FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 23. 2. 2025, svátek má Svatopluk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Poznáte co to je???? Jeden příspěvek | Celý strom
Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 08:52
Bjorn
Ahoj,
není to poprvý co jsem viděl někoho kdo má na zádech při vystupování ze Z-142 po akrobatickém letu něco jako padák na zádech, ale jako padák mi to nepřipadá protože taková slečna s tím padákem asi 100procentně umět nebude a ze Z142 by se asi taky nejlépe nezkákalo kdyby něco. Prosím Vás co to teda je díky moc
30759 B / 600 x 450 / dsc00158.jpg
 

Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 09:02
OK-Milda (BHA410)   
Budeš se divit, ale je to padák. Pro určité prvky pilotáže je dokonce podmínkou (třeba při nácviku vrtáku). Umět s tím není nijak potřeba, beztak je to "jen" záchranný prostředek, co se nedá ani řídit. Prostě hópneš (teda spíš se tak nějak vyvalíš) a zatáhneš za madlo (ne hned, aby se ti nezamotal do trosek letounu ). A třeba do větroňů je to standardní výbava.
 

Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 09:06
dandee
Ked sme lietali vyvrtky na Z-142 tak sme mali padaky podla nejakych predpisov.Problem je asi s vyskocenim.Ale hlavne,ze bol padak.
 

Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 09:18
Bjorn
Tak to jste mě dostaly fakt bych chtěl vidět jak někdo skočí ze 142 odpoutá se, otevře proti větru a skočí s dostatečnou výškou, ale předpisi jsou předpisi
 

Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 09:28
OK-Milda (BHA410)   
Tak otevřít za letu není až takovej problém. Jednak to zas tak rychle neletí a jednak to má i nouzový otevření překrytu. Na odpoutání ti stačí rozepnutí jedný spony. To spíš větší problém bych viděl v samotném opuštění letadla při nějaký blbý poloze resp. pohybu (vrták, spirála apod.).
 

Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 10:04
Luděk Ch.
Taky jsem se dost divil, že mi navlíkali padák, když jsem letěl ve dvoumístném větroni jako pasažér s instruktorem
 

Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 11:42
červeňák
he mno tobě to bylo jenom pro dobrej pocit že ho máš, instruktor ho bere jako podušku, z vlastní zkušenosti teda
 

Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 13:00
OK-Milda (BHA410)   
A taky to funguje žákovi jako tlumič kopanců instruktora
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 13:14
červeňák
z toho důvodu vozim zásadně dlouhý pravítko, když už kopance nepomáhaj
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 13:24
MaPa   
Myslíš zádovej nebo sedací padák?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 13:25
MaPa   
No, jsou situace, kdy se berou jiný - olovnatější podušky.
 

Re: Re: Re: Poznáte co to je????   26. 4. 2007 / 12:14
orlík
Jde to, je to vyzkoušený. A zrovna na 142 je ten padák docela důležitej. Jinak v rámci zkoušek prototypu se zkoušelo i nouzové opuštění Z 42 - a to je podstatně složitější, protože má dveře, a taky to šlo.
 

Re: Re: Poznáte co to je???? - to Dandee   26. 4. 2007 / 16:50
kuma   
Máš pravdu, tak to chodí, ale správně to není. Ty jistě víš líp, než já, že součástí pzemní přípravy, která je před úlohou "vývrtky a pády" v osnově povinná, je pozemní nácvik nouzového opuštění ledadla - a tím by tedy měl projít každý pilot nejmíň dvakrát za výcvik. Druhá věc je, že se to masově nedodržuje - což je v běžném životě asi fuk, ale když nedej Bože k něčemu dojde, je zle... Já měl instruktory docela sympa, ale v bezmotorovym výcviku to po mně chtěli (i když mi dovolili, ať to zkouším za rohem před hangárem a bez svědků, páč kdyby mne někdo viděl, smál by se do dnes). Zas ale mám před vrtákama dobrej pocit, že vím, že bych to snad asi sved, když vím jak na to...
 

Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 16:49
kuma   
Teda Bjorne, seš vedle jak ta jedle!
Přál bych ti s touhle "slečnou" (pochopitelně míněno ve Tvém tónu) sedět v kokpitu. Za mlada neměla s létáním absolutně nic společného, ale myslím, že vloni, když jí někdo z našich akrobatů vrčel nad chalupou, si řekla - co to tam ti lidé dělají? - a zašla na řeč do našeho aeroklubu.
Od té doby k nám chodí pravidelně a platí si (drž se) akrobatické výlety po okolí. Vím minimálně o 3 takových letech - a asi jich bude už víc (viz fotogalerie RAS). Mluvil jsem s ní asi před měsícem, kdy si přišla domlouvat že i letos - a kdy a s kým, protože její "dvorní" pilot je bohužel nemocen (Míro, uzdrav se co nejdřív !!!!!!!). A Jarda, když jí vezl poprvé, vypadl tenkrát z letadle kompletně zničenej, protože, jak říkal: "..udělal jsem tři tažený výkruty a ona mi v klídku povídá: .. ale kolega těch výkrutů dělá vždycky pět!!!"
Dobrá, ne?
Myslím, že by s tím padákem věděla, kdyby bylo potřeba - ale pochopitelně - potřeba nebude!
 

Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 16:54
OK-BKY
Jo ale kluci bacha. Jak tu nekdo psal, ze ty padaky nejsou riditelny. Tak sem byl pred ctrnacti dny svedkem pri prebalovani ATL padaku. a koukal sem ze riditelny je. Byt jen castecne. Pry to pada cca 5m/s a da se to omezene dvema tahly ovladat. Neni to zadny vymysl, ale opravdu sem tam ty tahla videl.
 

Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 17:04
kuma   
No jistě, když víš jak na to, tak řídit se dá i kulatej vrchlík, když taháš za ty správný šňůry. To ale nemůžeš chtít po vyvalenym pilotovi, kterej ani ještě neví, jestli si vůbec zachránil kejhák...

A jen málokdo z nás má k tomu (kromě nácviku nasucho) nějakej seskok, já například nemám.

Ještě k tomu záchrannému padáku - je docela dobrý, a my to občas jeden druhýmu připomínáme, že když už se v nouzi vyvalíš, je potřeba dát ruce zkřížený na prsa (může tě to roztočit a než víš kde máš ruce a co s nima, může bejt pozdě). Tím ti ale zrovna vyjde pravá ruka na uvolňovač, kterej drapneš a počítáš do tří. Pak trhneš a tiše se modlíš. Víc jako pilot nepotřebuješ. Nějaký řízení - to už je pomaturitní studium!
 

Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 17:11
OK-BKY
No jasne. Nam taky akorat ukazali. tady za to trhni a pod 100m uz ani nemusis. protoze se to stejne neotevre. ale tak co. zkusit to muzes, ale doufam ze to nikdy nebudu potrebovat
 

Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 17:23
kuma   
TAky přeju všem pilotům, aby to byl jenom polštářek proti tlačící sedačce. Ale s těmi 100m to není tak docela a vždycky pravda, konec konců ani s těmi 3 sekundami, protože:

1. dúležitá je dopředná rychlost. Je-li dopředná rychlost kolem 160 km/h, je první část balistické křivky spojena s jen malým klesáním a rychlost potřebná pro bezpečné otevření padáku je již dosažena. Pak lze padák otevřít bez čekání na pád, jen v dostatečné vzdálenosti od opuštěného stroje (to se snadno píše, že... ale znamená to, že když se vyvalíš a správně otevřeš padák z rychle letícího stroje v nízké výšce, padák se otevírá šikmo a používají to paragáni při vysazování v nízké výšce).

2. není třeba na padáku padat, důležité je, aby se otevřením dynamicky zbrzdila pádová rychlost na (snesitelných) 5-6m/s, nebo jakž-takž přežitelných 10-12 m/s. Na to stačí i jen pootevřený padák a proto má smysl ten padák mít a otvírat, když to je potřeba, i v menších výškách - a na výšku otevření prostě nekoukat, když je zle.

Přiznám se, že já sám jsem (možná, že jsem doktor) celkem alergickej na "starý Pány Piloty", který si ostentativně zapnou pásy v kabině přes nenavlíknutej padák a řeknou "mně to je jedno, to bych stejně nestihnul vodevřít!" - a na to koukaj žáčci a říkají si "to je borec, takovej taky jsednou budu!" - a bohužel se tak často skutečně vyvíjejí...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 18:51
OK-Milda (BHA410)   
Nechápu, mě se na padáku docela dobře sedí. Já bych si to bez něj v Blaníčku neuměl představit
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 21:27
kuma   
bych chtěl vidět, v jakej embryonální poloze v blatníčku lítáš, páč já se teda vo padák opírám zádama
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 21:39
OK-BKY
Jsem jednoznacne pro. Kdyz si predstavim, jak bez padaku zajedu do te vany. tak to je fakt des. jeste kdyz si predstavim, jak me tlaci do zadku ten ram. Navic je to presne tak jak to bylo psano vyse. Je ale pravdou, ze ten blanik ma doprednou rychlost tak kolem tech 80km/h. takze ta fama o tech trech vterinach nejspis vznikla z toho. ruku do ohne bych vsak za to nedal
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poznáte co to je???? - pro Bjorna   26. 4. 2007 / 22:56
kuma   
No, já to nezkoušel, ale asi to není fáma, jak jsem psal výše:
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=162540&lan=0 - není to pravda vždycky -ale v pomalém kluzáku jo, protože na bezpečné otevření padáku je potřeba určitá rychlost (a je jedno, v jakém směru - horizontálně, svisle a při katapultáži třeba i nahoru).

V rozmezí určitých rychlostí (a každý padák to má někde napsané, i padáky mají neco jako letovou příručku, jen piloti o tom nevědí, paragáni jo) se vrchlík vymotá, šňůry vyškubnou z gumiček a padák otevře. Je-li rychlost moc velká, padák se otevře prudce, rychle zbrzdí, dynamický ráz je velký a urvou se šňůry (proto asi maj deky tu zpomalovací dečku, která při otevření klouže od vrchlíku dolů a tím a zpomaluje jeho rozbalení). Záchranný padák by měl být kontruován tak, aby zajistil dostatečně nízkou rychlost pádu i s pár urvanejma šňůrama, ale spolehnout na to asi nejde.

Na druhou stranu přiliš brzo otevřený padák (u pomalého letadla, nebo letadla, ze kterého se vystoupilo v pomalém režimu letu) se rozbalí jen částečně, plandá sbalený jako streamer (stuha) a zpomaluje pád tak akorát blbě, aby zpomalil to rozbalení, ale ne dost, aby si dotyčný chudák nenabil dršťku. Aby se rozbalení urychlilo, bývají tyto padáky vybaveny pružinovým výražným padáčkem, který vyskočí z rance po jeho otevření a táhne vrchlík ven.

No a ty tři vteřiny právě maj být na to, aby se padalo tou akurátní rychlostí,asi 90 km/h - bez ohledu na režim, při kterém se člověk z éra vykulí, protože při 90 se prej ten lajntuch rozbaluje nejoptimálněji. No, a věřte tomu
 

Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ