Dovolím si s tebou nesouhlasit, Tragéde. Možná se shodnem v tom, že stát nemá co komu kecat do soukromého vlastnictví, ale to je vše. Kulturní a technické dědictví je jedním z odrazů národa a je to krásně vidět v Británii, která si sebe a své minulosti dokáže vážit. Neříkám, že ani tam nedochází k devastaci, nicméně lidi mají úctu ke své historii v sobě víc zakořeněnou, a názorným příkladem je projekt Vulcan to the Sky http://www.tvoc.co.uk/
Samosebou bych nebrečel, kdyby si hangár někdo koupil, adaptoval, a prodával tam třeba záchody. Ale zplanýrovat ho s tím, že na jeho místě bude plechová krabice, která tam stejně nemusí vydržet bůhvíjak dlouho (protože se podívejme kolem sebe, koli super hyper megamarketů už zase stojí ladem), a udělat takovejhle nevratnej krok, to je na mě docela dost. Podívejme se za kanál - kdyby Vulcan XH558 kdosi koupil na šrot, taky mu do toho nikdo nemá právo kecat, ale už by nebylo co dávat do kupy... Je to strašně krátkozraký a je to vidět slušně v USA, jejichž přínosu letectví si nesmírně vážím, ale historie jim až tak moc nic neříká, vyžívají se v kýči, a taky je to tu na každém kroku vidět (vlastně není vidět nic ) . Zato dřevených chatrčí, o kterých píšeš, tu je víc než dost. Doslova a do písmene.
Byl jsem překvapenej, kolik lidí (i docela dost prachatejch) má zájem, a chce se podílet na udržování technické (letecké) historie na svoje náklady, kolik lidí je ochotnejch koupit starej hangár, letadlo-veterána, třeba i letiště. A leccos za to je ochotná nabídnout. A taky jsem byl překvapenej, kolik překážek na týhle ceste kladou (mnohdy zkorumpované) úřady státní správy!?! Trochu o tom něco vím, protože i já jsem se rozhodl, že k tomu přispěju. A je to strašně frustrující pocit, když vidíš, jak ti tohle mizí před očima... |
|