| | | dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 07:53 | WOM |
| | Můžete mi někdo poradit jak otočit course "ružici" na hlavním měřáku.
Našel jsem pouze Hedding, nastavení výšky Alt a speed of alt. Ale nevím jak s tou mašinou otočit. Taky nevím kde se nastavujou VORy a ILSy i ADF. Dík za každou radu.
přeji šťastná přistání |
| |
|
| | | Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 09:21 | |
| | Pokud vím, tak to jde pouze přes FMC, tlačítkem Rad Nav, tam si nastavíš frekvence i CRS. Ale pozor, A320Pro neumí letět podle nastaveného CRS k (od) VORu! To je asi ta největší chyba tohoto doplňku. Vůbec nechápu, jak mohli takhle A320 vydat, ledaže by to bylo podle reálu, o čemž ale silně pochybuji. |
| |
|
| | | Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 09:24 | |
| | Toto se může nastavit v MCDU....případně na motorovém panelu... |
| |
|
| | | | Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 10:38 | |
| | Na panelu motorů ani MCDU nic takového nenastavíš, to si asi pleteš s jiným letadlem. U A320Pro to jde jen přes FMC. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 11:20 | |
| | Tak předně, to s tou malou obrazovkou a čudlíkama, kde se např. zadává flight plan se u Airbusů nazývá MCDU, nikoliv FMC. Dále, na motorové konzoli jsou manuální nastavovací prvky pro všechna radia jako záložní, nebo pokud chceš nastavení "natvrdo". A jinak samozřejmě MCDU.
A320Pro umí taky letět OD/K VORu, stačí si nastavit radial, nalítnout ho a pak letět TRK a ne HDG (přepínač na hlavním panelu), kterej počítá se snosem větru. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 12:24 | |
| | S tím MCDU máš pravdu, i s nastavováním frekvencí na panelu motorů, toho jsem si opravdu nevšiml. Ale kurs k VORu tam nenastavit nejde. A k(od) VORu opravdu sám držet směr neumí, s pomocí TRK je to jen taková náhražka, stejně tak ho můžeš držet ručně. Musel by být aktivní LOC, ale ten funguje jen s ILS (je to i v návodu). A z čeho letadlo pozná snos větru? Jedině pokud letíš po naplánované trase podle waypointů, tím, že ho to snáší z trati. To je schopen opravit. Ale pokud nemá danou pevnou trasu a neletí pomocí vlastní navigace (inerční systém, GPS nebo k VORU, což neumí), tak nemůže snos poznat ani sám vyrovnávat. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 12:49 | |
| | S pomoci TRK je to jen nahrazka, ktera ale zcela bezproblemu funguje a vyzaduje tvou pozornost pouze v okamziku nalitnuti radialu. Stejne tak ho samozrejme muzes letet rucne, ale takhle na to nemusis ani sahnout Z ceho pozna snos vetru ? z toho sameho jako kdyz v MCDU zadas waypoint typu PBD - pro pocitac je to uplne to samy. TRK rezim znamena GROUND TRACK.
Vecer vyzkousej, uvidis
Jak jinak litas VOR/DME priblizeni (neberu ted ruco) ? Snad ne DIR to VOR...
D. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 13:06 | |
| | VOR/DME lítaám holt ručně, ale většinou si vybírám letiště s ILS Večer to vše vyzkouším. Ale na reálném Airbusu snad VOR lock funguje nebo ne? To by mě docela zklamali .-) |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 13:30 | |
| | Skoda preskoda...Airbusy nejsou blby automaty jak ma kazdej pocit...da se s nima litat jak kdo chce...
Na realnem Airbusu VOR tracking nefunguje. To co vidis jako tlacitko LOC znamena LOCalizer, trackovani lokalizeru, pokud mas naladenou ILS frekvenci. Realny Airbus A320 ale i dalsi vpodstate uz vubec ma malo spolecnyho s klasickou VOR to VOR navigaci a dokonce pro let k VORu nepouziva vubec jeho signal, ale pouze polohu z databaze MCDU a vystupy z ADIRS. Je to proste bod se souradnicemi jako kazdy jiny FIX, i virtualni. Na ND se pak sice zobrazuje primo vystup z radia, ale je to jen kvuli kontrole a backupu...
VOR radialy se litaji dvema zpusoby - ten prvni uz jsem popsal a lze ho zautomatizovat vlozenim prislusneho PBD waypointu pro automaticke nalitnuti. Druhy zpusob je pouzivan i beznymi aerolinkami - totiz v company route maji vsechny podstatne body pro kompletni VOR/DME (a nebo klidne i NDB nebo GPS) priblizeni uz preddefinovane jako PDB waypointy a kdyby chteli, dokonce jim to i v managed rezimu automaticky pristane, coz je ale zase zakazano v SOP
Takze uz jasno ?
D. |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 13:34 | |
| | A jeste malickost, aby me nekdo nenarknul - pouziva samozrejme signaly VOR/DME/ADF/GPS/INS(ADIRS), ale pouze jako vstupy, z kterych na zaklade algoritmu a porovnavani pocita aktualni polohu ve FMGC. A z takto zname polohy a znalosti poloh navigacnich bodu z databaze v MCDU pocita parametry nasledujiciho letu. Nezavisle na tom co ve skutecnosti pouzivas nebo ne.
D. |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 14:26 | WOM |
| | Děkuji kamarádi, že jste částečně zažehnali můj splín. Večer se pokusím vyzkoušet vaše rady. Jinak to bylo dost smutný otproti 737.
Už jenom sklopit 2D panel abych viděl ven. Ach jo furt se něco děje ).
zdravím |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 14:48 | |
| | Díky za takřka vyčerpávající školení Vidím, že Airbusy budu muset ještě chvilku studavat. Mimochodem, nevíš, kde by se to dalo trošku podrobněji vyčíst? |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 15:12 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 15:27 | WOM |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dotaz na A320 prof 2. 7. 2003 / 16:13 | |
| | Za malo...
ucit se, ucit se, ucit se ) |
| |
|
|