| | | ATC to nemá lehké 19. 5. 2007 / 21:48 | |
| | | |
|
| | | Re: ATC to nemá lehké 19. 5. 2007 / 23:02 | |
| | | |
|
| | | Re: ATC to nemá lehké 19. 5. 2007 / 23:42 | |
| | No, ja bych teda nechapal co po mne chce, ono je vic moznosti jak narolovat ke gate? Jakoze si muzu vybrat jestli k ni prijedu z jihu, nebo zapadu,...? |
| |
|
| | | | Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 04:00 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 10:34 | |
| | V emerice mají jakýsi dost debilní systém, kde kromě GND ATC je ještě tzv. "ramp", jehož podstat mi zůstává záhadou... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 11:19 | |
| | no ja jsem to moc nepochopil, co se mysli tim "ramp", muze mi nekdo osvetlit o co v te komunikaci slo? diky moc |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 11:20 | |
| | ramp je misto je prostor stojanek u terminalů.. tak se to místo nazývá a stejný volací znak má i ATC který za pohyb na té ploše zodpovídá..
Ale způsob, jakým tam ten dotyčnej řídí mi je záhadou..
|
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 12:52 | |
| | mozna ze neridi, jen eviduje kolize |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 13:59 | |
| | takze pozice ramp je vlastne obsazena vice mene pojistovakama |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 21:18 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 15:34 | |
| | to neni jen v emerice... ale i na rade evropskych letist, ze krome groundu mas jeste apron control.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 17:40 | |
| | Bavili jsme se o "ramp", nebo "apron" controller..?
O tom, že v Evropě se otevírá i "apron" ATC vím.. dokonce jsem zaslechl šumy, že sse s tím počítá i na LKPR.. Ovšem systém, který tady popsal Proxx mi přijde beztak debilní.. To, jestli je stojánka volná vidí ATC z okna a hlavně, stojánky tady povětšinou přiděluje provozovatel letiště na základě denního plánu odletů a příletů.. Nevim, jak to mají tam, ale předpokládám, že to mají určitě strašně "chytře" vymyšlené.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 18:09 | |
| | Stojánky na LKPR samozřejmě přiděluje Letiště Praha na základě mnoha pravidel a všelijakých zákonitostí a hlavně s ohledem na plánovaný odletový gate tak, aby byli cestující co nelhladčeji a nejrychleji odbaveni, protože stojánek a gatů je ve špičce málo.
Samozřejmě tyto pravidla a zákonitosti nejsou vždy známé posádkám či ATC, což vede někdy k nepochopení logiky přidělování stojek z jejich strany.
Nesmí se zapomínat, že celej tenhle velkej cirkus letadel, posádek, ATC, letištního personálu atd. je tu jen pro cesťáka, konec konců ten to všechno platí. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 19:27 | |
| | Ono, co si budeme povídat, občas ta logika není známa ani samotným mládencům z LePra, kteří ty stojánky přidělují, že..
Nehledě na fakt, že ATC se po přistání letadla přidělená stojánka zobrazí na pojezdovém radaru, takže jemu je vcelku jedno, kam to éro pojede.. On si akorát potřebuje zkontrolovat, že ta stojánka není obsazená.. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 17:15 | |
| | Tato "Ramp" pokial spravne chapem je v podstate dalsie uzemie ktore ma/maju dalsi riadiaci. Aby sa ground nemusel zaoberat vecami ako ci je pripraveny gate, ktory gate je pripraveny a podobne, tak sa tato cinnost prenechava na tychto riadiacich. On v podstate len riadi svoj priestor na aprone. Lietadlo pri prilete alebo este vo vzduchu (?) sa spoji na druhom radiu s tymto ramp kontrolorom a vyziada si informacie o stojanke.
Podla mojich info je to takto napriklad v amsterdame. Ulahcuje to pracu ground controlorom na velkom letisku.
To ze na JFK su namysleni riadiaci tak to je uz ina vec. Mozno to niekomu nevadi, ze tam riadiaci trepe somariny, ale mne by to osobne vadilo. Riadiaci ma riadit a nie tam ukazovat svoju dementnost a namyslenost. V europe nepredpokladam ze by bol niekde takyto styl komunikacie. |
| |
|
| | | Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 17:25 | |
| | Mozno to je vytrhnute z kontextu ale podla toho co sa pytal riadiaci mi pripada ze pilot odpovedal spravne. Sa ho pyta kde parkuje, a pilot z B 28.. A potom ze aka rolovacka, pismeno.. Tomuto by som ani ja nepochopil. To si uz nevie riadiaci ani pozriet kde je B28 a dat mu tam rolovat ? |
| |
|
| | | Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 17:53 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: ATC to nemá lehké 20. 5. 2007 / 18:11 | |
| | Neni snad video, ktery by se tu objevilo vickrat |
| |
|
|