Nemusíš mít strach, v dnešní moderní době se měří množství paliva přesnými metodami (většinou kapacitní měření několika sondami), které jsou jednak mnohem přesnější než klasické plováky, a také netrpí změnou hodnoty při manévrech, zasekáváním, měří skutečné množství paliva v kg/lb a nikoliv v proměnných objemových jednotkách a navíc jsou doplněné přesnými fuel flow metery, totalizerem, atd.
Pilot tak v každém okamžiku ví zná nejen okamžité množství v nádržích, ale taky specifickou spotřebu, okamžitý a celkový průtok každým motorem, spotřebované palivo vs zbytek v nádržích a z dotho detekované nesrovnalosti a další parametry.
I přesto se ale (zejména na delších letech) pro jistotu provádí manuální výpočtová kontrola na základě známé spotřeby motorů v daných režimech a okolním vzduchu, doby letu a zůstatku v nádržích a na základě té kontroly lze odhalit i velmi drobné nuance jako např. blížící se poruchu motoru, zvýšený odpor draku, apod., ale samozřejmě zejména rozdíl mezi úbytkem v nádržích a motory spotřebovaným palivem. Hlavní je ale samozřejmě to, aby byla posádka schopna kontrolovat počítač, protože přece jenom, to palivo je tam to nejdůležitější, zvlášť když je člověk nad vodou.
Výše uvedené příklady se ale týkaly závad měřící soustavy, resp. úniku paliva a to přece neznamená, že "v dnešní moderní době se zjiťuje stav v nádržích přepočtem (analogicky) a není to zálohováno HW ukazateli (byť i orientačními). " |
|