FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 11. 2024, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO Jeden příspěvek | Celý strom
Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 17:50
FSPilot   
Zdravíčko, možná už tady o tom někdy byla řeč, ale měl bych prosbu na hlavně VFR lety na IVAO. Moje prosba se týká volaček.

Všiml jsem si, že spousta lidí používá řekněme nestandardní tvary volacích znaků (netýká se aerolinek, ti ví, jaké mají mít volačky, alespoň doufám )

Tak jenom pro zopakování (popř. pro nováčky nová informace):

Volací znak má stejně jako snad úplně všechno v letectví předpis, tzn. nemůžeme si jen tak hodit, co se nám zlíbí, ale měli bychom se tím řídit, v zájmu reality na IVAO.

Jen ve zkratce k VFR volačkám:

1) Motorová letdla (Cessna 150, 172, 182, Zlín Z-43, 142 apod.) jsou takzvaná dospělá letadla, které mají podle předpisu imatrikulační znaky pro ČR :

OK-ppp

kde OK značí českou příslušnost letounu a "ppp" jsou písmena přidělena podle nějakého řádu (nevím toto přesně, ale je v tom typ letadla, inspektor, který to schválil a rok výroby, myslím). Pro potřeby serverů IVAO stačí, když u těchto strojů budete používat volačky s libovolnými písmeny, ale v tomto tvaru (já jsem Ivo, tak si u VFR letů dávám třeba OK-IVO). Důležité je, aby to obsahovalo to OK- a tři písmena. Většinou se používá imatrikulace daného stroje jako volačka...

2) Ultralehká letadla (kategorije ULL, tzn do vletové hmotnosti max. 450kg) typu Katana, Eurostár, Fox apod. mají v ČR přiděleno následující:

OK-ppp čč

kde OK značí českou příslušnost letounu a "ppp" jsou písmena přidělena podle nějakého řádu a "čč" je dvojmístné číslo. Hlásí se pak, pokud se nepletu, celá takováto imatrikulace (příklad, učím se létat na ULL typu Fox s imatrikulací "OK-KUK 06")

3) Kluzáky, které sice v FSce moc neuvidíme, alespoň ne v FS 9 mají imatrikulaci v ČR přidělenou podle vzoru:

OK-čččč

kde OK značí českou příslušnost letounu a "čččč" jak už si asi každý domyslí značí čtyři čísla. Opět se jako volací znak používá celá imatrikulace. Je možno vidět i na českých repaintech třeba Blaníka (např. OK-9829).

A jen tak naokraj, vojáci mají CEFčččč, CEF (Czech Air Force) a čtyři čísla přidělena podle řádu, který neznám, k tomuto se případně obraťte na Krechiho, který to má v malíčku

Toto jsou zhruba nejčastěji vídané voačky... Úmyslně jsem psal, že to platí v ČR, protože např. v německu už to vypadá zcela jinak. Ale je to určené hlavně pro začínající piloty, takže toto nováčky zatím zajímat nemusí, pokud nechtějí létat jako němci nebo jiná národnost

Toť odemne vše
 

Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 17:59
Filip   
Píše se Eurostar, ne Eurostár
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 18:22
FSPilot   
Nojo, promiň
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 10:55
Eurostar   
jo!... na to bacha, to by se mne mohlo osobně dotknout
 

Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 18:25
Marky Parky   
Katana neni ultralight, to je plnokrevný éro
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 10:41
Engin
Jojo, přesně si pamatuju co ti na to napsal u nás PavelS
 

Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 12:09
Marky Parky   
Ja ji musím bránit, mam na ní 20 hodin nálet
 

Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 19:19
kuma   
Mnjó, nedrbejte ho, i když ty informace nejsou úplně pünktlich, má pravdu - volačky (zejména tam, kde nás může slyšet někdo další = IVAO) by měly být O.K., stejně jako ostatní opičárny (frekvence, SIDy STARy a to fšecko). Takže já se přidávám - volačky mají svůj řád, stejně jako v letectví skoro všechno - a ten by bylo dobré dodržovat (i při virtuálních VFR letech)

P.S. imatrikulace "dospělých" letadel:
1. písmeno = rok zápisu do rejstříku (každých 26 let kolem dokola,proto se může imatrikulace opakovat - např. DC-3 po válce a A-310 nyní)
2. písmeno = kategorie letadla - nebo typ
3. písmeno = pořadí v dané kategorii v daném roce
v poslední době ale lze po dohodě s rejstříkem poskládat imatrikualci v těchto mezích docela volně, nemusí to být ausgerechnet jenom o pořadí. Konkrétní příklady imatrikulací mimo řady: OK-FBI, OK-HOL, OK-DSA a další.

Totéž u kluzáků, kde 1. = rok, 2. typ, 3. a 4. - pořadí kusu v typu ten daný rok (příklad: Vivati z r. 1989: OK-9114, 9110, 9117, 9119 atd.)

ULA neumím, tam je to právě nějak rok - typ - inspektor a číslo pořadí u schvalujícího inspektora, ale nejsem si tím tak jistej.

U vojáků bývalo poslední čtyřčíslí odvozeno od výrobního čísla draku (např. u MiG-29 to právě byly poslední čtyři číslice serálu), ale jak je to teď, už nevím...
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 19:38
Filip   
Ještě je dobrá OK-CIA
 

Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 19:39
kuma   
No ja, ta je, myslím, taky trochu z řady. Ale stará dobrá OK-KGB (v Kolíně) a její sestřička OK-KGF (na Ruzyni na špagátě) - to byla holt akorát hezká náhoda
 

Re: Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 20:13
lumpy (BHA066)
A jeste jste zapomneli na Hosinskeho OK-BLBa (DA20)
 

Re: Re: Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   6. 3. 2007 / 21:24
Marky Parky   
OK-BLB vyšel náhodou a je regulérně přidělenej, pouze se prý muselo ukecávat, aby tuhle imatrikulačku nepřeskočili. Jinak v hosíně lítá i OK-BLD
 

Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 07:29
Blackrat
Tak u vojaku je to trochu komplikovanejsi -

viz: http://ivaocz.virtualskies.net/specops/volacky/
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 09:51
kuma   
Nojo, vlastně, já poplet identifikační čtyřčíslí na letadle a volačku, která u vojáků není (oproti civilu) totéž, sorry...

(armáda mávždycky něco extra - příklad: "bort pjať adin vjernites na točku, jesť takaja informacia, što u vas na bortu navjerno životnoje!" )
 

Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 13:05
Vita Zenisek
Neni to ze Sverazu narodniho lovu?
 

Re: Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 13:16
kuma   
100 bodů
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 10:34
FSPilot   
jj, psal jsem, že z pohledu vojáků o tom nevím skoro nic Děkuji za doplnění
 

Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 11:00
Eurostar   
Já jsem si osobně vysomroval special volačku MAKAIR 007 (volačka z reálu) , mám ji schválenou . Těm co chtějí používat jiné než standardní volačky doporučuji obrátit se na LS
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 11:11
Rozšafín Ctibum   
LS jako Lukáš Svatoň ? Vidíš, mého Retrievera mi tedy asi velký Buddha taky nějak tajně schválil
 

Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 11:25
Eurostar   
jj
 

Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 11:52
Christopher 01   
Treba letadla z Letova se taky hlasi jako Letov 07 atd..
 

Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 11:56
Eurostar   
affirm
 

Re: Re: Re: Prosba na všechny nováčky a VFR lítavce na IVAO   7. 3. 2007 / 12:08
Marky Parky   
Ono každý provozovatel, který má schválený ICAO radiotelefoní volací znak ho může používát jako volačku i kdyby to byl sebemenčí stroj, není to vázané jen na aerolinky.

Již tolikrát zmiňovaný hosínský OK-BLB například klidně může letět jako BlueAlfa747 či BlueAlfa001 a podobně. Je to zcela v kompetenci provozovatele.
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ