FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 6. 1. 2025, Tři králové Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
dotaz na průhlednost vs. odlesky. Jeden příspěvek | Celý strom
dotaz na průhlednost vs. odlesky.   17. 4. 2007 / 21:03
Kyrypust   
Přestože jsem se snažil, nepodařilo se mě pochopit funkci alfa kanálu v fs. Tady na flightsimu je spousta stromků o vytváření např plotu pomocí alfakanálu, aby se ušetřily polygony. Ale jinde jsem zase našel že alfakanál se používá pro reflexi. Potřebuju otexturovat průhledě-rozmazaně vrtuli, a přidat trochu lesku do trupu a hodně lesku do vrtulového kuželu atd. Neví někdo jak na to?
9053 B / 600 x 263 / ibist.jpg
35474 B / 600 x 474 / ibist2.jpg
 1x  

Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   17. 4. 2007 / 21:26
Srandista
Ta Tvoje Ae270 je fakt krásná. Odpověď ti můžu dát jen na polovinu dotazu. Já dělám u repaintů odlesk alfakanálem. Čím tmavší barva tím více se dané místo leskne. Vím že jsem jednou (omylem) udělal repaint průhledný, ale ani kdybys mě zabil tak si nevzpomenu jak jsem to udělal....
 

Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   17. 4. 2007 / 21:54
JM   
Ten disk vrtule otexturuj texturou, kterou v imagetoolu uložíš nejlíp s formátem 32-bit a s alphou, která bude skoro celá černá, jenom lehce bíle mázlý tam bude ten list. U těch odlesků je důležité, aby jméno textury končilo na _T, takže třeba trup_T.bmp, formát v imagetoolu DXT3, nebo prostě něco, co uloží alphu. U té alphy je pak to, co se neleskne bílé, co se leskne jak zrcadlo černé. Myslim že nic speciálního ve vlastnostech materiálu se nastavovat nemusí, jenom snad pro ty s průhlednou alphou je dobré dát nějakou lehkou průhlednost.
 

Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   17. 4. 2007 / 22:05
Kyrypust   
Díky moc, teď jsem to konečně pochopil.
 

Re: Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   17. 4. 2007 / 22:33
Jennik   
Jeste doplnim, ze to neni uplne pravidlo. zalezi na tom, jak danou texturu pouzil tvurce modelu v materialu v Gmaxu. da je alfakanal pouzity k te pruhlednosti nebo k specular light (reflexe). Obvykle to ale byva, jak psali kluci.
 

Re: Re: Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   17. 4. 2007 / 22:52
Kyrypust   
Takže musím správně vychytat jestli danou bitmapu naloadovat v gmaxu pod difussion map, spec. light a tak? No budu zkoušet a snad to nějak vyjde.
 

Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   18. 4. 2007 / 00:51
Kyrypust   
Nakonec to bylo potřeba naloadovat pod specular color a takhle vypadá výsledek
3666 B / 295 x 240 / prop.jpg
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   18. 4. 2007 / 07:08
Srandista
Paráda. Myslím že se Ti to dost povedlo.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   18. 4. 2007 / 08:15
Hory1989   
Moc hezká prácička.
 

Re: Re: Re: Re: dotaz na průhlednost vs. odlesky.   18. 4. 2007 / 10:28
brendon (SVK832)   
Treba tu texturu nejako v Gmaxe specialne nastavovat? Alebo ju dam bezne ako na kazdy iny objekt.
 

Re: material v Gmaxu   18. 4. 2007 / 10:35
Jennik   
V Gmaxu, stejne jako v 3dsMax musis pro texturu vytvorit nejdriv tzv. Material v dialogu Material Editor. Soucasti materialu je vice nalezitosti, napr:

specular level (proceduralni hodnoty)
difusni mapa (bitmapa) - musi byt
specular mapa (bitmapa) - muze a nemusi, zalezi jak nastavis material
opacity mapa (bitmapa nebo proceduralni hodnota) - muze a nemusi byt

Pro specular a opacity mapu lze pouzit alfakanal, ktery mas ulozeny v bitmape, takze nemusis ukladat vic textur. Nicmene i to je mozne.
 

Re: Re: material v Gmaxu   18. 4. 2007 / 10:36
Jennik   
Jeste dodam, ze kompletni seznam moznych polopzek materialu a typu textur/materialu, ktere lze pouzit pro modely pro FS9 i FSX lze najit v FS SDK.
 

Re: Re: material v Gmaxu   18. 4. 2007 / 11:13
brendon (SVK832)   
Maturujem nad tym ale ziadny uspech . Neviem ci je zla textura alebo zle som nieco urobil v gmaxe.
16790 B / 299 x 500 / Ukaz1.jpg
14352 B / 515 x 500 / Ukaz2.jpg
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ