| ![](/img/tree_first_line.gif) | ![](img/nic.gif) | L-610G 6. 6. 2007 / 20:05 | |
| ![](img/nic.gif) | Zdravím,nevíte někdo jak je na tom L-610 od CVA design? Dočkáme se jí nebo jí sešrotovali stejně jako v Letu? |
| |
|
![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: L-610G 6. 6. 2007 / 20:54 | |
| ![](img/nic.gif) | V Letu ještě nic nesešrotovali. Pořád stojí na place. :=))) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 20:57 | |
| ![](img/nic.gif) | Resp. L610G skončila u našich přátel v Americe a ostatní stojí jako pomníky před fabrikou... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 21:07 | |
| ![](img/nic.gif) | jo a uz ked sme pri tych masinach, neviete ze co je so Zlinom Z-400? bude z toho projektu daco? alebo tiez to skonci ako 610tka (myslim teraz real stroje) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 21:14 | |
| ![](img/nic.gif) | no hledal jsem to éro na airliners ale vůbec tam není...nemáš nějaké foto please ? |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 21:17 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 21:21 | |
| ![](img/nic.gif) | aha já tam nedal to let...pouze L-610 díky |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 22:39 | |
| ![](img/nic.gif) | Je to fakt hrůza, co s ní provedli Taky přidám pár obrázků |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: L-610G 6. 6. 2007 / 21:35 | |
| ![](img/nic.gif) | No ono to neni tak docela pravda, L-610G je pod jmenem Ayres7000 v USA, tri dalsi prototypy stoji v LETu, jedna je v Kunovicich v muzeu a zbytek trupu a dalsich dilu byl rozrezan a sesrotovan... |
| |
|
![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: L-610G 6. 6. 2007 / 22:58 | |
| ![](img/nic.gif) | mohl by nekdo ve strucnosti shrnout rozdil mezi L-410 a L-610? diky |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: L-610G 7. 6. 2007 / 08:27 | |
| ![](img/nic.gif) | Nepovím asi všechny rozdíly, ale ten hlavní a nejviditelnější je velikost, počet možného nákladu, určitě silnější motory, větší dolet a lepší přístrojové vybavení. Nevýhoda, kvůli které se pravděpodbně po chvilkové pauze 610 nechytla je chybějící přetlakování kabiny a tudíž možnost létat ve větších výškách. V době, kdy ji odstavili, měla za sebou většinu papírových zkoušek úspěšně složených a chybělo už jen málo. Bohužel, v té době už nastoupily "Játra" a jim podobní, což 610 položilo na lopatky. Uvažovalo se i o čtyřmotorové verzi, ale ta skončila jen jako prototyp (tuším). Maketa pro reklamní účely byla určitě, to jsem viděl fotku Nicméně, 610tka měla už i docela hodně obědnávek, ale kvůli přerušení vývoje a zkoušek se stalo, co se stalo. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_cn.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: L-610G 7. 6. 2007 / 09:49 | |
| ![](img/nic.gif) | No ja jsem 100% presvedceny, ze 610ka pretlak kabiny mela... |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: L-610G 8. 6. 2007 / 09:51 | |
| ![](img/nic.gif) | Jenom trošku na upřesnění ( za absolutní přesnost informací neručím ) :
1. L610 měla být přibližně jako ATR42, kabinu měla přetlakovanou ( verze L610G měla motory General electric; L610M měla motory M602 vyvíjené v Motorletu ) a narozdíl od ATR byla určena i ke vzletu a přistání na nezpevněných plochách, stejně jako L410
2. Čtyřmotorová verze byla jen na prknech, nikdy se žádný prototyp nevyrobil
3. Byly vyrobeny celkem čtyři létající prototypy, z toho tři byly s motory M602 ( 2 prototypy byly určeny pro zkoušky u nás, jeden – ta modrá co je na fotce – na zkoušky v Rusku ) , jeden s motory GE
4. To, že se „nechytla“ bylo dle mého názoru spíš tím, že byla od začátku vyvíjena pro východní trhy a revoluce ( nebo jak to nazvat... ) v roce 1989 přišla pro L610 v nevhodnou dobu. Navíc nebyl zájem o to, aby se na východní trhy ( natož tak na západní ) naše letadla dodávala a u nás letadla vůbec vyráběla ( viz. osud všech leteckých fabrik ); posledním „geniálním“ tahem byl přelet L610G přes velkou louži ( odkud se už nevrátila – co se taky dalo čekat..... a stojí tam dodnes – možná už je zlikvidovaná), následný krach nového majitele Letu atd. Když se nato člověk podívá zpětně s odstupem, jak to do sebe pěkně zapadá, tak je z toho mírně řečeno smutno (.
|
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_dn.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: L-610G 8. 6. 2007 / 10:02 | |
| ![](img/nic.gif) | ad1) od kdy ATRka nepřistává na nezpevněných plochách. Stačí se kouknout na oficiální web. Nebo na Airliners a určitě nějakou najdeš.
ad2) L-610 byl už od začátku předurčen k neúspěchu, jak bylo zvykem, tak se s ní přišlo pozdě. ATRky se v době, kdy "vyjel" první prototyp jež řadu let a l-610 nebyla schpná konkurence na trhu. |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: Re: Re: Re: L-610G 8. 6. 2007 / 10:14 | |
| ![](img/nic.gif) | ad1)Je rozdíl nezpevněná a nezpevněná plocha ( kdo byl v Rusku jak na letních zkouškách v Samarkandu tak na zimních zkouškách v Jakutsku mohl by vyprávět...- tedy s L410)
ad2) Názor proti názoru :=)) |
| |
|
![](/img/nic.gif) | ![](/img/tree_cros_up.gif) | ![](/img/tree_arr_no.gif) | ![](img/nic.gif) | Re: Re: L-610G 7. 6. 2007 / 09:39 | |
| ![](img/nic.gif) | | |
|
|