FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosim o radu s ivao :( Jeden příspěvek | Celý strom
Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 09:35
zuNus   
ahoj , chtel jsem se jenom zeptat , zatim na ivau musim letat jenom okruhy protoze se nerientuju , stim vstupnim vystupni body , hledal jsem v mapach a moc jsem toho nenasel.napr let z ostravy do brna prez vystupni bod tango(belotin)jak se pise. mno belotin bych sice nasel v pohode , ale nejde to najit lepe v neake mapce ten priblizny bod?
diky
 

Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 09:48
Srandista
Vztupní body najdeš na VFR mapách příslusných letišť. Mapy si můžeš stáhnou na stránkách Aviatik Klubu: http://www.virtualak.com/ nebo na stránkách České divize IVAO: http://www.ivao.aero/cz jsou to takové modré trojúhelníčky. To nemůžeš přehlédnout.
 

Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 10:04
LS
Ja bych chtel jen upozornit, ze na strankach IVAO-CZ nenajdes VFR mapu, protoze VFR mapa ma licencovany mapovy podklad a zverejneni by tedy bylo poruseni zakona - Bohuzel je to vec, ktera nas mrzi, ale verim, ze jsou jine cesty, jak se k tomu dostat...

Tusim, ze na strankach Eurocontrolu, kde jsou mapy, jsou VFP mapy ke stazeni, ale nejsem si jist...
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 10:06
Petr Slavíček   
Jo na Eurocontrolu jsou všechny mapy, včetně VFR.
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 10:42
Srandista
No, nevím jak ty, ale já jsem ty mapy na stránkách České divize IVAO našel. "Stáhněte si/ Mapy". Používám je a jsem s nima velmi spokojenej.
 

Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 10:57
LS
Nasel, ale VFR mapy tam nenajdes...Ptal jsi se na VFR mapy, tak ti na to odpovidam...
IFR mapy tam najdes, protoze to je neco jineho...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 11:04
Srandista
No jo, máš pravdu. VFR jsou na Aviatiku. Omlouvám se, hold už je to delší doba co jsem to stahoval a moje skléróza holt funguje...
 

Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 10:14
Atarian   
Diky za odkaz. Nasel jsem tak suprovy manual pro VFR jak letat v CTR o kterem jsem nemel tuseni. Pote co jsem si ho peclive procetl bych mel nekolik dotazu.
- narozdil od IFR v komunikaci nevidim neco jako cleared for visual approach. Pouziva se tato fraze? Pokud ano, tak kdy?
- pokud dostane pilot instrukci po vetru, jak se ma zachovat? Ma zacit okamzite tocit do kurzu opacneho headingu RWY? Nebo letet k nejake primerene vzdalenosti od letiste a pak prejit do po vetru? Musi mit letiste na dohled? Musi to ohlasit? Ve vzorove komunikaci jsem nic takoveho nenasel
- muze ridici poslat letadlo na finale primo z po vetru? Mezi povetru a finalem je jeste downwind, ne? A muzu poslat letadlo na finale hned z vyckavaciho bodu jako je treba Tango na Ruzyni aniz by pred tim dostal po vetru?
Diky moc za pomoc
VK
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 10:29
Atarian   
Oprava: ne downwind ale base
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 13:06
OK-Milda (BHA410)   
1/ Jseš li let VFR, je jakci visual approach všechno. Jinak ani přiblížení neprovádíš.
2/ Let po okruhu po větru je let rovnoběžně s osou dráhy ve vzdálenosti hodně přibližně okolo minuty letu, ale především na dohled dráhy. Obecně se spíš vydávaj příkazy jako pokračujte (nebo zařaďte se) do druhé zatáčky levého okruhu dráhy 24, ohlaste po větru, jelikož do okruhu se zpravidla vstupuje v místě zatáček. Hlášení po větru se pak dává v okamžiku, kdy míjíš prodlouženou hranici prahu příslušné dráhy.
3/ Teoreticky může, ale zase je to svým spůsobem zbytečné, jelikož smyslem okruhu je, aby sis správně přispůsobil rychlosti a konfiguraci letadla na přistání. Jelikož se pozice po větru hlásáí až na úrovni prahu dráhy (viz. výše), tak by příkaz pokračování na finále byl duplicitní s tím, co stejně musíš udělat - točit po chvíli třetí a čtvrtou okruhovou. Pozice Base se nehlásí. Jinak na finále se dá v podstatě poslat odkud koliv, a v podstatě to znamená, že nalítneš přímo čtvrtou a je li to pod moc velkým úhlem tak třetí okruhovou.

Doufám, že jsem to nezpatlal.
 

Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 13:51
Atarian   
Diky.
Porad nechapu ten postup naletu na okruh a let po okruhy. Z toho co rikas vyplyva spousta rozporuplnejch informaci.
Jak teda spravne postpovat, kdyz: draha v pouzivani 31 a VFR prileti po Sierra-1 ?
Prileti na Tango a tam vyckava a pak dostane "po vetru 31" - klasicky pripad.
Podle toho co pises by mel letet nejdriv na sever az nekam nad Jenec. Tam to otocit a pres druhou zatacku vsoupit do po vetru. Pak letet paralelne s rwy celou cestu zase zpatky a teprve za Hostivicema ohlasit "po vetru" (protoze je to na prodlouzenem prahu 31). Pak pises ze davat prikaz finale je zbytecny protoze stejne bude tocit treti a ctvrtou. Puvodne jsem si myslel, ze kdyz dam letadlu prikaz letet po vetru, tak to musi drzet tak dlouho nez mu povolim neco jinyho a uprimne nedokazu si predstavit, jak se da ridit provoz, kdyz ti VFR z niceho nic zacne zacatet a nalitavat finale bez prikazu a vlastne v predem nedefinovane vzadlenosti od prahu.
Dik za pripadny vysvetleni.
VK
 

Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 14:04
OK-Milda (BHA410)   
Trošku to mícháš mezi sebou.
Nejdřív v rychlosti okrru jako takovej:
Po vzletu točíš první okruhovou zatáčku pak je crosswind (nevím český výraz) pak druhá okruhová (první a druhá se často lítaj spojené), pak letíš po větru, když jseš na úrovni prahu dráhy tak hlásíš po větru, pak je třetí, base leg, čtvrtá a finále.
Takže z praxe (na IVAO v tomto případě) je to tak, že z Tanga na finále RWY31 asi dostaneš rovnou to finále, vož v prxi znamená, že se zařadíš do čtvrté okruhové a frrr dolu. Pakliže bys dostal z Tanga po větru, což je nepravděpodobné, tak bych podle mého letěl do prostoru před místem hlášení po větru.
Pokud už z jakéhokoliv důvodu letíš po okruhu, tak v CTR vždy dostaneš mez povolení. Třeba to "zařaďte se do levého okruhu dráhy 31 oznamte po větru." Jak se ohlásíš po větru tak zas dostaneš třba. "Vyčkávejte v prostoru třetí okruhové zatáčky" a ty se tam začneš vrtět. A i kdyby jsi nedostal ten příkaz "ohlaste v poloz epo větru" tak se ohlásit je povinost.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 14:43
Atarian   
Ok. Takze nemusim vstupovat jen v mistech zatacek..
Nejak jsem si neuvedomil, ze muzu kdykoliv dat prikaz vyckavat a on se tam bude nejak vrtet... porad jsem uvazoval v tom dynamickem stylu IFR, kde to letadlo porad leti a leti a leti...a ty ho korigujes jenom vektorama... a hold je opravdu jenom krajni pripad
Diky
VK
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s VFR :(   1. 2. 2007 / 14:58
OK-Milda (BHA410)   
I za VFR musí letadlo letět a letět než přistane, jinak spadne (malý vtip)
 

Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 10:56
zuNus   
diky moc )
 

Re: Re: Prosim o radu s ivao :(   1. 2. 2007 / 11:49
Draifus   
Nejsou presnejsi linky? i na tom eurocontrolu...pls
 

Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 15:57
zuNus   
muzu se jeste zeptat , jak rovnou zjistim qnh? nekdo uz rovnou pri privnich slovech rekne qnh jake ma nastavene
 

Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 15:58
Fabo™   
1. Ak je online riadiaci, z ATISu
2. Ak nie je, tak z METARu, odkiaľ to vlastne zisťuješ tak či tak, len ATIS má okrem METARu aj ďalšie informácie...
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:00
OK-Milda (BHA410)   
2) Ak není online řídící, tak asi nic neříkáš.
 

Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:01
Fabo™   
Ale QNH potrebuješ tak či tak.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:04
OK-Milda (BHA410)   
To beze sporu, ale já musel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:05
Fabo™   
Rozumí se, D1 )
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:09
zuNus   
co je metar?
 

Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:16
OK-Milda (BHA410)   
Neber to jako rejpnutí, ale prostuduj si výukové balíčky na Ivao CZ, tam to je určitě popsaný.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:46
zuNus   
uz jsem to nasel tam , diky moc .studuju studuju
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 19:08
okpepino
taky nechci rejpat ale neměl by si lést na IVAO když si nic nepřečteš nebo ti to nikdo nevysvětlí na MP na tý český divizi je to fak pěkně vysvětlené jen se to chce podívat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
protože mak když atc ti to mají vysvětlovat od základů a ty se ještě třeba dvacetkrát budeš ptát + řídícímu tam bude lítat ještě okolní provoz tak to je fakt o nervy
 

Re: Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:16
Fabo™   
http://en.wikipedia.org/wiki/METAR Rozsiahlejší návod ako čítať METAR by mal byť súčasťou I-Packu.
 

Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 16:03
OK-Milda (BHA410)   
Jak řekl Fabo, je to z ATISU, který ti v okně IvApu naběhne hned, jak naladíš příslušné stanoviště ATC. Kromě výpisu Metaru, jsou tam případné doplňjící informace. V reálu se ATIS musí ladit zvlášť a před prvním kontaktem s letištním ATC ho musíš znát a potvrdit jeho přečtení tím znakem, ketrý se v ATISu uvádí jak na začátku, tak na konci.
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   1. 2. 2007 / 17:28
Lowmick   
Nebo ATIS nenabehne jelikoz ho treba letiste nema
 

Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   2. 2. 2007 / 07:52
Srandista
Je ještě jeden způsob jak to zjistit "Shift+z". Tam najdeš informace o poloze, IAS, rychlost a směr větru , FPS a myslím že je tam i QNH.
 

Re: Re: Re: Prosim o radu s ivao (QNH)   2. 2. 2007 / 08:45
Fabo™   
Nie je, ale dá sa výškomer nastaviť podľa skutočnej výšky.
 

Re: Prosim o radu s ivao :(   2. 2. 2007 / 10:09
Petlok
Trochu neoficiálně : Nad TA nastavuješ 2992 (1013) a jinak QNH snadno nastavíš stisknutím klávesy B a pak si to můžeš odečíst na budících .
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ