| | | Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 22:31 | |
| | Existuje taky nějaká minimální hloubka dezénu u letadel?Nebo to je prostě na první plátno?Tohle jsem vyfotil při cestě z Charkova do Kyjeva rok zpátky na AN 24 Aerosvit. |
| |
|
| | | Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 22:35 | |
| | Videl jsem v Prerove na hindech i dve tri platna venku ale to bude asi jina kapitola, nez podvozek dvoumotoraku. |
| |
|
| | | | Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 22:47 | |
| | A nebo taky jiný kraj jiný mrav
Něco jsem taky zaslech o nebezpečnosti AN 24 právě při prasknutí kola tak se ptám.Ale možná to byl jen kec a hlavně jsem ani nepochopil proč... |
| |
|
| | | | Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 23:57 | |
| | Když jedna struna praskne, no tak to nevadí...... a až vám na kytáře, nezbude vůbec nic, nevěšte proto tváře, zpívejte z plných plic |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 00:03 | |
| | mno, u na base uz jsem si potrhal par Geckovych strun |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 00:17 | |
| | No, to s ní teda zacházíš jako ti Ukrajinci s Andulama |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 03:04 | |
| | a to si jeste na to vytahnu kevlarove trsatko a bude to masakr nejvetsi (: |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 11:30 | |
| | Jestli chceš mermomocí ničit struny a to spolehlivě, pořiď si trsátko z brazilského achátu. Mám s tím bohaté zkušenosti, za týden máš hlazený struny a během dalších několika minut popraskají. Jeden kus stojí 10 Dolarů |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 17:09 | |
| | vime vime, mluvili sme o tom na simbeeru |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 19. 3. 2007 / 02:36 | |
| | No vidíš jak jsem blbej |
| |
|
| | | | Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 08:04 | |
| | no nevím kde kdy a co si viděl ale na MI-24 se mění při 2 plátně...!!!! |
| |
|
| | | Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 23:22 | |
| | Když jim nevadí, že až zaprší, tak skončí v poli za dráhou....
Je to stejný jako u auta, čím míň hlubší vzorek, tím náchylnější k aquaplaningu. Indikátory bývají stejný - buď jsou v drážkách přepážky a nesmí to být víc jak na 25% obvodu až na přepážku, nebo jsou některý drážky mělčí a nesmí být v rovině. |
| |
|
| | | | Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 23:26 | |
| | Takže tohle evidentně v normě nebylo...
A nevíš jak je to s tím prasknutím kola? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 23:33 | |
| | No čím tenčí to má plášť, tím to snese menší tlak uvnitř, stejně tak je to míň odolnější vůči průrazu. Většina letadlových pneumatik je dost vysokotlakových a navíc musíš počítat s významným ohřevem, ať už pneumatik samotných, tak od brzd. Totéž při dosednutí - vnější tlak + zvýšení teploty.
Není to vůbec legrace a jenom to ukazuje na zodpovědnost kapitána / společnosti. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 16. 3. 2007 / 23:41 | |
| | No oni mají ty letadle komplet v žalostnym stavu...
Tomu rozumim ale měl jsem na mysli jestli má tohle letadlo nějak horší vlastnosti oproti jiným při prasknutí kola.Bavil jsem se o tom s jedním kolegou právě v Charkově po letu tímto érem.Jenomže diskuze byla v angličtině a moje znalosti nejsou takový abych všechno správně pochopil.Říkal něco jako o jednoduchosti toho podvozku a že když praskne jedno kolo tak automaticky praskne i to druhý nebo tak nějak a že v tom je to letadlo dost nebezpečný... |
| |
|
| | | | Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 13:30 | |
| | No, na každé letadlo je norma trochu jiná. Na ATRce je na příďák na dno jakékoliv drážky, hlavní kkola jsou na 2. plátno.
Nemyslím si, že se jedná o aguaplaning, ale o tlumení tvz. "Shimi kmitů". Alespoň u ATRky. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 14:22 | |
| | | |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 20:49 | |
| | Jednoduše řečeno rozkmitání podvozku se strany na stranu. (pak není schopen "udržet stopu") |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Minimální hloubka dezénu kol u letadel 17. 3. 2007 / 23:59 | |
| | Dík.Teď už jsem aspoň zase o něco chytřejší |
| |
|
|