| | | B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 17:05 | |
| | Ahoj, nevite nahodou jestli jde s B737 udelat looping? nekdo mi rikal ze existuje i video, ale nikde na internetu ho nemuzu najit. Kdyby ste o tom nahodou nekdo neco vede. tak dejte vedet. Diky |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 17:19 | |
| | Oficiálně je to pro všechny dopravní letouny zakázaný manévr. Stejně jako výkrut a další akrobatické prvky. Letadlo na to není stavěné a je velmi pravděpodobné že by to bez poškození (alespoň částečného) nezvládlo. Docela pochybuju že by se našli takový blázni kteří budou riskovat zničení tak drahého stroje a ještě si to budou nahrávat na video aby je každý mohl vesele zažalovat za porušení předpisů.. |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 17:24 | |
| | no taky se mi to nezda. ale zajimalo by me co na to ostatni. spis by me zajimalo, jesti by to to ero zvladlo. protoze treba rusove delaji prekrut snad se vsema erama na ruznych predvadeckach |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 17:30 | |
| | nooooooo, naposledy teda ne rusove ale c-27j spartan trochu vyvadel na lonskem ciafu |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 17:38 | |
| | pac Spartan je zakamuflovana Extra.. nee,joke, ale vypada to krasne kdyz se do toho ten kolos pusti.. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 20:16 | |
| | nj... Ale má to jeden detail, Spartan je "malé" éro orpoti 737 a tudíž je jednodušší udržet při takovém manévru +G přetížení. Tyhle éra nejsou stavěné na příliž -G. Např 737 by výkrut možná zvládla, ale museli byste neustále udržovat kladný násobek, jak by vám křídla mohly zatleskat |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 17:36 | |
| | | |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 21:26 | |
| | Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player.
lidi,z niceho nic.. co s tim..? flash player jsem stahnul ale nejde to.. kde mam zapnout tu Javu..? nebo spis,kde si mam zkontrolovat ze je zapnuta..?ja se v techhle nastavenich moc nevyznam.. |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 18:00 | |
| | Jen soukromy nicim nepodlozeny nazot. Ale rekl bych, ze u 737 by to neunesla kridla - podobne jako u historickych dvojplosniku by si v urcitem momentu zatleskala kridlama nad hlavou... Krome sudoveho obratu/vykrut(?) se 707 myslim, ze nikdo verejne nic podobneho nezkousel. |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 19:10 | |
| | Pokial ja viem, nasobky sa pri sudovom vykrute nachadzaju v normach, takze teoreticky... |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu+vývtrka 14. 5. 2007 / 18:44 | |
| | ahoj
Když tady vidím tohle téma napadlo mě zeptat se na něco co už chci dávno.....existuje někde na netu video, kde nějaké málé éro dělá vývrtku??? hledal jsem něco na youtube ale nenašel jsem nic |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu+vývtrka 14. 5. 2007 / 18:52 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737 a obalka obratu+vývtrka 14. 5. 2007 / 19:04 | |
| | děkuji |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 19:21 | |
| | se 737 ne.. al e mam pocit ze neco velmi podobneho udelal pilot jednoho "uneseneho" letadla ... typ nevim .. snad 767 ci MD11 (skleroza) ... bylo to tusim na discovery... jeden z pilotu kteryho to "jenom" vezlo, se rozhodl ze letadlo unese (a nasmerujek zemi) a mlatili tam po sobe sekerama atak ... a jeden z pilotu tam s tim erem delal naprosty psi kusy aby ostatnim pomohl toho magora zneskodnit...
verim, ze mene skleroticti uzivatele tohoto fora me opravi a zpresni .) |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 19:35 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737 a obalka obratu 15. 5. 2007 / 10:12 | |
| | | |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737 a obalka obratu 15. 5. 2007 / 11:00 | |
| | to je ono .. dik |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 19:47 | |
| | myslim, ze vdaka svojej velkej zotrvacnosti to mozne nebude - urobit premet |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 21:25 | |
| | Se 707 to kdysi udělal kapitán Bar Lev, pilot El Al, který později díky tomu zneškodnil teroristy uneseného letadla tak, že to namířil čumákem dolů a jelikož kaštani byli připoutáni, jediní únosci se rozplácli o zadní stěnu kabiny. Prý věděl, že ten manévr střemhlav dolů to letadlo vydrží, neboť s ním kdysi udělal onen loop... |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 21:28 | |
| | koukam ze s tou 707 se docela tenkrat vyblbli... to uz je druhej blazen co v tom delal sileny manevry |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 22:57 | |
| | Tak to nejspis bude ono. Ten kdo mi to rikal si tou 737kou nebyl jistej. Ale pry nejaky Boeing |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 22:49 | |
| | Ahoj,
výkrut je na simulátoru "zcela běžný" prvek - každou chvíli to někdo zkusí (i já jich za sebou mám pár zcela bez problémů). Co se týká násobků - pokud by byly překročený, simulátor to zaznamená a ohlási crash nebo dosažení obálky - a nic takového (při slušně udělaném výkrutu) nehlásí. Takž výkrut bez problémů (Jak 737, tak 320). A protože se Sim chová po stránce pilotáže jako normální letadlo, tak to jde prohlásit i o reálu - z technického (nemyslím teď předpisy a postupy) by výkrut neměl dělat problémy.
Looping zkusím později v noci, až skončí výcviky a bude volno, ještě napíšu výsledek.
PetrS |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 14. 5. 2007 / 23:01 | |
| | Tomu říkám důkaz. |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 15. 5. 2007 / 01:04 | |
| | Takze bude nasledovat oprava hydrauliky simulatoru ? |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu - looping 15. 5. 2007 / 03:51 | |
| | No nevím. 737 looping udělala (320 není volná), ale je vidět, že se tomu éru hrubě nelíbí. Po celou stoupavou fázi letu bylo aktivní stall warning (vibrace beranů), nehoře byla rychlost jen slabě nad 100 kn (to už je na hranici účinnost řídících ploch). Při letu dolů se ale (po stažení plynů) podařilo udržet rychlost pod 280 kn, takž křídla by se asi neurvaly. Bohužel, géčka 737 neukazuje, takže nevím, kolik jich bylo, ale žádné varování "aircraft overstressed" to nevyhodilo - snad to tedy bylo v hranicích pevnosti.
Jinak - ztráta výšky prakticky nulová - začátek 12000 ft/320 kn, konec 11500 ft/270 kn.
PetrS |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737 a obalka obratu - looping 15. 5. 2007 / 04:46 | |
| | Díky za report !
Dopravní letadla jsou dimenzovány do 2.5G, což by při klasickém loopingu s dobrým rozvržením rychlostí a výkonu neměl být problém. Zbavit se stall warningu při stoupání by mělo jít, pokud budeš míň tahat - ale musí stačit rychlost a výkon motorů.
Jinak A320 bez vypnutí FBW tě nepustí nad určitý pitch, tak to nezapomeň všecko zhasnout |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: B737 a obalka obratu - looping 15. 5. 2007 / 10:05 | |
| | No já nevím, nechci slovíčkařit, ale kdyby se mi náhodou v Airbusu nějak podařilo zrušit FBW (záměrně neříkám vypnout, to bych řekl že nejde ), tak bych do loopingu určitě nešel a svižně hledal dobré letiště
Osobně si myslím že ty myslíš ten systém co hlídá náklon (je tam tuším +/- 30 stupňů sklon a 60 náklon), ale jestli tohle jde vypnout v modu "Normal Law", tím si zrovna jistý nejsem.
Nějaký pilot Airbusu? |
| |
|
| | | | | | | Re: B737 a obalka obratu - looping 15. 5. 2007 / 19:52 | |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: B737 a obalka obratu - looping 16. 5. 2007 / 09:48 | |
| | No já myslím že si rozumíme.
Já jen, že FBW je systém řízení letadla by wire, "pomocí drátu". Když tohle vypneš (což tak jednoduše nejde, vlastne nesmí jít v letadle proud), tak máš jenom nožní směrovku a trim, sidestick je off, a je to vlastně nejhorší možná varianta. Ale chceme říct že se mají vypnout systémy ochraňující letovou obálku letadla (ale FBW, tedy i sidestick, bude dál fungovat ).
Je tak? |
| |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu...website 14. 5. 2007 / 23:29 | |
| | | |
|
| | | Re: B737 a obalka obratu 15. 5. 2007 / 09:42 | |
| | Promiňte mi moji navědomost - co vlastně ten termín "obálka" v tomto případě znamená ? |
| |
|
| | | | Re: Re: B737 a obalka obratu 15. 5. 2007 / 10:50 | |
| | Je to takovy graf. Na ose X je rychlost a na ose y Gcka.
Da se z toho poznat kdy se letadlo rozlomi nebo spadne. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: B737 a obalka obratu 15. 5. 2007 / 13:21 | |
| | | |
|
|