FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Gmax - zaoblení hran Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 10:35
MilanP
Ahojte,

přemýšlím nad zaoblením hran např. kvádru. Doteď jsem to dělal způsobem, že jsem si řozřezal kvádr přes slice planes na patřičných místech, vznikly mi na krajích kvádru nové vertex body, kteými jsem hýbal a postupně vytvořil místo hrany oblouk. Zdá se mi ale tahle metoda dost nepružná a partyzánská a vznikne hlavně několik nových a zbytečných polygonů uvnitř kvádru. Neexistuje nějaké elegantnější řešení, např. přidáním vertex bodu kamkoliv na hranu objektu ? Dumám, dumám, ale zatím jsem na to nepřišel. Díky moc za rady.
 

Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 11:11
= M@trix! =   
v maxu je na tohle přímo objekt, u kterého si zvolíš poloměr a počet hran, bohužel pokud mi paměť neklame, tak gmax tento objekt nemá.

co se přídání vertexů týče - jde to udělat funkcí Bolean Compoud-Cut-Refine nebo Split (teď si nejsem úplně jist).

udělej si kostku, pak jí protni meshem a použij tuto funkci. objekt se ti změní na typ bolean - převedeš ho do editable mesh a tam kde byli průsečíky hran a té meshe, se vytvoří nové vertexy.
 

Re: Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 11:15
= M@trix! =   
eventuálně se dají vertexy udělat přímo při vytváření objektu - natavíš mu parametry height a width segment na víc než 1 a pak vždy všechny k sobě náležící vertexy na horizontále anebo vertikále označíš a přesuneš k okraji objektu a tam to potom už nějak zpracuješ ..
 

Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 11:21
brendon (SVK832)   
Zalezi ake chces zlozite zaoblenia rohov. Ale treb si uvedomit, ze pri takychto detajloch sa zvisuje pocet polygonov. To je dan za krasu.
Inak mohol by si pouzit orezavanie pomocou Boolean. Na skusku urob si dva kvadre jeden s ktoreho budes vyrezavat (Box1) a ten druhy co uroby vyrez (Box2). Box dv by sa mal z casti nachdzat v Box1.
Jak ma v Create mas moznost vybrat "Standard Primitives" to je prve potom "Compound Objects" a nakoniec "Patch Grids".
Vyber druhe Compound Objects.
Vyber si Box1.
A teraz klikny na Boolean.
Ako mas nizsie "Operation" vyber si "Subtraction (A-B)" Tato moznos vyraze do vybraneho Box1 dieru s Box2.
Stlac "Pick Operand B"
A teraz teraz klikny na Box2. Po kliknuty Box2 zmizne a vyreze dieru v tvare Box2.

Toto iste mozes robis roznymy objektamy, roznych tvarov. Mozes orezavat rohy, robit diery do hradieby po ohnach... Trosku musis potesovat a uvidis co sa s tym da robit. Dufam, ze tuto moznost nepoznas a ze sa ty zide.
 

Re: Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 12:06
MilanP
Díky, odzkouším.
 

Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 12:41
Milan Lisner   
Zpusobu muze byt vicero,
pokud chces jen usporne zaoblit hranu, aby polygonu nevzniklo moc, jde to taky pres funkci CHAMFER u Editable poly/mesh, v rezimu hran, pod Edit geometry.

Vyberu hranu a zkosim ji, a hned to pouziju znovu, na nove 2 hrany, ktere jsou i zaroven hned vybrane. takhle na dvakrat to vetsinou staci, muzes zkusit i vice.
I podle oka se to da trefit celkem rovnomerne, ale muzes to zadat i presne cislama.
Zkoseni na obrazcich je tak rychle hotovy na 2 kliknuti a popotazeni.

Pak pripadne upravis vyhlazovani, rychle treba pres Smooth modifier a nebo pres smoothing groups.

17865 B / 600 x 314 / chamfer_01.jpg
19556 B / 597 x 328 / chamfer_02.jpg
19393 B / 600 x 292 / chamfer_03.jpg
 1x  

Re: Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 13:50
brendon (SVK832)   
Hmmm zaujimave.
 

Re: Re: OT: Gmax - zaoblení hran   5. 4. 2007 / 16:23
MilanP
Díky moc Milane, přesně to jsem hledal
 

Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ