FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor... Jeden příspěvek | Celý strom
ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 13:28
Marky Parky   
Před nedávnem jsem dával k dobru první dojmy s touhle kartou a dával najevo trošku zklamání, po cca týdením experimentováni s FS jsem si zlepšil náladu došel k následujícím výsledkům:

Testovací sestava:
Proc: AMD 5200+ X2
Deska: ASUS M2N-E
RAM: 2G 667Mhz single channel
Zvuk: SB Audigy 2
Graf: ATI HD 2900XT 512MB
Disk: Raid5 4x 300GB SATA2
OS: Windows Vista 64bit Home Premium

Nastavení simulátoru:
FSX+SP1 v základní konfiguraci, nejsou aplikovány žádné "performance tweaks".
Použitá letadla byla defaulty + Wilco CitationX, bez vlivu na výsledky.
Rozlišení 1280x1024x32bit v okně.

Nejprve uvedu konfiguraci, na které jsem dosáhl nejlepších výsledků:
Target framerate: Unlimited
Filtering: Anisotrophic
Antialiasing: Disabled
Advanced animations: ON
Bloom: Off
High resolution VC textures: ON
Aircraft cast shadows on ground: ON
Aircraft cast shadows on self: OFF
Landing lights iluminate ground: ON
LOD Radius: Maximum
Mesh complexity: 100
Mesh resolution: 19m
Texture resolution: 1m
Water effects: 2.x Low
Land detail textures: ON
Scenery density: Extremly dense
Autogen density: Extremly dense
Ground scenery cast shadows: OFF
Scenery effect detail high:
Cloud draw distance: 110NM
Termal visualisation: Natural
Detailed clouds, coverage: Maximum
Traffic: Vše na 50 procent.

Testoval jsem postupně 4 různé druhy letu, vše se zapnoutou oblačností a bez mlhy:

Nízký VFR let nad default krajinou: FPS 40-50
Vysoký IFR let v hladině: FPS 70-120
Nízký let nad default letištěm: FPS 40-50
Nízký let nad detailní 3rd party scenerií (např. LKPR+VFR objekty v Praze+ortofoto+detailní silnice): FPS 30-35

S touhle konfigurací jsem se rozhodl létat s tím, že pro běžné létání nastavuji FPS limiter na 35, aby se přebytku výkonu použilo pro včasné loadování textur a pod. Nicméně přiložím ještě jaký vliv má nastavení některých mnou vypnutých detailů:

Antialiazing: Zprávy o tom, že se ATI AA nepovedl, se potvrdily, se zapnutým AA pokles FPS pod 20 při všech letech => nepoužitelné.
Bloom: Při zapnutí bloomu padá FPS téměř přesně na polovinu - asi protože je potřeba renderovat scénu 2x . Vzhledem k tomu, že jde spíše o eyecandy, než o užitečnou feature, tak nechávám vypnuto.
Mesh a texture resolution: Je zbytečné zatím dávat detailnější, neb nikdo nemá detailnější data..
Water effects: Víceméně jediné nastavení, o kterém zatím přemýšlím, zda nechat či nenechat zapnuté. Při zapnutí Mid 2.x pokles FPS na polovinu, pokud je nějaká oblačnost (musí se renderovat 2x) (při zapnutí ještě lepšího už další pokles neznatelný). Kdyby se létalo jen nad defaultem, tak bych asi ponechal zapnuté, pohybovat se mezi 20-25 FPS je ok, nicméně v Praze se po zapnutí dostávám na 15FPS a proto prozatím ponechávám Min 2.x (odráží se jen krajina, mraky a objekty ne). Uvidíme, co s rychlostí shaderů udělá DX10.
Traffic: Na 50 procent dávám spíš protože mi přišlo nerealistické vidět ve vesnicích přecpané silnice, než že by to mělo vliv na výkon.

Zajímalo by mne, kdyby mohl podobný test pro porovnání provést jednak někdo kdo má nVidia 8800 GTS a jednak někdo kdo má nVidia 8600 GTS nebo ATI 1950.
 2x  

Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 13:38
Totti10
Jenom dotaz...

Nepsal si minule, ze v okne jsou ty vysledky o dost slabsi nez na fullscreen? Nejak mi unika ten smysl testovani v okne. Vetsina bude litat na fullscreen a nebude brejlit na okynko ve kterym je FSka (podle toho co si psal) jeste min plynula.
 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 13:53
EASY305
Marky super. Pěkné, inspirativní zhodnocení. Záslužná práce. ĎK
 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 13:57
Marky Parky   
Možná se budeš divit, ale většina lidí co znám létá v okně... ať už kvůli dvěma monitorům, možnosti mít na pozadí otevřené mapy či z jiného důvodu - a vzhledem k tomu, že to ve fulscreenu běží o trošku lépe, tak mi přijde naopak důležité zmínit jak které nastavení ovlivňuje právě běh v okně ....
 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 14:06
donCarlos
jakypak brejlit... co ti brani mit to okno pres celou obrazovku?
 

Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 14:07
Totti10
A k cemu okno roztazeny pres celou obrazovku, kdyz si rovnou muzu dat fullscreen, kde je FSka plynulejsi?
 

Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 14:09
Aldaran
Treba v tom, ze si dalsi panely pretahnes na druhej monitor (COM, KLN (FMS), IVAP) coz ve full screen jde dost spatne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 14:14
Totti10
Jo takhle... FSka neumi vic monitoru na fullscreen? Tak to jo, s FSkou na vic monitoru sem necachroval, takze s timhle zkusenosti nemam.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 14:52
EASY305
Marky, měl bych dotaz. Vidím ve tvém nastavení, že autogen a scenery máš na max. Jak se projeví vypnutí autogenu úplně, a omezení scenery o třeba jeden zářez. Díky
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 17:15
Marky Parky   
Omezení scenery o jeden zářez se neprojeví vůbec, můžu ti jako vývojář potvrdit, že omezování zobrazování podle tohoto nastavení skoro nikdo ve svých scenerkách nepoužívá, takže tenhle slider je spíš symbolický.

Vypnout autogen úplně jsem nezkoušel, pouze jsem měnil nastavení z normal nahoru, nicméně nárůst/pokles FPS byl pouze drobný a vzhledem k tomu jakých čísel dosahuju se zapnutým autogenem (a že krajina s ním je nádherná) jsem se variantou vypnout ani nezabýval.
 

Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 18:14
Cirrus/Pindra
Marky... pod XP jsi to nezkoušel? Já zatim čtu na pctuningu apod, že Visty jsou jako herní systém uplne debilní... pro DX10 to platí dvojnásob. Nechtel bys to taky zkusit? I ve svém vlastním zájmu...

 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 18:57
brendon (SVK832)   
NO tak ci tak mu to bude na nic ked bude chciet DX10. Pre XP neplanuju DX10 takze radsej nech ani neskusa lebo bude to na plac. Ale snat sa to este nejako stabilizuje a optimalizuje. Alebo na koniec budeme si musiet postacit tou Vistou
 

Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 19:01
Cirrus/Pindra
Já si právě myslim, že pod XP by to mělo jet rychleji... Visty jsou zatim shit. A DX10 neni o nových efektech, ale hlavne o rychlosti provádění grafických operací, ale zetim to s nim vypadá bledě. Test pod XP by stal za to!
 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 19:00
Marky Parky   
a) Pro DX10 to těžko může platit dvojnásob, když pro XP vůbec nevyjdou
b) Rozhodně bych neřekl, že jsou Visty debilní herní systém, to mi vždycky přijde jako taková tendence odsuzovat nové - zatím jsem neměl jediný výkonostní ani technický problém s jedinou hrou a že jsem jich už zkoušel požehnaně.
c) Kvůli testu si rozhodně XPčka zpátky instalovat nebudu, neb pohodlí práce ve Vistách je předčí asi o 300 procent
 

Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 19:05
Cirrus/Pindra
a) já jsem přece neřekl ,že vyjdou i pro XP, DX10 (ve vistě) je zatim podle testu novych her (zatim nevydanych) propad FPS skoro o 50%
b) ja to zatim nemuzu posoudit sam, jen tlumočím co jsem se dočetl na "serioznich" webech
c) sem netušil že už XP nemáš... tak nic no
 

Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 19:15
Marky Parky   
[noflame]
a) Pokud mluvíš o těch jediných dvou hrách, co na nich zatím bylo testováno DX10, (nVidiácká LostPlanet a ATIňácká Call of Juarez), tak to rozhodně nejsou objektivní testy, to je prachsprostej konkurenční boj, kdy vývojáři na zákázku optimalizují dema her ne pro DX10, ale pro konkrétní grafickou kartu... takže s jakýmkoliv vyjadřováním se k rychlosti bych dosti počkal...
b) Já právě sám posoudit můžu a proto se zvesela směju když někde vidím články odsuzující Vistu jako herní systém. Pozor - možná že ve WXP bych měl pár frejmů navíc, jenže jestli mi Company of Heroes běží na max detaily v max rozlišení 40 nebo 42 FPS je mi srdečně šumák A když uvážím všechny výhody co mi Visty přinesly při běžný každodenní práci, tak potom je mi to šumák dvojnásob
[/noflame]
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 09:56
AndreW   
Pokles FPS ve Vistách je tak 2 až 3 fps. To že jsou WinXP rychlejší, je dáno tím, že na XP se už připravuje SP3 (rozuměj, jsou tu prostě déle a už mají vychytaný chybičky). Vistám bude nějaký ten rok trvat, než se stabilitou a rychlostí dostanou na úroveň XP.
(mám doma XP, Visty jsem ještě nezkoušel, mě připadají jako krásné barevné pozlátko, které úmí to samé jako XP)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 10:36
Pips   
Vpodstatě máš pravdu, ty hlavní zlepšení, které Visty měly přinést, tak nepřinesly.Jedna z hlavních změn měl být nový file system, který MS nestihl vychytat a tak od jeho implementace upustil a připravuje jej na nový sytém, který by měl přjít za dva roky.Z tohoto úhlu pohledu jsou windows Vista jen takový přehodový mezikus, jako kdysi chvíly byly Windows Millenium.Drobné zlepšení od XPček v nich samozřejmě jsou, ale bohužel jsou tam také novinky, které já osobně vnímám jako zápory, které v mém případě přesáhly únosnou mez.Mezi ty základní uvedu například to, že nelze instalovat nepodepsané ovladače od MS.Pravda v dnešní době je to celkem standart, ale pokud jsi odkázaný na staré ovladače kvůli nějakému HW, jejichž poslední verze (nepodepsaná) byla na W2K a tím vývoj ustal, tak jsi s Vistama v řiti.Alespoň s našima firemníma Bussines a Enterprise se to prostě nepovedlo přesvědčit.Nový neseženeš, bez toho to nerozjedeš.Synchronizace telefonu přes bluetooth - finíto taky.Díky tomu, že se MS rozhodl některé protokoly komunikace očísnout, tak starý ovladače nejedou a nové nebudou dle slov výrobce měho BT minimálně půl roku, spíš po SP1... fajn, doma jsem připíchl telefon USBčkem k XP a bez jediného instalovaného driveru všechno chodilo.Vista ne, potřebuje driver.Vzal jsem balíček ovladačů pro USB a konec šmudlo, nejsou Vista ready, nazdar.Pak jsem si chtěl s kolegy zahrát demíčko stalkera.Máme všichni zhruba stejné počítače, Core 2 Duo, 1-2 GB RAM.kolegové na XPčkách v pohodě, já na Vistě tak 3-4 frejmy.Aha, AERO témátko.Vypnu ho.Tady jsem zjistil, že u Visty v rámci zjednodušení už není ovládací panel obrazovky "vše v jednom" ale jednoduše rozhozený v cca pěti na sobě nezávislých control panelech.Takže hledat, kde to vypnout... pravda, měl jsem to tenkrát asi týden, nepotřeboval jsem nastavovat obrazovku, nevěděl jsem, na to se dá asi zvyknout, ale já si rozhodně v tomhle zjednodušení nepředstavuju.Teprve po přepnutí vzhledu na takový ten ošklivý šedivý W2K mi přineslo změnu frejmů k lepšímu a to asi zhruba na polovinu výkonu toho, co jelo na XP.Fajn, říkal jsem si je to demo.Zkoušeli jsme pak i jiné a ostré gamesky a s Vistama to bylo fakt nejhorší.A takhle jsem objevoval ty hrůzy dál a dál.Media player neschopný přehrávat WAV soubory (pokaždé padnul) a to i po instalaci Vista Codecpacku.Po tom jsem se dostal zhruba na polovinu funkčnosti toho samého přehrávače pod XP.Mohl bych pokračovat ještě dlouho.Nestojí to zatím za to, je to jen hezky vypadající a mile se tvářící sračka.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 11:42
bumper   
A je tam porad ten pejsek co vrti ocaskem, kdyz dam neco vyhledavat ? Nebo to je uz zmeneny treba na zelvicku, to jsou totiz uplne suprovy featury widlicek
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:09
Marky Parky   
Předem podotýkám, že rozhodně nejsem fanda MS. Nicméně:

Stalkera i se zapnutým AEREm honím na max detaily přes 40 FPS , na přecházející grafárně (ATI X1650) na medium detaily 25 FPS.

Ve 32 bit vistách s nepodepsanými ovladači není problém, a naopak v 64bit XP problém je. Takže tady bych viděl problém spíš v tom jak MS (ne)zvládl přechod 32 - 64, než přechod WXP - Vista. Sám jsem takhle přišel o ovladač k BTooth ;(, nicméně viním spíš MSI, než Billa, protože kdo jinej než výrobce HW by se měl starat o to, aby zákazník co mu zaplatil měl funkční produkt.

S mediaplayerem nemám jediný problém, všechno přehrává ok.

Samozřejmě jsem toho už celkem dost ve Vistách řešil, nicméně v porovnání s WXP žádná velká hrůza, spíš naopak.

Srovnání s WinMe sedí jak prdel na hrnec - jenže kdo tenkrát neměl HW na WinME (teď nemyslím jen výkonově, ale právě i ovladače a pod...), tak taky nadával jak blázen a zůstával u W98SE, zatímco kdo ho měl a Mečka mu šlapaly tak chrochtal blahem . Takže to teď vidím podobně
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:17
Marky Parky   
Jo a ještě - provozovat Visty bez AERO je IMHO největší krávovina, protože právě náhledy oken jsou jedna z nejsilnějších featurek (aspoň teda pokud děláte jako já většinou z 20 otevřenými okny firefoxe a exploreru, pěti okny Gvimu, máte otevřeno 15 kontaktů v Mirandě a do toho tak osm až deset dalších programů, pokud možno každý také tak ve dvou až třech instancích - o FSce běžící na pozadí nemluvím....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:21
bumper   
Respekt
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:34
Pips   
Ano, AERO je fajn.Hezky se na to kouká, je to příjemný na pohled.Ale zkus to hodit na notebook bez napájení.Dostaneš se tak cca na polovinu výdrže baterky.Jak to běhá ve D3D tak to pak má tendenci žrát baterky i s obalama.

Náhledy oken umí i docela šikovná utilitka Alt-Tab replacement z WinXP Power toys od MS
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/TaskswitchPowertoySetup.exe

Takže opět žádná novinka, jen hezčí pojetí, ale na úkor zase něčeho jiného...


 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:34
Už přistál   
Tak to máme dvacet firefoxů a explorerů, pět gvimů, čili dvacet pět, patnáct mirand, to je čtyřicet, plus osm až deset dalších tak po třech, takže asi dvacet čtyři až třicet dalčích, to suma sumárum šedesát čtyři až sedmdesát oken. A efeska. Stíháš šedesát pět až sedmdesát jedna věcí naráz, nebo nevíš, k čemu je v každém okně vpravo nahoře křížek?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:50
Pips   
Tak je fakt, že na plochy toho Markyho kinosálu se dá otevřít spousty aplikaček
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:57
Marky Parky   
a) Jsem línej zavírat okna u kterých vím, že se k nim zachvíli vrátím, šetří to jak můj čas v tom že se musím na daná místa proklikat, tak výkon kompu, protože to prostě spinká někde v paměti, místo toho aby se to furt pouštělo a vypínalo...
b) Většinou mám k jedné věci otevřeno víc oken (příklad: Let WorldTour znamená otevřené okno s Validací legů a formulářem na odeslání pirepů, seznam legů, routefinder, FSka, jeppeseny, atd..)
 

Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 15:37
MzM   
Co ti Visty přinesly při běžné každodenní práci?
Okrajově uvažuju, že bych je aspoň vyzkoušel, ale zatím nevím, proč bych je měl místo XP instalovat.
Co bys na Vistách pochválil? Proč by o nich měl někdo, kdo si myslí, že XP jsou zatím OK, uvažovat?
 

Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 15:40
OK-PPT (AVP57T)   
Jediné, co mne v současné době napadá je 64bit HW a podpora DX10. Jinak na vistách jsem teďkom dělal pár dní ve škole, a je to nehorázně nepřehledný hnus. Už aby byl nový Win, který budeš vycházet z XPček.
 

Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 19:29
bumper   
Tohle si doufam precte Pips ))))) On ma totiz Visty hrozne rad
 

Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 20:14
Pips   
Jo, dneska konečně skončilo to martýrium s Windows jehoVista.Byl jsem kvůli tomu v práci dýl a rád.Už to nechci ani vidět.Po cca 4. měsících každodenní práce můžu říct, že jsem s žádným jiným systémem neřešil takový srágory, jako s tímhle.A to bohužel ne na jednom stroji, ale celkově asi na 8. Nebudu vás nikoho zrazovat, vyzkoušejte si to sami, já už to nechci ani vidět.Já jsem v životě nebyl u kompu tak sprostej a tak vzteklej.Prokopl jsem vzteky bočnici svého počítače, vymlátil pěstičkama klávesy asi ze tří klávesnic.Vydržím hodně, ale u tohodle mi nervy prostě povolily Přeju vám všem, co Visty chcete, hodně štěstí, plus si vemte někde to moje, které ke mě nějak nedorazilo.Rozhodně to chce osobní zkušenost a vlastní názor na to.Můj už znáte
 

Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   29. 5. 2007 / 20:39
Cesmina
Ty jsi na toho Billa nějak zlej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:43
Pips   
Nejsem na Billa zlej, jeho softwarová firma umí zmáknout super hardware XPčka na ty nedám dopustit, dle mého názoru je to zatím nejvychytanější systém a konečně něco, co pořádně funguje a dá se na to spolehnout.Prostě nejlepší zkušenosti zatím za celou jejich windows family.Nezmiňuji servery.

U visty zatím naprosto a do puntíku přesně vystihl mé pocity tento pán:
http://www.youtube.com/watch?v=FVbf9tOGwno

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 13:00
Marky Parky   
Chudák skartovačka...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 13:06
Už přistál   
Pojede na Vistách.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 13:08
Pips   
Ani ne, tyhle mašinky jsou dělaný na skartaci CDček a disket.máme jich tu ve firmě docela dost.Jen u nás na technice máme jen nějakou starší s honosným názvem "Paper Monster" a ten se zakucká i po pěti stránkách papíru Ty co maj v jiných kanclech by snad žvejkly i talíř.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 15:43
MzM   
win2003 mi přišly taky hodně dobré... teda od MS.
Naštěstí existují i jiní výrobci a tudíž funguje internet...
Třeba tenhle web asi na MS nepojede.
 

Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor... ATI 1900   29. 5. 2007 / 21:59
cmar
Nastavení simulátoru:
FSX+SP1 v základní konfiguraci, nejsou aplikovány žádné "performance tweaks".
Použitá letadla byla defaulty
Rozlišení 1280x960x32bit v okně. (mam este klasicky CRT a hodne stary 17 " monitor a pri rozliseni 1280x1024 mi uz dal tak nizke freq, ze sa na to nedalo pozerat(blikala obrazovka) .

Konfiguracia FS - ako MArky - identická (len default.xml je preč u autogenu) nechcelo sa mi ho hladat na inštalačných DVD

Target framerate: Unlimited
Filtering: Anisotrophic
Antialiasing: Disabled
Advanced animations: ON
Bloom: Off
High resolution VC textures: ON
Aircraft cast shadows on ground: ON
Aircraft cast shadows on self: OFF
Landing lights iluminate ground: ON
LOD Radius: Maximum
Mesh complexity: 100
Mesh resolution: 19m
Texture resolution: 1m
Water effects: 2.x Low
Land detail textures: ON
Scenery density: Extremly dense
Autogen density: Extremly dense
Ground scenery cast shadows: OFF
Scenery effect detail high:
Cloud draw distance: 110NM
Termal visualisation: Natural
Detailed clouds, coverage: Maximum
Traffic: Vše na 50 procent.

Testoval jsem postupně 4 různé druhy letu, vše se zapnoutou oblačností (dnešné real wheather static):

Nízký VFR let nad default krajinou: FPS 35-45
Vysoký IFR let v hladině: FPS 40-80 sem tam preblikla stovka
Nízký let nad default letištěm: FPS 35-45 nad default LKPR plus mesto
Nízký let nad detailní 3rd party scenerií LZIB plus Bratislava: FPS 25-35

Nastavenie grafickej karty som mal "aplication managed" a anialiasing som zapinal len fo FS.. rozdiel asi 5 FPS do minusu pri zapnutom AA,

Zostava je v profile ..zatial neoptimalizovana voci FSX (bezia zbytočne procesy atd .. kopa balastu)
 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor... ATI 1900 - edit   29. 5. 2007 / 22:10
cmar
ešte poznámka .. ked som skušal vypnut AA vo FS a nastavit to na ovladačoch grafiky vyzeralo to ako keby bolo AA vypnute .. neviem čo sa deje ale tie 7.4 drivery sa im evidentne nevydarili asi sa vratim niekam spat ..vobec sa 7.4 verzia driverov chova čudne..FSX miponuka vo full screen len 1024x768 rozlišenie v dvoch verziach 16 a 32 bit .. viac nič .. ani zmenou nastavenia rozlišenia a reštart tomu nepomože.. takkže tak
 

Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 10:09
brendon (SVK832)   
Marky mna by zaujimalo ako su vytazene jadra na tom tvojom PC. Vraj SP1 pomohla s pdporou pre viac jadrove CPU.
A k tomu kladiem otazocku: Ako asi pojde FSX na 4jadrovom CPU? Konkretne Intel Q6600. Alebo mate nejaky link ci sa to oplati. Lebo mam na plane E6600 dvoj jadro ale v Juli maju ma Q6600 ist cena dole asi na cenu dnesnej E6600. Tak ci to bude citelny roziel mat o dve jadra na vyse alebo nie.
 

Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 12:12
Marky Parky   
Podle developer blogu má FSX SP1 podporovat snad až 32 jader, takže čtyřjádro asi využije.

Při testování byla obě jádra vytížená plně vytížená, odpoledne mrknu jak to je, když mám zaplý ten frameratelimiter.
 

Re: Re: Re: ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   30. 5. 2007 / 16:06
brendon (SVK832)   
Mohol by si skusit kolko FPS mas jednim jadrom?
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   15. 9. 2008 / 16:35
Matyx   
hele, Marky, a mas ten procak pretaktovany, nebo na stock frekvenci ?
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   15. 9. 2008 / 19:46
Luděk Ch.
Řekl bych, že za rok a 4 měsíce, které uběhly od původního příspěvku v tomto vláknu, už bude mít Marky úplně jiný počítač
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   15. 9. 2008 / 20:06
Matyx   
I tak by me to zajimalo .... zrovna ted jsem ve stavu, kdy jsem ani ne pred tydnem zakoupene berany, paky a pedaly uklidil zpatky do krabice v rozpolozeni velmi blizkem infarktu z neuveritelneho nas***i ..... skoro 2 roky laboruju jak rozbehat FSX, investoval jsem kvuli tomu mimo jine do kompu hodne pres 30k a porad nic, aktualni vysledek je 12fps na default KJFK v okne v ciste instalaci bez add-onu na nastaveni, kde to Markovi behalo na tom jeho starem cca. 3x tolik ....

Na tohle uz proste nemam nervy, takhle zprasenej produkt jsem jeste v IT svete nevidel, a to jsem (i od mrkvosoftu) zvyklej na ledacos. Vypinam komp a jdu se projit, jinak bych asi neco rozbil.......
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   15. 9. 2008 / 20:24
brendon (SVK832)   
To chce pohodu, klidek, tabaaacik (nie je reklama na fajcenie) . Ja som do PC ivestoval podobne a nebol som zrovna nadseny s vysledkom. Ale uz kaslem na to. Ak si zaletim, tak na ta kych miestach kde ma to nefrustruje...
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 09:07
Matyx   
Chtel bych mit tvuj stoicky klid ))
Vcera jsem to nejak rozdychal a napadla me jeste jedna varianta. Chtel jsem sice mit jen jeden OS (proto jsem taky upgradoval a zbavil se zbyvajicich 1.5 pocitace ), ale jak vidno tudy cesta nejspis nevede a me to proste pod Vistama slapat nebude.
Takze nejspis zkusim WinXP + FS only na jednom disku a Vista si hodim na druhy na vse ostatni (paradoxne mam z prace s Vista lepsi zkusenost co bezneho (neherniho) uzivani tyce, jsou stabilnejsi a spolehlivejsi a maji mnohem mensi tendenci se casem "zas***t" a zpomalovat).

Pokud ale mate nekdo jeste nejaky napad, co zkusit pod temi Vista nez to reinstalnu, tak sem s nim, jsem pripraven na cokoliv ))
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 09:18
xWing   
Ak ti mozem poradit, tak skus stiahnut AI traffic na nulu a tak isto aj tie auticka a lode...
To su totiz veci, ktore daju zabrat FPS.
A pokial ti to hodi FPS viac ako 20, tak experimentuj a pomaly pridavaj k hratelnej urovni.
Ono pri FSX sa treba uskromnit...a nemyslim znizovat kvalitu zobrazenia, ale mnozstvo zobrazovanych veci ako su AI, auticka a pri slabsich PC aj autogen.
Ale je jasne, ze zalezi aj na rozliseni, AA a AF, tam to tiez netreba prehanat.
Ja osobne som mal FPS na KJFK bez auticok a AI traffic vysoko nad 20.
V profile mam zostavu.
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 09:32
Matyx   
Díky za příspěvek. To je další věc, co mě zarazila na tom Markyho popisu - na mojí předchozí sestavě byl AI traffic (hlavně auta a lodě) taky pěkná zátěž, ale jen do SP1, pak se to nějak sklidnilo. V každém případě na KJFK jsem se s nastavením Ultra-High+ fakt přes 20fps nedostal. Potíž ale nebyl autogen, nýbrž high-res letiště. Stejný případ jako 3rd party scenerka LKPR. Prostě to klíčové pro online létání (IVAO), tzn. korektní scenerky letišť, jsou zároveň největším zabijákem FPS v FSX

Ale to je jedno, napadla mě spíš jiná věc - jak je to s FPS fullscreen vs. okno na Vista 32bit ? Protože na WinXP to dává víc FPS v okně (což potřebuju), na Vista 64bit naopak ve fullscreenu (což je mi k prdu). Možná by to nakonec šlo vyřešit tak, že bych dal Vista 32bit, takže bych nemusel mít 2 instalace OS a vlastně vyjma podpory 3+GB RAM bych o nic nepřišel ......
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 09:54
xWing   
Ja mam Vista 64-bit, testoval som to na 1680x1050, AA a AF zapnute vo FSX.
Tusim to bolo vo window mode, ale neviem ci to bolo v DX9 alebo DX10 mode.
Pokial potrebujes lietat vo window mode, tak je zbytocne riesit otazku, preco vo fullscreen je to rychlejsie ako vo windov mode.
Ja tiez potrebujem lietat vo windov mode, pretoze pouzivam FScommandera, a tak prisposobujem nastavenia tak, aby vo window mode to bolo lietatlene a opakujem, treba vypnut AI traffic, auticka, lodicky, autogen na Normal a musi to ist na KJFK aspon 20.

 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 10:35
Matyx   
Aha, sorry, zapoměl jsem zmínit poslední věc. Na Vista 64bit je v tomhle směru něco shnilého. Zkusil jsem hodně stáhnout nastavení, konkrétně až dolů na "Low". Výsledek při fullscreen - bez problémů přes 40fps na LKPR. Ve window módu - pořád jen cca. 11-13fps !!!!!! a to z celé LKPR zbyla jen jedna oholená budova. KJFK to samé, cirka 16fps a to se na to už fakt nedalo dívat. Létat na fullscreen nemůžu/nechci (IVAe, Ivap, TCAS, nDAC, Euroute, rfinder, 767config, 767 fuel planner atd. - na druhý monitor). Tím pádem pro mě Vista 64bit padá.

A proto se ptám na ten rozdíl window-fullscreen. Jak psal Marky, i jemu to dávalo ve window míň, a to má ATI a já NVIDIA. Naopak všichni o kom vím to měli na WinXP naopak, tedy window dává víc než fullscreen (tam je navíc efekt změn viditelný v obou režimech).
Tak mě prostě zajímalo, jak je to na Vista 32bit, protože zcela zjevně na to nemá vliv výrobce karty (ATI/NVidia) ani cpu (Intel/AMD), je to tedy jednoznačně efekt OS. A co za to může, XP-Vista nebo 32-64bit ?

Nakonec - proč se ptám ? Protože pokud to dělá Vista, pak vím že se vracím k XP, pokud to dělá 64bit, pak se "vracím" k Vista 32bit. Rozdíl je cirka 8 hodin u kompu, pár stovek MB download a slušná porce životnosti HDD (ty dostanou instalací dost zahulit . Doufám že už je to tentokrát srozumitelnější )
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 12:37
pseudoMates
čeče, já jsem upgradoval komp zhruba ve stejnou dobu, co Marky, s tím rozdílem, že jsem si původně koupil taky Nvidii.. 8600GT tušim.. A do dvou měsíců jsem si koupil ATInu a Nvidii s velkou úlevou vyhodil..
Máme s Markym téměř totožnou sestavu (vč. SW) a na LKPR nemám s FPS problém ve window modu.
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 12:58
Matyx   
S vykonem ani kvalitou u GTXky problem nemam .... tak ze by ovladace pro Vista64b ? ... Hmm, zkusim nejake alternativni jeste nez finalne maznu OS..
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 13:19
xWing   
Mam pocit, akoby sa Ti vo window mode nevypinal ten blby AERO.
Skus ho deaktivovat rucne a znovu si spusti FSX v okne.
Nic ine ma nenapada.
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 13:37
Matyx   
Taky zajimavy podnet, opet dekuji, proverim a zkusim.
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   16. 9. 2008 / 18:48
Matyx   
Čoveče, tvůj pocit měl, zdá se, úroveň profi křišťálové koule. Zkusil jsem jednu prostou věc, tzn. vypnout veškeré vizuální efekty, aneb místo "určí systém" zvolil "optimalizovat pro výkon" na klasické záložce vlastností systému ....
Výsledek je, že teď to v okně jede jako na fullscreen. Konkrétně na KJFK při nastavení dle Markyho cca. 22fps při pohledu přímo na letiště, stačí stočit pohled kousek stranou a už to hází ke 40ti.
Takže mockrát díky, tady byl zakopaný pes. Teď jdu zkusit Accel pack a LKPR RC2 a jestli se to nějak extra nezhroutí, tak zítra bude overclock ))
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   17. 9. 2008 / 08:59
Matyx   
Tak jo, potvrzuji, nic se nezhroutilo. Doinstalovany vsechny add-ony a nejhorsi situace je cirka 16fps v 3D kokpitu 767ky u chobotu na LKPR. To vse v podstate s maximalnim nastavenim, tedy i vcetne antialiasingu, vypnut jen light bloom a scenery shadows.
A reknu vam, tohle jsem teda jeste nevidel. Pred upgradem jsem zkusil vymaxovat scenery, a plizil jsem se nad CR (s UTX) max. 12fps (cca. 1500ft AGL), ted jakmile je LKPR za zady tak plynulych 25+, po prepnuti na zimu a noc se CPU zatizi naplno a jede to dokonce dost pres 30fps. S dalsi vyskou uz je to jen lepsi. A to nejdulezitejsi - kriticka situace aneb short final na LKPR - 18fps+ (zkouseny 4 typy pocasi, uvedeny vysledek je nejhorsi, bez oblacnosti nebo naopak s velmi snizenym dohledem to slo pres 30fsp), coz je o 10 vic nez predtim a jiz dostacujici pro plynule pristani na ruku i za silneho x-wind.


TAKZE JESTE JEDNOU DIKY CHLAPI !!!!!!!
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   17. 9. 2008 / 22:24
xWing   
HALELUJA
 

ATI 2900XT a FSX - detailní rozbor...   18. 9. 2008 / 08:57
Matyx   
HALELUJA )))

... btw, kdybych chtěl trochu víc FPS (hlavně kvůli eventům kde je velký traffic a přeci jen je příjemné mít otáčení hlavou (trackIR) v kokpitu plynulé, zvlášť při rozjezdu z C&D na stojánce), co byste doporučili snížit ? Aneb jaký parametr když člověk vezme ten Markyho návod udělá asi největší rozdíl v FPS a přitom se nejsnáze oželí při IFR ?
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ