|  |  | Jak presne musim zalitnout SID, STAR, ENR atd.? 24. 3. 2007 / 20:08 | |
|  | Upresnim: Dejme tomu, ze se chystam na vejlet k nasim Nemeckym sousedum, stojim na LKPR RWY 06, pred sebou mam mapu sid pro 06. Mam letet kurz dráhy ( 63°), u druhy hvezdicky ( mimochodem by me zajimalo, co ta ctyrcipa znacka znamena )stocit doleva na 350° a pokracovat na HOLAN. Kdyz se na to podivam, tak je to takova cerna cara. No a me by zajimal, jak moc presne mam tu caru zaletet, jaky odchylky se mi budou tolerovat. Jestli treba nestaci letet tak zhruba od bodu k bodu. Dejme tomu, ze nepouzivam FMC a mama letalo schopny RNAV. To samy by me zajimalo u ENROUTS - jak moc presne se v nich mam drzet
P.S. Nejlíp jak je to v realu. na ivau me za malou odchylku nejspis nikdo peskovat nebude |
| |
|
 |  |  | Re: Jak presne musim zalitnout SID, STAR, ENR atd.? 24. 3. 2007 / 20:25 | |
|  | Klasickej SID bys mel zalitnout pomerne dost presne, protoze kazdej bod je danej urcitym radialem, vzdalenosti od nejakeho VORu, NDB a podobne. To co popisujes bych tipnul ze je RNAV SID, tudiz jestli nemas letadlo co neni vybaveno RNAV navigaci tak podle tehle sidu odlitat nebudes. |
| |
|
 |  |  | Re: Jak presne musim zalitnout SID, STAR, ENR atd.? 25. 3. 2007 / 00:14 | |
|  | Tu stvorcipu hviezdu mas vysvetlenu priamo na tom charte vlavo. Su dva typy waypointov:
1. Prvy typ (to je ta, na ktoru sa pytas) oznacuje bod, nad ktorym nemusis preletiet. To znamena, ze chvilu pred jeho dosiahnutim zacnes tocit do kurzu k dalsiemu waypointu. Tento typ bodov je pri RNAV procedurach pouzivany viac.
2. Druhy typ je logicky taky bod, kde az po jeho preleteni mozes zacat tocit do kurzu k dalsiemu bodu . Ak chces viac informacii, tak sa mrkni napr. tu: http://www.faa.gov/airports_airtraffic/air_traffic/publications/atpubs/atbarc/03-5.htm
A toto je skopirovana odpoved na podobnu otazku, ale z ineho fora (tzn. nie je z mojej hlavy ):
U B-RNAV ( všechny RNAV tratě u nás je to +/- 5NM na každou stranu od tratě ( myslím, že do této odchylky se předpokládádš, že se vejdeš 95% doby, co letíš ).
Jinak u P-RNAV ( TMA LKPR cca od 4.2008 ) je to jižjen plusminus 1nm.
|
| |
|
|