| | | Co třeba zase jednou o letadlech 23. 5. 2007 / 19:31 | |
| | Byl jsem nedávno ve Washingtonu D.C. a pozoroval přílety na KDCA RWY19.
Je to dost silná káva, posuďte ostatně podle přiložené mapky zde http://204.108.4.16/d-tpp/0705/00443RIVER_VIS19.PDF
Na dráhu 19 je ještě několik jiných typů přiblížení, ale za pěkného počasí létali všichni jako jeden muž právě tohle.
Mohl by mi někdo znalý problematiky, (třeba pan náčelník Rychlých šípů) vysvětlit, jak to ti piloti dělají? Copak se s naloženou B737/A320/MD80/B757 (nic většího jsem pravda neviděl) na plných klapkách a s podvozkem dá udělat zatáčka skoro o 40° necelou míli před prahem? |
| |
|
| | | Re: Co třeba zase jednou o letadlech 23. 5. 2007 / 20:23 | |
| | Tak nesmíš se divit, jsou to piloti, chtějí si zalítat Moji dva kamarádi co lítaj bulíky mi nezávisle na sobě říkali, že vizuály jsou prostě nej, protože to mají v ruce a aspoň si trochu zaříděj že to je zase aspoň trochu lítání.Osobně nevidím jediný důvod, proč by se s těmahle letadlama nedala letět jakákoliv zatáčka i s vysápnutým podvozkem a vztlakama. |
| |
|
| | | | Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 23. 5. 2007 / 23:06 | |
| | Mně to zase tak jednoduchý nepřipadá - navím jak tu zatáčku začít tak, aby to vyšlo prakticky úplně přesně. Na tom kousku do RWY už nic nesrovnáš. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 01:44 | |
| | Není to zas tak hrozný. Nejhorší na tom je uvědomit si ve správnej čas, že to nevychází, a z čistým štítem a vzpřímeně z toho odejít go-aroundem. Průser je to až tehdy, když ješitnost či nedostatek soudnosti velí sednout za každou cenu. Takhle se na poslední majli dotáčí finále při vizuálu na Heraklionu na dráhu 09, aby se moc nehučelo nad městem. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 17:52 | |
| | A jak rozpočítáváš ten bod, kdy je potřeba začít točit? Bere se korekce na vítr a tak a začně se podle DME nebo se to jenom tak střelí podle citu a pak se uvidí? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 18:34 | |
| | Existuje na to jednoduchý pravidlo - vyděl svojí groundspeed 100 a máš vzdálenost v mílích, kdy máš začít točit na finále. Ta vzdálenost se bere kolmo k ose dráhy. Příklad: letíš vizuál, jseš na base-legu (tj. mezi 3. a 4. zatáčkou), rychlost 130kts - měl bys začít točit 1,3NM od osy. Předpokládá to zatáčku o 90° s náklonem 15-20°. A samosebou musíš mít FMS, která ti ukáže kolmou vzdálenost k ose, DME tady nepomůže. A je třeba si udělat v hlavě opravu na vítr. To je jedna varianta.
Ta druhá je, že se koukáš ven, jak se ti to jeví a zapojíš svoje letecký buňky (pokud ještě nezdegenerovaly). Tady je potřeba si ovšem uvědomit, že to letadlo přeci jenom něco váží, působí na něj velké setrvačné síly, není úplně pomalý, a tak je třeba začít točit na finále trošku dřív. A je důležitý se moc nepřecenit, spíš se vyplatí přidat nějaký ten "bezpečnostní koeficient".
Třetí varianta je vizuál přes FMS, to jsem ale nikdy neviděl zaletět moc elegantně. Sice někteří majitelé "happy fingers" dokázali do FMS naťukat různé patvary a obrazce rychlostí blesku, ale v reálu to většinou dopadlo tak všelijak, protože se do počítače třeba zapoměla naloudovat nějaká "banální" veličina (rychlost, výška), a letadlo v LNAV/VNAV letělo hezky, ale blbě. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 21:31 | |
| | S tím /100 to zkusím, to vypadá dobře. S tím "koukáš ven" to zkouším už delší dobu ale výsledky nejsou moc spolehlivé. Dík.
|
| |
|
| | | Re: Co třeba zase jednou o letadlech 23. 5. 2007 / 23:19 | |
| | Mno,to já dělám taky..
Ale asi proto,že s tím lítám jak prase..
Jinak,prosttě to jsou profíci.. Asi.. A nebo blázni jako já.. Ještě že lítám jen v FSce..
|
| |
|
| | | | Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 00:07 | |
| | To je ale fundované vysvětlení. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 00:44 | |
| | jsem na slovo vzatý odborník.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 00:46 | |
| | Je to o tom citu. Po těch hodinách, co mají na simu i v luftě se ani nedivím, že už to mají v ruce. I piloti FSky časem dostanou do ruky letadlo, které létají delší dobu. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 00:47 | |
| | Jjj.. |
| |
|
| | | Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 08:30 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 17:50 | |
| | Jj, to je přesně ono. Ale jak jsem tak na to koukal, tak on ty zákruty nad řekou moc nevytáčí. Ale tu poslední zatáčku trefil dobře. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 21:41 | |
| | Jen mi přišlo, že dosednul dost daleko.. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 21:48 | |
| | Ona je ta dráha ještě ke všemu dost krátká, přesně 6869 ft = 2094 m. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 21:49 | |
| | Tak to teda tuplem sednul daleko.. sice trefil osu, ale ne ideální místo pro dosed.. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 21:54 | |
| | aiming point nebolo ani vidno |
| |
|
| | | Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 13:13 | |
| | hele, když se tak dívám na ten přibližovací plánek, tak to vypadá, že u toho ještě musí podlétávat ty mosty, jestli tomu teda jako dobře rozumím...
Chain Bridge je za 15 bodů, Key Bridge je za 20 (i když doporučeno je 900), Roosevelt Memorial Bridge je za 15, Arlington Memorial také a na závěr dvoj-mostí George Mason a Rochambeau Bridges za 35 jako majstrštych. Dohromady za wan-handrd. Se nedivím, že to chlapy baví... |
| |
|
| | | | Re: Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 13:45 | |
| | | |
|
| | | Re: Co třeba zase jednou o letadlech 24. 5. 2007 / 22:12 | |
| | Moc pekne, pristrojovo/vizualni priblizeni s nazvem "river approach" a tak peknym final trackem sem teda jeste nevidel a ani bych neveril ze to muze byt
Ale jinak je tohle docela bezne i ruzne po svete, a je to moje oblibene priblizeni, myslim tu zatacku na posledni chvili, je to treba u Alicante LEAL VOR/DME 10 a nebo Bastia LFKB VOR/DME 16. Tady uz se pozna jestli je clovek odkojenej jen na ILS nebo ma opravdu to ero v ruce |
| |
|
|