FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Mobil v letadle Jeden příspěvek | Celý strom
Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 21:05
Flogger   
Ahojte, mam dotaz. Da v malem letadle (Cessna a spol.) pri VFR letu (relativne nizko nad zemi) volat z mobilniho telefonu? Jde mi o to jestli je tam nahore signal.
 

Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 21:07
nimbo
áno dá sa chytiť
 

Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 21:08
Tragédie v JRD
signal se da chytit... ale vetsinou je v tom letadle takovy kraval ze prd slysis... leda tak bouchani smsek
 

Re: Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 21:11
Flogger   
No me jde o to jestli si telefon na palube povida s pozemnima stanicema, nepotrebuju volat jen jestli je furt v kontaktu s nejakou bunkou. Nejlepe se trema...
 

Re: Re: Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 21:17
Kachna   
Je, ale do určitý vejšky. Myslím, že v 1800m qnh jsi bez signálu (záleží na převaděčích). POkud máš nějakou navigaci, která běhá přes mobil, tak se s náma poděl. Teda, pokud je free. Pokud ne, tak alespoň napiš, co je zač. Já vidšl několik navigací do mobilu, ale většina požadovala připojení GPS modulu.
 

Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 22:50
Tragédie v JRD
proboha.. ono by slo na zaklade signalu z trech BTS delat neco, co by alespon vzdalene zvladalo navigaci? uff.. to mi prijde trosku jako kravina .. ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 22:52
Fabo™   
Leda tak zobrazenie celulárnej info, podľa mňa
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 09:59
Hermann   
Nom kdysi sem mel staryho Siemense S3+ (tusim dalo se i v dancallu apod.), kde se dalo dostat do servisniho menu. Tam se pak zobrazovaly zachyceny BTSky s jejich idckama atd. a to nejen ta, na kerou byl mobil aktualne prihlasenej, ale i ty dalsi v dosahu. Na netu se samozrejme valel pomerne slusny seznam zjistenych BTSek s idckama a jejich polohou .. Takze tajak nyni polisi identifikujou pozici mobilu podle triangulace, dalo se vicemene i obracene.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 16:37
Balooo   
Ano, viděl jsem nějakou testovací aplikaci u kamaráda z vývoje MT. No ale TomTom to nebyl...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 22:20
Atarian   
Vidis. A ja mel dojem ze na podobnym principu funguje jednoducha navigace pro vyhledavani nejblizsi nemocnice, restaurace apod. Nevim kolik bunek je k tomu potreba ale podle ID bunky a vzdalenosti k ni (zpozdeni signalu) se to da jakz-takz urcit...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 22:31
Kachna   
já si právě také myslel, že to bude tak nějak fungovat. Když máš 3 body, tak můžeš docela přesně určit svou polohu...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 14:33
SONP   
Každá BTSka archivuje azimut, ze kterého se s mobilem spojuje. Měl jsem to v jednom trestním spise, a odsoudili pachatele na základě prosté trigonometrie, kdy mu na základě 2 azimutů určili, že byl na místě krádeže auta, ač tvrdil, že byl docela někde jinde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 14:37
Tragédie v JRD
a jak ho na zaklade tohohle mohli odsoudit? jedine co tim zamerili, byla poloha mobilu. on mohl byt kdekoli ... ??
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 14:38
SONP   
To by ses divil, na čem všem tě u nás odsoudějí...
Ne vážně, samozřejmě do toho mobilu současně vyprávěli, takže bylo možno na základě znaleckého posudku prokázat, že ho měli u sebe.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 15:54
Aldaran
Nesmis vsemu verit... BTSka nic nearchivuje, ani nemuze chudera nema HDD a i kdyby mohla neumi merit azimuty. To jde jen v emerickejch filmech, jen tak mimochodem si zkus spocitat jaky objem dat a prenosove papacity by zabralo archivovani trigonometrickych dat 10 000 000 mobilu v cele republice treba jen za jeden mesic.

Skutecnost je trochu prostci. Trvale se loguji pouze data spojena s billingem (uctovani). To znamena jaky mobil volal ci prijal hovor, nebo SMS. Paklize maji slozky cinne v trestnim rizeni zajem, muze se zadat observace urciteho cisla. Pak jsou k dispozici data jako IMEI, location update (prechod z regionu do regionu aniz by se volalo) kdyz je navazan hovor, nebo SMS tak lze urcit pres kterou to bylo bunku (jelikoz jedna BTS miva obvykle 3 sektory po 120 stupnich lze v techto trech krocich urcit i smer ve kterem mobil od bunky je, vykon mobilu, silu signalu od BTS. Extreme slozite (ale teoreticky mozne) je behem hovoru zjistit i jake sousedni bunky a jakou silou mobil slysi. Toto vsak nelze delat automaticky, musi na tom pracovat tym lidi online.

Tak ze neni treba byt prehnane paranoidni. Velky bratr ma moznosti, ale nema kapacitu.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 16:31
SONP   
Aha, tak to jsem nevěděl, že azimut je přesný jen ve výsečích o 120 st, a že se nearchivuje vždy... Vím jen to, že když je povolen odposlech, že se pak ve spise objeví sjetiny tato data obsahující.

Díky za novinky, ukládám do dlouhodobé paměti, může se hodit v budoucnu!
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 16:37
Atarian   
No dyt o tom tu dobrou ctvrthodinu hovorime, Mlho!
Takze podle toho ktera ze 3 bunek dane BTS ho bere se da urcit v jakem 120ti stupnovem vyseku se nachazi. Druha BTSka uz to jenom upresni. A pokud tvrdil ze byl treba v Tatrach na dovolene ale pri sledovani tel. cisla byl pristihnut nekde v okoli Karlovych Varu, tak to uplne postacuje
 

Re: Re: Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 22:02
Aldaran
Zalezi na tom jak huste pokryta oblat je pod tebou a jak jsi vysoko. Zjednodusene receno cim ridsi bude penetrace zakladnovych stanic pod tebou, tim vyse bude mozne telefonovat resp. tim vyse bude mobil schopen detekovat signaly z nejsilnejsi bunky. Budes li nad sumavou, dovolas se s 3000ft, ale nad 100 000 mestem si nezavolas ani z 300m.

Tohle je jen pro ty ktere to opravdu technicky zajima, ostatni nectete!
Kazda radiova sit ma k dispozici pouze urcity pocet kanalu. Pro zjednoduseni vezmeme GSM (UMTS se chova trochu odlisne) Na 900 MHz je k dispozici 124 kanalu, kazdy operator jich ma prideleno priblizne 30. Sit vypada jako plastev ( http://www.stech.cz/data/pictures_items/prev_1003.jpg )
obrazej je zjednoduseny, je nutne si uvedomit, ze kazda BTS ma tri sektory po 120 stupnich tak ze tri frekvence ( v pripade ze je zakladnova stanice vice vytizena, muze mit do jednoho sektoru klidne 3 radiove kanaly, tak ze jedna zakladnova stanice bude vysilat na 9 kanalech. Ma li operator k dispozici 30 kanalu, je problem na svete. Potrebuje totiz, aby se stejna frekvence opakovala dostatecne daleko, aby nedochazelo k ruseni. Planovani site se provadi na vysku 2m nad zemi. tam je zaruceno, ze kdyz pracuji pres bunku kterou mam od sebe 500m, tak dalsi bunka na stejnem kmitoctu bude alespon "ob jednu (viz obrazek)" a nebude mne rusit. Ale ouha, jakmile budu 300m vysoko, budu na stejnem kmitoctu mit v dohledu 10 bunek v okoli. Bohuzel pro nam do karet hrajou i vyzarovaci diagramy anten. Ty maji v horizontalni rovine okolo 15 dBi zisku, smerem nahoru ci dolu jim zisk vyrazne klesa. Dusledkem je, ze bunku kterou mam v letadle presne pod sebou ve vzdalenosti 300m slysim stejne silne jako (kolmo nahoru ma antena BTS zisk okolo -20 dBi) jako bunku ktera je vzdalena 3km ale sviti na mne pod uhlem 5 stupnu t.j. temer horizontalne. Tak ze jsme nad mestem, vime ze se kmitocty opakuji tak po 3 km, na stejnem kmitoctu na nas sviti temer se stejnou silou dokola 5 BTS. Co slysi mobil? Akorat gulas, chvilema se mu podari se nekam povesit, po chvilce zase spadne... Proto jak jsem psal ze zacatku nad opustenymi oblastmi, kde je mala hustota vysilacu, je i opakovani kmitoctu vzdalenejsi, mame sanci telefon pouzit ve vyssi vysce. Uff, doufam ze to nekdo vydrzel az sem.
 

Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 23:34
Latom   
Jo, vydržel a celkem zajímavé čtení. Díky.
 

Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 21:36
Flogger   
diky vsem za info
 

Re: Mobil v letadle   23. 4. 2007 / 23:00
roastbeef
Jak už někdo psal, do určité výšky v pohodě ale nezavoláš si přes ten kravál Osobně jsem ale jednou prostě zapomněl vypnout telefon při nástupu do bulíka a nad německem v letové hladině mi začal vrnět v kapse.. Přišla mi zpráva - musím přiznat, že jsem se docela polekal, nicméně i v cca 10 km si mě Errortel našel a doručil zprávu.. Samozřejmě jsem ho hnedka potom vypnul..
 

Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 08:40
PjSky   
se stane me se to povedlo uz 2x a pokazde sem se celkem zastydel. Co me skutecne s...e je ze si clovek neposlechne mp3 z mobilu v letadle, pac rezim "in air" kdy by se odpojil TRS/RCV rezim samozrejme chybi.. a zvlast v ATR bych sluchatka uvital [sedacka 4D posledne mi pri startu dala cocku, myslel sem ze uz neuslisim a ze mam vyklepane vsechny plomby]
 

Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 09:21
FSPilot   
Safra, tak to když chce někdo lítat na ATRu, tak nesmí mít plomby, že?
 

Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 10:55
Aldaran
Letusky tomu rikaj ATR = Automatic Tampax Remover
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 12:30
FSPilot   
ve slovníku "Tampax" nějak není Tak jsem to jaxi nepochopil úplně
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 12:45
Hermann   
tak se zeptej primo letusky, co je to tampax a jak se removuje ..
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 17:36
Už přistál   
Budiž světlo.

http://www.google.cz/search?q=tampax
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 22:15
Atarian   
No nevim jak tobe ale me to naslo nejaky film o letuskach s masivnim sroubovakem... aneb "ve filmu TAMPAX je prostě možné všechno"
 

Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 21:54
Kachna   
no, já to znám jako Aircraft Total Reset
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 21:57
Serž   
nejaky sikovny trojhmat? napr levy, pravy motor + avionika
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 22:33
Kachna   
ne, nevím, jak je postup za letu, ale nám kolikrát pomůže letadlo úplně vypnout, odpojit od zdroje, aby se nenapájela žádná síť. A je vše v pořádku. Proště každej počítač potřebuje občas reset.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 06:37
Marky Parky   
Hmmm, tohle bych za letu dělat nechtěl
 

Re: Mobil v letadle   24. 4. 2007 / 12:19
Sněhulák   
Welcome to ERA international .-)
 

Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 10:56
Ondra O.K.
Z osobnich zkusenosti muzu rict ze do vysek kolem 1 km neni zadny problem. Behem vycviku si muj instruktor vyrizuje telefonaty ci sms zcela bezne...jde o letiste Sazena, kde asi nebude takova hustota BTS aby se to navzajem rusilo..
 

Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 11:00
Pips   
Já jsem měl asi před třemi týdny signál ještě v 1900 metrech, ale už to byl signál jen tak na to zobrazení loga operátora ))))
 

Re: Re: Re: Mobil v letadle   25. 4. 2007 / 13:47
PjSky   
ze to je velice dulezita fce
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ