Co se týká tohodle, tak hlavně bych chtěl upozornit, že nikde v reálném řízení (ani v americe) neexistuje transfer letadla v tom smyslu, v jakém je to uděláno v IVACu - tj že by někdo namísto telefonické či jiné koordinace jen letadlo "rozblikal" a druhé stanoviště by pomoci ACCEPT/REJECT dávalo najevo zda letadlo akceptuje. V reálném světě, pokud nejsem schopen přijmout nějaké letadlo, tak jsou důležité dvě věci:
a) vždy telefonicky koordinuju se svým partnerem, řeším podmínky za kterých by bylo možné letadlo přijmout, atd..
b) toto dělám vždy s předstihem, aby můj koordinační patrner měl prostor to řešit, ne až v okamžiku kdy už je letadlo na hranicích a chystá se ho ladit.
Proč se tyto funkce objevily v IVAC implementovány takto, a proč jsou v manuálu tak popsány? Můj názor je, že došlo k mírnému nepochopení problematiky ze strany programátorů, a nežli došlo k nápravě, tento tebou popsaný princip se (bohužel) na IVAO zažil. Ostatně těchto drobných renonců a nepochopení je v IVAO povícero, ale pro nový IVAC2 už se řeší...
Procedura handoff, jak je popsaná na stránkách české divize IVAO, nejen že kopíruje tutéž proceduru z reálu v LKAA, ale kopíruje ji tak, jak se používá ve většině světa (tam kde se nějké handování vůbec používá). Důvod pro její použití už popsali jiní - jde hlavně o to, aby řídící měli jistotu, že se letadlo dovolalo na následující sektor. |
|