FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Ultralight nad Žižkovem Jeden příspěvek | Celý strom
Ultralight nad Žižkovem   13. 5. 2007 / 09:46
Eddie75 (OK-PJM)   
Dolnokřídlá konstrukce, celý červený trup, pokud jsem dobře viděl (což netvrdím ) tak zasouvací podvozek a imatrikulačka OK-XXX-čč, takže ultralight.
Nevíte někdo co to bylo zač? Dneska mi to mydlilo okruhy nad barákem.
Měl jsem za to, že takovýhle mašiny vůbec nad město nepouštěj (s výjimkou tý Moravy co tušim monitoruje situaci na silnicích).
 

Re: Ultralight nad Žižkovem   13. 5. 2007 / 09:49
bumper   
Nevim co to bylo, ale u nas " mydli " nad mestem ULL bezne, pred hodkou me to jeden bzucel tez nad barakem nevim jestli dolnokridlej, hornokridlej, puntikatej, ale vzbudil me, smejd ....
 

Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   13. 5. 2007 / 09:50
Filip   
Taky Brno není Praha (No flame)
 

Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   13. 5. 2007 / 10:03
bumper   
To mas jedno vesnice jako vesnice
 

Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   13. 5. 2007 / 11:39
FSPilot   
Nojo, hold k nám nad velkoměsto nic neopustí no
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 10:59
Jirca
Nvim přesně od jakeho počtu obyvatel se nesmí nad město s jednomotorovým letounem,ale nad prahou zajisté nemá co dělat.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 11:36
MAV
Mám dojem jednomotorová mašina smí nad obydlenou oblast. Ale může jen do minimální výšky takové, kdy je schopen po vysazení motoru doklouzat mimo obydlenou oblast. Nejsem v předpisech odborník, ale mám dojem že to je nějak podobně.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 11:39
OK-PPT (AVP57T)   
No pokuď se nic nezměnilo v poslední době tak minimální výška letu nad zastavěnou oblastí je 300 m AGL nad terénem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 11:46
orlík
To sice jo, ale neplatí to nad velkými městy, což Praha je. Zde smí létat pouze dvoumotorové stroje - a platí to i pro vrtulníky. Přece jen by při vysazení třeba nad Staromákem doklouzal k nějaké pěkné nouzové ploše.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 11:49
Blackrat
Hmm, ale kolem Letnan a Kbel a kolem Tocny normalne jednomotoraky poletujou. Kde je ten multi-engine only prostor vyznacenej?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 11:56
Jirca
No co ja vim tak zrovna na točné se nesmí nad Modřany,Komořany,jižňák a Cholupice,ale ty jen kvůli hluku.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 12:06
OK-PPT (AVP57T)   
Tak pánové, nejlepší co jsem našel je asi tohle to:
http://forum.medlanky.info/dandys/files/pilotuv_pruvodce.pdf
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 12:33
Blackrat
To je uplne super dokument.. To by si mel precist kazdej pred prvnim pokusem o pripojeni na IVAO Nicmene o tech velkejch mestech jsem tam nic nenasel. Jen 300m nad nejvyssi prekazkou v okruhu 600m
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 12:52
MiG-21MFN
tak to ber tak, že prostě nad prahu nemužeš s jednomotorovým érem
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 15:37
Fabo™   
Tedy to je luxusní
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 11:47
Blackrat
Taky si myslim. Rekl by nam nekdo z realu, ktery predpis narizuje ze nad Prahu nesmi jednomotorovy era?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 13:01
Pips   
Letecké předpisy máš třeba přehledně tady:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_p%C5%99edpisy

Ohledně letu za VFR nad hustě obydlenými oblastmi praví L-2 toto:
-------------
Lety VFR se nesmí provádět

nad letovou hladinu FL 195 (19500ft, 5950m) s výjimkou letu v dočasně vyhrazeném nebo omezeném prostoru nebo v souladu s povolením ŘLP nebo ACC Praha
při okozvukových a nadzvukových rychlostech letu
nad FL 290, kde platí minimální vertikální rozestup 300m(1000ft) s výjimkou letu v dočasně vyhrazeném nebo omezeném prostoru
nad hustě obydlenými místy pod 300m nad zemí AGL
kdekoli jinde pod 150m nad zemí AGL
ve vzdušném prostoru třídy A
-----------------------
Ačkoliv jsem viděl už nějaké novější podání, kdy bylo napsáno 300m nad nejvyšší překážkou a ještě mi utkvěly v paměti východy a západy slunce, kde není čas podle tabulek plus 30 minut, ale západ slunce se bere jako slunce 7° pod horizontem a podobně.Nepovedlo se mi ale tenhle novelizovaný předpis najít.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 13:07
Tragédie v JRD
dobre.. ale to porad neresi to co se tu resi.. ze nad prahu se nesmi s jednomotorovym letadlem.

v predpisech to nebude urcite. jestli, tak to bude v AIPu , bohuzel na aip na lisu se uz nedostanu, tak si to nemohu overit.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 13:43
Láďa
V AIPu jsem našel tohle:
LK R9 (PRAHA)
Kružnice o poloměru 2 NM se středem
Circle with the radius 2 NM centred on:
50 04 51,71 N 014 27 03,98 E (vysílač/transmitter Žižkov)
5000 ft AMSL
GND
Činnost/ Activity: Ochranný prostor/ Protective airspace
Doba/ Time: H24
Podmínky vstupu/ Entry conditions:
Vstup do prostoru je povolen bez omezení:
– letům státních letadel
– ověřovacím letům Úřadu pro civilní letectví
– letům volných obsazených balónů
– letům vícemotorových letadel pro zvláštní účely (SAR,HEMS,
řízení dopravy, letecké stavební práce, letecké snímkování,
kontrola energovodů)
– letům provádějícím vzlety, přiblížení, přílety a odlety na/z
LKPR, LKKB a LKVO
na základě letového povolení příslušného stanoviště letových
provozních služeb. Další výjimky může povolit Úřad pro civilní letectví.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 13:48
nimbo
to je presne ono.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 13:59
Blackrat
Takze soukroma Cessna tam teoreticky muze, ale jen vys nez 5000AMSL, coz ale zas zasahuje do TMA Ruzyne a tam by ho taky nepustili nad mesto.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 14:03
Tragédie v JRD
No .. a zahada vyresena....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 13:20
orlík
Vážně nad Prahu jednomotoráky nesmí, jinak bys je tam jistě běžně viděl. Jakej je to přesně předpis, nevím, prostě tam nikdo nelítá. (I dopravní hlášení pro rádia obstarává L 200, kdyby to šlo Cessnou, bylo by to za polovic). Je to především z důvodů bezpečnosti, v Praze by se totiž těžko hledala plocha pro případný nouzák (možná by to šlo na Letnou, ale bývá tam hodně lidí...) Mohlo by to být v regionálních letových postupech. Ale kdo by se tím prokousával.
 

Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 00:01
zuNus   
uans to tu taky obcas mydli okruhy neaka cesna , a je to ruzynske CTRko xP
 

Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 15:21
Lowmick   
A do Ruzynskyho CTR Cessny snad nesmej? To zavani diskriminaci...
 

Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 15:31
Tragédie v JRD
zunus by diskriminoval vsechno co neni zeleny....
 

Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 15:35
Lowmick   
Jo to me nenapadlo
 

Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 17:56
zuNus   
proc by nemohli? ale ja riakm kdyz si to tu lita jak chce.ze se to stava jendou tak za 4roky , teda unas tady.
 

Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 18:06
Lowmick   
No ale v Ruzynskym CTR lita hromada letadel, tak mi bylo divny co se ti nezda na Cessne ktera se tam objevi, to je snad u takovyho letiste normalni, ne? Nebo videt tam Cessnu je nejaka rarita?
A ze by si zrovna v Ruzyni litali jak chtej...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 18:10
OK-PPT (AVP57T)   
Každopádně je zakázené lítat na Pražským hradem. Tady je vymezená ta oblast

AC P
AN P1 Praha Hrad
AH FL60
AL GND
V X=50:05:27N 014:24:02E
DC 0.6 *NM
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 18:51
Lowmick   
To samozrejme je, ja jsem taky nepsal ze ne, jen jsme se o zakazanych prostorech nebavili.

btw. jestli to mela byt provokace tak my mame v Pardubkach taky Péčko (P6), hééč
 

Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 18:25
Tragédie v JRD
no .. u nas tady... se nediv, v cimicich.. proc taky honit malou pomalou cessnu pres celou prahu, ze? achjo...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 19:00
zuNus   
ja neirkam ze sla na finale nebo po vzletu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 19:04
Tragédie v JRD
a dovedes si predstavit, ze by tam nejaka cessna mydlila okruhy, kdyz par metru nad ni litaj dopravaky na 24? to proot je to tam jednou za ctyri roky... nebo spis tak mozna jednou za rok ... kdyz je 24 zavrena kvuli udrzbe... tak nejspis nekdo z letnan...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 21:17
kuma   
Mhmhmhmh... tak tenhle thread skoro vypadá (až na pár zcela světlých výjimek), jako kdybychom o létání a v ČR platných předpisech fakt moc nevěděli.

Pokud dobře chápu své hobby, létání nad Prahou lze shrnout následovně:

1. nad hradem péčko - to je jasný, to je skoro v každym státě (dokonce i na Mallorce nad letním sídlem krále)

2. kolem Božího prstu na Žižkově je kolo o poloměru 3.2 km (a to neni zas tak moc), do kterého (vlastně nad centrum města) se smí jen ve vyjmenovaných případech (to nejsme) anebo s vysloveným povolením UCL (není nemožné získat, ale musel by k tomu být pádný důvod). ÚCL může mít podmínku vícemotorovosti, ale s ohledem na spolehlivost cessen (podle počtu nouzáků z důvodu vynechání motoru na počet odlétaných hodin je právě rodina cessen jedna z nejbezpěečnějších, naopak morávka dovede spadnout i se dvěma motorama v chodu, když jí někdo otevře za letu dveře, že...) si myslím, že v tom to nebude.

3. nad tento prostor se klidně může, ale v CTR je to pak řízený let a neletíš kam chceš, ale kam tě pošle dispečer. Tak co bys tam dělal, že.

4. rubat okruhy na Ruzyni jde, proč ne, když máš odpovídač, ale musel by ses smířit s tím, že budeš holdovat tu nad novembrem, tu nad sierrou - a čekat, až se dispečerovi uráčí (nic proti dispečerům, oni to myslí dobře) tě s tvou cesínkou pustit mezi bulíky. Opakovaně se diskutovalo o tom, že v zemích s větším provozem dispečeři pouštějí malá éra častěji, snáze a v jiných rozestupech, ale to sem teď nepatří. Na každý pád za každé přiblížení a vzlet platíš tučné poplatky - a kdo by to platil - za okruh v České Lípě jen 4 minuty letu, na Ruzyni plus 15 minut holdování a 1200,- přistávacích poplatků za každý (!) okruh. Tak to by zkoušel jen šílenec.

5. po startu z některých pražských letišť se přímo vstupuje do CTR, kde si pak dispečeři hlídají pohyb "mušek" kolem Prahy. To je i jinde (Karlovy Vary nad město, Kolín na Čáslav MCTR, Hradec na Pardubice MCTR a další). Tamějším pilotům to ani nepřijde a nic na tom není. Se svolením dispečera se v daném regionu (když je kolem volno nebo to zrovna není na sestupové ose bulíků) dá i dobře "potulovat" a kroužit podle chuti. Zatím mi to vždycky dovolili, když byl požadavek rozumný.

Byla tu řeč o něčem jiném? Pokud vím, žádný předpis u nás nezakazuje vstup jednomotorových letadel do nějakého prostoru. Myslím, že to je jen letecká latina.

PS: je spousta fikaných UL, nejen Dynamic, která mají zatahovací podvozek a létají líp, než některá sportovní éra - proč ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 21:20
Tragédie v JRD
pekne shrnuto to, co uz tu zaznelo ...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 21:27
kuma   
zaznělo, ale podle neustále se i pak opakujících dotazů nelétajících kolegů si myslím, že trochu vysvětlení ke strohé citaci předpisu patří ke slušnosti
 

Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 00:23
Swordfish   
Nebyl to MUF-ík???
27001 B / 600 x 450 / P1010001.JPG
 

Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 16:20
Eddie75 (OK-PJM)   
Bylo to neco podobnyho, tvarove urcite, akorat svetlejsi cervena, tusim vic cervenejsi a pokud jsem dobre videl (coz nezarucuju) tak to melo i zatahovaci podvozek (coz mi neprijde vzhledem k tomu, ze to bylo ULL prilis pravdepodobny).
 

Re: Re: Re: Ultralight nad Žižkovem   15. 5. 2007 / 16:48
Lowmick   
Proc by ULL nemelo mit zatahovaci podvozek? Jak pak maj delat v ČR rychlostni rekordy?
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ