|  |  | Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 11:41 | |
|  | Ahojte, nevíte jako docílit lepšího zaostřování textur v FS9 ? Zaostřují se jen v okolí letadla, dál je to rozmázlé. Prostudoval jsem X příspěvků všude možně a upravil fs9.cfg takto :
[DISPLAY]
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=40
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=100.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=20
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=9.900000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=9.900000 //zkoušel jsem i 4.500000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=3 //zkoušel jsem i 4-10
Nepomohlo to. Mám AIT X1950Pro. Díky. |
| |
|
 |  |  | Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 11:49 | |
|  | Extended terrain textures v nastaveni "Display" asi mas co? |
| |
|
 |  |  | Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 11:57 | |
|  | Tyhlety hodnoty
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=9.900000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=9.900000 //zkoušel jsem i 4.500000
muzes nastavovat i daleko vyse nez jen do 9.9, klidne v radu desitek. Jsou to take ty hlavni polozky, ktere zodpovidaji za ostrost terenu, nic primejsiho snad uz neni. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 12:37 | |
|  | No právě, že jsem zkoušel i vysoké hodnoty jako 150.000000, trochu to pomohlo, ale ne moc. Na starém s pc s VGA R9600 jsem měl nízké hodnoty a zaostřování bylo podstatně lepší. Pořád mi to zaostřuje jen v okolí momentální pozice, jinak jsou textury mázlé a dokonce trochu dál už to nezaostřuje vůbec, je tam osrtý přechod a zelená plocha. |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 12:39 | |
|  | Příspěvek z jiného fóra :
Tohle je známá mystifikace, že větší hodnoty rovná se lepší zobrazení.
Takže, maximální hodnota pro TERRAIN_DEFAULT_RADIUS je 9,500000.
Maximální hodnota pro TERRAIN_EXTENDED_RADIUS je 4,500000.
Maximální hodnota pro TERRAIN_EXTENDED_LEVELS je 4. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 12:40 | |
|  | Pravděpodobně je to pravda - nikde na fŕech nikod větší hodnoty pro ladění neuváděl. |
| |
|
 |  |  | Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 13:12 | |
|  | Ahoj,
ako mas nastavenu grafiku v Ati control center? Mam tu istu kartu ako ty a moje nastavenia su:
-antialiasing 2x
-adaptive AA - vypnute
-anisotropic filter - 8x
-catalyst AI - standart
-mipmap detail level - max
Samozrejme treba max odskrtnute use application settings
Nastavenie fs9.cfg
[DISPLAY]
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=60
TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=450
[TERRAIN]
TERRAIN_ERROR_FACTOR=50.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=21
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=9.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.500000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=3
Nastavenia display v menu FS - vse na max.
Vysledok je na screenoch(neviem ci to je dobre vidiet), fakt si nemam na co stazovat...
|
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 14:26 | |
|  | Je to spis otazka zobrazovani ve vyssich FL, ty screeny nejsou moc vypovidaci, kdyz letis nizko. |
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 14:34 | |
|  | No jestli jde o ten typický přechod na cca. 50-60 majli, kdy jsou textury ostré a detailní a pak je ostrý přechod, za kterým už je jen taková mazanice, tak s tím nic neuděláš. Typická vlastnost FS-ky.
Taky to vypadá jako takové hrany čtverců kolem tebe, tedy jestli je to ono.
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 14:43 | |
|  | Dá se tomu hodně pomoct snížením max. dohlednosti. Já to mám vyřešeno přes FSUIPC. Na zemi to mám na cca 20-25NM, nahoře max55. Je to blíž k reálu, ale hlavně nemám problém s rozplajzlými texturami. (co to je)?  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 14:54 | |
|  | Souhlas. Mám to taky tak. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 15:05 | |
|  | Tak tak, vo velkych vyskach rozmazane textury skryje len nizka dohladnost. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 15:21 | |
|  | Jaké hodoty u čeho máš přesně v FSUIPS ? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 16:48 | |
|  | Máš to v Latexu....teda v Mailu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 19:17 | |
|  | Mužeš mi to poslat taky ? PLS. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 4. 3. 2007 / 21:19 | |
|  | Měl bys to tam mít i s obr. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 08:25 | |
|  | Můžeš to zkusit poslat jetě jednou ? Zatím nic nedorazilo :=((. Díky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 16:27 | |
|  | Mně též nic nedorazilo. Prosím prosím, smutně koukám. :,) Na mail v profilu. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 13:04 | |
|  | Mohl bys mi ten návod prosím poslat taky. Mám uplně stejný problém. Díky. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 14:23 | |
|  | rovnez bych se pridal k zajemcum, mail v profilu 
dekuju moc! |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 14:26 | |
|  | Chlapi dejte vědět, jestli to trochu pomohlo. Ono jde o to co psal Viper, že FS končí někde mezi 50-60Nm. Když se ta dohlednost sníží na tyto hodnoty, pak už ten rozmňaglej flek není tolik vidět. Asi je fakt, že už obrázek není tak atraktivní, ale zase na druhou stranu, jestli někdy lítáte v dopravních érech, nebo koukáte na klipy, tak jste si určitě všimly, že z větší části je dohlednost nic moc.
Co se týče toho mihotání textur, tak mi pomohlo vypnout Terrain Texture Size. Můžu pak dát MIP mapp třeba na "6" a nic se netřepe. Samozřejmě, že na kartě používám jak AA tak AF.
Ještě chci dodat, jelikož požívám GE, tak vypínám autogen.
V důsledku těchto nastavení je obraz docela ostrý, a FPS se na běžných letištích (LKMT, LBBG) drží těsně pod 40.(krátkodobě 27). A to používám 3D mraky naplno, ALE FE!!
Samozřejmě LOWW (austr. airp. pro) přiblížení je katastofa.
Já docela nerad píšu ňáké návody jak na to, protože si myslím, že každý chce od FS něco jiného, a co vyhovuje mne, tak nemusí vyhovovat jinému.
Takže pokud vám to pomůže - fajn, pokud ne tak mne nebijte. HOJ |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 14:35 | |
|  | Mi to do mailu neposílej a stav se ke mě v pátek rovnou to nastavit  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 14:57 | |
|  | No to mi piš ty, co mě všechno naučil!!!!!!!!!!!!!!
(a šou...umíš)???????  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 14:56 | |
|  | No tak já mám s třepotáním textur problém už přes rok. Tomuhle jsem dávál velkou naději, jenomže to jsem si myslel, že to je nastavení FS9.cfg ale ono je to v FS v samotném nastavení, třepotání sice zmizí, ale je z toho tohle |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 20:08 | |
|  | První dva obr. jsou v rozlišení 1152*864 bez AA, AF.
Ostatní 1024*768 8AF 4AA |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 20:29 | |
|  | Tohle provozujes na ty sestave co mas v profilu?? ... no to cucim - mam o neco lepsi nez ty ale ten obraz a FPS az tak skvely nejsou (litam PMDG). Moh bys sem hodit i tvoje nastaveni grafiky ve FSce?
P.S mezovat dohlednost ve FSUIPC jde jenom kdyz je registrovany ze? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 21:25 | |
|  | FSUIPC samozřejmě registrovaný.
O M L U V A :Já spletl Terrain texture size s Terrain detail!!!!!!MOC SE OMLOUVÁM
Takže to první je HIGH....to druhé non!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrázky přikládám, snad budou čitelné. Jinak na kartě mám Mipmap na quality, AA AF podle počasí. Když je moc blujno tak jen 2*2, jinak AF8 AA2.
cfg: text bandw.400
TERRAIN_ERROR_FACTOR=0.000000
TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=21
TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=0
TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=3.500000
TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=4.500000
TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=230
Je fakt, že s FPS problém nemám. Cessna na LKMT pod 70 nejde. Ale znova upozorňuju, že ne každému se to může líbit, a za další pro tyto úpravy je třeba mít FE a GE.
GE proto, že udělá pěkný, výrazný povrch bez nutnosti použít autogen, a FE protože zmenší mraky. FPS když tam mám bulíka (PMDG) nastavuju opět podle počasí. Hnusně tak 25-30, když je O.K. 40. Většinou jak jsem psal se to jakš takš drží.
Ladění zdar |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 21:32 | |
|  | Ještě, protože mne kluci prosili o nastavení FSUIPC, tak v tom mám už guláš, co jsem komu poslal, tak to hodím sem. Tak se nezlobte kluci, snad to bude čitelné. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 21:32 | |
|  | Podle nastavení kvality meshe tam asi nemáš moc kopečků co? 
Pokud mám vyslovit svůj názor, tak tohle je snad nejbizardnější nastavení co jsem kdy viděl.
Ale samozřejmě proti gustu ....... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 21:41 | |
|  | Na tom prvním obr. vidíš sám, že Beskydy ze strany F.Místku jsou zcela O.K. http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=155500&lan=0.
Já jsem neviděl žádný velký rozdíl mezi meshem na max. a min. (Jako vizuální).By tam být měl, ale asi jsem slepej. A hlavně když přistávám, tak je tam vše co chci aby bylo O.K. t.j. RWY je perfektně ostrá, a budovy na letišti stojej. Taktéž světla jsou dost výrazné a ostré. Mraky jsou skvělé a FSka jede plynule. Ale jak jsem psal...co člověk to názor  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 22:02 | |
|  | No já jenom že při tomhle nastavení máš mesh zcela bez detailů, Máš tam například místo ostrých horských štítů jenom oblé, kulaté kopečky.
Oproti nastavení meshe na 0, máš TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=21. Proč?
Vždyť nastavení na 21 je pro detailní mesh s rozlišením 19,1 metru, který ovšem tím nastavením meshe na nulu totálně degraduješ.
Navíc ta nula je zbytečná, protože vliv na FPS je veškerý žádný. Klidně tam hoď 90.
A jak už bylo řečeno, TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=230 je o ničem, neb maximální možná hodnota je 4. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 22:15 | |
|  | Dám na tebe. Já v tom nejsem žádný genitál...teda deniál. Jak jsem psal, zkoušel jsem jen to co jsem kde našel, a nechal tak, jak to jelo nejlíp. Jako všichni jsem chtěl akorát odstranit ty zmaštěné textury a mít tekutou animaci. Jo, ale já když dám hodně toho meshe tak to sem tam škube. Vím, že by tam měli být ostřejší štíty, ale reliéf je SUPER. Ostatně já hlavním trápím bulíka takže to zas tak podstatné pro mne není. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 22:16 | |
|  | Chtěl jsem napsat - geniál |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 6. 3. 2007 / 14:13 | |
|  | Tam jde hlavně o to, že já mám hodně detailních meshů. Třeba ty Tatry a nebo ještě lépe Alpy od FS Genesis v rozlišení 19,1 metru, takže pokud tam nastavím nějakou horší kvalitu, tak to pak potom jsou vyhozené peníze.
Navíc mám sestavu která bez problémů stíhá a mám rád když okolí vypadá hezky. Což se týká i zapnutí položky ad-on dynamic scenery na maximum.
Jinak ještě k těm mrakům, pochopil jsem že chceš mraky v menším rozlišení, aby fps bylo vysoko i během oblačnosti. Na to ale Flight Enviroment od Flight1 není moc dobrá volba. I po zaškrtnutí redukované velikosti textur jsou pořád 256x256.
Pokud bys chtěl skutečně redukované s velkým výběrem, tak doporučuji Active Sky. Tam můžeš jít až na rozlišení 64x64. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 21:39 | |
|  | Jenom dotaz. K cemu slouzi TERRAIN_ERROR_FACTOR ? ... koukam ze ty ho mas na 0 , ja 35. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 21:48 | |
|  | Ty bláho či já vím? Jsem prostě zkoušel veškeré možné Tweaky podle
Avsim.com Flightsim.com a co bylo nej tak jsem nechal.
WHAT ARE THE FOLLOWING SETTINGS IN THE SECTION OF THE FS9.CFG FILE?
* TERRAIN_ERROR_FACTOR=96.000000
This is a value from 0 to 100 that control the DEM radius (it is linear in area)
* TERRAIN_MIN_DEM_AREA=10.000000
This the lowest value used to calculate the DEM radius based upon the TERRAIN_ERROR_FACTOR
* TERRAIN_MAX_DEM_AREA=100.000000
This is the highest value used to calculate the DEM radius
* TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19
This control the DEM resolution: 18 = 150m DEM, 19 = 75m DEM, 20 = 37m DEM, 21 = 19m DEM
* TERRAIN_TEXTURE_SIZE_EXP=8
This controls the terrain texture size. Valid values are 8 = 256x256, 7 = 128x128, 6 = 64x64
* TERRAIN_AUTOGEN_DENSITY=4
This controls the autogen density
* TERRAIN_USE_GRADIENT_MAP=1
This turns on/off the gradient map (cliffs).
* TERRAIN_EXTENDED_TEXTURES=1
This turns on/off the extended texture ring
* TERRAIN_DEFAULT_RADIUS=
This is the default radius in textures for all rings, default is 2.5
* TERRAIN_EXTENDED_RADIUS=
This is the radius used for the inner ring when the extended texture ring is turned on, default is 4.0
* TERRAIN_EXTENDED_LEVELS=
This is the number of rings to add when using extended texture rings, default is 1
tohle někde bylo, ale už nevím kde |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 22:49 | |
|  | Ještě pár screenů z Alp, okolí LOWS a LOWI. Myslím, že kopečků je tam na FS docela dost  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 22:51 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 23:21 | |
|  | Na P4 2.8 s jenom 512 Ramkama? ... furt se mi tem screenum a FPS ani nechce verit  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 5. 3. 2007 / 23:33 | |
|  | No jo no. Já za to nemůžu. Čekám na AM2+ A do té...mého "šrotu" už nic valit nebudu. Mám tam akorát zvukovku a FS na separátním HD. Teda mám ji na obou HD. Rozdíl je jen v rychlosti načítání SIMu. A ostatně ty screeny jsoun stejně ze systémového zcela zarvaného HD. (80Seagate). T.Gurecký může potvrdit. RAMky by to chtělo jako sůl, ale mám jakýsi RAM-optimalyzér. Docela to pomohlo.(trošku).
V XP mám samozřejmě vše na výkon a všechny ty jejich sračky co jdou, tak vypnuté.
Fakt nekecám. Není důvod. Na machrování mě neužije - jsem už na to starej |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 6. 3. 2007 / 14:25 | |
|  | No jo, s těmi kopečky jsem to špatně napsal. Spíš šlo o detaily na kopečcích.  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zaostřování textur terénu 6. 3. 2007 / 20:28 | |
|  | JJ Viper - já ti rozumím dobře. A ten FE a Active Sky máš úplně recht. Akorát já mometnálně nemán penys, tedy jako peníz Chci si to pak pořídit do nového pisidla. Ať už pak AS dělá vše co má, a ne jen mění mraky. Už se na to těším. Čus. |
| |
|
 |  |  | Re: Zaostřování textur terénu 6. 3. 2007 / 14:55 | |
|  | kde prosim najdu soubor fs9.cfg |
| |
|
|