FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Názorný příklad jak nepřistávat s L-410 Jeden příspěvek | Celý strom
Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 07:33
Mandak (OK-LUK)
Bohužel je to v reálu a docela mě to naštvalo, chudák letadlo. (a snad to tu už nebylo) http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 08:23
orlík
No jo chudák letadlo, ale to se prostě někdy stává, nikdo nejsme neomylný, ani piloti. H
 

Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 08:24
zuNus   
mno ale zrovna s L410? takove letadlo do rucky
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 08:27
orlík
To nevím, s L410 jsem nelítal, ty jo? Ale myslím, že se to může stát s čímkoli, třeba i s Blaníkem.
 

Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 09:22
Aldaran
Je to jen dano nezkusenosti pilota. Normalne se takovato vec nestane (na rovnem asfalete uz vubec, jo, nejaka pricna mulda napr. LKLT obcas muze pekne nakopnout) Kazdemu zacinajicimu pilotovu se neco podobneho vice ci mene povedlo.... v tento okamzik kazdy instruktor rve na zaka.... "nepumpuj s tim kniplem, nebo ti zprelamu ruce" For je totiz v tom, ze obvykle zacinajici piloti jdou na pristani s vetsi rychlosti protoze maji panickou hruzu ze STALL, podvedome si tedy delaji rezevu. Pak je ero hodne nachylne k prvnimu odskoceni pri pehnanem podrovnani. V zacatcich ale zak nema a ani nemuze mit odhad servacnych sil a dusledkem je : odskoci to, jezismarija, musim potlacit... knipl dopredu...jakmile to zacne zase klesat... jezismarija to bude rana... musim pritahnout.... knipl na pupek.... uff zas takova rana to nebyla... kurva... vono to zase leti nahoru... potlacit .... sakra to bude rana, pritahnout... a.t.d. az do okamziku, kdy 1. upadne podvozek, 2. podvozek vydrzi a zpomali to natolik, ze uz to neleti... (viz video) 3. po tretim odrazu ro nevydrzi instriktor, da plnej knedlik srovna do horiznotu a opakuje se okruh.

Aby prace s VOP mela vliv na zmenseni odskoceni, musel by clovek reagovat s predstihem a ten predstih je dany vahou, rychlosti a velikosti ridicich ploch, proto temer nema smysl pohybovat (pumpovat) VOP pri odskoceni, protoze je ve hre tollik promennych ze se udela vic skody nez uzitku.

 

Re: Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 09:31
Christopher 01   
No ale snad na 410ce nelitaj zakladni vycvik, ne?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 21:18
Laco Z.
Presne tak!! Bola to len chyba toho žiaka alebo pilota. Je to len vec citu a správnej reakcie. Po prvom odskočení to urval, potom potlačil a znovu sa to opakovalo až do toho neslávneho konca. Po prvom odskočení to nemal tak brutálne potlačiť. Rýchlosti tam bolo dosť, takže vôbec nemal tlačiť, ale úplne v pohode dotahovať a vytrácať rýchlosť. Pradpokladám, že dráha bola na to dosť dlhá. Ak by nie samozrejme opakovať.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   24. 3. 2007 / 02:40
milan
ach jaj..riesite tu nieco, co ani neviete, ako sa stalo...nikto tu vsak nespomenul napriklad vplyv silneho vetra...v takom pripade je vyplavanie viac, ako jednoduche...
ak sa jednalo napriklad o para let, tak sa takisto mohlo nachadzat tazisko uplne mimo obalky a tym padom ani ten najskusenejsi pilot nevie predvidat, ako mu lietadlo zareaguje na vychylenie paky..
a uvahy o tom,ze sa jednalo o solo..hm nad tym mi neozstava nic ine, len sa pousmiat...uverim tomu, ze sa lietadla v sole taka AN-2ka, ale L-410 je MPA a pochybujem ze aj v takej krajine ako je rusko si dovolia ho letiet v sole..ked uz kvoli nicomu inemu, tak len kvoli polohe ovladacov, na ktore by Cpt. jednoducho nedosiahol...
 

Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 11:50
jožo
Alebo s Orlíkom? VT 16, alebo VT 116?
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 08:28
Pips   
Na každý letadlo platěj fyzikální zákony
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 09:05
lulinak
rekl bych moc rychlej na pristani pak je rizeni vyrazne vic citlivy...
 

Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 09:12
orlík
Rozhodně byl rychlej, nejen, že je řízení citlivý, ale éro má ještě přebytek rychlosti, než aby dosedlo. Je to klasická ukázka vyplavání. Fakt se to může stát. Rozumný řešení je, přiložit a opakovat, jenže kolikrát si člověk myslí, že to vyjde a ono to nevyjde. Navíc nevíme nic o situaci, třeba byl na pilota tlak aby rychle přistál, třeba to bylo zaškolení, třeba měl nějakej problém, nebo to prostě nevyšlo, jak říkám, to se stává občas každýmu, není třeba proto z pilota hned dělat neumětela, vždyť i mistr tesař...
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 09:19
Petlok
Nebo se to třeba naučil ode mne !
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 11:30
dandee
Chcem ta poopravit,bol to klasicky KOZEL.Na rychlych masinach byva spravidla treti odskok osudny.
Vyplavanie je podobny ukaz ako kozel ale konci normalnym pristatim na druhy pokus.To znamena , ze ero po vyplavani normalne podrovna a sadne.Kozel vznika pri pristatii vacsou rychlostou aj doprednou aj vertikalnou a masina dopada na predny podvozok a je odrazena zase do vzduchu.Kmity sa stale zvacsuju a rychlost sa zmensuje a pocitam,ze dalsi odskok uz by pilot v 410 nezvladol a padol by po kridle.Neviem co tam robili v kabine,mali dat plny plyn a opakovat okruh.
 

Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 11:33
orlík
Jo, mas pravdu, je to odskok. Kazdopadne, opakovat meli, dalsi odskok by byl jiste fatalni. Nicmene, pro zdejsi komunitu bych presto rad pripomnel, ze se to stava.
 

Re: Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 11:34
dandee
este dodam,ze posledne dopady mal zrejme brzdy naplno a praskla mu pneumatika.
Ovsem cely pripad zacal vyplavanim ako podotkol kolega predomnou a skoncil ukazkovym kozlom s DOBRYM koncom.
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 10:02
Vita Zenisek
To bylo tak:
Kapitan snedl leklou rybu.
Prvni pilot taky.
Simptak zachranoval situaci a vysilackou z veze mu rikali co ma delat (prislo mi ze kdyby mu nerekli poprve aby podrovnal, tak to narval do zeme tak jak byl).
 

Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 14:14
Serž   
bylo to v rustine az me to vydesilo. podle te komunikace to ale fakt vypadalo tak jak rikas a celkem bych veril tomu ze tohle byl solo let, tj ani copilot tam zadny nebyl protoze i na miste sturmana na toho vola co to tak ku*vi zacnu rvat at opakuje nez vsechny zabije
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 17:05
Vita Zenisek
No ja jsem teda vsemu nerozumel, ale neco malo jo (treba s tim podrovnanim). A prave to ze na nej mluvili porad takovym klidnym hlasem me provedlo na myslenku ze s tim ten clovek fakt leti prvne v zivote...
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 15:16
ondras   
Je vidět,že Turbík je festovní mašinka,když tohle vydrží
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 16:09
Ados (ADD039)   
Ježiš, co toto je za vola? To se divim že teda zvladnul vytahnout kola...
 

Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 16:47
Christopher 01   
Bych chtel videt tebe
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 23:24
Ados (ADD039)   
Ty kola bych taky vytáhl


Možná... ;D
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 19:16
MT206
Jo jo, něco podobnýho se mi taky občas stává, a bohužel nejen s L-410kou. Bejt na místě toho pilota, tak bych po druhym jumpu přidal plyn, udělal si okruh a zkusil to znova.
 

Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 20:47
Aldaran
Jo, to je jak pilot z toho ftipu:

Pilot: Zadam o povoleni touch and go RWY 27
Vez: Mate povoleno touch touch touch touch and go RWY 27.
 

Re: Re: Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   24. 3. 2007 / 13:59
Rozšafín Ctibum   
You are clear for touch touch touch and crash rwy 27...
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 19:47
memorex
jasný příklad závislosti rusů na vodce
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   23. 3. 2007 / 20:49
Michal (CSA447)
JAU!!
nechtel bych sedet uvnitr, pak bych sel a " ohodil " mu celej panel i s voknem....
 

Re: Názorný příklad jak nepřistávat s L-410   25. 3. 2007 / 00:47
Hoplite
Tak toto je uz fakt brutal...
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ