FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 19. 2. 2025, svátek má Patrik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dopravák, nerovná sa lietanie Jeden příspěvek | Celý strom
Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 01:43
Laco
...páni, len tak mimo, veľa ľudí tu píše, že lieta na "Bulíkoch", "ATR". Viete, letel som aj na malom dopraváku L-410 (aj An-2)a aj na športovejších mašinkách (Vivat, Blaník, Z-142, Z-42) v reále a podľa mňa je to pravé orechové práve na týchto malých mašinkách. Máte tam všetko pred sebou, hráte sa s tým ako list vo vetre, je to proste " vzduch je naše nebo", voľnosť, 3D priestor, proste ste pánom toho lietadla. Aj na simulátore preferujem malé vrtuľové lietadlá. Prepáčte, ale pre mňa sú lietadlá ako Boeing 737, 747.... A320.. iba ako autobusy. Sadnete a veziete sa. A nebodaj ako pasažier, tak cez to okienko pozerať a nemať možnosť si siahnuť na riadenie... Žiadny autopilot, ale mať to v rukách. Iné je keď to má niekto ako zamestnanie, ale priznajme si, koľkí piloti dopravákov by si radi zalietali napr. na Cessne alebo Z-226. Týmto otváram "fórum" na vaše názory, čo sa týka lietania na "dopravákoch". Už len kôli tomu, že pred pár rokmi tu väčšina preferovala malé lietadlá (keď vznikla napr prvá Z-226 ka) a teraz už len každý chce stláčať iba gombíky na prístrojovke). Inu, môj názor, dopravák = autobus
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 01:58
Tragédie v JRD
musim se priznat ze moc nechapu kam timto miris.... tady nikdo mala letadla nezpochybnuje a z frekvence dotazu tady mam pocit ze velka cast, mozna vic nez polovina, leta i mala letadla... takze.. myslim ze mi ten prispevek prijde trosku mimo misu ...
 

Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 02:09
Laco
Nič v zlom, ale posledné príspevky, čo to boli aj spätne sa týkali väčšinou dopravných lietadiel typu Boeing Atr Tu... ja som len zvedavý na názora ľudí, čo lietajú a prečo. Čo sa týka toho že ti príde tento príspevok mimo misu, tak si myslím, že sú tu príspevky, ktoré sú oveľa viac OT:
 

Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 02:19
Tragédie v JRD
Ono to je hlavne proto, ze jaksi ta velka dopravni letadla maji ponekud slozitejsi ovladani a casto je s tim vic problemu (jenom treba programovani FMC apod) .. proto se zda ze je tu vic prispevku k dopravakum...

co si budem povidat, u malych letadel vetsinou nastartujes, prolitnes manual a letis....
 

Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 02:27
donCarlos
ale zase mas vic srandy s navigaci...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 02:54
EASY305
No já si myslím, že v simu je daleko horší se pohybovat s Cessnou. A podle příspěvků spíš soudím, že hodně kluků chce hned dopraváka a on-line, protože nemá trpělivost se naučit základy. Po téhle stránce je možná jednodušší zvládnout FMC a AP, než zdlouhavě zupat aerodynamiku, chování a ovládání letadla, jednotlivé manévry a.t.d. a pomalu se prokousávat let. školou. Tomu taky odpvídají příspěvky dopr.pilotů jako že např. jak mám vytahovat klapky a proč, kolik stoupat a.t.d. Z dotazů je hodně znát, že tihle kluci neznají ze základů létání ani ťuk. Ale nelze to nijak odsuzovat, jelikož se jedná o zábavu. Ale k původní myšlence tématu...myslím si, že dopravní létání znamená větší prestiž. Dopravní pilot je společensky NĚKDO. Na písku si taky kluci nehrajou s Trabntem, ale šáhnou radši po kamionu. Není tak? Tragéde s malým letadlem máš sice pravdu, že manuál je jednodušší, ale pro opravdu úspěšný let, aspoň podle mne, je daleko více se třeba naučit teorii, protože to máš v rukách. U těch dopraváků stačí v prostředí FS víceméně AP systémem pokus-omyl. Kdyby náhodou někoho napadlo, že něco, nebo někoho vyzdvihuju a naopak pak ani náhodou. Je to jen příspěve do diskuse, můj názor a není myšlený nijak ironicky ani jina negativně!!!!!Prostě to beru tak, že máme k FSce přístup každej trochu jinak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 19:18
FSPilot   
S tímhle souhlasím, já osobně používám veškeré letecké simulátory pouze jako náhražku reálu, ikdyž nemusí být zrovna příliýž blízká reálu. Učím se na ULL a to mi dává požitek cítit to letadlo, ale létání na těch zmiňovaných "Autobusech" i pro pazažéra, jako jsem já je docela zajímavá, ikdyž si na řízení sáhnout nemůže. Když jsem v Bulíku letěl, tak jsem byl přilepený na okýnku celou cestu, protože z cca 8-10 km pohled na zem je prostě úchvatný a kde jinde se dá toto vidět Lítat se zlíknou nebo cessnou je pěkné, ale já tíhnu k Bulíkovi, jednak že je to krásný "autobus" ale taky proto, protože mám rád hodně "budíků" a tu výšku Myslím, že srovnávat dopravní letadla a sportovní nemá smysl, protože krom toho, že létají nemají nic společného a každé má své kouzlo, které je prostě originální a které přitahuje danou skupinu lidí(malé éra na polétání pro zábavu a hraní si s ovládáním letadla a velké éra pro ten překrásný výhled apod.) Co víc dodat? Toto je můj názor
 

Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 02:28
Laco
... však práve o tom to je. Lietanie a voľnosť pohybu a nie o zložitých systémoch riadenia
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 02:35
donCarlos
a tady se prave nazory ruzni - nekdo se radsi proleti jen tak a nekoho zase fascinuje ta technika. osobne jsem taky spis technicky zamerenej
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 07:15
skyfly
Tak teraz si si v podstate odpovedal sam " Lietanie a voľnosť pohybu a nie o zložitých systémoch riadenia "a donCarlos ta doplnil : http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=152702&lan=0
Takze moj suhrn na koniec: lietam ULL, pilotoval PPG, tiež Pipera a realsim 737.Mozno som to tu uz kedysi písal, ale som si isty ze najtazsie je pilotovat prave ULL s ktorym sa priroda pohrava ako sa jej chce.
Vo FS NEHLADAJ VOLNOST POHYBU - to si zajdi do najblizsieho aeroklubu a zacni tam, v FSke sa mozes vyzivat v technickych detailoch a zlozitych systemoch riadenia,ovladania velkych lietadiel a pripadne vdaka online lietaniu sa naucit spravnu komunikaciu.
Takze z tohoto pohladu je tvoj uvodny dotaz - udiv nad tym preco v FSke vacsina preferuje velke era - naozaj trochu mimo
Inak doporučujem ti knihy Richarda Bacha - Dvojplošník a Dar Křídel - to ta na 100% uspokoji! http://knihy.abz.cz/obchod/autor-bach-richard-bach
 

Re: Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 12:55
pseudoMates
Mě by se třeba i líbilo letět ve FS s Be58 za VFR, ale problém je "síla" mého PC.. Můj komp by třeba věci jako Ultimate terrain, nebo podobný vylomeniny, podle kterých se pak dá za VFR i létat.. Jenže podle současného stavu mého PC je VFR let téměř nemyslitelný..
Takže pro mě je větší adrenalin "točit čudlíky", nehledě na fakt, že spoustu poznatků pak používám v práci.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 19:26
FSPilot   
Doplnil bych tě tak, že FSka nabízí mnohem reálnější pohled právě z dopravních letadel. Není dělaná na VFR lety, protože letíš nízko a srovnávací navigace i se sebelepšími addony není taková, jaká by měla být a nehledě na to, že fyzika FSky není na takové úrovni jako v IL-2 Šturmoviku, kdy si to člověk užije, když se dostane na pádovku, nebo do vývrtky apod. A na druhou stranu letadla typu Cessna nebo Z-43,Z-142 atd. nejsou tak nedostupné jako B735 A to je asi ten důvod... Řídit malé éro dneska může v podstatě každý, ale sednout do Boeingu nebo Airbusu a klikat si už nemůže jen tak někdo, takže spousta takových lidí, co po tomto touží se právě uchyluje k náhradnímu řešení jako je FSka
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 07:25
Zaremba   
Tak abych tay odpověděl. Otázka není špatá, ale myslím, že se dozvíš zhruba tohle. Někdo má rád holky, jiný zase vdolky
Vždycky se čertím, když někdo napíše příspěvek a neodpoví v něm na otázku, takže: Já osobně létám Z-142 a Z-226. To je prostě paráda, jak jsi psal žádný autopilot, nahoru, dolů, doleva, doprava. Na Ivao mám potom nalétáno asi 320 hodin, Z toho asi 150 na malých strojích tohoto typu, popřípadě Be58 atd. Prostě aeroklubácká letadla. Ovšem zbytek je na ATR 72-500, Tu-154B-2 a teď už i B734. S malými letadly si jdu převážně zablbnout hodit akrobačku a hlavně vyzkoušet věci, které si v reálu nedovolím. S vyjmenovanými dopraváky je to něco jiného. Spustím k nim FS Passengers. Nechám nastoupit kaštany a jedu podle checklistu. A celý let nevím, jestli mi například nezačne klesat tlak v hydraulice apod. Někomu se to může zdát nudné, ale u Tupláku je to nutnost tam se bez checklistu neobejdeš a požitek z letu v jeho kokpitu... Je to letadlo, se kterýmmůžeš letět i 2500 mil a nudit se nebudeš. A v případě, že si sám budeš přečerpávat palivo, si rovnou můžeš podat žádost o dalš ruce
Už jsem výše zmínil, faktor, který ovlivňuje používání stroje. Pokud někdo létá v reálném provozu jako aeroklubák, věřím, že ho malá letadla tolik neosloví - prostě to není ono a radši skočí na letiště práskne do koní a má o 1000 procent větší zážitek. N simu se prostě "jen" vyblbne.
V kostce: Na Tvůj příspěvek není jednoznačná odpověď a buďme rádi. To nám tvoří potom na našich preferovaných sítích pestrý provoz.
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 08:52
Stew
"podľa mňa je to pravé orechové práve na týchto malých mašinkách" - možná pro tebe,
pro jiného může být to pravé orechové třeba něco jiného. Já si lítám podle nálady - sednu např. do Beeche 1900, zaletím si s ním na nějaké větší letiště, přesedlám si třeba do jumbíka, s ním si dám long trip do nějaké exotické destinace, tam si půjčím helipotvoru, prošmejdím s ní co se dá a jsem happy Každá z těch mašin je pro mě něčím zajímavá, každá je o něčem jiném, ale kdyby mi některá z nich chyběla, asi bych byl bych smutnííí ..
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 09:48
Aldaran
No, duvod je myslim celkem jednoduchy. Paklize budeme brat ralitu, myslim, ze FS je blize velkym dopravnim letadlum. Pro rizeni maleho mnohem vice potrebujes dalsi vjemy, nez treba u B737. Jak se rika male letadlo se ridi prdeli, a to FS nedokaze nikdy poskytnout. Take se porad musis rozhlizet, sledovat zem, koure z kominu, reagovat na zvuky, chveni, odstredive sily, turbulence, odpory kormidel, ktere ve FS nejsou, a kdyz tak moc neodpovidaji ralite. U velkych letounu a IFR znacna cast techto vemu neni potreba, nebo je nepodstatna. Naopak je nutne presne cvakani prepinacu, dodrzovani rychlosti, podle pristroju, VS, zalezi pak na tom, na jakem stroji letis a co Te uchvati. Zacinal jsem na B737NG a opustil jsem ho v okamziku, kdy jsem zvaldl FMS, protoze pak uz se let podoba sledovani TV nebo videa. Kazdy necht si lita s tim, co ho tesi.... diky nude s B737 jsem pak zkousel stale "syrovejsi" stroje - behem letu porad musis neco delat, nakonec jsem skoncil u TU154. Diky tomu ze litam na malych letadlech pripada mi let s Z142 v porovnani s relanym Z142 jako olizovani zmrzliny pres sklo.
 

Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 09:55
Gustav ( BHA576 )   
Náhodou - i velký se řídějí prdelí,zrovna minulí týden jsem musel přerušit proceduru,protože prdel si poručila,že teď a nebo bude pozdě - ještě že je v simulátoru " pauze "
 

Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 11:15
skyfly
"jako olizovani zmrzliny pres sklo" - to sa mi velmi paci !
To je trefne prirovnanie ))
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 09:51
Gustav ( BHA576 )   
Laco
všechny příspěvky jsou odpovědí - kdo s čím a jestli rád a nebo nerad
Já to vezmu z pohledu technických možností simulátoru v závislosti na výkonu PC.
Pro krásné lety s malým strojem a pro vychutnání si pohledu orla musí býti zobrazení
textur " více než slušné " aby jsi si "chrochtal" zvláště,když ten kus země pod sebou
znáš i z reálu.Pro toto je třeba spoustu dodatečných scenery,aby si viděl i dominanty okolí.Tak toto je asi výbavou každého,kdo chce létat s menším strojem - nebo je ještě možnost vybrat si destinaci,kterou neznám a tam je to pak jedno
Pro příznivce těch větších strojů by většinou mělo stačit scenerka letiště a pak program stylu FSTerrain a FSRoute,aby pod ním nebyly vyložené nesmysly
Toto je také jeden z faktorů,který rozhodne s čím raději létáš.Nová FSX je svou konstrukcí vyloženě zaměřena na lety s malým letadlem a předvádí pak v okolí velmi hezké pohledy včetně " pohybujících se" takže zase asi přibude těch,který poletí "malinkým"
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 10:07
Lowmick   
"A nebodaj ako pasažier, tak cez to okienko pozerať a nemať možnosť si siahnuť na riadenie... "
Ne ze by to u An2 nebo L410 bylo jinak

"Iné je keď to má niekto ako zamestnanie, ale priznajme si, koľkí piloti dopravákov by si radi zalietali napr. na Cessne alebo Z-226."
Ale oni tyhle era taky litaj.


Jinak k otazce - ja jsem v FS prestal litat snad vsechny tyhle maly era v kterych jsem sedel, proc? Protoze me zklamala jejich simulace, jak se toho namlsam a v FS neco nefunguje tak uz se mi to tolik nelibi
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 14:35
milan
neda sa to takto bagatelizovat..ja osobne som toho nazoru, ze cim viac v lietani skusis, tym je z teba lepsi pilot...a uprimne si uzijem lietanie v comkolvek..ci uz je to blanik, alebo morava...ale poznam aj ludi, pre ktorych je "to prave orechove" sediet 10 hodin zavrety v cockpite A-340 a chytit sa riadenia 20 sekund pred pristatim...
 

Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 14:45
bumper   
Souhlasim s tebou a jeste bych to upresnil, ze tady je asi dost lidi pro ktere je prave orechove sedet u PC 14 hodin a chytnout se joysticku 20 sekund pred pristanim ...
 

Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 15:03
Michael   
Až na to, že by to chtělo ATC po celé trati
 

Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 21:51
Kachna   
A proto máme Condora
 

Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 15:11
cimbo
Kazdy sme nejaky ako tu bolo napisane niekto ma rad to iny zase to. Ja som zatazeny na velke stroje typu 747,777,A340. Obrovska vaha ci hluk ktory vytvaraju je pre mna ako balzam na dusu. Male lietadielka maju takisto svoje caro no hlavne ve reale, ked sa idem s kamosmi z miestneho aeroklubu trosku povozit pozriet si z vysky dedinku a svoj dom kde byvam. No aj tak najvacsi zazitok pre mna bola cesta 777 United Airlines.
 

Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 18:32
EASY305
To se mi na FS nejvíce líbí, to množství různých přístupů. Pokud se o tom lidi nepohádaj a každý neprosazuje to své, tak je to SUPER, protože každý má nějakou zkušenost a obohacuje nás to všechny. A souhlasím se svým předřečníkem, já si užívám jak v malé Cessně, tak v Bulíku, tak teď trápím PMDG 1900. Akorát docela obdivuju ty co létají úctyhodné ruské stroje typu TU-154. Já to éro žeru, ale musí být dřina se s ním naučit. Jsem proseděl v kokpitu tohoto éra několik hodin a z těch budíků (sorry za ten laický výraz) mi šla hlava kolem.
 

Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 19:16
cimbo
Nic si z toho nerob FSku lietam uz nejaky ten "den" a taktiez som skusal TU-154 aj sa mi to z casti podarilo no je to dost narocne hlavne treba trpezlivost. Tat tak FSka je pre vsetkych co maju radi lietanie vsetci sme tak troch jedna velka rodina ci uz fandime padakom, rogalam, vetronom, ultralightom, vrtulnikom, velkym ocelovym obrom, vojenskym supersonicom atd... Vsetci chceme mat hlavu v oblakoch.
 

Re: Re: Re: Dopravák, nerovná sa lietanie   18. 2. 2007 / 22:12
Fabo™   
Chce to len trpezlivosť ;o)
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ