FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 1. 12. 2024, svátek má Iva Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hand-off v IVACu Jeden příspěvek | Celý strom
Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:24
Atarian   
Dnes me jeden ridici upozornil na zajimavou vetu v tutorialu:

Jakmile řídící, kterému letadlo předáváme, naváže hlasový kontakt s
pilotem (netýká se letů bez hlasové komunikace), přijme letadlo "i radarově" (za chvíli si ukážeme jak) a "REQ TRSF" zmizí.

Muze mi autor tutorialu prosim vysvetlit, proc je potreba prijimat hand-off az po navazani kontaktu s letadlem?
Dik
VK.
 

Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:27
Tragédie v JRD
no .. aby vsichni (hlavne predavajici) vedel, ze letadlo uz je zase "rizene" ...

kdyby hangoff prijal ihned, tak vubec nevis kde to ero vlastne je...
 

Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:36
Atarian   
No ale ucelem request hand off je "pozadat" ridiciho o prijmuti letadla. Jakmile mi to potvrdi prijmutim, pak teprve muzu dat instrukci letadlu aby se preladil.
Pokud budu davat req. handoff a hned ladit.... tak tam ta funce vubec nemusi byt...
Ale radsi bych pockal na kompletni vysvetleni od autora
Dik
 

Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:38
Tragédie v JRD
no .. mas ho tam ten duvod je totiz tento a je aplikovany uz hodne dlouho .)
 

Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:44
Rozšafín Ctibum   
Ano je pravda, že pokud již má ATC zapnutu funkci textového upozornění přelazení, tak přijde pozdě.

Ovšem - někdo tu používá ARAIG , přijde mi to víc ARAIG než si počkat na Ivap zprávu, v reálu to taky nemají
 

Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:57
Atarian   
No bylo to udelany uz v Procontrolleru a prave proto, ze v realu to bylo opacne, tak tam dali to textove upozorneni az po prijmuti handoffu. Vetsinou se tenkrat jeste ridilo po textu, takze to melo pomahat ridicimu aby nemusel opisovat frekvenci
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 23:02
Atarian   
Coz mi pripomina: Mam nastaven automatic handoff accept... to budu asi muset vypnout, co? Jeee... ja si na to uz zvykl...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 23:06
Rozšafín Ctibum   
Jojo, to budes muset
 

Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:31
Rozšafín Ctibum   
Skrývá se za tím jednoduchý princip kontroly, kde že se právě onen pilot nachází.

Postup :

ATC1 : Contact ATC2 on bla bla decimal bla bla bla
Pilot : Roger, contact ATC2 on bla bla decimal bla bla bla, naslyšenou

--- v tomto okamžiku ATC1 "rozbliká HO" - Transfer -> Stanice, u databloku se objeví nápis.

V momentě, kdy pilot kontaktuje ATC2, ten žádost o Trasfer přijme. ATC1 tedy ví, že je letadlo v pořádku na druhé stanici. V momentě, kdy se pilot "zatoulá" a ATC2 dlouho nekontaktuje, zbystří oba řídící a pilota si "odloví".
 

Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:38
pseudoMates
Viz předchozí pisatelé a hlavně, je to postup v real LKAA..
Viz web CZ divize, postupy pro ATC..
(proč to nikdo nečte..??!!)
 

Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:45
Atarian   
OK. To jsem chtel slyset, dik. Ja jen ze jsem to pred tim delal jinak, ten handoff request jsem bral hlavne jako zadost o prevzeti a az kdyz to letadlo ridici prijmul, tak pak se mohlo ladit. Dela se to tak i v americe, ale pokud je to oficialni postup u nas, tak fajn.
Jeste jednou dik a dobrou...
VK
 

Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   19. 1. 2007 / 22:56
Filip   
J, je to tak jak tady psali kluci.
 

Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   20. 1. 2007 / 00:54
Marky Parky   
Co se týká tohodle, tak hlavně bych chtěl upozornit, že nikde v reálném řízení (ani v americe) neexistuje transfer letadla v tom smyslu, v jakém je to uděláno v IVACu - tj že by někdo namísto telefonické či jiné koordinace jen letadlo "rozblikal" a druhé stanoviště by pomoci ACCEPT/REJECT dávalo najevo zda letadlo akceptuje. V reálném světě, pokud nejsem schopen přijmout nějaké letadlo, tak jsou důležité dvě věci:
a) vždy telefonicky koordinuju se svým partnerem, řeším podmínky za kterých by bylo možné letadlo přijmout, atd..
b) toto dělám vždy s předstihem, aby můj koordinační patrner měl prostor to řešit, ne až v okamžiku kdy už je letadlo na hranicích a chystá se ho ladit.
Proč se tyto funkce objevily v IVAC implementovány takto, a proč jsou v manuálu tak popsány? Můj názor je, že došlo k mírnému nepochopení problematiky ze strany programátorů, a nežli došlo k nápravě, tento tebou popsaný princip se (bohužel) na IVAO zažil. Ostatně těchto drobných renonců a nepochopení je v IVAO povícero, ale pro nový IVAC2 už se řeší...

Procedura handoff, jak je popsaná na stránkách české divize IVAO, nejen že kopíruje tutéž proceduru z reálu v LKAA, ale kopíruje ji tak, jak se používá ve většině světa (tam kde se nějké handování vůbec používá). Důvod pro její použití už popsali jiní - jde hlavně o to, aby řídící měli jistotu, že se letadlo dovolalo na následující sektor.
 

Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   20. 1. 2007 / 09:24
LS
K tomu lze jen dodat, ze tato procedura plati pouze interne, mimo hranice prijimame letadlo ihned, protoze nekteri ridici nejsou tuto proceduru schopni pochopit...Co se tyce letadel na textu, tak ty se prijimaji ihned z duvodu dane textove zpravy pro ne...
 

Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   20. 1. 2007 / 11:21
Hory1989   
Zde bych si dovolil doplnit pro ty, kteří si ještě nepřečetli manuál k IvAcu (takže si ho určitě přečtěte). Letadlo na textu poznáte podle znaku "-" napravo od volačky. Pokud je letadlo na textu a nemá tam tento znak a je ve vaší redikci, zaškrtněte u něj "No voice" po kliknutí pravým tlačítkem. Usnadníte práci dalším řídícím.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hand-off v IVACu   20. 1. 2007 / 11:32
Serž   
vec, kterou vnimaji hlavne autori... tutorialy nikdo necte. nakonec to podle toho i vypada
 

VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ