Je to jen dano nezkusenosti pilota. Normalne se takovato vec nestane (na rovnem asfalete uz vubec, jo, nejaka pricna mulda napr. LKLT obcas muze pekne nakopnout) Kazdemu zacinajicimu pilotovu se neco podobneho vice ci mene povedlo.... v tento okamzik kazdy instruktor rve na zaka.... "nepumpuj s tim kniplem, nebo ti zprelamu ruce" For je totiz v tom, ze obvykle zacinajici piloti jdou na pristani s vetsi rychlosti protoze maji panickou hruzu ze STALL, podvedome si tedy delaji rezevu. Pak je ero hodne nachylne k prvnimu odskoceni pri pehnanem podrovnani. V zacatcich ale zak nema a ani nemuze mit odhad servacnych sil a dusledkem je : odskoci to, jezismarija, musim potlacit... knipl dopredu...jakmile to zacne zase klesat... jezismarija to bude rana... musim pritahnout.... knipl na pupek.... uff zas takova rana to nebyla... kurva... vono to zase leti nahoru... potlacit .... sakra to bude rana, pritahnout... a.t.d. az do okamziku, kdy 1. upadne podvozek, 2. podvozek vydrzi a zpomali to natolik, ze uz to neleti... (viz video) 3. po tretim odrazu ro nevydrzi instriktor, da plnej knedlik srovna do horiznotu a opakuje se okruh.
Aby prace s VOP mela vliv na zmenseni odskoceni, musel by clovek reagovat s predstihem a ten predstih je dany vahou, rychlosti a velikosti ridicich ploch, proto temer nema smysl pohybovat (pumpovat) VOP pri odskoceni, protoze je ve hre tollik promennych ze se udela vic skody nez uzitku.
|
|