FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 21. 2. 2025, svátek má Lenka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG FMC Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:04
Totti10
Je to sice drobnost, ale dneska me to po letech nejak "vytocilo" takze se musim zeptat

Kdyz do FMC nacvakam (davam je bod po bodu) nejakej STAR, dejme tomu BODAL 1S, a runway na kterou se bude pristavat (v tomhle pripade 24), tak RNAV draha nikdy nevede az na RASIM, protoze se hned za PR604 stoci az na letiste, takze hned behem zatacky z PR604 musim vypnout RNAV. Jde to nejak osetrit, nebo proste musi ve FMC bejt STAR celej az do samotnyho nalitnuti lokalizeru? A nevi nekdo jak je to v realnym FMC?
 

Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:06
Totti10
A druha vec, se kterou sem se teda setkal az dneska. Vzdycky kdyz na strance LEGS zadam rychlostni omezeni k nejakymu bodu co je nad FL100, tak se mi vzdycky nad danym bodem misto zpomaleni vypne VNAV (hlaska: "vnav disconnect") a co hur, nejde uz zapnout zpatky. Wtf?
 

Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:11
pseudoMates
Viděl bych potíž v tom, že na PR604 seš moc rychlej... Je tam SLP2, tzn. max 220IAS. I to hraje svou roli.. Od PR604 po Rasim je to tušim max. 10NM, takže při větší rychlosti, se pak může zdát, že ani nedotočíš, ale už se vracíš zpět na ILS..
Takže zkus tam dodržovat těch 220IAS a třeba se to urovná.
Co se týče vypnutí VNAV, tak se většinou stává, když není autopilot schopen doklesat, resp. upravit profil letu tak, aby na nějakém bodě dosáhl definované výšky a/nebo rychlosti. Opět zkus v LEGS překontrolovat výšku a rychlost na KENOK. Případně je manuálně doupravit.
 

Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:16
Totti10
Vsechno mam nacvakany. Na FL100 mam 250 (defaultne ve FMC), na PR604 mam nacvakanou rychlost 220, na RASIMu 210. Zkusim jestli to neni tim co psal waterfight.

Co se tyce vypnuti VNAVU, tak tim ze by to ero nestacilo vyklesat to urcite neni. Zkousel sem to v ruznejch situacich a na ruznejch mistech a vzdycky PRESNE u danyho bodu VNAV vyhodi. Druhou divnou veci je i to, ze se mi na EFISU u toho bodu neobjevi takovy to zeleny kolecko znacici zpomaleni. U ostatnich limitnich bodu bod FL100 je vzdycky vsechno v poradku (zeleny kolecka zobrazeny atd).
 

Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:36
Rychlokvaška
VNAV se disconnectne vždy v situaci, kdy není schopen FMC spočítat aktuální profil letu za využití standardních hodnot, zejména pro klesání (v překladu to znamená, že daný úsek není schopen sklesat při idle N1 a požadované limitní rychlosti - nevychází do toho descent rate.
Není to ani tak problém toho letadla, jako spíš těch příletovek, resp. způsobu jejich vytvoření pro PMDG. Je tam prostě příliš mnoho constraintů, které se vzájemně ovlivňují. Místo toho, aby se např. snažil držet jen rychlostní constrainty podle SLP a výškový měl jediný a to na RASIMu, tak jsou tam zbytečné mezischody. FMC se pak snaží dodržet limitní výšku každého takového schodu, místo toho, aby ta výška byla brána jen jako minimum.

Suma sumárum - nejlepší je to buď letět ve smyslu výšky a rychlosti ručně (SPD, V/S), nebo zrušit všechny constrainty a budovat je postupně odspodu (od RASIMu) a to jen ty potřebné. Vpodstatě stačí jen SLP, resp. to nastavit tak jako by to správně dělal pilot - začít zpomalovat dříve.
 

Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:09
Waterfight (TVS379)   
Tak řešením by mělo být místo volení RWY 24 zvolit mezi approach ILS24
 

Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:12
pseudoMates
Nebo-li "Transition".
 

Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:15
Waterfight (TVS379)   
No vlastně jsem to měl napsat úplně jinak, nejdříve se volí STAR, potom příslušné přiblížení a u LKPR ještě transition, tedy v našem případě RASIM, podstatné jé, že se "nesmí" volit v FMC přímo RWY, protože pak nastane přesně to, co Totti popisuje...
 

Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:17
Totti10
Nojo, ale jak sem rikal, tak jednotlivy body STARu cvakam rucne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:23
Waterfight (TVS379)   
No to je celkem jedno, tvůj problém o kterém mluvíš už se STARu netýká, STAR končí na IAF...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:34
Totti10
To ze STAR konci na IAFu samozrejme vim, akorat se snazim prijit na to jak donutit RNAV aby mi dosel az na RASIM, pripadne co delam blbe.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 21:45
Gustav ( BHA576 )   
Martine asi se jedná o B737,protože jumbík poslouchá zadání ve FMC zcela ochotně.Já tyto situace řeším,že si ještě za RASIM přidám jeden bod někde v půli zatáčky na přiblížení ( byl to třeba VOZ40) a vůbec neťukám u nich ani rychlost ani výšku.Tu stejně bude hlásit v případě pokrytí řídící - mimochodem pak většinou dá stejně vektorování a jakýkoliv plán je v pr... No a dále rychlost a výšku už točím kolečkama hezky "růčo" takže služeb autopilota využiji pouze k držení letové trasy ( když není vektorování ). S tím klesáním u Boeingu máš obrovskou výhodu,že se tam objevuje ten zelený půlkruh který ti přesně ukazuje k jakému bodu požadovanou výšku dosáhneš. To Airbus od PSS nemá a strašně mi to tam chybí.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:02
Totti10
Jojo, podobny figle s bodem za RASIMem atd sem taky vymejslel, ale jde mi o to, ze kdyz se nechava letet kompletni STAR podle RNAVu tak v zaverecny fazi (kdy je paradoxne toho nejvic na praci) se to musi vzit "na cudliky" a pracne to dotacet. Nechce se mi verit, ze i v realu je to takhle nesikovne.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:10
Gustav ( BHA576 )   
Jo tak na to už mi tu několik profíků odpovědělo v nějakém mém tradičně udiveném příspěvku o leteckých mapách,že a teď abych to nezkomolil za RASIMem už se musíš řídit mapou VOR-DME přiblížení a tam je vše popsané a nakreslené.Moje naivní oponentůra , "že proč se to tedy jmenuje RNAV,když ho stejně nevyužiju dokonce " byla zcela po zásluze rozmetána na cucky,naštěstí mi nenadávali a nemlátili mne
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:13
Totti10
Jj, tohle je jasny, ze za RASIMem uz letis ruco nebo kroutis cudlikama. Mne jde o to, ze me ten RNAV nedovede ani na RASIM... prakticky s tim musim koncit uz na PR604.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:20
Lowmick   
Chapu dobre, ze busis manualne STAR bod po bodu (takze SID/STAR databaze s tim nema nic spolecnyho) a po tom co tam zadas RASIM ti to tam neleti? Nebo co znamena "Mne jde o to, ze me ten RNAV nedovede ani na RASIM"?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:25
Totti10
Jj, jak sem psal v prvnim prispevku (snad to bylo dost srozumitelny). RNAV trasa mi tesne za PR604 zahyba na runway, takze trasu PR604-RASIM musim letet sam.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:26
nimbo
aký máš ďalší bod po RASIM? priamo rwy24 alebo tam máš ešte niečo medzi tým?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:33
Totti10
Primo rwy
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 22:34
Lowmick   
Tak si tam jeste nejaky nahazej, da se tam udelat ten na 40nm od VOZ, pak FAF,...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 06:58
donCarlos
ted jde o to, jestli tim "primo runway" myslis, ze jsi tuknul na 24, nebo na ILS24. Protoze kdyz tam zadas ILS24, tak (aspon me) to tam ty VOZ40 prida samo a presne se to stoci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 09:58
Totti10
Asi to bude tim, uz je to druha rada - az budu u simu tak to vyzkousim. Diky.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   5. 3. 2007 / 23:43
tvojplaton   
Ja pouzivam STAR, ktory som stiahol z NAVDATA a ten ma na RASIM dovedie. Je tam ale chybicka. Medzi VLM a KENOK-om je nejaky bod D360K, ktory je definovany niekde na opacnej strane zemegule. Staci ho ale v FMC prepisat KENOK-om a vsetko je ok. Az po RASIM je to v pohode. Potom je tam DISCO a dalsi bod je CF24, co je podla mapy FAF.Ale ked pred CF24 zadas do FMC bod VOZ345/40, tak ti vytvori bod, za ktorym by si uz mal rucne tocit na HDG 288. Potom uz len zachytis ILS a mas to.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 07:53
Teflon_490   
Ten bod D360K neni tusim spatne v STARu, ale v novym airacu od Navigraphu. Se starym Airacem a stejnym STARem ten bod byl umistenej dobre.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 22:20
tvojplaton   
Mas pravdu, STAR s tym nema nic, ten len usporiada body z AIRAC-u. Ale najnovsi AIRAC nemam (mam 0613), takze to muselo byt pos... este niekde skor.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   7. 3. 2007 / 20:45
Teflon_490   
Tusim, ze to bylo pos... uz od prvniho Acyklu od Navigraphu
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 08:03
Teflon_490   
Gustave, co si myslel tim "ridit mapkou VOR-DME priblizeni", kdyz na rw24 neni VOR/DME app definovan? Pravdepodobne myslis neco jineho, ale nemuzu prijit na to, co
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 08:09
Fabo™   
Mapu finálneho priblíženia všeobecne, VOR DME , NDB DME, ILS...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   6. 3. 2007 / 14:12
Gustav ( BHA576 )   
Jo jo přesně to někde výše v příspěvcích je myslím,řečeno,že je to mapa přiblížení tuším že se jmenuje Instrument approach chart

Tady je pro rwy 24 :
36357 B / 536 x 500 / mapa.JPG
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PMDG FMC   7. 3. 2007 / 20:51
Teflon_490   
Aha, tak uz vim co si myslel tou VOR-DME mapou priblizeni, i kdyz to prave neni VOR-DME priblizeni. Po samotnem STARu se pohybujes s RNAV navigaci, ale za RASIMem uz pak muzes letet pomoci radialu a DME (v tomhle pripade VOZ), tak si to asi myslel, ne? Pak uz ale pokracujes zachycenim llz a klasickym ILS priblizenim.
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ