| | | | | Nevíte někdo jak a kde nastavit ILS v boeingu 737?
Dík |
| |
|
| | | Re: ILS 5. 3. 2007 / 16:08 | |
| | Zkus blíž specifikovat od koho ten stroj máš, ale jinak všeobecně je to na panelu s rádii tam do NAV naladíš frekvenci a pokud máš správně nastavenou radiálu, mělo by to fungovat.
P.S. Na 737 od PIC mám asi jen 5 hodin, ale snad se nemýlím |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS 5. 3. 2007 / 16:10 | |
| | Tak ono to je celkem sumak co za 737 ma ne? .... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS 5. 3. 2007 / 16:13 | |
| | No pokud bych věděl přesně od koho má 737čku, tak se dá postup popsat velmi přesně. Např. otevři panel ten a ten stiskem tím a tím... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS 5. 3. 2007 / 16:17 | |
| | Otevri radio panel a naklikej frekvenci na VHF1 je ale postup vsude stejnej |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ILS 5. 3. 2007 / 16:49 | |
| | Asi si četl můj příspěvek jen na půl oka, že? Psal jsem o přesném návodu klik po kliknutí. Nepředpokládám, že ve vydaných 737 se všude radiopanel vyvolává stejnou kombinací kláves, popřípadě kliknutím na stejný clickpoint. |
| |
|
| | | Re: ILS 5. 3. 2007 / 16:08 | |
| | Tam jako u kteryhokoliv jinyho letadla. Na radio panelu. |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS 5. 3. 2007 / 17:39 | |
| | zdravim,ja som videl už vela radiopanelov na B737 a su všetky skoro na chlp rovnake.Je zložený s COM1,COM2,NAV1,NAV2.Ide o to aby bola v NAV1 (a nič sa nestane ani ak to bude aj v NAV2)naladená frekvencia toho spravneho ILS a bola v polohe ACTIVE.Dalej je treba pri nalietavaní do toho "lúča" mať výšku asi 2500 ft,kôli zachiteniu signalu.Pri používaní autopilota je treba mať riadenie podla NAV alebo DME a nie GPS,potom by už nemal byť žiadny problém,majte sa |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS 7. 3. 2007 / 08:27 | |
| | Aký je rozdiel medzi NAV1 a NAV2 ? NAV1 je prioritný? |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS 7. 3. 2007 / 09:46 | |
| | Prostě jeden je A, druhý je B. Zapneš si buď jeden, druhý, nebo oba. Podle konfigurace palubní desky pak tečou informace do jednoho budíku, do druhého budíku (klasický panel) nebo do žluté ručičky a zelené ručičky (skleněný panel) a to platí univerzálně - i v reálu. Obvykle č.1 je primární, vede do složitějšího budíku, který ti dává víc informací (dvě břevna atd.), ale nemusí to být pravidlo. Určitě to je ale vždycky v manuálu toho éra (panelu) |
| |
|
| | | Re: ILS 5. 3. 2007 / 19:22 | |
| | Jako snad budoucí technik bych řek opět to, co jsem psal už před nějakou dobou...bez obrázků to není ono.
Proto přikládám 4 screeny rádia a signalizace na desce z toho, co mám já.
Postup (nezaručuju, že to bude předpisově správně, ale funguje to ):
1) Naladíš na rádiu ILS frekvenci příslušné dráhy (na screenech rwy 22, LKMT-110,950. První 2 PIC 737-500, další default 737-400)
2) Nastavíš kurz dráhy (v LKMT dráha 22 -> 226°).
3) Autopilot musí už mít nastavenou výšku a kurz kterým poletí (nálet do ILS paprsku by měl být okolo 20-30° pokud se nemýlím). Jak už bylo řečeno, mělo by to být ve výšce cca 2500 ft, ale nad zemí, ne nad mořem Proto je možné vidět na screenech nastavená výška 3000ft. LKMT je asi 850ft nad mořem, takže letím asi ve 2200ft nad zemí (AGL).
4) Na panelu autopilota (omlouvám se za ten název, neznám přesný odborný výraz) zapneš tlačítko APP (approach) a už si jenom hlídáš rychlost a klapky a po chvíli by se ti letadlo mělo stočit do osy dráhy, vystředit a začít klesat a krásně rovně a přesně letět k dráze
Je to tak populárně řečeno, snad to stačí...
Jen na konec dodám, že na podrovnání musíš jít manuálně (tzn. vypnout autopilota a autothrottle) přibližně od bližné. Tyto stroje nemají autoland (nedokáží se podrovnat a hladce sednout - teda nevím, jak u defaultní 737-400, už je to nějaký pátek, co jsem ji viděl...co mám PIC, tak jsem na ni ani nešáhl )
Pokud jsem se v něčem spletl, nebo chybí nějaké podstatné info, tak mě prosím doplňte, ať s tím J18KA nemá potíže |
| |
|
| | | | Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 08:04 | |
| | Tak ten panle AP sa volá MCP, a ako PMDG tak PIC autoland majú ;o) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 17:04 | |
| | Jo? Já už mám na PIC 735 cca 80-100 hod., už jsem se naučil základní věci pro IFR provoz (neumím ještě zadávat libovolné body v FMSce) a ten autoland nevím, pokoušel jsem se o něj, ale pořád mi to sedalo, jakoby chtěl klesat do nekonečna... Podrovnání se mi i zobrazuje, ale AP se podle něj neřídí... Musím si někdy najít čas a doučit se to |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 17:13 | |
| | A máš zaplé oba autopiloty? |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 17:52 | |
| | V tom bude možná ten problém Nicméně mám kontakt na jednoho velmi znalého a vlídného člobrdu, který ví o B735 snad úplně všechno a tak se mu kdyžtak ozvu a on mi poradí, momentálně na to nemám moc čas |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 17:58 | |
| | Mno, jestli se pokousis o autoland s jedinnym autopilotem, tak to bude URCITE ono |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 17:26 | |
| | Ak máš záujem môžem sa na to pozrieť a popísať ti ako na to. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: ILS 6. 3. 2007 / 17:54 | |
| | Děkuji za nabídku, už mám kontakt na jednoho "isntruktora" který mě na PIC 737 učil už od samotných začátků Ale díky za nabídku |
| |
|
|