FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 9. 2024, svátek má Darina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VFR - letovy plan? Jeden příspěvek | Celý strom
VFR - letovy plan?   22. 6. 2003 / 17:45Roman
Ahoj lidi, kteri mate trpelivost. Zajimalo by mě, jestli když se člověk rozhodne letět VFR, jestli musí vyplňovat letový plán. Pokud vím, tak je to naprosto povinný, když se lítá IFR. ale nejsem si jist, jestli si třeba můžu v Itálii pronajmout řekněme ve Florencii cessnu, koupit benzín a při hezkém počasí se s ní pak neomezeně "toulat" po celý Itálii, aniž bych někomu musel něco hlásit. Je mi jasný, že nemůžu lítat do vojenských prostorů a do prostorů letišť, kde je třeba buď nahlásit své záměry nebo v případě letiště, kt. má řízený provoz musím komunikovat atd. Takže prosím, kdo se nezlobí, že si to nevyhledám v manuálu k FS 2002, do jaký míry je člověk se svým pronajmutým letadýlkem svobodnej? A taky si myslím, že ve FS 2002 a v evropslý REALITE je to trochu jiný, i když se lítá VFR, nebo ne?

Ještě se chi zeptat - létat nad velkámi městy v malé výšce se ani nesmí, ale je to proto, že jsem v zóně letiště nebo jsou na to nějaký předpisy, kvůli rušení obyvatelstva? Je třeba nějaký povolení, třeba když chci organizovat vyhlídkový lety? Co ta Morava, co pořád lítá nad Prahou? Jaký je její omezení a z jakýho letiště lítá, neví někdo?
 

Re: VFR - letovy plan?   22. 6. 2003 / 17:54Filip
Občas si zaletí na Letňany(LKLT), ale myslím, že většinou lítá ze Kbel(LKKB) aspoň jsem ji odtamtud viděl párkrát vzlétnout.
 

Re: VFR - letovy plan?   22. 6. 2003 / 23:24
Rychlokvaška
Ahojky,

letovy plan vyplnovat nemusis a relativne svobodneho letu (s prihlednutim k pocasi) si muzes uzivat v prostorech tridy E a G. Pokud jde o ATC v MSFS2002, evropskym standardum temer neodpovida a i tem americkym jen vzdalene - zejmena hodne zjednodusene. Pokud chces realny ATC, zkus litat online (VATSIM/IVAO).

Pokud se tyka omezeni nad mesty, vetsinou spadaji do nejakeho prostoru blizkeho letiste kde je pouze rizeny prostor, pripadne existuji specialni narizeni (zakazane oblasti, mistni bezpecnostni a hlukova omezeni, apod.).

Vice informaci o VFR letani najdes tady:
http://www.volny.cz/satcocz/skolka/vfr.htm
http://www.volny.cz/satcocz/skolka/rozdelvz.htm
http://dc.vacc-cz.org/Training/VFRfraze/vfrfraze.htm
http://www.volny.cz/satcocz/skolka/VFR_postupy_1.htm
 

Re: Re: VFR - letovy plan?   23. 6. 2003 / 21:40Roman
diky, ty odkazy jsou super

 

Re: VFR - letovy plan?   23. 6. 2003 / 08:53
Latom   
Pokud se nepletu, tak nad Prahu nesmíš jen tak. To musíš mít povolené. Je to hlavně z důvodu vysazení motoru, není kde sedat, kromě Vltavy. Ta Morava to určitě povolené má. Jinak nad městy raději nelítej, sice můžeš, ale když poletíš nízko, tak si někdo přečte tvoji imatrikulaci a "práskne" tě. Nad městem máš mít nejméně 1000 ft, ale platí pravidlo, pokud můžeš , vyhni se mu. Já sám bydlím blízko letiště a nenávidím, jak ve Zlínech nacvičují pády zrovna nad našim městem nebo těsně v jeho blízkosti. A to sám lítám, takže vím jaké to je - idylka v sobotu nebo neděli a celý den ti tam řve motor.
Ale pokud chceš je ve FS tak tam je to jedno.
 

Re: Re: VFR - letovy plan?   23. 6. 2003 / 22:01PavelS
Myslím, že nad Prahu jen s vícemotorem. A samozřejmě odpovídač, protože je to víceméně všude C. Takže Morava povolení dostane, ale Zlín ne.

 

Re: Re: Re: VFR - letovy plan?   23. 6. 2003 / 22:31Petr OK-OPL
Se Zlínem se tam může(nad Prahu), ale samozřejmě jen s odpovídačem!!! A za dodržení předpisů JAR.
 

Re: Re: Re: Re: VFR - letovy plan?   23. 6. 2003 / 23:52Roman
ja jsem trochu natvrdlej, dam primitivni priklad -

Chci se zlinem letet z Tocny nekam nad Prahu - protoze jde o prostor tridy C, kde jsou hranice 12 500 stop, pokud vim, a ja chci litat VRF, znamena to, ze musim bejt porad NAD 12 000 stop nebo naopak nesmim vystoupat pres tech 12 000 stop? Oboji mi pripada jako nesmysl. Pod 12 500 stop budu rusit a ohrozovat obyvatelstvo, plest se do cesty boeingum, ktery jdou na pristani. A nad 12 500 stop jen tak nejaky jednomotorovy letadlo nevystoupa, a kdyz jo, co tam v ty vysce bude nad Prahou hledat.

A druha otazka , casto se zminujeme o AGL, tedy o vysce nad zemi, jeslti se nepletu, ale ta se da jen zhruba odhadovat, nebo mi unikl nejaky pristroj v moji virtualni cessne 172 nebo je neco takovyho ve zlinech? Pokuv vim, tak takovy pristroj maj jen stihacky.

A posledni otazka, jestlize je tak jednoduchy litat si vesele se zlinem nad Hradcanama a strasit turisty na Karlove moste, proc to nikdo nedela? nebo se prave smi litat jen ve vysce nad 12 500 stop, protoze je to prostor C?

Tohle kdyz mi nekdo zodpovi, tak se mi dost ujasni organizace VFR litani kolem Prahy a jinde okolo velkomest v Evrope.
 

Re: Re: Re: Re: Re: VFR - letovy plan?   24. 6. 2003 / 00:32PavelS
ad 1) Prostor třídy C není v ČR jen nad FL120 ( mluvím o reálném lítání ), ale taky v okolí Ruzyně, kde zasahuje od země do 5000ft/1520m AMSL.
V tomto prostoru musíš mít odpovídač i když je to nízko a samozřejmě radiové spojení. V reálu tě řidicí na Ruzyni nepustí výše, než tak 2000ft -4000ft altitude.
Z jiného předpisu vyplývá, že nad hustě zastavěnou částí nebo shromážděním lidí o průměru více než 600m ( = Praha všude ), musíš mít nejméně výšku již zmíněných 1000ft min AGL. Proto nad Prahou můžeš reálně létat mezi 1000ft AGL a povolenou altitude od TWR nebo Infa.
K podrobnějšímu členění vzdušného prostoru v ČR doporučuji prostudovat a koupit reálnou leteckou mapu ICAO 1:500000 ( 400-500 CZK ), tam to všechno je.

ad 2) AGL se získá tak, že se od altitude ( to je hodnota ve feetech s tlakoměrem nastaveným na tzv. QNH ) odečte nadmořská výška terenu pod sebou dle mapy.
Ve velkých letadlech ji ukazuje radiovýškoměr, který lze pro FS2002 někde stahnout a teoreticky instalovat na panel jakéhokoliv letadla. Některé makanější panely ho mají, ale týká se to hlavně dopravních letadel, kde je radiovýškoměr povinný pro přiblížení ILS CAT II a vyšší.

ad 3) Nad Hradem je zrovna zakazany prostor od země do FL105 ( znovu odkazuji na ICAO pětistovku ), proto tam nikdo nelítá. Samozřejmě málokoho baví lítat se Zlínem v C prostoru, kde jsi pořád na očích a pořád někdo otravuje radiem hlavně málokdo bude riskovat , že při vysazení to ( v lepším případě ) napere nejvejš do Vltavy.

S tím zákazem/povolením jednomotorů nad Prahou si opravdu nejsem jistej, mě to říkal kolega, co dělal IFRový zkoušku a do Prahy lítal s Moravou a podobnejma dosti často. Přeptám se.

Stačí ?
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR - letovy plan?   24. 6. 2003 / 21:30Roman
tak ted je to vsechno co jsem potreboval vedet, moc dekuju,

jen pro jistotu, FL 120 se rovna 12 000 stop, FL 75 se rovna 7 500 stop, atd. , je to tak?

 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VFR - letovy plan?   24. 6. 2003 / 21:45PavelS
Číselně jo, ale jinak je třeba dodržovat, že o hladině se mluví, když máš výškoměr nastavený na 1013hPa a o altitude ( např. 7500ft ) , když máš výškoměr nastavený na QNH tlak ( t.j. aktuální tlak přepočtený na hladinu moře ).

Podrobnosti - s důrazem na virtuální létání, zvláště on-line VATSIM/IVAO - zde : http://www.volny.cz/satcocz/skolka/skolka.htm .
 

Re: Re: Re: Re: VFR - letovy plan?   7. 7. 2003 / 19:29PavelS
Ještě poslední dodatečné info k tématu zda se může se Zlínem nad Prahu jsem vykopal v recenzi k nové letecké mapě1:2000000 na Vztlaku :

....kružnici v Praze s poloměrem 6km a středem nad národním divadlem (pouze vícemotorová letadla a na zvláštní povolení), která sice vyšla AICem, ale je to platná letecká topografická informace ....

Takže nemůže.

PavelS
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ