FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 2. 12. 2024, svátek má Blanka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Cuvanie na helikoptere? Jeden příspěvek | Celý strom
Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 10:44
cimbo
Mam dotaz preco sa pri cuvani na helikoptere Mi-24 alebo vlastne na hociktorej aj na Bell-ovy. Zacne stroj kyvat do stran a potom sa uplne splasi ze je to neovladalne.
Je to chyba FSky alebo na taketo kusky musim byt naozaj super expert.
 

Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 11:11
Jennik   
Couvat z vrtulnikem neni sranda. Aerodynamika trupu i ocasni plochy tomu moc nepomaha. Kazdy stroj ma nejakou maximalni povolenou rychlost couvani. S hindem jsem schopen couvat i 60kmh, ale je to prace. Zvlast matouci je jakoby obraceni reakce vyrovnavaciho rotoru a tak ma clovek co delat. Pokud zacnet couvat prilis rychle, FS to evidentne nejak nezvladne a zacnou se dit podivne veci. Nejznamejsi bude takova ta podivna "inverzni vyvrtka" - coz je stav, do ktereho se umi FS dostat a nema nic spolecneho s realitou - stroj zacne couvat, rotovat a zcela paradoxne v podivnych "skocich" postupne nabira vysku.

Plati tedy totez co u normalnich letadel ve FS - letovy model zhruba odpovida realu, pokud se pohybujes v predpisove obalce letu, jakmile zacnes vymyslet blbiny, blbin se tez dockas
 

Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 11:32
Luboš
Potvrzuji tohle chování FS. Jedno se mi podařilo dostat s Bellem až do 22km, kde se mi to nakonec přece jen podařilo vybrat a ustálit, pak ale začal zase závratný sestup - asi se to rotoru moc nelíbilo...
 

Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 11:33
cimbo
Aha tak je to. No ja som s Hindom skusal cuvat uz aj takmer slimacim tempom no po kratuckej chvilocke sa to zacalo plasit a zblblo to. Tak FSka ma svoje chyby asi od nej chcem trosku privela. Pocul som ze FSX by vrtulnikove lietanie malo zvladat podstatne lepsie skoda ze to moja masinka nezvlada. No a ja odmietam lietat na 10FPS. Preto sa radsej trapim na FS 2004.
 

Re: Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 12:56
Jennik   
Jak rikam, ani v realu neni couvani s vrtulnikem zadna legrace. Koneckoncu ani boceni, proto jsou tyto manevry vetsinou omezeny rychlostne predpisem. Takze tady bych FS2004 zase nijak zbytecne nehanel.

Koneckoncu, v realu je tech omezeni opravdu hodne, a pokud je dodrzujes v FS, leta to celkem spravne a realisticky. Jestlipak pristavas zasadne proti vetru?

A ohledne toho nezvladatelnyho stavu, ke kteremu obcas ve FS dojde, mam na nej jeden figl: jakmile se to zacne prilis tocit a vyvadet, staci na okamzik pustit knipl a zapnout Slew mod. Staci kraticce a vrtulnik se potom zcela ustali.
 

Re: Re: Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 18:26
Lukas.wz   
mno..tak to je tada figl..nebo kdyz pretahnu pristani..tak dam slew..a nebo kdyz pri akrobacii nevyberu manevr..tak dam slew..hej ale co z toho..? vzdyt o tom to neni..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 18:50
kuma   
Mnjó, nikdo nepíše, že by se tenhle manévr měl mpoužívat jako berlička na chyby pilotáže, ale jako "ejectable seat", když se efeska dostane do čtvrté dimenze. Pak je to jistě na místě (a je dobré pro to mít nějaký fígl, protože když se fs zblázní mimo překážky, nedá pokoj, dokud se do něčeho nevrazí...)
 

Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 12:40
MaPa   
Vsadím se, že když bys couval v FSce s normálním eroplánem a ne větrákem, tak by vykazoval zápornej vztlak
 

Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 13:20
Petlok
Obávám se, že bys touto sázkou příliš nezbohatl... Aerodynamika by sice nahlas plakala, turbulenci za křídlem bych si raději ani nepředstavoval, ale pořád by délka obtékání na horní straně křídla byla delší, než na dolní ... Mohu se ovšem mýlit - nejsem teoretik a nakonec ani praktik v oboru
 

Re: Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 14:00
Už přistál   
No právě že v reálu by vztlak byl, ale zápornou dopřednou rychlost prostě FS asi nepochopí.
 

Re: Re: Re: Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 14:20
MaPa   
Bingo! FS má jakejsi vzorec, kde z jedné strany vstupují parametry a z druhé rychlost. Výsledkem součinu je vztlak.
Záporná rychlost generuje záporný vztlak.
 

Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 21:16
Kachna   
Chyby fsky je možná, ale couvání je i skutečných vrtulníků velký problém. je to způsobeno malým rozsahem zadní mezní centráže. Taže se pak vrtulník vlastně stane nestabilní. (jako, když ti přepadně krabička sirek přes hranu. Taky už nejde vrátit. při letu do strany, od určité rychlosti bočení sám rotor aerodynamicky "přetočí podélnou osu do směru letu".
 

Re: Cuvanie na helikoptere?   25. 4. 2007 / 21:52
Unyax
Je to jednak tvarem trupu, což se projevuje například ve visu, když fouká vítr. Vrtulník se otáčí přídí do větru, protože tak má aerodynamicky nejmenší odpor. Při couvání vzduch rozráží větrák na konci bidla, co fouká jako blázen do boku a až po něm následuje trup s vlastním těžištěm stroje. Bez vymakaného fly-by-wire prostě vrtulníky bočit ani couvat závodně nebudou. A to snad po nich ani nikdo nechce.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ