| | | Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 6. 8. 2003 / 14:04 | napis |
| | Zdravim opat.
Mam jednu velku mega ORTO texturu Bratislavy, ktora ma ako BMP subor nieco cez 200MBa ako JPG 14MB. Podla postupu na stranke MarkyParkyho, treba texturu dat do formatu DXT1. Robim to pomocou ImageTool. BMP Textura sa mi nacita do programu v pohode a potom dam konvertovat do DXT1. Chvilu pracuje, co je normalne, ale potom vyhodi chybu v zmysle, ze program havaroval a neostalo mi nic ine ako chybovu hlasku potvrdit a uzavrel sa aj ImageTool. Podotykam, ze mam PC s 512 MB RAM + 512MB SWAP. SWAP som skusal zvysovat aj na 1GB, ale vysledok rovnaky. A prosim, tak textura vo formate DXT1 ma byt vacsia alebo mensia ako BMP ??? Myslite, ze ImageTool nezvlada take velke obrazky ???
Dakujem.
|
| |
|
| | | Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 6. 8. 2003 / 15:36 | Tomas Knaifl |
| | sice do scenerii vubec nedelam, ale problem bude v te velikosti ... IMHO musi byt ta textura rozsekana do ctvercu odpovidajicich ctvrecum ve FSsce... ne?? |
| |
|
| | | | Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 6. 8. 2003 / 16:47 | |
| | taky bych to tak videl.
Navic MSFS pracuje s maximalnim rozmerem textury 1024x1024 pixelu |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 7. 8. 2003 / 12:02 | napis |
| | Ta textura ma rozmer 9896x7233. Hm ... takze pre zachovanie kvality musim tu megatexturu rozlozit na cca 68 textur s rozlisenim 1024x1024, potom ich prekonvertovat do DXT1 a az potom ulozit do FS, ak som to teda pochopil spravne ???
Ozaj, a bude to FS stihat ???
Nevieto o nejakom sikovnom programe, ktory by mi tu megatexturu "nasekal" sam na mesie 1024x1024 textury ? )
Zatial cafte...
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 7. 8. 2003 / 12:29 | Tomas Knaifl |
| | precti si markyho stranky.. ma tam nejaky tutorial na delani ortofoto .. tusim ze adresa je flightsim.borec.cz
jinak.. samozrejme ze to bude stihat ) a mnohem lip nez kdyby tam byla jedna velka obrovska textura ktera by se mi pomalu ani nevesla do pameti videokarty ) zatimco ctverce se tam v pohode vejdou |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 8. 8. 2003 / 15:15 | napis |
| | Ved idem presne podla navodu MaryParkyho, kde to vsetko demonstruje na mape Rakovnika. Ale nejako mi uslo, ze musim tu texturu spracovat cez to "resample.exe", tak sa ospravedlnujem. Ovsem tu mam dalsi problem s vytvorenim INF pre "resample.exe". Tam sa musia zadavat tie suradnice LON, LAT. Lenze ako ja zistim na akych skutocnych svetovych suradniciach sa nachadza lavy horny roh textury Bratislavy ?
Citujem MarkyParkyho:
Lat = 50.1170638
Lon = 13.6955118
Jak jsme se dostali k tomuhle číslu? V Ground2K najedeme myší k levému hornímu rohu bitmapy a pozorně pozorujeme hodnotu Mouse v levém dolním rohu. Najdeme kdy myš ukazuje na 0x0 ( jsme přesně v levém horním rohu bitmapy ) a v tu chvíli odečteme hodnoty Lat a Lon.
HEHE, odkial vie Ground2k, kde sa nachadza Rakovnik ???
Zatial ahojte |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 7. 8. 2003 / 13:41 | |
| | Abys mohl pouzit texturu na ortofoto, musis pouzit program resample.exe, kterej ji rozreze na patricne ctverce velikosti 256x256 pixelu. Tyhle textury (radove nekolik desitek az stovek, u velkych oblasti treba i tisicu) pak pomoci davkoveho prikazu imagetool prevedes do dxt1 pro potreby textur do scenerie.
Chce to cist tutorialy, jeden dobry byl na nejake slovenske strance, ale ted kdyz jsem ho hledal, tak jsem ho nenasel, dost mozna uz je ta stranka zrusena... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 7. 8. 2003 / 15:38 | milan |
| | | |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 7. 8. 2003 / 19:58 | |
| | Presne ta! Diky moc |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 7. 8. 2003 / 22:25 | |
| | existuje jeste jedna pekna adresa, i s betaverzi ortofotomapy Bratislavy:
http://realsk.wz.cz/download.html
To co zminuje Milan Lisner (textury 1024 x 1024) je pouzitelne na natazeni detailnich fotografii s vysokym rozlisenim na libovolne malou plochu, treba strechu nejake hodne placate a siroke budovy. Co jsem zahledl na avsim.com, tak FS2004 asi neprinasi v tehle veci nic noveho, ground textury pokryvajici nerovny terenni kvadrant LOD13 maji porad maximalni rozliseni 256 x 256 bodu.
Zdravim
Vlada Stoje |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Textura Blavy nechce byt vo formate DXT1 :-( 8. 8. 2003 / 23:08 | |
| | Na teto strance http://fly.to/mwgfx/ jsou taky pekne utility.
Rozdelovani bitmap, tvorba sezonich textur... |
| |
|
|