FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 19. 2. 2025, svátek má Patrik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Textury DXT3 alebo 32-bit? Jeden příspěvek | Celý strom
Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:04
cimbo
Mam dotaz aky je vlastne rozdiel medzi tymito dvomi druhmi textur teda myslim technicky rozdiel.
Na oko su 32-bit krajsie ako DXT3 to je fakt ale zaroven strasne uberaju FPS to je aspon moje zistenie.
Myslite ze prekonvertovanie 32-bit textur na DXT3 mi pomoze zvysit FPS.
Jesto nejaky program ktory dokaze hromadne prekonvertovat 32-bit textury na DXT3, lebo prerabat ich v programe dxtbmp po jednom je strasne zdlhave.

PS:Hlavne mi ide o textury lietadiel. Stiahol som A318 IFDG no pri lietani mi to dost ubera FPS viem ze to je to sposobuje aj model ale zmena textur by mohla pomoct?
 

Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:13
OK-Milda (BHA410)   
V podstatě jsi si odpověděl. Výhoda textury DXT je v její kompresi a i následné HW podpoře. Ve většině případů překlopení textur z 32bit na DXT jde bez ztráty funkčnosti, ale jsou i případy (zjistil jsem to u pár cokpitů), že to s DXT texturama neběhá. Hromadný konvertor bohužel neznám, ale těch pár textur pro pár používaných letadel jsem nějak přetrpěl.
 

Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:22
xWing   
Priamo SDK obsahuje utilitu "ImageTool"
Daj do jedneho adresare tu utilitu spolu s .bmp 32bit
a urob si batacik s tym to riadkom
imagetool.exe -batch -DXT3 -nomip -e bmp *.bmp
Pokial chces aj mipmamy, daj prec option -nmip.
Ale nedoporucujem, lebo pri pouzivani moze nastat klasicky efekt rozmazanych textur v krajine.
good luck
 

Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:31
OK-Milda (BHA410)   
U textur letadel jsem mipmapy vždycky vypustil a problém nikdy neměl. U textur scenérií bych to i pochopil.
 

Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:42
cimbo
Dik Dik za dobre rady. Idem teda pracovat.
 

Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:51
cimbo
Este jeda otazka mozem zmenit aj textury 256Colours na DTX3. Nepokazim tym nieco?
 

Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:57
OK-Milda (BHA410)   
Tak to ti člověče nevim, ale když to zkusíš, tak uvidíš (hlavně zálohuj před experimentem ). Podle mě to ale bude dělat problém.
 

Re: Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 13:58
cimbo
Vyskusam a uvidim ze co to bude robit.
 

Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 14:22
Jennik   
Nejdřive je musíš přeuložit do 24bit (3x8bit) RGB prostoru, pak není problém. Horší je, jestli ta 8bit textura měla ty známé kobercové rastrové artefakty způsobené "mícháním" barev, nak teré v 8bit paletě nezbylo místo. Těch se totiž tímto způsobem nezbavíš, výsledný HW přínos bude jen díky mipmapám (multi-rozlišení pro kreslení textury v dálce) a vizuální žádny, možná diky mipmapám i horší. Pokud si to nenakreslíš znova a nevyužiješ plného RGB, řekl bych, že to nemá smysl.
 

Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   21. 2. 2007 / 18:46
xWing   
256 farebne textury by som nechal na pokoji. Byvaju s nimi dost problemy a nasledne pady FSky. Radsej 24bit resp. 32bit textury.
 

Re: Re: Re: Re: Textury DXT3 alebo 32-bit?   22. 2. 2007 / 10:14
cimbo
A to s tymi 256 farebnymi texturami sa tyka aj lietadiel. Lebo co mam 747 od POSKY tak tam jeden repaint ma rovnake textury v 256 a druhy zase v DXT3 a nevsymol som si zeby to robilo nejaku srapatu.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ