I zkopírovaná odpověď se počítá, pokud to znamená, že se to hledající takto dozvěděl a bude si pamatovat ;o)
Takže ano, tohle je správná odpověď - indikace je správná, protože je přijímána falešná sestupová rovina v místě, kde se vyskytuje stejná hloubka modulace 150Hz a 90Hz signálu
Doplním a upřesním to co v daném linku není, nebo je uvedeno trochu jinak:
- Falešné sestupové roviny jsou dány kovovými materiály v místě vysílače, odrazy od země a vyzařovacími charakteristikami antény
- První falešná glideslope se objevuje cca ve dvojnásobku té správné, což je v případě 3° zhruba v 6°.
- Falešně glideslope se objevují pouze NAD tou správnou a neměly by tak představovat vážné riziko, nicméně piloti by měli být dostatečně obeznámeni s jejich výskytem a důsledky
- Hlavní problém představují v případě přibližovacích procedur, kdy se glideslope nalétává seshora (např. Heathrow a častěji v budoucnu i jinde) a je na to potřeba dávat pozor
- Krytí signálem glideslope (v článku jsou různé údaje) je standardně do 10NM, +/- 8° v kurzové rovině a 0.45 - 1.75 násobek úhlu v sestupové rovině
- Indikace glideslope je +/- 5 teček při 0.14° na tečku, čili celkem max. +/- 0.7°
- Max. povolená bezpečná odchylka pro stabilizované přiblížení je 1/2 max. výchylky, čili 2,5 tečky - 0.35°. Jen pro představu, ve vzdálenosti 5NM to znamená výškovou odchylku pouhých 177ft, ve vzdálenosti 1NM pak 35ft
- Pro ty co neznají - výpočet pomocí 1 in 60 rule - úhel/60 x vzdálenost (1NM = 6080ft). Vhodná pomůcka i pro kontrolu ILS výšky jako takové - 3/60xDMEx6080, resp. pro zjednodušení DME x úhel x 100, Pro klasické 3° ILS je tak výška v dané DME vzdálenosti DME x 300. Pro výpočet rate of descent pak úhel / 60 x 6080 x groundspeed / 60, zjednodušeně úhel x 100 x groundspeed / 60, nebo úplně jednoduše pro 3° glideslope pak 5 x groundspeed. |
|