Už OT, já vím, omlouvám se, ale...
Jsem smutný z toho, jak všude skoro každý říká "o sněhu se vědělo, silničáři jako vždycky zaspali" (a zde se tentýž pohled aplikuje na údržbu letových ploch LKPR). To může říct jen někdo, kdo absolutně neuvažuje - a chce (možná nevědomky) jen stříknout žluč, aby na sebe stáhl pozornost.
Kolik km denně ujede ten, co to říká? po jakých silnicích? s jakým provozem a prioritou? Denně jezdím tam a zpátky do práce přes jeden z nejhnusnějších horských úseků naší republiky. Když vyjedu z baráku, mám problém se doklouzat k hlavní silnici, protože ty uličky mají prioritu aspoň 6 - a dřív, než na ně dojde, je obleva. Jak se blížím k průserovým úsekům, potkávám sypače, pluhy a občas i "hlídkující" vyprošťováky, protože když začne sypat, tak skutečně všechno, co má nruce, nohy a hlt nafty v nádrži jezdí. Sypače bzásadně nepředjíždím, za ním problém mít nebudu, ale před ním je čerstvě nasypáno - i když jezdí tam a sem úplně dozblbla. A když sjedu zas do nížiny, začne to kloouzat - a místy je voranice, protože kdyby ti silničáři jeli hrabat ty méně těžké úseky, nahoře by byl mazec.
Kámoše jednou líčil, jak to vypadá na "velkém" letišti. Když začne sněžit, na dráhu vjede stupňovitě řada pluhů a rychlostí asi 60-80 km/h seškrábnou podle svého počtu 1/3, 1/2 až celou dráhu (i při šířce radlice 6 metrů je to aspoň 10 radlic vedle sebe). Ty dvě- tři cesty jim trvají 8 - 12 minut. Pak sedne pár letadel (1-2-minutový interval) a po asi 10 letadlech se vše opakuje. Protože - tak jak chumelilo - zkus sedět v autě, setři čelní sklo - vypni stěrače a počkej půl hodiny - pak jasně uvidíš, kolik nového sněhu vlastně padá.
No a to vysvětluje, jak už tady někdo psal, že je možné mít kvůli sněhu radši jeden den zavřeno, než vydržovat sněhovou armádu kvůli třem dnům v roce. |
|