátky, čeká se míň v letadle, kde už si člověk nic nekoupí ani nikam nezajde odskočit (těsně před vzletem), atd.
Na druhou stranu, podobný systém není úplně ideální pro zejména vnitrostátní letecké spoje, kde by mělo být éro náhražkou pozemní dopravy. Tam popravdě nevím jak to dopadne, protože prodlužování čekání před odletem a čím dál náročnější kontroly lidi spíš odrazují. |
| |
|