| | | Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:24 | |
| | Dnes me jeden ridici upozornil na zajimavou vetu v tutorialu:
Jakmile řídící, kterému letadlo předáváme, naváže hlasový kontakt s
pilotem (netýká se letů bez hlasové komunikace), přijme letadlo "i radarově" (za chvíli si ukážeme jak) a "REQ TRSF" zmizí.
Muze mi autor tutorialu prosim vysvetlit, proc je potreba prijimat hand-off az po navazani kontaktu s letadlem?
Dik
VK. |
| |
|
| | | Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:27 | |
| | no .. aby vsichni (hlavne predavajici) vedel, ze letadlo uz je zase "rizene" ...
kdyby hangoff prijal ihned, tak vubec nevis kde to ero vlastne je... |
| |
|
| | | | Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:36 | |
| | No ale ucelem request hand off je "pozadat" ridiciho o prijmuti letadla. Jakmile mi to potvrdi prijmutim, pak teprve muzu dat instrukci letadlu aby se preladil.
Pokud budu davat req. handoff a hned ladit.... tak tam ta funce vubec nemusi byt...
Ale radsi bych pockal na kompletni vysvetleni od autora
Dik
|
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:38 | |
| | no .. mas ho tam ten duvod je totiz tento a je aplikovany uz hodne dlouho .) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:44 | |
| | Ano je pravda, že pokud již má ATC zapnutu funkci textového upozornění přelazení, tak přijde pozdě.
Ovšem - někdo tu používá ARAIG , přijde mi to víc ARAIG než si počkat na Ivap zprávu, v reálu to taky nemají |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:57 | |
| | No bylo to udelany uz v Procontrolleru a prave proto, ze v realu to bylo opacne, tak tam dali to textove upozorneni az po prijmuti handoffu. Vetsinou se tenkrat jeste ridilo po textu, takze to melo pomahat ridicimu aby nemusel opisovat frekvenci |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 23:02 | |
| | Coz mi pripomina: Mam nastaven automatic handoff accept... to budu asi muset vypnout, co? Jeee... ja si na to uz zvykl... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 23:06 | |
| | Jojo, to budes muset |
| |
|
| | | Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:31 | |
| | Skrývá se za tím jednoduchý princip kontroly, kde že se právě onen pilot nachází.
Postup :
ATC1 : Contact ATC2 on bla bla decimal bla bla bla
Pilot : Roger, contact ATC2 on bla bla decimal bla bla bla, naslyšenou
--- v tomto okamžiku ATC1 "rozbliká HO" - Transfer -> Stanice, u databloku se objeví nápis.
V momentě, kdy pilot kontaktuje ATC2, ten žádost o Trasfer přijme. ATC1 tedy ví, že je letadlo v pořádku na druhé stanici. V momentě, kdy se pilot "zatoulá" a ATC2 dlouho nekontaktuje, zbystří oba řídící a pilota si "odloví". |
| |
|
| | | Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:38 | |
| | Viz předchozí pisatelé a hlavně, je to postup v real LKAA..
Viz web CZ divize, postupy pro ATC..
(proč to nikdo nečte..??!!) |
| |
|
| | | | Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:45 | |
| | OK. To jsem chtel slyset, dik. Ja jen ze jsem to pred tim delal jinak, ten handoff request jsem bral hlavne jako zadost o prevzeti a az kdyz to letadlo ridici prijmul, tak pak se mohlo ladit. Dela se to tak i v americe, ale pokud je to oficialni postup u nas, tak fajn.
Jeste jednou dik a dobrou...
VK |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 19. 1. 2007 / 22:56 | |
| | J, je to tak jak tady psali kluci. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 20. 1. 2007 / 00:54 | |
| | Co se týká tohodle, tak hlavně bych chtěl upozornit, že nikde v reálném řízení (ani v americe) neexistuje transfer letadla v tom smyslu, v jakém je to uděláno v IVACu - tj že by někdo namísto telefonické či jiné koordinace jen letadlo "rozblikal" a druhé stanoviště by pomoci ACCEPT/REJECT dávalo najevo zda letadlo akceptuje. V reálném světě, pokud nejsem schopen přijmout nějaké letadlo, tak jsou důležité dvě věci:
a) vždy telefonicky koordinuju se svým partnerem, řeším podmínky za kterých by bylo možné letadlo přijmout, atd..
b) toto dělám vždy s předstihem, aby můj koordinační patrner měl prostor to řešit, ne až v okamžiku kdy už je letadlo na hranicích a chystá se ho ladit.
Proč se tyto funkce objevily v IVAC implementovány takto, a proč jsou v manuálu tak popsány? Můj názor je, že došlo k mírnému nepochopení problematiky ze strany programátorů, a nežli došlo k nápravě, tento tebou popsaný princip se (bohužel) na IVAO zažil. Ostatně těchto drobných renonců a nepochopení je v IVAO povícero, ale pro nový IVAC2 už se řeší...
Procedura handoff, jak je popsaná na stránkách české divize IVAO, nejen že kopíruje tutéž proceduru z reálu v LKAA, ale kopíruje ji tak, jak se používá ve většině světa (tam kde se nějké handování vůbec používá). Důvod pro její použití už popsali jiní - jde hlavně o to, aby řídící měli jistotu, že se letadlo dovolalo na následující sektor. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 20. 1. 2007 / 09:24 | |
| | K tomu lze jen dodat, ze tato procedura plati pouze interne, mimo hranice prijimame letadlo ihned, protoze nekteri ridici nejsou tuto proceduru schopni pochopit...Co se tyce letadel na textu, tak ty se prijimaji ihned z duvodu dane textove zpravy pro ne... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 20. 1. 2007 / 11:21 | |
| | Zde bych si dovolil doplnit pro ty, kteří si ještě nepřečetli manuál k IvAcu (takže si ho určitě přečtěte). Letadlo na textu poznáte podle znaku "-" napravo od volačky. Pokud je letadlo na textu a nemá tam tento znak a je ve vaší redikci, zaškrtněte u něj "No voice" po kliknutí pravým tlačítkem. Usnadníte práci dalším řídícím. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu 20. 1. 2007 / 11:32 | |
| | vec, kterou vnimaji hlavne autori... tutorialy nikdo necte. nakonec to podle toho i vypada |
| |
|
|