Mnjó, nedrbejte ho, i když ty informace nejsou úplně pünktlich, má pravdu - volačky (zejména tam, kde nás může slyšet někdo další = IVAO) by měly být O.K., stejně jako ostatní opičárny (frekvence, SIDy STARy a to fšecko). Takže já se přidávám - volačky mají svůj řád, stejně jako v letectví skoro všechno - a ten by bylo dobré dodržovat (i při virtuálních VFR letech)
P.S. imatrikulace "dospělých" letadel:
1. písmeno = rok zápisu do rejstříku (každých 26 let kolem dokola,proto se může imatrikulace opakovat - např. DC-3 po válce a A-310 nyní)
2. písmeno = kategorie letadla - nebo typ
3. písmeno = pořadí v dané kategorii v daném roce
v poslední době ale lze po dohodě s rejstříkem poskládat imatrikualci v těchto mezích docela volně, nemusí to být ausgerechnet jenom o pořadí. Konkrétní příklady imatrikulací mimo řady: OK-FBI, OK-HOL, OK-DSA a další.
Totéž u kluzáků, kde 1. = rok, 2. typ, 3. a 4. - pořadí kusu v typu ten daný rok (příklad: Vivati z r. 1989: OK-9114, 9110, 9117, 9119 atd.)
ULA neumím, tam je to právě nějak rok - typ - inspektor a číslo pořadí u schvalujícího inspektora, ale nejsem si tím tak jistej.
U vojáků bývalo poslední čtyřčíslí odvozeno od výrobního čísla draku (např. u MiG-29 to právě byly poslední čtyři číslice serálu), ale jak je to teď, už nevím... |
|