Před nedávnem jsem dával k dobru první dojmy s touhle kartou a dával najevo trošku zklamání, po cca týdením experimentováni s FS jsem si zlepšil náladu došel k následujícím výsledkům:
Testovací sestava:
Proc: AMD 5200+ X2
Deska: ASUS M2N-E
RAM: 2G 667Mhz single channel
Zvuk: SB Audigy 2
Graf: ATI HD 2900XT 512MB
Disk: Raid5 4x 300GB SATA2
OS: Windows Vista 64bit Home Premium
Nastavení simulátoru:
FSX+SP1 v základní konfiguraci, nejsou aplikovány žádné "performance tweaks".
Použitá letadla byla defaulty + Wilco CitationX, bez vlivu na výsledky.
Rozlišení 1280x1024x32bit v okně.
Nejprve uvedu konfiguraci, na které jsem dosáhl nejlepších výsledků:
Target framerate: Unlimited
Filtering: Anisotrophic
Antialiasing: Disabled
Advanced animations: ON
Bloom: Off
High resolution VC textures: ON
Aircraft cast shadows on ground: ON
Aircraft cast shadows on self: OFF
Landing lights iluminate ground: ON
LOD Radius: Maximum
Mesh complexity: 100
Mesh resolution: 19m
Texture resolution: 1m
Water effects: 2.x Low
Land detail textures: ON
Scenery density: Extremly dense
Autogen density: Extremly dense
Ground scenery cast shadows: OFF
Scenery effect detail high:
Cloud draw distance: 110NM
Termal visualisation: Natural
Detailed clouds, coverage: Maximum
Traffic: Vše na 50 procent.
Testoval jsem postupně 4 různé druhy letu, vše se zapnoutou oblačností a bez mlhy:
Nízký VFR let nad default krajinou: FPS 40-50
Vysoký IFR let v hladině: FPS 70-120
Nízký let nad default letištěm: FPS 40-50
Nízký let nad detailní 3rd party scenerií (např. LKPR+VFR objekty v Praze+ortofoto+detailní silnice): FPS 30-35
S touhle konfigurací jsem se rozhodl létat s tím, že pro běžné létání nastavuji FPS limiter na 35, aby se přebytku výkonu použilo pro včasné loadování textur a pod. Nicméně přiložím ještě jaký vliv má nastavení některých mnou vypnutých detailů:
Antialiazing: Zprávy o tom, že se ATI AA nepovedl, se potvrdily, se zapnutým AA pokles FPS pod 20 při všech letech => nepoužitelné.
Bloom: Při zapnutí bloomu padá FPS téměř přesně na polovinu - asi protože je potřeba renderovat scénu 2x . Vzhledem k tomu, že jde spíše o eyecandy, než o užitečnou feature, tak nechávám vypnuto.
Mesh a texture resolution: Je zbytečné zatím dávat detailnější, neb nikdo nemá detailnější data..
Water effects: Víceméně jediné nastavení, o kterém zatím přemýšlím, zda nechat či nenechat zapnuté. Při zapnutí Mid 2.x pokles FPS na polovinu, pokud je nějaká oblačnost (musí se renderovat 2x) (při zapnutí ještě lepšího už další pokles neznatelný). Kdyby se létalo jen nad defaultem, tak bych asi ponechal zapnuté, pohybovat se mezi 20-25 FPS je ok, nicméně v Praze se po zapnutí dostávám na 15FPS a proto prozatím ponechávám Min 2.x (odráží se jen krajina, mraky a objekty ne). Uvidíme, co s rychlostí shaderů udělá DX10.
Traffic: Na 50 procent dávám spíš protože mi přišlo nerealistické vidět ve vesnicích přecpané silnice, než že by to mělo vliv na výkon.
Zajímalo by mne, kdyby mohl podobný test pro porovnání provést jednak někdo kdo má nVidia 8800 GTS a jednak někdo kdo má nVidia 8600 GTS nebo ATI 1950. |
|